[HUN] Leopard 2

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 626
8 259
113
@Pogány most olvastam végig a Leopard 2-összefoglalódat, ismételten gratulálok!
Kérdés: ha a Leopard 2A4-eseinket modernizálnánk, a Rheinmetall Revolution, az NG, vagy az A6 szintre modernizáció lenne jobb?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 449
67 760
113
@Pogány most olvastam végig a Leopard 2-összefoglalódat, ismételten gratulálok!
Kérdés: ha a Leopard 2A4-eseinket modernizálnánk, a Rheinmetall Revolution, az NG, vagy az A6 szintre modernizáció lenne jobb?
Az RM vonal ugye egyértelműen egyszerűbb nálunk a masszív integrációjuk miatt, ugyanakkor a jogok a KMW-nél vannak. Egyénileg supportra leszerződhetünk az RM-mel, de akkor esélyesen a PL-NG-SG-RI-Rev vonal valamilyen szintjét tudnánk kihozni a gépből, vagy maradunk a KMW háza táján ebben a kerdésben, akiknek szintén jó opcióik vannak(a fegyver meg ugye ugyis RM, meg a BMS is) és akkor ök is boldogok, mi egy hellyel-közel azonos design szerint tudjuk felállitani a hk erőket ami ugye a külcsín által vonzó akkor is ha nem A7+. És attól, hogy nem az, olcsóbban tudnánk mégis brutál gépeket kihozni. Szóval én ahogy korábban is(fiktiven A5+) A6 vonalon mennék, de persze RM L44A1 agyúval mert az jobb mint az L55, de olcsóbb és városban-erdős terepen hasznalhatóbb mint az L55A1, ellenben tudja a legmodernebb lőszereket, APS, BMS-sel. Minden mást lehetőleg olcsósitanék, bár egy APU sem ártana. :D
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 449
67 760
113
Az ok, de ha kicsengettük őket, akkor azt kezdünk velük, amit akarunk, nem?
A RM teljes supportot tud hozzájuk adni.
Tud. De azért a jövőre tekintve nem felejteném el, hogy a KMW fejleszti a következő hk generációt. Meg faragja addig amit lehet. RM így is benne van egy nagy rakás dologgal.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
H

Hummen23

Guest
A kérdés jogos, annak idején itt is értetlenkedtünk.
A válasz úgy emlékszem, az volt, hogy ez kiképzőszázad, oda nem kell pk meg pkh.
Amint ideérnek az a7hu-k, onnantól kezdve nem lesz értelme az a4 "kiképző" hk-nak.
Hiszen lesz szimulátor, lesz "pápamobil", minden, ami a kiképzésre kell.
Semmi értelme nem volna az a7hu szimulátorozás után a4-re ültetni a katonát.
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 751
5 888
113
Amint ideérnek az a7hu-k, onnantól kezdve nem lesz értelme az a4 "kiképző" hk-nak.
Hiszen lesz szimulátor, lesz "pápamobil", minden, ami a kiképzésre kell.
Semmi értelme nem volna az a7hu szimulátorozás után a4-re ültetni a katonát.

Ez igaz, de csak az egyik fontos aspektus; ami fontosabb, hogy nem engedhetjük meg magunknak, hogy az a4-ek ne legyenek hadrendben. Ergo az egyetlen értelmes lépés az, ha beszerzünk még mellé 32-t. ASAP.
 
