[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 462
113
<blockquote rel="blitzkrieg"><blockquote rel="boki">A lengyeleknek nincs 21 milliárd USD.

Nem egy év alatt fogják kifizetni.</blockquote>

21 milliárd USD rengeteg pénz . Szeretnek nagyokat mondani a lengyelek is .:)</blockquote>

Az volt az első gondolatom, hogy ezeknek elment az eszük.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 229
93
<blockquote rel="antigonosz">Ezeket is csereberélik rendesen, biztos egy vagyon egy idő után a szervízelése.

Inkább a lényeg a gyártó kapacitás folyamatos fenntartása.
Ha mondjuk rendelsz 1000 db CV-90-et és az 1000. után nem rendelsz rá, csak javíttatsz, rengeteg munkanélkülit fogsz teremteni, hiszen a gyártó kapacitás, és a teljes ipari háttér nem kell többé. Nincs szükség folyamatos innovációra sem, így később a váltótípus kifejlesztése is lehetetlenné, vagy méregdrágává válik.
Lásd.: Magyar PSZH, még a 60-as években tervezték és gyártották, de mivel a MNH nem rendelt rá folyamatosan, és nem fejlesztett, szépen lassan elavult, és külföldi típussal kellett leváltani (BTR-80) pedig ha folyamatosan fejlesztetttük volna, talán még ma is lenne egy Csepel Autógyár, és egy világhírű PSZH hadijármű.
</blockquote>

Sajnos a VSZ, KGST időszakban ez nem volt ilyen egyszerű/logikus.
Volt magyar 4 tengelyes fejlesztés, PSZH-II (1971). Sok évvel ezelőtt volt róla szó a HT-ben (megnéztem 1993/4. szám, hát ja.. végül is pár éve volt). Akkor korszerűnek számított volna és pont úgy volt, ahogy gondolod, a FUG, PSZH tapasztalatai alapján teljesen logikus módon továbbléptek a fejlesztéssel. Lehet jobb lett volna mint a BTR. Pl. orrmotoros lett volna, kétféle toronnyal, a BMP-1-es tornyával és egy Vidrának hívott toronnyal, 30mm-es és 7,62-es fegyverzettel.
Csak akkor ez sajnos nem így működött. Ahogyan anno központilag leállították a motorkerékpár gyártást (a komolyabb iparágakat szétosztották a keleti blokk országai között), úgy lelőtték ezt a programot is a buszgyártást preferálva. Ennek fényében az utolsó mondatod nem is volt túl messze a megvalósulástól.
Ez a fajta gondolkodásmód, iparpolitika sajnos teljesen általános volt, láttam a Wartburgnál tervezett korszerűbb típusvázlatokat. Tudtak volna nyugati színvonalú kocsikat is tervezni, gyártani, de a politika leállította az "álmodozást".

A csóróság, a hiánygazdálkodás és a korlátolt gondolkodás gyakorlatilag jóvátehetetlen károkat okozott az ipari kultúrában. Ehhez jön hozzá, hogy nálunk mindig extra lelkesedéssel hajtják végre a hülye ötleteket.
Pár mondat a HT cikkből:
<i>"Haszonjárműgyártásunk elsorvasztása maga után vonta a PSZH-gyártás és -fejlesztés fokozatos hanyatlását, majd teljes megszűnését. Ez a negatív irányzat éppen akkor jelentkezett, amikor a legnagyobb hatékonysággal lehetett volna felhasználni a D–442 és a D–944 típusú páncélozott szállító járművek gyártása során szerzett tapasztalatokat a második generációs PSZH–2 kifejlesztésénél. Ha ennek a munkának a folytonossága nem szakad meg, akkor napjainkban sem vetődne fel olyan megoldhatatlan problémaként a Magyar Honvédség és a Magyar Határőrség PSZH-parkjának felújítása, illetve korszerűsítése."</i>

Írták ezt 1993-ban, 23 évvel ezelőtt!!! És utána rendszeresítettünk egy olyan típust, ami gyakorlatilag nem tud többet, mint a '71-es magyar terv. Ez az igazi facepalm!
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
<blockquote rel="antigonosz">Ezeket is csereberélik rendesen, biztos egy vagyon egy idő után a szervízelése.

Inkább a lényeg a gyártó kapacitás folyamatos fenntartása.
Ha mondjuk rendelsz 1000 db CV-90-et és az 1000. után nem rendelsz rá, csak javíttatsz, rengeteg munkanélkülit fogsz teremteni, hiszen a gyártó kapacitás, és a teljes ipari háttér nem kell többé. Nincs szükség folyamatos innovációra sem, így később a váltótípus kifejlesztése is lehetetlenné, vagy méregdrágává válik.
Lásd.: Magyar PSZH, még a 60-as években tervezték és gyártották, de mivel a MNH nem rendelt rá folyamatosan, és nem fejlesztett, szépen lassan elavult, és külföldi típussal kellett leváltani (BTR-80) pedig ha folyamatosan fejlesztetttük volna, talán még ma is lenne egy Csepel Autógyár, és egy világhírű PSZH hadijármű.
</blockquote>
telak!
Lásd.: Magyar PSZH, még a 60-as években tervezték és gyártották, de mivel a MNH nem rendelt rá folyamatosan, és nem fejlesztett, szépen lassan elavult, és külföldi típussal kellett leváltani (BTR-80) pedig ha folyamatosan fejlesztetttük volna, talán még ma is lenne egy Csepel Autógyár, és egy világhírű PSZH hadijármű.
Én úgy tudom, hogy a PSZH-t a Rába művek gyártotta Csepel motorral. A hetvenes években velük foglalkoztam.
Bocsika!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 900
72 875
113
Azt gondolom a következő 4 évben ilyen beszerzést nem fogunk végezni. Kb ennyi pénz ment el stadionra, a hasonló nagyságrendű Gripen üzletet pedig béreljük, lízingeljük. 100-120 K21 ellen semmi kifogásom nem lenne az biztos.:) De emlékeztek miket írtak a 3 milliós 3 db-os mil beszerzésre az origón vagy hol? Milyen drága, 1 millióból legyártanánk itthon stb.
Még 5 hónap és bejön.
 
D

danielblack

Guest
Vagy ilyen :D
MLI-84M_Military_Parade_on_December_the_1st_2009.jpg
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
OFF

ÉBRESZTŐ, FÖL!!! RIADÓóóó,. ;) :p

ON

Azért ezek az eszközök BM-21-el "terítve" legkevesebb "vakok" és "süketek" lennének -szvsz-!


Mondjuk más eszköz is megvakul, ha eláztatja jégeső. Nem arra lettek kitalálva, hogy egy tűzcsapás után leporolják magukat, aztán menjen minden úgy, mint előtte... A hadsereg, meg a háború sajnos ilyen.. Láttunk Ukrajnában kiéget pánzélosokat is sorozatvető csapaása után...Azt kell minimalizálni, hogy egyáltalán tuzelhesen az ellenséges GRAD..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
594
506
93
Mondjuk más eszköz is megvakul, ha eláztatja jégeső. Nem arra lettek kitalálva, hogy egy tűzcsapás után leporolják magukat, aztán menjen minden úgy, mint előtte... A hadsereg, meg a háború sajnos ilyen.. Láttunk Ukrajnában kiéget pánzélosokat is sorozatvető csapaása után...Azt kell minimalizálni, hogy egyáltalán tuzelhesen az ellenséges GRAD..


És ha nekünk van 30-50km-es hatótávú BM-21/Hu ? ;)

Én egy olyan kombinációt látok hatékonynak -amiért meg fognak "kövezni"- ahol az "MBT"-nek NINCS nagykaliberű ágyúja, hanem 30mm-es gépágyú+ATGM(6-12 db) kombinációja van!
...és megbízható hírközlése a 30-40-50km-re lévő, tűztámogatással(pl: BM-21/Hu ;)), Mi-24-el, Griffel.
Ha nincs a -modern háborúk többségében erős kompromisszummal, sokszor alig használható-, nagytömegű, (hagyományos)torony/ágyú kombináció, akkor "spórolt súlyból" Merkava szintig lehet páncélozni a harckocsit(lásd: T-55 izraeli upgrade!!!), a mozgékonyság romlása nélkül!!!
Ez a csapatmunka a harckocsi tüzerejét a látóhatárig tolja ki! Az "elég lesz" addig, amíg a drónokat megveszik(majd ;))!

Így olcsón, sok -"helyi viszonyokhoz képest": nagyon sok- eszközre futja, kiemelkedő védettséggel, elegendő számban az elrettentéshez/sikerhez !
 

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
594
506
93
A BAE Systems bemutatta a CV90 legújabb IV-es verzióját.
https://www.baesystems.com/en/artic...-infantry-fighting-vehicle-with-new-cv90-mkiv
1434608981637.jpg

Fejlesztették:
- a meghajtást (új 1 000 LE-s SCANIA motor, új X300 névre hallgató erőátvitel (megjegyzem, ez pont a Mo.i tapasztalatok alapján v.színűleg indokolt is volt)
- fejlettebb elektronika
A tömeg 35-ről 37 tonnára nőtt.
Ez a típus vesz részt a Cseh tenderen. Kíváncsi vagyok az eredményre...


"Kezd" T-55/72 közeli súlya lenni, de nem vagyok benne biztos, hogy a valós körülmények között, jobb mint a "kohószökevény" ( ;) ) T-55 izralei verziója!
Árcédula?