[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

ez a mennyiség mennyihez is elég? Mi mennyi tankot és egyebeket akarunk még?
Szerintem úgy jön ki ez a mennyiség hogy századonként egy műszaki mentő
"Lynx-dandár": 3x3 század vagyis 9 db Büffel
3 századnyi Leopardra meg PZH-kra lesz az 5 Wisent-2 (ezeket rendeltük a KMW-s csomaggal)
Szóval valahogy így jön ki ez a mennyiség...

Nyilván ha lesznek még harkocsink, ahhoz jön majd még Büffel is...

Szerintem sokkal több harckocsink már nem nagyon lesz: max. 2 további zaszlóaljat tudok még elképzelni és az sem mostanság...csóróság van és sok mindent kell még venni. Csapatlégvédelmet és tüzérség erősítését fontosabbnak tartom személy szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Szerintem úgy jön ki ez a mennyiség hogy századonként egy műszaki mentő
"Lynx-dandár": 3x3 század vagyis 9 db Büffel
3 századnyi Leopardra meg PZH-kra lesz az 5 Wisent-2 (ezeket rendeltük a KMW-s csomaggal)
Szóval valahogy így jön ki ez a mennyiség...

Nyilván ha lesznek még harkocsink, ahhoz jön majd még Büffel is...

Szerintem sokkal több harckocsink már nem nagyon lesz: max. 2 további zaszlóaljat tudok még elképzelni és az sem mostanság...csóróság van és sok mindent kell még venni. Csapatlégvédelmet és tüzérség erősítését fontosabbnak tartom személy szerint.
Te miről beszélsz?
 
"...Wiesel/Büffel olcsó..." ?!?!?!?
Ahhoz képest olcsóbb, hogy nulláról kifejlesszenek egy Lynx alapú ARV-t, ami nem is tudna nehezebb gépeket vontatni.
A Büffel meg bármit elvontat majd amije csak lesz a honvédségnek. A Lynxek úgy is a Leopardokkal együtt fognak harcolni, szóval praktikus ha műszaki-mentők bármelyik típust tudják menteni.

Az általad javasolt T-72-ből barkácsolt vontatókon valószínűleg kifogna egy sárba ragadt 70 tonnás Leopad-2A7HU...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fitom
Nekem az a szomorú, hogy ez a hozzáállás így kívülről nézve semmit sem változott az ukrajnai háború kitörése óta.
Pedig az ott látott számok láttán bíztam benne, hogy változik valami. Ők nem látják, hogy mennyi ember, lőszer, technika fogy, hogy mennyire komplex és költséges egy valós háborúban megszervezni a logisztikát, az eszközök kiszolgálását, karbantartását? Nem érzik, hogy egy valós háborúban nem fogjuk tudni üzemeltetni elfogadható hatásfokon a "megálmodott" lynx/kf51/HX3 kombónkat?

Terminátor hozta ezt a tanulmányt a Lynx-el kapcsolatban, amiben röviden az áll, hogy irgalmatlanul bonyolult/költséges lesz a mi lehetőségeinkkel üzemeltetni a teljes Lynx flottát már békeidőben(!) is. És mindezt egy egyre instabilabb világgazdasági helyzetben...

Aztán egy csomó létfontosságú fegyvernem, infrastruktúra ezt sínyli meg.
Békeidőben, főleg az orosz-ukrán háború előtt még akár rendben is lett volt a Zrínyi program, egy 2030-as céldátummal és egy nagyobb hadiipari fejlesztéssel (ami ár/érték arányban nem valami optimális, ha a haderő valós képességfejlesztését nézzük). De a háború kitörése után egyszerűen muszáj lett volna váltatnunk, mert ha 5-10 éven belül beüt bármilyen helyi/globális gebasz, és valamilyen oknál fogva nagyrészt csak saját magunkra számíthatunk, akkor az nagyon komoly következményekkel is járhat.
Most olvastam el és teljesen le vagyok hidalva!

"Általánosnak mondott elv, miszerint egy ilyen beszerzés során a csomag teljes árának 1/3-át teszi csak ki az eszköz megvásárlása, 2/3-át pedig a teljes élettartam alatti üzembentartása."

- WTF ???

"A szerződésben lefektették, hogy
a fogyóanyagokat a magyar fél biztosítja a próbahasználat során, gondolva itt a hajtóanyagra, kenőanyagokra, de a csavarokra, alátétekre stb., azaz a rezsianyagokra is.
(...)
A piackutatás során kiderült, hogy hazai vállalatok nem forgalmazzák az ilyen magas minőségű rezsianyagokat, azokat csak Német-
országból tudják beszerezni, (..)"

- Egy k. csavaralátétet SEM tudunk hozzá gyártani ???

"
Ide is szállítani kell az eszközöket, mivel közúti forgalomra – az érvényben lévő szabályzók szerint – alkalmatlanok, és a vasúti szállí-
tás is speciális előkészületeket igényel a LYNX-ek magassága miatt.
Minden közúti szállításra igaz, hogy túlméretes szállítmányként útvonalköteles, és csak éjszaka hajtható végre, vasúti berakás esetében pedig civil vállalattól kell darut bérelni, mivel a biztosítást nem tudja a Honvédség saját eszközzel megoldani."

Magától már rá sem tud menni a pőrekocsira???

Összegezve:
Azt hiszem, hogy most lett elegem ebből a Lynxből.
Bár az eleje nagyon bíztatónak indult a beígért 35 mm-es gépágyúval, a level 6-os védettségi szinttel és az erősebb 14xx LE-s motorral, így ez egy orbitális átverésnek tűnik.

Inkább vettük volna százával gombokért a Marder 1A3-asokat és kipofoztattuk volna őket, de a fennmaradó pénz nagy részét tüzérségre költöttük volna.
 
