NASAMS jelen formájában egy telepithető rendszer.Csapatlégvédelemre jobb lenne egy önjáró rendszer.egy tornyot rátenni a legegyszerűbb - bármelyik Lynx alvázra rámegy.
A németekkel együtt toljuk a Skyrangert is, szóval ha önjáró IRIS-T indító kellene akkor elég valószínű hogy az övéket vesszük és nem a norvégokét.
Legvalósznűbb hogy egyiket sem. Talán még egy C-RAM és egy nagy hatótávolságú ABM képes rendszer kell, meg talán MANPADS és kész. Még egy kis hatótávolságú rendszer a Skyranger-Mistral és a NASAMS mellé nem létkérdés: ezek tudják kezelni a fenyegetéseket.
Talán érdemes lehet a NASAMS-be Sidewindert venni, mert olcsóbb mint az AMRAAM és sok esetben az is elég.
De,kéne a Mistral mellé egy nagyobb hatótávolságú,csapatlégvédelemre is alkalmas önjáró rendszer.
Egyébként én a NASAMS helyett a Spydert vállasztottam volna-de kértem volna az AMRAAM és a Stunner rakéta integrálását is.Főleg a Stunnerét.
Legújabb Spyder AIO pedig csapatlégvédelmi rendszer nagy hatótávolságú tagjának is jol megfelelne.
Mindjuk a saját radarja már nem elég a Stunner rakéta teljesitményének kihasználásához,ahoz már a 2084 szükséges,A radar teljesitménye
A radaros pk-inditó jármű rendelkezik az EOP rendszerrel is,és vezérelhet több szokásos radar nélküli inditójárművet.
Egyel lejebb kéne egy a Mistrálnál nagyobb,legalább 15km hatótávú rendszer.
Mistral alá pedig el lehet gondolkodni olyan 30DEFA RCWS tipuson,ami tud MANPADot (is) kezelni.
Szóval a Skyrangerrel nem igazán van kipipálva a csapatlégvédelmi rendszer.Kéne még fölé legalább két szint-és még alá is egy önvédelmi szint.