[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Mindenesetre az aknavetős, sebesült szállító és parancsnoki modul önmagában is fejleszthető, gyártható aztán majd keresnek/gyártanak hozzá egy Lynx alvázat. Amíg nincs elég alváz, addig honvédség tetszés szerint kombinálhatja, azokat modulokkal.

Én mondok valamit, ami lehet sokaknak nem fog tetszeni. Az a modularitás ott fog belerohadni a rozsdába. Mezőgazdasági gépeknél is érdemes megnézni, hogy mi moduláris és mi nem. Amit nem akasztanak le a nap végén, az ott is fog maradni, amíg szét nem fog mállani a roncstelepen.
Értem az elképzelésedet. És papíron meg is lehetne csinálni. Én nagyobb esélyt adok rá, hogy aknavetőből jó lesz 2028-ra Tatának az utánfutóval gurigatható. Kifogja pipálni az amcsi katona a CREVALt? Bárki szerint a románok pár év alatt 300 Abramset fognak vásárolni, mert az évtized közepén NATO nehéz dd-k kellenek meg ellenőrzés lesz? Ne vicceljünk már! (Ajánlom a cikket a dán nehéz dd parancsnokával, aki kiakadt, hogy nem lesz minimális csapatlégvédelem sem, mire át kell adni a dandárt. És nem egy kelet-európai államról beszélünk.)

Nekem ez lenne logikus. Sokkal nagyobb valószínűséget adnék annak, hogy a régi megoldással áthidalják az időt, amíg a gyártósorunk újra rendelkezésre nem áll és egyben le nem gyártják az önjáró aknavetőt... alvázastól mindenestől. A most megrendelt és Tatára berakott aknavetős cuccot meg kézzel áttolják a tartalékosoknak, mert ha ők beszorulnak egy város védésébe, oda jó lesz nekik a kézi töltős, meg... bármi, amivel lőhetnek. (És itt jön a képbe, amit kérdeztem. Szerintetek meglévő aknavető verziót akarnak integrálni a kormányban vagy saját fejlesztésben gondolkodnak, ami előre lépést jelentene a jelenlegi modellekhez képest?)

Az amcsik 2025 után döntenek és oda max alkatrészt vihetünk

Ahogy te is mondtad, az amcsi tenderbe nem sok beleszólásunk lesz. Ausztráliával sem számolok sokat.
Ezek jelentősége annyiból áll, hogy a negyedik évtized (2030-tól) már a Lynx enyhén lecsengő ága lehet. (Nem kell túldrámázni, csak már nem a legújabb, legmodernebb darab.) A régiónkba végbe fog menni egy átfegyverkezés. Viszont új megrendeléshez óriási előnyt jelentene, ha a kisebb államok -akár a Balkánon, akár a harmadik világban- azt látnák, hogy ez a termék a szárazföld F-16-osa, F-35-öse.

Ami a kapacitásokat illeti: igenis bővíthető valamennyivel a kapacitás, ha van megrendelés.

Szerintem technológiailag, építőiparilag megoldható az évi 500 darab is. Nem ezért próbállak leszoktatni erről a hunyorítunk és ha az 50 megy, akkor menni fog a 100 is hozzáállásról.
Az RM egyértelműen meghatározta a tervezett kapacitást. Zalában évente 10-45-ig készül. Ennyi a darabszám.
Nagyon nagy nehézségeim vannak abban a tekintetben, hogy alábecsüljem egy német gyártó évszázados tapasztalatát az igények és realitások felmérésében. Nekem ez az adat azt mondja, hogy ők számoltak egy minimummal és egy maximummal. Az évi 10 darab minimum az azt jelenti... Lehetne másként, szebben is megfogalmazni, de ha nem sikeres a projekt, elfogynak a megrendelők, akkor a Magyar Államnak évi 10 darabot meg kell vegyen, hogy elkerülje a megszorításokat és a leépítéseket. Valószínűleg ez az a mennyiség, ami a gyár fenntartását fedezi. (Ebből ki lehet a lakatost és a mérnököt is fizetni, hogy ne épüljön le a kutató háttér bázis, évi 10 darabnál jön elő az, hogy nem három műszakban dolgoznak, hanem egyben. Azt is úgy, hogy két ünnep között nem kell bejönni, mert... igazából Dec. 20-án is meg lehet ünnepelni a Karácsonyt, majd Január első... pár hetében újra kezdjük a munkát.)

