1.) NATO’s (AMDCCSAB) has discussed with the Czech authorities its planned purchase of a radar system made in Israel and identified in a first step the applicable NATO security policies, regulations and processes.
= A NATO (AMDCCSAB) megvitatta a cseh hatóságokkal az Izraelben gyártott radarrendszer tervezett megvásárlását, és első lépésben azonosította az alkalmazandó NATO biztonsági eljárásokat, szabályokat és folyamatokat.
2.) For its part IAI’s position seems to chime with that of NATO’s in refuting reports that the alliance had refused to connect the EL/M-2084 radar to the ACCS architecture outright. “Due to reasons which are not technically or security related, various inaccuracies have surfaced recently relating to NATO directives,” an IAI written statement supplied to MONch articulated. “NATO did not issue a directive not to connect the EL/M-2084 radar to the NATO network, but merely stated that these matters which are common to several member states require adequate procedures.”
= Az IAI álláspontja összecseng NATO éval, amikor megcáfolja azokat a jelentéseket, amelyek arról szólnak hogy a szövetség megtagadta az EL/M-2084 radar és az ACCS architektúrájának összekapcsolását. Különböző NEM technikai vagy biztonsági okokból a közelmúltban különböző nem megfelelőségek merültek fel a NATO-irányelvekkel kapcsolatban" – áll az IAI-nak adott írásbeli nyilatkozatban. "A NATO nem adott ki irányelvet arról, hogy ne csatlakoztassa az EL/M-2084 radart a NATO-hálózathoz, csupán azt állította, hogy ezek a több tagállam közös ügyei megfelelő eljárásokat igényelnek."
3.) Thus it is expected that IAI, the Czech government and NATO will continue to work together to ensure that the EL/M-2084 radars can operate safely and securely with NATO’s emerging ACCS architecture, with reports of the acquisition’s demise being somewhat exaggerated.
= Így várható, hogy az IAI, a cseh kormány és a NATO továbbra is együttműködik annak biztosítása érdekében, hogy az EL/M-2084 radarok biztonságosan és biztosítva működhessenek a NATO fejlődő ACCS architektúrájával, ezért a beszerzés kudarcáról szóló jelentések kissé eltúlzottak.
Tehát a Cseh beszerzéssel nem radar technikai problémák voltak, hanem a Csehek nem követték a NATO ilyen tipusú (NATOn kívüli) beszerzésekre előírt folyamatait.
A Csehek maguk oldátták meg a problémát a NATO val, bár azt nem zárom ki hogy kaptak tanácsokat a kanadaiktól.
A papírmunkát mindenesetre bizonyosan rendbe tették, mivel a gondok 2018 ban merültek fel, viszont ezt követően 2019 decemberben a Csehek aláírták a megrendelést az IAI val és szintén ezt követően mind Mo, mind a Szlovákok megrendelték u.ezt a radart.