[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Már a gondolat is durva, hogy a SRAMS-al elvágjuk a KF-41 exportesélyeit!
Ez hülyeség!
Több opció van: azzal szállítunk amivel rendelik!
Ha NEMO-val kérik, azt kapnak. Ha valaki beéri olcsóbbal, akkor felnyíló tetős aknavetőst kap...

Baromira nem ezen múlik a Lynx export!
 
Last edited:
Az automata töltőrendszer a hajtótöltetet is adagolja magától 2 fő minusz az automata töltésű aknavető ha elől tölt ha hátul.
Ezt honnan vetted? Mármint, hogy a hajítótöltetet is maga adagolja?
Szerintem nagyon nem.
Ráadasul a NEMO nem is automata töltésű, hanem csak félautomata.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A videón nagyon jól látszik, hogy a személyzetnek a tűzvezető rendszer adja meg, hogy milyen lőszert kell bepakolnia.
A töltő kezében látszik, hogy a szárnyakra rá van húzva egy sapka szerű valami, ami szerintem a kivetőtöltetet tartalmazza.
Abból szerintem többfajta is kell legyen a kocsin, és azért kell 2 ember, hogy az egyik töltsön, a másik meg előkészítse a gránátot a paramétereknek megfelelően.
Ha a rendszer adná hozzá a megfelelő kivetőtöltetet, akkor elég lenne 1 ember is, aki kiveszi a tárolóból a gránátot.
Kicsit olyannak tűnik, mintha kitalálták volna a hüvelyes aknavetőt.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles and Aladeen
Azon gondolkodott már valaki, hogy a HDS esetleg fejleszt hátultöltős 120-ast?
Korábban szóba hozta @krisss , a napokban idézte is valaki.
Jó lenne tudni krisss honnan tudja/gondolja ezt.
Átpörgettem a HDS weboldalán a hírblokkot és nyoma nincs ilyesminek, pedig a legtöbb haditechnikai cég szeret villogni a fejlesztéseivel. (pláne, hogy ez nem különosebben hi-tech titkos terület: egy aknavetőben nem igazán lehet újat kitalálni - legfeljebb picit jobban csinálni mint mások.)
Jó lenne ha előállnának egy NEMO-szerű megoldással, de azért az elég komoly 6-8 éves fejlesztés lenne szerintem. Azért 25-26-re nekünk kellenek azok az aknavetős lánctalpasok valamilyen formában...
 
AMúgy szerintem először az IFV-ket gyártják - legalábbis az első 1-2 évben. Max félreraknak 1-2 alvázat hogy kikísérletezzék a többi verziót. Kb. 2 év múlva fogjuk talán tudni mire esett a választásuk aknavető ügyben.

Nem hiszem. Szerintem először az IFV-ket fogjuk gyártani. Az első 5-8 évben.
Így is a legnagyobb probléma a maximális termelői kapacitás a kezdeti megugró érdeklődés fényében. (És nem, ne gyere azzal, hogy ha maximum 45-öt tud gyártani évente, akkor kis hunyorítással meg lesz a 100 is! A most futó pályázatok közül ha nem nyerjük meg mindet, csak az egyiket, már akkor is majdnem az évtized végén vagyunk szállításnál. Vagyis... igazából Katart még ehhez hozzá sem vettem.)
És itt jön a képbe, szerintem ezt ki kéne beszélnetek, hogy kell-e ebben az évtizedben az aknavető gyárunknak fejlesztenie új típust? Én egyébként a mostani kínálattal is ki tudok békülni, ahogy te is. Csak felvetés szintjén gondoltam bedobom, hogy ha most akarna valaki rendelni F-35-öst, akkor az nagyjából a következő évtized második felében venné át a teljes rendelt állományt.
Nálunk is várhatóan lesz egy szép sorban állás. A meglévő terméket kell fejleszteni és a K+F szempontjából viszont nem szabad veszni hagyni ezeket az éveket. Én teljesen jó döntésnek érezném, ha Kaposvár kerekes gyárát is megpróbálnánk pár évvel korábban megépíteni és az első pár évben, amíg nincs kiforrott APC termék, addig ebbe a kezdeti hullámba besegítene.
De az a szomorú számomra, hogy még csak nem is hallottam még semmit arról, hogy elindult volna a kaposvári gyár alapjainak építése. Pedig a jelek szerint nem maradna munka nélkül.
 
Azon gondolkodott már valaki, hogy a HDS esetleg fejleszt hátultöltős 120-ast?
Korábban szóba hozta @krisss , a napokban idézte is valaki.

