[HUN] KF41 Lynx / Hiúz

Szerintem csak arról beszéltek, hogy a Brexit miatt valahol "elakadt" a Piros Arany szállítmány:)
Vagy hogy adnának még 40 ezer db brit egyenruhát a tartalékosoknak és néhány felesleges Land Rover is maradt még. És szívesen ideküldenének egy tisztet is, aki majd mesél a brit tartalékos rendszerről és a toborzásról... ;)
 
Szerintem korai még beleélni magunkat abba, hogy Magyarország Lynxeket fog gyártani a briteknek.

1) A britek újabb lendülettel álltak neki a hazai védelmi ipar fejlesztésének az elmúlt években, a Challenger 3-as projekttel kapcsolatosan is nagyon hangsúlyozta a kormány, hogy ez mennyira fantasztikus annak munkahely-teremtő hatása miatt; meglepő lenne, ha ezután mégis külföldön kezdenének el harcjárműveket gyártani.
2) Az Ajaxszal vannak bajok, de ettől függetlenül igencsak előrehaladott állapotban van a fejlesztés. Meglepő lenne, ha last minute, a fejlesztés végstádiumában kidobná az MoD a komplett programot és Magyarországtól venne IFV-ket. Annak pedig nem tudom, mennyire van értelme, hogy párhuzamosan üzemeltetnek két teljesen eltérő IFV-típust.
3) A Népszava szellőztette meg anno, hogy Magyarország 200 darab Pumát vásárol. Hát, látjuk, hogy ez az információ mennyire bizonyult hitelesnek.

Én úgy gondolom, a legreálisabb kimenetel az, hogy a britek vesznek bizonyos IFV-komponenseket, fegyverrendszereket, melyeket lehet, hogy beépítenek a saját páncélosaikba. Emlékezzünk csak, hogy Orbán pont azután ment ki Johnsonnal hadiipari kérdésekről tárgyalni, miután Pappergerrel tárgyalt a Skyranger-rendszerek gyártásáról. Nem biztos, hogy ez véletlen.

Persze ez is csak egy tárgyalási szál lehet a sok közül. A britek most nagyon keresik a helyüket a világban a Brexit után, sok országgal tárgyalnak sok mindenről és nem valószínű, hogy minden ilyen tárgyalás konkrét eredményre fog vezetni. Mindenesetre, az igencsak menő lenne a magyar hadiipari export szempontjából, ha sikerülne megállapodni valamiről a britekkel, úgyhogy drukkolok nekik.
Minden esetre a Boxer bejön nekik...!Tudom hogy nem full RM de van közük hozzá!
 
1) A britek újabb lendülettel álltak neki a hazai védelmi ipar fejlesztésének az elmúlt években, a Challenger 3-as projekttel kapcsolatosan is nagyon hangsúlyozta a kormány, hogy ez mennyira fantasztikus annak munkahely-teremtő hatása miatt; meglepő lenne, ha ezután mégis külföldön kezdenének el harcjárműveket gyártani.
Nem jelenti ez feltétlen a teljes harcjárműgyártást, ugyanakkor azt azért látni kell, hogy mintkét ország a RM Home Market-je.

2) Az Ajaxszal vannak bajok, de ettől függetlenül igencsak előrehaladott állapotban van a fejlesztés. Meglepő lenne, ha last minute, a fejlesztés végstádiumában kidobná az MoD a komplett programot és Magyarországtól venne IFV-ket. Annak pedig nem tudom, mennyire van értelme, hogy párhuzamosan üzemeltetnek két teljesen eltérő IFV-típust.
Emlékeztetnélek, hogy a végre elkészült Warrior programot közvetlenül a zöld lámpa kigyulladásával egy időben húzták le a budin. Ott pedig csak önmagára volt veszélyes a konstrukció, és nem a katonákra.

