[HUN] Lánctalpas gyalogsági harcjárművek beszerzése

<blockquote rel="blitzkrieg"><blockquote rel="boki">A lengyeleknek nincs 21 milliárd USD.

Nem egy év alatt fogják kifizetni.</blockquote>

21 milliárd USD rengeteg pénz . Szeretnek nagyokat mondani a lengyelek is .:)</blockquote>

Az volt az első gondolatom, hogy ezeknek elment az eszük.
 
<blockquote rel="antigonosz">Ezeket is csereberélik rendesen, biztos egy vagyon egy idő után a szervízelése.

Inkább a lényeg a gyártó kapacitás folyamatos fenntartása.
Ha mondjuk rendelsz 1000 db CV-90-et és az 1000. után nem rendelsz rá, csak javíttatsz, rengeteg munkanélkülit fogsz teremteni, hiszen a gyártó kapacitás, és a teljes ipari háttér nem kell többé. Nincs szükség folyamatos innovációra sem, így később a váltótípus kifejlesztése is lehetetlenné, vagy méregdrágává válik.
Lásd.: Magyar PSZH, még a 60-as években tervezték és gyártották, de mivel a MNH nem rendelt rá folyamatosan, és nem fejlesztett, szépen lassan elavult, és külföldi típussal kellett leváltani (BTR-80) pedig ha folyamatosan fejlesztetttük volna, talán még ma is lenne egy Csepel Autógyár, és egy világhírű PSZH hadijármű.
</blockquote>

Sajnos a VSZ, KGST időszakban ez nem volt ilyen egyszerű/logikus.
Volt magyar 4 tengelyes fejlesztés, PSZH-II (1971). Sok évvel ezelőtt volt róla szó a HT-ben (megnéztem 1993/4. szám, hát ja.. végül is pár éve volt). Akkor korszerűnek számított volna és pont úgy volt, ahogy gondolod, a FUG, PSZH tapasztalatai alapján teljesen logikus módon továbbléptek a fejlesztéssel. Lehet jobb lett volna mint a BTR. Pl. orrmotoros lett volna, kétféle toronnyal, a BMP-1-es tornyával és egy Vidrának hívott toronnyal, 30mm-es és 7,62-es fegyverzettel.
Csak akkor ez sajnos nem így működött. Ahogyan anno központilag leállították a motorkerékpár gyártást (a komolyabb iparágakat szétosztották a keleti blokk országai között), úgy lelőtték ezt a programot is a buszgyártást preferálva. Ennek fényében az utolsó mondatod nem is volt túl messze a megvalósulástól.
Ez a fajta gondolkodásmód, iparpolitika sajnos teljesen általános volt, láttam a Wartburgnál tervezett korszerűbb típusvázlatokat. Tudtak volna nyugati színvonalú kocsikat is tervezni, gyártani, de a politika leállította az "álmodozást".

A csóróság, a hiánygazdálkodás és a korlátolt gondolkodás gyakorlatilag jóvátehetetlen károkat okozott az ipari kultúrában. Ehhez jön hozzá, hogy nálunk mindig extra lelkesedéssel hajtják végre a hülye ötleteket.
Pár mondat a HT cikkből:
<i>"Haszonjárműgyártásunk elsorvasztása maga után vonta a PSZH-gyártás és -fejlesztés fokozatos hanyatlását, majd teljes megszűnését. Ez a negatív irányzat éppen akkor jelentkezett, amikor a legnagyobb hatékonysággal lehetett volna felhasználni a D–442 és a D–944 típusú páncélozott szállító járművek gyártása során szerzett tapasztalatokat a második generációs PSZH–2 kifejlesztésénél. Ha ennek a munkának a folytonossága nem szakad meg, akkor napjainkban sem vetődne fel olyan megoldhatatlan problémaként a Magyar Honvédség és a Magyar Határőrség PSZH-parkjának felújítása, illetve korszerűsítése."</i>

Írták ezt 1993-ban, 23 évvel ezelőtt!!! És utána rendszeresítettünk egy olyan típust, ami gyakorlatilag nem tud többet, mint a '71-es magyar terv. Ez az igazi facepalm!
 
<blockquote rel="antigonosz">Ezeket is csereberélik rendesen, biztos egy vagyon egy idő után a szervízelése.

Inkább a lényeg a gyártó kapacitás folyamatos fenntartása.
Ha mondjuk rendelsz 1000 db CV-90-et és az 1000. után nem rendelsz rá, csak javíttatsz, rengeteg munkanélkülit fogsz teremteni, hiszen a gyártó kapacitás, és a teljes ipari háttér nem kell többé. Nincs szükség folyamatos innovációra sem, így később a váltótípus kifejlesztése is lehetetlenné, vagy méregdrágává válik.
Lásd.: Magyar PSZH, még a 60-as években tervezték és gyártották, de mivel a MNH nem rendelt rá folyamatosan, és nem fejlesztett, szépen lassan elavult, és külföldi típussal kellett leváltani (BTR-80) pedig ha folyamatosan fejlesztetttük volna, talán még ma is lenne egy Csepel Autógyár, és egy világhírű PSZH hadijármű.
</blockquote>
telak!
Lásd.: Magyar PSZH, még a 60-as években tervezték és gyártották, de mivel a MNH nem rendelt rá folyamatosan, és nem fejlesztett, szépen lassan elavult, és külföldi típussal kellett leváltani (BTR-80) pedig ha folyamatosan fejlesztetttük volna, talán még ma is lenne egy Csepel Autógyár, és egy világhírű PSZH hadijármű.
Én úgy tudom, hogy a PSZH-t a Rába művek gyártotta Csepel motorral. A hetvenes években velük foglalkoztam.
Bocsika!
 
Azt gondolom a következő 4 évben ilyen beszerzést nem fogunk végezni. Kb ennyi pénz ment el stadionra, a hasonló nagyságrendű Gripen üzletet pedig béreljük, lízingeljük. 100-120 K21 ellen semmi kifogásom nem lenne az biztos.:) De emlékeztek miket írtak a 3 milliós 3 db-os mil beszerzésre az origón vagy hol? Milyen drága, 1 millióból legyártanánk itthon stb.
Még 5 hónap és bejön.
 
Vagy ilyen :D
MLI-84M_Military_Parade_on_December_the_1st_2009.jpg
 
OFF

ÉBRESZTŐ, FÖL!!! RIADÓóóó,. ;) :p

ON

Azért ezek az eszközök BM-21-el "terítve" legkevesebb "vakok" és "süketek" lennének -szvsz-!


Mondjuk más eszköz is megvakul, ha eláztatja jégeső. Nem arra lettek kitalálva, hogy egy tűzcsapás után leporolják magukat, aztán menjen minden úgy, mint előtte... A hadsereg, meg a háború sajnos ilyen.. Láttunk Ukrajnában kiéget pánzélosokat is sorozatvető csapaása után...Azt kell minimalizálni, hogy egyáltalán tuzelhesen az ellenséges GRAD..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Mondjuk más eszköz is megvakul, ha eláztatja jégeső. Nem arra lettek kitalálva, hogy egy tűzcsapás után leporolják magukat, aztán menjen minden úgy, mint előtte... A hadsereg, meg a háború sajnos ilyen.. Láttunk Ukrajnában kiéget pánzélosokat is sorozatvető csapaása után...Azt kell minimalizálni, hogy egyáltalán tuzelhesen az ellenséges GRAD..


És ha nekünk van 30-50km-es hatótávú BM-21/Hu ? ;)

Én egy olyan kombinációt látok hatékonynak -amiért meg fognak "kövezni"- ahol az "MBT"-nek NINCS nagykaliberű ágyúja, hanem 30mm-es gépágyú+ATGM(6-12 db) kombinációja van!
...és megbízható hírközlése a 30-40-50km-re lévő, tűztámogatással(pl: BM-21/Hu ;)), Mi-24-el, Griffel.
Ha nincs a -modern háborúk többségében erős kompromisszummal, sokszor alig használható-, nagytömegű, (hagyományos)torony/ágyú kombináció, akkor "spórolt súlyból" Merkava szintig lehet páncélozni a harckocsit(lásd: T-55 izraeli upgrade!!!), a mozgékonyság romlása nélkül!!!
Ez a csapatmunka a harckocsi tüzerejét a látóhatárig tolja ki! Az "elég lesz" addig, amíg a drónokat megveszik(majd ;))!

Így olcsón, sok -"helyi viszonyokhoz képest": nagyon sok- eszközre futja, kiemelkedő védettséggel, elegendő számban az elrettentéshez/sikerhez !
 
A BAE Systems bemutatta a CV90 legújabb IV-es verzióját.
https://www.baesystems.com/en/artic...-infantry-fighting-vehicle-with-new-cv90-mkiv
1434608981637.jpg

Fejlesztették:
- a meghajtást (új 1 000 LE-s SCANIA motor, új X300 névre hallgató erőátvitel (megjegyzem, ez pont a Mo.i tapasztalatok alapján v.színűleg indokolt is volt)
- fejlettebb elektronika
A tömeg 35-ről 37 tonnára nőtt.
Ez a típus vesz részt a Cseh tenderen. Kíváncsi vagyok az eredményre...


"Kezd" T-55/72 közeli súlya lenni, de nem vagyok benne biztos, hogy a valós körülmények között, jobb mint a "kohószökevény" ( ;) ) T-55 izralei verziója!
Árcédula?