Igen, én voltam.
A hivatásosaink kvázi tartózkodását a témában én annak tudom be, hogy fejlesztés alatt van, csak - egyelőre - nem nyilvános. Ha kijönne a cég egy olcsóbb, modernebb Amos/Nemo jellegű megoldással, annak lenne piaca; másodiknak belépni egy piacra nem olyan presztizs, de pénzügyi szempontból mindig nagyon hálás. Ráadásul a Lynxszel támogatnák egymást, egyfajta árukapcsolásképp, úgy is mondhatnánk, hogy RM likes this.

Ha spórolni akarnánk ezen, és a SRAMS lenne a fókuszban, akkor megvennénk azt a pár darab Bronco-t (vagy beszereznénk a britektől/svédektől BvS-t, Bv206-ot használtan) és arra pakolnánk a dolgot. De a Lynx családnak egy szexi portfolio kidolgozása van folyamatban, amihez a HDS egy kompakt aknavetővel tud a legtöbbet hozzáadni. Nem gondolnám, hogy ezt a részt a Patria-Kongsberg párosnál szeretné hagyni az RM-HDS
 
Nem hiszem. Szerintem először az IFV-ket fogjuk gyártani. Az első 5-8 évben.
Így is a legnagyobb probléma a maximális termelői kapacitás a kezdeti megugró érdeklődés fényében. (És nem, ne gyere azzal, hogy ha maximum 45-öt tud gyártani évente, akkor kis hunyorítással meg lesz a 100 is! A most futó pályázatok közül ha nem nyerjük meg mindet, csak az egyiket, már akkor is majdnem az évtized végén vagyunk szállításnál. Vagyis... igazából Katart még ehhez hozzá sem vettem.)
És itt jön a képbe, szerintem ezt ki kéne beszélnetek, hogy kell-e ebben az évtizedben az aknavető gyárunknak fejlesztenie új típust? Én egyébként a mostani kínálattal is ki tudok békülni, ahogy te is. Csak felvetés szintjén gondoltam bedobom, hogy ha most akarna valaki rendelni F-35-öst, akkor az nagyjából a következő évtized második felében venné át a teljes rendelt állományt.
Nálunk is várhatóan lesz egy szép sorban állás. A meglévő terméket kell fejleszteni és a K+F szempontjából viszont nem szabad veszni hagyni ezeket az éveket. Én teljesen jó döntésnek érezném, ha Kaposvár kerekes gyárát is megpróbálnánk pár évvel korábban megépíteni és az első pár évben, amíg nincs kiforrott APC termék, addig ebbe a kezdeti hullámba besegítene.
De az a szomorú számomra, hogy még csak nem is hallottam még semmit arról, hogy elindult volna a kaposvári gyár alapjainak építése. Pedig a jelek szerint nem maradna munka nélkül.
A kérdés, hogy Lynx valóban moduláris lesz-e. Ebben az esetben a jármű (alváz) gyártás és modul gyártás elkülönül...
A Boxer is moduláris, de ahogy olvastam kb. soha nem cserélgetik benne a modulokat.

Mindenesetre az aknavetős, sebesült szállító és parancsnoki modul önmagában is fejleszthető, gyártható aztán majd keresnek/gyártanak hozzá egy Lynx alvázat. Amíg nincs elég alváz, addig honvédség tetszés szerint kombinálhatja, azokat modulokkal.

A külföldi megrendelés dömpinget nem látom. Az amcsik 2025 után döntenek és oda max alkatrészt vihetünk: a Textron lesz az elsődleges gyártó. Katar nem is megrendelő - 4 éve csönd van. A cseheknek egy csavarhúzót nem lehet eladni és azon is 5 évig gondolkodnak. Az ausztrál tender is esélyes, de szerintem oda max alkatrészt küldünk: nagyrészt ők gyártják maguknak. A szlovák projekt a legesélyesebb, azonban kizártnak tartom, hogy honvédség engedjen a saját szállítási üteméből, mert 2026-ra kész kell legyen a nehéz dandár. Az első 2-3 évben szerintem 50 jármű/év MH-hoz fog menni.
Ami a kapacitásokat illeti: igenis bővíthető valamennyivel a kapacitás, ha van megrendelés. A gyárat 2 év alatt felhúzták a semmiből.
Közel 2mrd Eurós szlovák megrendelésért hozzá csapnak még egy csarnokot (már ha kell) és fel vesznek még egy műszaknyi embert. A RM német üzeme is gyárthat hozzá részegységeket. Szóval ha van megrendelő, akkor megoldják a gyártást is.
 