3) A Népszava szellőztette meg anno, hogy Magyarország 200 darab Pumát vásárol. Hát, látjuk, hogy ez az információ mennyire bizonyult hitelesnek.
Ha belegondolunk az első megszellőztetés alkalmával még képben volt a PUMA, nem? A 200-as nagyságrend is stimmel.
Én úgy gondolom, a legreálisabb kimenetel az, hogy a britek vesznek bizonyos IFV-komponenseket, fegyverrendszereket, melyeket lehet, hogy beépítenek a saját páncélosaikba. Emlékezzünk csak, hogy Orbán pont azután ment ki Johnsonnal hadiipari kérdésekről tárgyalni, miután Pappergerrel tárgyalt a Skyranger-rendszerek gyártásáról. Nem biztos, hogy ez véletlen.
Ezzel nekem az a bajom, hogy nem gondolom, hogy ez akkora üzlet lenne, amihez Orbán kellene. Szerintem itt valami oda vissza ügylet lesz, és sokkal nagyobb volumenű, mint hogy 80-100 darabot legyártunk egy olyan toronyból, ami per pillanat még nem létezik.
Én sem gondolom, hogy fullban mi fogjuk a Union Jack-et is ráfesteni a Lynxeikre, de mondjuk ha mi szállítjuk az alvázat, meg később mondjuk a Skyranger
tornyokat, az azért sokkal "viccesebb" lenne. Ráadásul az otthon való összerakást még szépen be is lehet csomagolni a választóknak.
Bizony isten még meg is fogom könnyezni, amikor az első kész Lynxük legördül a RM UK gyárából.
Persze ez is csak egy tárgyalási szál lehet a sok közül. A britek most nagyon keresik a helyüket a világban a Brexit után, sok országgal tárgyalnak sok mindenről és nem valószínű, hogy minden ilyen tárgyalás konkrét eredményre fog vezetni. Mindenesetre, az igencsak menő lenne a magyar hadiipari export szempontjából, ha sikerülne megállapodni valamiről a britekkel, úgyhogy drukkolok nekik.
Nekünk - bármelyik forgatókönyvről is van szó - ez legalább annyira fontos, mint az RM-nak a mi Lynx megrendelésünk.
Magyarul skyranger amire ráteszik a starstreaket aztán jóvilág.
Ez nekem egy sokkal fikciósabb dolognak tűnik. Nem létezik a torony. Még csak épül a gyár. Elvileg a saját tornyaink sem itt fognak készülni. Ráadásul egy 3rd party rakétát kellene a RM Hungarynak integrálni? o_O
Na ez a feladat!!!

Nekem nyilvánvalóan nincs belsős infóm, de nekem sokkal inkább tűnik valósnak az, hogy a különben is itt készülő alvázakkal lesz kapcsolatos a dolog.
Illetve kavarog a búrámban még pár konteó az RM-UK-Magyarország háromszögben. Majd azt is kifejtem a fejlesztős topicban...
 
Akkoriban írtunk is ide a fórumra, hogy fix, hogy átbeszélték előtte azt, hogy az RM-nek milyen infói vannak az ottani programokról és Magyarországnak esetleg milyen területen lenne lehetősége. A képet is már az első napokban felrakta valaki az eredeti német utángyártott viccről. Nyilván valaki vagy találgatott, vagy belső infó alapján ment az, hogy kellene egy ilyen rajz propaganda vagy ellenpropaganda célokkal. Ezt döntse el mindenki! Én úgy emlékszem, hogy a találkozó után pár órával már megjelent.
Nem kéne mindent olyan komolyan venned, amit itt látsz. Nyilvánvalóan csak egy kis trollkodás volt. :) Én is 99,99%-ban amondó vagyok, átnyomják az Ajax-ot. De amíg ott van az a minimális 0,01% esély, a hazainak drukkolok.

Mondjuk nem kell Pappergerrel lepacsizni ahhoz, hogy tudjad, amint kibuktak a komolyabb bajok az Ajax programnál, egyből megjelennek a cápák a véres vízben. Hadiiparban amúgy is hatalmas a lobby, egy ilyenre vétek nem lecsapni, még ha minimális is az esély.
 
A torony is támadva van, mert állítolag problémás a CT40 itegrációja. A KMW és Nexter T40-es toronyal elátot Boxert próbálgatnának nyomni az Ajax helyet: https://www.army-technology.com/features/industry-blames-ct40-cannon-for-armoured-vehicle-delays/
Az egesz CT40 egy allatsag szerintem, baromi vaskos az a loszer - egy 35/50SS sokkal jobb opcio lesz nekunk a jovoben, raadasul az mar meg van tervezve (WOTAN35), csereszabatos a Lance 2 toronnyal, csak meg kell epiteni majd:

Co190J9WEAA6qNh


Valahonnan remlik, hogy egy Nexter turretben mindossze 70 loszer van...?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Az egesz CT40 egy allatsag szerintem, baromi vaskos az a loszer - egy 35/50SS sokkal jobb opcio lesz nekunk a jovoben, raadasul az mar meg van tervezve (WOTAN35), csereszabatos a Lance 2 toronnyal, csak meg kell epiteni majd:

Co190J9WEAA6qNh


Valahonnan remlik, hogy egy Nexter turretben mindossze 70 loszer van...?
A loszer nagysága onmagában nem gond, sot, pont ellenkezoleg - ahozz képest, hogy 40mm.

CTAammo.jpg


Az igazi probléma a toltés korulményes módjával van, ezért eddig csak viszonylag kevés loszer lehet, amit a jovoben meg fog kelleni oldani:

3490155b485e521f775f4eb755f412bc.jpeg


Az a pletyka járja, hogy Szlovákiában új ágyút fejlesztenek erre a loserre. ;):cool::oops:
 
Szerintem korai még beleélni magunkat abba, hogy Magyarország Lynxeket fog gyártani a briteknek.

1) A britek újabb lendülettel álltak neki a hazai védelmi ipar fejlesztésének az elmúlt években, a Challenger 3-as projekttel kapcsolatosan is nagyon hangsúlyozta a kormány, hogy ez mennyira fantasztikus annak munkahely-teremtő hatása miatt; meglepő lenne, ha ezután mégis külföldön kezdenének el harcjárműveket gyártani.
2) Az Ajaxszal vannak bajok, de ettől függetlenül igencsak előrehaladott állapotban van a fejlesztés. Meglepő lenne, ha last minute, a fejlesztés végstádiumában kidobná az MoD a komplett programot és Magyarországtól venne IFV-ket. Annak pedig nem tudom, mennyire van értelme, hogy párhuzamosan üzemeltetnek két teljesen eltérő IFV-típust.
3) A Népszava szellőztette meg anno, hogy Magyarország 200 darab Pumát vásárol. Hát, látjuk, hogy ez az információ mennyire bizonyult hitelesnek.

Én úgy gondolom, a legreálisabb kimenetel az, hogy a britek vesznek bizonyos IFV-komponenseket, fegyverrendszereket, melyeket lehet, hogy beépítenek a saját páncélosaikba. Emlékezzünk csak, hogy Orbán pont azután ment ki Johnsonnal hadiipari kérdésekről tárgyalni, miután Pappergerrel tárgyalt a Skyranger-rendszerek gyártásáról. Nem biztos, hogy ez véletlen.

Persze ez is csak egy tárgyalási szál lehet a sok közül. A britek most nagyon keresik a helyüket a világban a Brexit után, sok országgal tárgyalnak sok mindenről és nem valószínű, hogy minden ilyen tárgyalás konkrét eredményre fog vezetni. Mindenesetre, az igencsak menő lenne a magyar hadiipari export szempontjából, ha sikerülne megállapodni valamiről a britekkel, úgyhogy drukkolok nekik.

A két hordozóval és az F-35-ökkel is mit össze balfaszkodtak...
 
Érdekes kérdés egyébként, hogy mennyire lesz Lynx hazai gyártású, ha elkészül a zalaegerszegi gyár teljesen felszerelve.
Csak összeszerelés lesz vagy esetleg a itt vágják hegesztik az acél lemezeket, öntik a lánctalp-elemeket, "ne adj isten" valami magasabb hozzáadott értékű munka is folyik majd itt (pl. elektronika)?
Mennyire lesz "alibiből" ez a gyár, csak hogy kipipálhassák a hazai gyártást 200+ járműves megrendelés reményében és mennyire gondolja komolyan a RM, hogy tartósan itt akar gyártani, gyártatni? (Gripen ellentételezésnek sem volt tartós hatása...letudták azt kész!)
A BMP-k leváltását tervező Indiának is és az új IFV-t kereső Ausztráliának és cseheknek is beígérték a Lynx helyi gyártását - ennyi gyár meg nyilván nem kell az RM-nek közép- és hosszútávon. Valamelyik kisebbet be fogja zárni vagy javító műhelynek degradálja le, miután már kifutott az adott ország megrendelése.

Szóval az hogy milyen sok és komplex gyártási folyamatot telepít hozzánk az RM, abból majd nagyjából látszik mennyire tervez velünk hosszútávon...
 
Érdekes kérdés egyébként, hogy mennyire lesz Lynx hazai gyártású, ha elkészül a zalaegerszegi gyár teljesen felszerelve.
Csak összeszerelés lesz vagy esetleg a itt vágják hegesztik az acél lemezeket, öntik a lánctalp-elemeket, "ne adj isten" valami magasabb hozzáadott értékű munka is folyik majd itt (pl. elektronika)?
Mennyire lesz "alibiből" ez a gyár, csak hogy kipipálhassák a hazai gyártást 200+ járműves megrendelés reményében és mennyire gondolja komolyan a RM, hogy tartósan itt akar gyártani, gyártatni? (Gripen ellentételezésnek sem volt tartós hatása...letudták azt kész!)
A BMP-k leváltását tervező Indiának is és az új IFV-t kereső Ausztráliának és cseheknek is beígérték a Lynx helyi gyártását - ennyi gyár meg nyilván nem kell az RM-nek közép- és hosszútávon. Valamelyik kisebbet be fogja zárni vagy javító műhelynek degradálja le, miután már kifutott az adott ország megrendelése.

Szóval az hogy milyen sok és komplex gyártási folyamatot telepít hozzánk az RM, abból majd nagyjából látszik mennyire tervez velünk hosszútávon...

Nyilván egy sor nagyon értékes dolog már most tudható vagy épp ellenkezőleg, egyre homályosabb, hogy nálunk lesz-e gyártva.

1, A torony kapásból nem.
2, A még mindig csinos torony részegységet jelentő Spike rakétákat úgy tűnt eredetileg, hogy Csehország is Izraelből lesz szíves importálni. Azokba a tornyokba is, amiket végső soron hozzánk gyárt. Írtam is megjegyzést, hogy lehet mi jobban járunk, ha az alváz nagyobb hazai hozzáadott értéket jelent, mintha a tornyot kaptuk volna meg, de valutáért vásárolhattuk volna össze bele a részegységeket. Viszont... ha tényleg összejön a rakéta gyártás kis hazánkban, akkor az mégis növeli a mi hozzá adott értékünket. (Még abban az esetben is, ha tőlünk importálja valaki a torony legyártásához és végül exportálja nekünk a torony darabszám felét. Jól megbonyolították, de végső soron az a lényeg, hogy nulláról indulva minél nagyobb legyen a hazai arány.)
3, Azt már beszéltük, hogy a páncél lemezeit kevés esély lesz rá, hogy nálunk gyártják majd, de az összehegesztésben még lehet szerepünk.

Igazából mindenki arra kíváncsi, amit kérdeztél, hogy mennyire fogjuk hozzánk szelídíteni a kis Hiúzt.
 
Nyilván egy sor nagyon értékes dolog már most tudható vagy épp ellenkezőleg, egyre homályosabb, hogy nálunk lesz-e gyártva.

1, A torony kapásból nem.
2, A még mindig csinos torony részegységet jelentő Spike rakétákat úgy tűnt eredetileg, hogy Csehország is Izraelből lesz szíves importálni. Azokba a tornyokba is, amiket végső soron hozzánk gyárt. Írtam is megjegyzést, hogy lehet mi jobban járunk, ha az alváz nagyobb hazai hozzáadott értéket jelent, mintha a tornyot kaptuk volna meg, de valutáért vásárolhattuk volna össze bele a részegységeket. Viszont... ha tényleg összejön a rakéta gyártás kis hazánkban, akkor az mégis növeli a mi hozzá adott értékünket. (Még abban az esetben is, ha tőlünk importálja valaki a torony legyártásához és végül exportálja nekünk a torony darabszám felét. Jól megbonyolították, de végső soron az a lényeg, hogy nulláról indulva minél nagyobb legyen a hazai arány.)
3, Azt már beszéltük, hogy a páncél lemezeit kevés esély lesz rá, hogy nálunk gyártják majd, de az összehegesztésben még lehet szerepünk.

Igazából mindenki arra kíváncsi, amit kérdeztél, hogy mennyire fogjuk hozzánk szelídíteni a kis Hiúzt.