Remélem érted a problémát. Amíg ezen a tenderen is esélyesek vagyunk, meg azon a tenderen is esélyesek vagyunk... Jó lenne gondolkodni azon, hogy mi lesz akkor, amikor már minden pályázatot húzunk be. Az tetszik, hogy a német gondolkodik ilyenbe is. Ők az elmúlt évszázadban sok mindent átéltek. Például a '90 utáni nagy visszaesést, vagy látták azt, hogy egy sikeres ASCOD hirtelen hogy meg tud feküdni egy angol üzleten. Miközben előtte keresett és ünnepelt konstrukció volt... Csak hát nem erre a súlyra tervezték eredetileg.
Nézzük meg Romániát meg Ukrajnát! Jó-e az nekünk, ha nagy termelő kapacitásokat építünk ki, a szlávoknál több ezer MBT, a pásztoroknál is pár évig gőzerővel gyártották a modernizált T-55-ösöket. 800 kasznijuk volt rá és jónak tűnő tervek, hogy ilyen olcsón a harmadik világ szegény országai nem kapnak olyan hk-t, amit a '80-as évek igényeihez terveztek.

Én is szívesen olvasnám, hidd el, a vlach pásztorok kommentjeit egy ottani cikk alatt, hogy Magyarország évi 100 páncélozott lánctalpast állít elő, nekik a nagy harckocsi gyáruk fénykorában nem termelt annyit. És most meg évi 30 kerekes APC azt hiszem, aminek még örülnek is, mert nem színesfémmel kereskednek, amit Negan szállított el onnan. Meg a már legyártott TR2000-st fel sem tudták nyitni feszítővassal, mert annyira megszorult a rozsdától.

Én együtt tudok élni azzal, ha Zalában csak évi 45-50 db lesz a termelés. És nem nyerünk el minden pályázatot, amit kiírnak mostanában. És az az évi 10 db minimum jelentheti azt is, hogy a tartalékosoknál is idővel néhány kézi aknavetőt lecserélünk, vagy pont arra az időszakra gondoltunk új nehéz dd-re. De azt szerintem a fizum megérezné, ha évi 100 6. gen vadászgépet gyártana az ország meg 200 IFV-t.

Én azt kérem, és eddig nagyon szimpatikus a Zrínyi, hogy a mi igényeink mellett legyen export! Mindig azt mondom, hogy nem ebből kell ország szinten megélni, a reál gazdaság termelje ki a hadsereg fenntartásának költségeit! Amikor meg épp nincs épp szükséglete a Honvédségnek abból a termékből, akkor meg ne fizessünk üres gyárcsarnokokat, hanem tudjanak eladni külföldre!
Zala teljesen jó. Ott lesz a közelében Kaposvár, nagyon hasonló profillal. Nem szabad elfelejteni, hogy mi mind a kettőt hosszútávon fenn akarjuk tartani és rendeléssel ellátni. Embraaer a braziloktól jön középtávon repülő gyárat is építeni. (És ne mondja el megint senki, hogy ők csak civil gépeket fognak itt összeszerelni!)
 
  • Tetszik
Reactions: kampfi

A Skyranger 30-as lényegében egy légvédelmi torony, melyet elsősorban harcjárművekre, például a 8x8-as Boxerre vagy a hamarosan Magyarországon is gyártásra kerülő, lánctalpas Lynx harcjárműre lehet felszerelni.
 
Az szerintem egy téves feltételezes olyas valaki részérol, aki csak a program nevét nézte, nem pedig a specifikációt:

https://pesco.europa.eu/project/arm...bious-assault-vehicle-light-armoured-vehicle/
The project will develop and build a prototype European Armoured Infantry Fighting Vehicle / Amphibious Assault Vehicle / Light Armoured Vehicle.
The vehicles would be based on a common platform and would support fast deployment manoeuvre, reconnaissance, combat support, logistics support, command and control, and medical support. These new vehicles will also strengthen the EU CSPD ensuring, at the same time, the interoperability among European armies.

A lényeg az, hogy egy kozos platform lenne fejlestve. A Lynxbol mégis hogyan csinálnának AAV-t? o_O Szerintem ezt a programot (amelyben amúgy tik is megfigyelok vagytok) az olaszok eredendoen a már meglévo SuperAV-ra tervezték, ugyan úgy, mint a EUROARTLLERY program is a már meglévo EVA-n és VULCANO muníción épul.
Most még nevettek, aztán egyszer csak a semmiből lecsap rátok! :D

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mondjuk ez tényleg a SuperAV-nak hangzik, de szokás szerint megint egy megkésett európai program.
Most cserélte le kb mindenki a régi kerekeseket újabbakra európában, így ez a következő 30 évre meg van oldva.
Amphibious assault vehicle kategóriájú jármű, mint az AAVP-7 is csak az olaszoknál és a spanyoloknál áll rendszerben kis mennyiségben és az olaszok is most váltják le a SuperAV-al.