Igen, én voltam.
A hivatásosaink kvázi tartózkodását a témában én annak tudom be, hogy fejlesztés alatt van, csak - egyelőre - nem nyilvános. Ha kijönne a cég egy olcsóbb, modernebb Amos/Nemo jellegű megoldással, annak lenne piaca; másodiknak belépni egy piacra nem olyan presztizs, de pénzügyi szempontból mindig nagyon hálás. Ráadásul a Lynxszel támogatnák egymást, egyfajta árukapcsolásképp, úgy is mondhatnánk, hogy RM likes this.

Ha spórolni akarnánk ezen, és a SRAMS lenne a fókuszban, akkor megvennénk azt a pár darab Bronco-t (vagy beszereznénk a britektől/svédektől BvS-t, Bv206-ot használtan) és arra pakolnánk a dolgot. De a Lynx családnak egy szexi portfolio kidolgozása van folyamatban, amihez a HDS egy kompakt aknavetővel tud a legtöbbet hozzáadni. Nem gondolnám, hogy ezt a részt a Patria-Kongsberg párosnál szeretné hagyni az RM-HDS
Tök jó lenne, ha HDS-nek lenne "NEMO-ja", de honnan van ez az információd?
Tipp vagy alapozod valamire?
 
A kérdés, hogy Lynx valóban moduláris lesz-e. Ebben az esetben a jármű (alváz) gyártás és modul gyártás elkülönül...
A Boxer is moduláris, de ahogy olvastam kb. soha nem cserélgetik benne a modulokat.
Nyilván nem mert a buta marketing ezt ugy reklámozza hogy nézd pár óra alatt légvédelmisből aknavetőset csinálhátsz!!

Ami hülyeség mert nem fogsz ilyenekkel vesződni , mindenből annyit rendelsz amennyi kell , nem szerelgeted át mert miért csinálnál ilyet ?

Modularitásnak szerintem a fejleszhetősêg miatt van értelme , mert ha elavul a aknavetőd akkor kitudod pattintani es egy modernebbet simán a helyére rakni ...
 
Nyilván nem mert a buta marketing ezt ugy reklámozza hogy nézd pár óra alatt légvédelmisből aknavetőset csinálhátsz!!

Ami hülyeség mert nem fogsz ilyenekkel vesződni , mindenből annyit rendelsz amennyi kell , nem szerelgeted át mert miért csinálnál ilyet ?

Modularitásnak szerintem a fejleszhetősêg miatt van értelme , mert ha elavul a aknavetőd akkor kitudod pattintani es egy modernebbet simán a helyére rakni ...
Szerintem is ritkán fogják variálni. Ennek az elején lehet jelentősége amikor még kevés az alváz. Utána már csak javításhoz, fejlesztéshez cserélgetik.
 
Azok saját gyártásút fognak venni.
Nem teljesen. 70%-os olasz hadiipari részesedést akarnak. 400-600 IFV vásárlását tervezik.

Ez egy nagyon érdekes cikk.


A Lynx moduláris felépítését nagy előnynek hirdetik.
A LYNX moduláris felépítése kifejezetten a vásárlói igények szerinti alkatrészek beépítésére szolgál.

Tehát egy alap alázat v. vmi hasonló összegesztett alkatrészcsoportokat legyártunk Zalában és szépen mki saját igény szerint, felszereléssel, fegyverekkel összelegózza magának. Az alap alkatrészegységek gyártása a zalai központi gyárban a nagyobb darabszám miatt olcsóbb platformot biztosít. Én ebben, kopi autóipar, látok fantáziát.

De van még a fenti cikkben 1 extra. Az olaszok vezette, görög és szlovák résztvevőkkel (figyelem, kik a résztvevők? :eek:) zajló EU-s pénzekkel megtámogatott Pesco projektbe, éppen a Lynxet akarják belobbizni.

Ha ez összejön, nem győzzük majd hova dugni a nyereséget, lehet rendelni a második nehezdandárnak tankjait. :cool: :hadonaszos:

Sztem ez a nagy Maróth - Papperger terv. Ha a 3-ból 2 ország osszejön, én már nagyon elégedett leszek.

Az ausztrál projektnek minimális gazdasági hatása lesz a zalai gyárra, viszont lobbiszempontból nagyon fontos hatása lehet a fenti szlovák - görög - olasz tender kapcsán.

Az a szép, hogy nagy a tét, de mi ott ülünk a zsugások asztalánál. Lehet bukunk, de legalább ott ülünk!!