A Spike hazai gyártása nem túl valószínű szerintem - max. összeszerelést tudnék elképzelni... persze manapság nagyon nehéz definiálni hogy mit is jelent a "gyártás": a legtöbb cég tényleg csak összeszerel.
Egyébként eddig úgy tudtam, hogy Spike kereskedelmi és gyártási jogait a német Eurospike birtokolja Európában, nem teljesen világos miért Izraellel boltolunk...
Páncéllemez nyilván táblákban jönne valahonnan itt készülne belőle a "doboz".
Talán akkor lenne életképes hosszútávon ez a gyárprojekt ha speciális verziókat, felépítményeket tudnánk kifejleszteni a Lynx alvázon, amiket RM marketingel, segít eladni.
Például: aknavetős változat a Hirschbergerrel közösen készülhetne (AMOS-hoz hasonló).
Aknaszedő/aknafektető változat - utóbbi például alig van a piacon és egy kiterjedt aknamező máig hatásos védelmet jelent - pláne ha fejlesztünk hozzá új high-tech elektronikával ellátott aknákat.
Lehetne egy páncélvadász/könnyűharckocsi/tűztámogató változat 105-ös vagy 120-as löveggel. A svájci RUAG-nak pl van egy könnyű 120-as lövege (L/49), ami közelíti a Leopard 2 átütő erejét és ugyanazt standard NATO lőszert tüzeli. Régebbi szovjet-orosz harckocsik és nehéz IFV-k ellen biztosan hatásos és olcsóbb mint Spike rakétákat lövöldözni . Úgy tudom egyébként hogy ha minden (extra) páncélt felpakolnak a Lynx-re, akkor simán hozza legtöbb hidegháborús harckocsi védettségi szintjét szóval harckocsiként is használható lenne egy kevésbé szofisztikált ellenfél ellen.
Csak néhány ötlet ami tovább lépésre...Remélem elő állnak néhány saját termékkel, prototípussal mielőtt kifut a 200 Lynx-es hazai rendelés, mert különben a RM bezárja a gyárat vagy itt hagyja az egészet a magyar államnak, hogy fizessük mi az éjjeli őrt néhány Lynx nagyjavítási kör között.
Tényleg gyanús, hogy kb. mindenkinek odaígérték a hazai gyártás lehetőségét: még a szomszédban lévő Cseheknek is...
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu
Jól értem, hogy a saját nyomorunkkal akarjuk a britek nyomorát gyógyítani?
 
Jól értem, hogy a saját nyomorunkkal akarjuk a britek nyomorát gyógyítani?

Valószínűleg a britek megoldják a saját problémájukat. Ha meg még is Lynx kell neki, akkor ők is biztos kapnak saját Lynx gyárat vagy egy meglévő üzemben gyártási jogot és know-howt...

A magyar Lynx gyár elvileg mikorra lesz termelésre kész?
 
Érdekes kérdés egyébként, hogy mennyire lesz Lynx hazai gyártású, ha elkészül a zalaegerszegi gyár teljesen felszerelve.
Csak összeszerelés lesz vagy esetleg a itt vágják hegesztik az acél lemezeket, öntik a lánctalp-elemeket, "ne adj isten" valami magasabb hozzáadott értékű munka is folyik majd itt (pl. elektronika)?
Mennyire lesz "alibiből" ez a gyár, csak hogy kipipálhassák a hazai gyártást 200+ járműves megrendelés reményében és mennyire gondolja komolyan a RM, hogy tartósan itt akar gyártani, gyártatni? (Gripen ellentételezésnek sem volt tartós hatása...letudták azt kész!)
A BMP-k leváltását tervező Indiának is és az új IFV-t kereső Ausztráliának és cseheknek is beígérték a Lynx helyi gyártását - ennyi gyár meg nyilván nem kell az RM-nek közép- és hosszútávon. Valamelyik kisebbet be fogja zárni vagy javító műhelynek degradálja le, miután már kifutott az adott ország megrendelése.

Szóval az hogy milyen sok és komplex gyártási folyamatot telepít hozzánk az RM, abból majd nagyjából látszik mennyire tervez velünk hosszútávon...
Összeszerelés és rendszerek tesztelése- ez tovább tart mint az összelegózás. ja ÉS festés, sárga foltok forever!