Most olvastam el és teljesen le vagyok hidalva!

"Általánosnak mondott elv, miszerint egy ilyen beszerzés során a csomag teljes árának 1/3-át teszi csak ki az eszköz megvásárlása, 2/3-át pedig a teljes élettartam alatti üzembentartása."

- WTF ???

Ez közismert. Némi arányvariaciokkal, de igaz gyakorlatilag minden iparágra, ha rendszerek közép- vagy hosszútávú beszerzéséről van szó.
 
Általánosnak mondott elv, miszerint egy ilyen beszerzés során a csomag teljes árának 1/3-át teszi csak ki az eszköz megvásárlása, 2/3-át pedig a teljes élettartam alatti üzembentartása
Ez teljesen normál.Ami azt illeti,még talán alul is van becsülve az üzemeltetési költség részaránya-igen takarékos üzemmel se bisztos,hogy elég az a 2/3 arány....Lánctalpasok eszik a lánctalpat,a negyobb hajtáslánc igénybevétel miatt sűrűbb a hajtáslánc karbantartási igény,stb.
És akkor egy mélyebb upgrade,de még egy nyamvadt rádiócsere költsége sincs beleszámolva........Mert ha majd a 2025ben 10milkáért legyártott járgányt 35ben 5milkáért upgrádelni kell,akkor főleg baromira nem duplája lesz az élettartam üzemköltség a beszerzési árnak........Főleg,ha elkezdjük számolni a vonzatokat (kalibernövelésnél új löszerek beszerzése,példul...)
 
Most olvastam el és teljesen le vagyok hidalva!

"Általánosnak mondott elv, miszerint egy ilyen beszerzés során a csomag teljes árának 1/3-át teszi csak ki az eszköz megvásárlása, 2/3-át pedig a teljes élettartam alatti üzembentartása."

- WTF ???

"A szerződésben lefektették, hogy
a fogyóanyagokat a magyar fél biztosítja a próbahasználat során, gondolva itt a hajtóanyagra, kenőanyagokra, de a csavarokra, alátétekre stb., azaz a rezsianyagokra is.
(...)
A piackutatás során kiderült, hogy hazai vállalatok nem forgalmazzák az ilyen magas minőségű rezsianyagokat, azokat csak Német-
országból tudják beszerezni, (..)"

- Egy k. csavaralátétet SEM tudunk hozzá gyártani ???

"
Ide is szállítani kell az eszközöket, mivel közúti forgalomra – az érvényben lévő szabályzók szerint – alkalmatlanok, és a vasúti szállí-
tás is speciális előkészületeket igényel a LYNX-ek magassága miatt.
Minden közúti szállításra igaz, hogy túlméretes szállítmányként útvonalköteles, és csak éjszaka hajtható végre, vasúti berakás esetében pedig civil vállalattól kell darut bérelni, mivel a biztosítást nem tudja a Honvédség saját eszközzel megoldani."

Magától már rá sem tud menni a pőrekocsira???

Összegezve:
Azt hiszem, hogy most lett elegem ebből a Lynxből.
Bár az eleje nagyon bíztatónak indult a beígért 35 mm-es gépágyúval, a level 6-os védettségi szinttel és az erősebb 14xx LE-s motorral, így ez egy orbitális átverésnek tűnik.

Inkább vettük volna százával gombokért a Marder 1A3-asokat és kipofoztattuk volna őket, de a fennmaradó pénz nagy részét tüzérségre költöttük volna.

Sajnos igazad van!

+1 vonás a Nem-memmontam' (1-2 éve-már) rovatba többünknek! Sajnos!
Ez a "Hogyan neveld a német-parazitádat?" ismétlődős-sokadik történelmi fejezet "élőben" nem szimpatikus!
... se Netflix-el, se anélkül!

U.I: "Csak" a hazai politikai szemlélettel van gond és az ebből következő fontossági sorrenddel(DE ALAPVETŐ):
A "Politikai jóindulat vásárlás" durván megelőzi Honvédelmet! :(

U.I. 2.0: Mivel a hiba a politikai térfélen van csak ott javítható! Első lépésben az EU-parlamentes szavazási "koppanással" lehet leghamarabb visszajelzést adni a változtatás igényéről!
... vagy megy tovább az eddigi "Vetítés"!


A klasszikus mondás tud segíteni:
k-na-1.jpg


:hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:


.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Én ezt fordítva tudom/tudtam, 2/3 beszerzési ár és 1/3 üzemeltetés.
Informatikában, meg könnyűipari dolgokban, esetleg. Nehéziparban stb ez kb az arány, avagy fele-fele. Ez egy niche iparág, nem sok szereplővel, az egész ellátási-termeloi lánc szigorú kontroll alatt áll, így kb azt csinálnak, amit akarnak, ha egyszer belevasaroltal a rendszerbe addig, amíg egy váltás ára alatt maradnak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and ravenlord
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hogy feleslegesen ne nézz meg aki nem akarja! Ami benne van!
-szokásos szöveg, mi is a Lynx stb, stb..nem tank!
-mindenkit várunk szeretettel!
-1 zlj létszáma
-lehetsz szemüvegesen is a Lynx zlj tagja csak nem biztos, hogy toronylövész lesz belőled! I
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hogy feleslegesen ne nézz meg aki nem akarja! Ami benne van!
-szokásos szöveg, mi is a Lynx stb, stb..nem tank!
-mindenkit várunk szeretettel!
-1 zlj létszáma
-lehetsz szemüvegesen is a Lynx zlj tagja csak nem biztos, hogy toronylövész lesz belőled! I
Na mennyi egy zlj létszáma?
Végre rájöttek h a szemüveges nem fogyatékos?…Na lehet át szerelek? :oops: :cool: :rolleyes: