Mennyiben "nagyon ideális" légvédelmi rakétákhoz, és nem mondjuk tengeri hasznalatra...?Onnan hogy ez az új hajtómű nagyon ideális légvédelmi rakétákhoz
![Smile :) :)](/data/assets/smilies/smile.png)
Ha valami, a ketfokozatu pont nem ideális, a lehulló booster miatt...
Ez mitől "várható"? Csak mert norvég a Nammo?és mivel norvég fejlesztés, várható hogy amint meglesz a légvédelmi változat (pl. ezt hajtóművet összeházasítja az AMRAAM-mal a Raytheon, ahogy az ESSM-et is "összevarrták" az AMRAAM-mel.) az be kerül a NASAMS rakéta kínálatába is.
![Big Grin :D :D](/data/assets/smilies/biggrin.png)
Hasonlít?? Ezzel az erővel egy rakás rakéta kompatibilis, mert "hasonlítanak" egymásra... ne vicceljunk már.Legrosszabb esetben csak prosi szinten aztán az első megrendelőnél elvégzik az integrációt.
Amúgy külsőre is eléggé hasonlít a THOR-ER egy ESSM-re - szóval vélhetően a fejlesztők is gondolkodnak légvédelmi alkalmazásban.
![]()
![Smile :) :)](/data/assets/smilies/smile.png)
Magyarán sehonnan - akkor ezt vegyük úgy, hogy te talaltad ki, hogy a US Navy a NASAMShoz fejlesztene ketfokozatu rakétát...?Nyilván erről még nincs konkrétum, de személy szerint elég valószínűnek tartom, hogy lesz THOR-ER hajtóműves légvédelmi rakéta az évtized végére. Ha pedig nem nagyobb mint az AMRAAM-ER és befér majd az új Mk.2 indítóba, akkor várhatón a NASAMS-nek is része lesz.
Mindezzel csak arra akarok rávilágítani, hogy komoly továbbfejlesztési potenciál van a NASAMS-ben. Kifejezetten előny sok szempontból, hogy a gyártónak nincs saját rakétája és épp ezért bármit képes és hajlandó bele integrálni, ami szabvány indítósínről kilőhető és bele fér az indító tubusokba.