Szép szép a kerekes, de előbb utóbb mindenki rájön majd, hogy milyen jó dolog volt a jó öreg amtrak.
Egy láncos, valódi modern AVVP-7 alternatívával lehet jobban járnának hosszú távon, export piacon. Ebben a kategóriában egyedül a törökök Zaha-val kellene megküzdeni nyugaton. Illetve még azzal sem, ha a törökök továbbra is a sarokba lesznek állítva.
 
Érdekes amikor az első ausztrál Lynx kijött csiriviri videóval a miénkről meg semmi! Ez a rohadt titkolózás már unalmas!
Engem főleg azért foglalkoztat a dolog, mert ez lesz az első olyan összetett eszköz, amire magyar haidiipari struktúra épül nulláról, gyakorlatilag már elkezdődött németországban az első elemek gyártása és már külföldi (szlovák) tenderen is megfuttattuk a dolgot,...illene végre a bemutatózó makett-példányon kivül megismerni a tényleges magyar változatot, legalább képen, annak minden nyilván későbbiekben is publikus külsőségével együtt...
 
Engem főleg azért foglalkoztat a dolog, mert ez lesz az első olyan összetett eszköz, amire magyar haidiipari struktúra épül nulláról, gyakorlatilag már elkezdődött németországban az első elemek gyártása és már külföldi (szlovák) tenderen is megfuttattuk a dolgot,...illene végre a bemutatózó makett-példányon kivül megismerni a tényleges magyar változatot, legalább képen, annak minden nyilván későbbiekben is publikus külsőségével együtt...

hátha meghallja valaki.
 
⚙️ Moduláris kialakításának köszönhetően a Lynx gyorsan átalakítható az adott feladatnak megfelelően, de hasonlóan sebesen halad a magyar harcjárműveket gyártó üzem építése is.

Dr. Maróth Gáspár a Spirit FM Bázis-ugrás című műsorában elmondta, hogy a német partnereket is meglepte a zalaegerszegi beruházás előrehaladottsága.

Lehet, hogy hamarosan újra hallunk Zalaegerszegről?
 
"A Rheinmetall-beruházás azonban nem csupán a Lynxekre vonatkozik. Olyan átfogó ipari együttműködésről van szó, amely magában fogalja a kutatás-fejlesztést, az innovációt, illetve az új csúcstechnológiás légvédelmi radarokat is. Ez a rendszer mobil irányítóközpontot, kommunikációs infrastruktúrát és generátorokat is tartalmaz. A radarok esetében a projekt része - egyebek mellett - a teljes radarrendszerek helyi összeszerelése, integrációja és tesztelése is."
https://honvedelem.hu/hirek/hiuzok-ugrasra-keszen.html
 
Nem kurvára mindegy, hogy fog kinézni? A fontos a protok gyártása, a csapatpróba és a tényleges harcérték. Olyanok vagytok mint akik a premiere akartok bemenni a moziba, de két nap múlva meg csak lézengenek a nézők.. :) ... A fontos, hogy egy lassú ütemű gyártás lesz, és még a tényleg hadrendbe állításig el fog telni nem kevés idő... Ráadásul a fegyverzet szállítása az meg még odébb lesz... Ami inkább fontos, hogy megvolt az üzemcsarnok átadása. A terv a három hónap múlva induló gyártás.. TERV. Reméljük összejön.
 
A cikk szerint 23-ban kezdődik a gyártás tervezetten.

A próbagyártás már idén. Nem tudom itt hogy van, mert kis darabszám és nagy anyagi érték egy jármű is. De az autóiparban, a próbagyártás azt jelenti, hogy függetlenül a minőségtől, a próbadarabok mennek a hulladék rosszvasba, nem adják el. Itt azért ebben nem vagyok biztos, de lehet hogy a próbadarabok mégsem kerülnek a sorozat gyártottak közé. Majd kiderül persze. Mert ha igen, akkor már az idén elkészül az első hazai gyártású is.
 
Nem kurvára mindegy, hogy fog kinézni? A fontos a protok gyártása, a csapatpróba és a tényleges harcérték. Olyanok vagytok mint akik a premiere akartok bemenni a moziba, de két nap múlva meg csak lézengenek a nézők.. :) ... A fontos, hogy egy lassú ütemű gyártás lesz, és még a tényleg hadrendbe állításig el fog telni nem kevés idő... Ráadásul a fegyverzet szállítása az meg még odébb lesz... Ami inkább fontos, hogy megvolt az üzemcsarnok átadása. A terv a három hónap múlva induló gyártás.. TERV. Reméljük összejön.

Nagyon fontos az álcázó festésminta. 500 méterről már jól kell nézned, egy jól álcázott járművet, hogy kivedd, mi az. 1000 méterről nem szúrod ki szabad szemmel, legfeljebb egy bokrot látsz. Ami virít, azt bizony gyorsan azonosítják.