H

Hummen23

Guest
Ez igaz, de csak egy dolog; ami fontosabb, hogy nem engedhetjük meg magunknak, hogy az a4-ek ne legyenek hadrendben. Ergo az egyetlen értelmes lépés az, ha beszerzünk még mellé 32-t. ASAP.
Maróth mondta, hogy fel lesznek hozva a6 szintre.
De igazad van. Szerintem minimum 3x44 kellene, hogy legyen a cél.
Aki azzal jön, hogy nincs pénz, az abba is gondoljon bele, hogy mennyiség nélkül ország sem lesz.
Ha borul a status quo, akkor a natonak annyi, és bizony csak a saját erőnkre támaszkodhatunk.
Az eddig bejelentett mennyiségek pedig sajnos békeidős számok.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 449
67 760
113
Biztos lehetsz benne, hogy rajta vannak az ügyön. Nem véletlenül mesélte Papperger Maróthnak, hogy a Leopard az eredetileg RM termék volt, csak anno átadták a KMW-nek és ez volt az eddigi legrosszabb döntésük. Azóta már mindennel próbálkozott a RM, még a KMW felvásárlásával is, hogy visszakerüljön a hk gyártás. Mivel a KMW a Nextert választotta, így adja magát a saját fejlesztés. Nálunk költséghatékony volna a gyártás, a fejlesztéshez szintén lennének állami források. MH személyében az első vevő is meglenne.
Azért így nem teljes a történet. A Krauss Maffei és a Wegmann volt az egyesülésük után a jármű fő tervezője. A Leopard 2 az a KMW gyermeke igazán, ugyanakkor jelentősen elégtelen volt a gyártókapacitásuk a hidegháborús mennyiséghez. Az RM a MaK (Machinenbau am Kiel, ha jól emlékszek) felvásárlásával jutott megfelelő kapacitású és a gyártástechnológiát alkalmazni tudó egységhez, így kiegészítendő a KMW gyartását, beszálltak ők is a megfelelő targyalások után persze. Az összes Németországban gyártott Leopard 2 kb. 45%-a készült náluk, 55%-uk a KMW-nél. Szóval nem valami kizárólagos jogról van szó, amit ők adtak át, hanem gyártási jogról, ha úgy tetszik licenc jogról, ami visszaszállt a KMW-re.
 
K

kamm

Guest
Azért így nem teljes a történet. A Krauss Maffei és a Wegmann volt az egyesülésük után a jármű fő tervezője. A Leopard 2 az a KMW gyermeke igazán, ugyanakkor jelentősen elégtelen volt a gyártókapacitásuk a hidegháborús mennyiséghez. Az RM a MaK (Machinenbau am Kiel, ha jól emlékszek) felvásárlásával jutott megfelelő kapacitású és a gyártástechnológiát alkalmazni tudó egységhez, így kiegészítendő a KMW gyartását, beszálltak ők is a megfelelő targyalások után persze. Az összes Németországban gyártott Leopard 2 kb. 45%-a készült náluk, 55%-uk a KMW-nél. Szóval nem valami kizárólagos jogról van szó, amit ők adtak át, hanem gyártási jogról, ha úgy tetszik licenc jogról, ami visszaszállt a KMW-re.
ahem-liz-lemon.gif

REqC.gif

"Am 6. Mai 1959 kam es zu einer Einigung über die Entwicklung und den Bau von je zwei Prototypen I mit den Arbeitsgruppen A, B und der DEFA. Das Bundesamt für Wehrtechnik und Beschaffung (BWB) wickelte das Projekt ab. Es bildeten sich drei Gemeinschaftsbüros zur Bewältigung dieser Aufgabe:

  • Arbeitsgruppe A: Die Unternehmen Porsche, Atlas-MaK, Luther-Werke und Jung-Jungenthal.
  • Arbeitsgruppe B: Die Unternehmen Ruhrstahl AG, Rheinstahl-Hanomag und Rheinstahl-Henschel
  • Arbeitsgruppe C: Das Unternehmen C. F. W. Borgward trug die Kosten der Entwicklung zum Teil allein. Nach dem Zusammenbruch des Unternehmens wurde 1961 die Panzerentwicklung eingestellt. Zudem wurde die Verwirklichung des Entwurfs vom Bundesministerium der Verteidigung als zu risikoreich eingestuft.[7]
Die Unternehmen Rheinmetall und Wegmann übernahmen die Turmherstellung. Insgesamt wurden vier Prototypen in Deutschland und ein Prototyp in Frankreich gefertigt."

"Man einigte sich auf eine nationale Panzerfertigung und stellte den Panzer am 1. November 1963 in Anlehnung an den Inspizienten der Panzertruppe unter dem Namen „Leopard“ vor."

"Am 9. September 1965 übernahm Bundesverteidigungsminister Kai-Uwe von Hassel den ersten serienmäßig hergestellten Kampfpanzer (damaliger Einzelstückpreis 950.000 DM[10]), der bei der Krauss-Maffei AG (heute Krauss-Maffei Wegmann) in München vom Band rollte, und übergab ihn an die 4. Kompanie des Panzerlehrbataillons 93. Damit begann die Einführung von zunächst 1500 Kampfpanzern dieses Typs in die Verbände des I. und III. Korps der Bundeswehr."

"Nach Beginn der Serienfertigung erhielt Porsche den Auftrag für eine Weiterentwicklung."

"Aufgrund des Entwicklungsvertrages zum Kampfpanzer 70 und des Verbotes einer Neuentwicklung lief das Vorhaben unter dem Begriff Experimentalentwicklung mit einem Gesamtvolumen von 32 Millionen DM, wovon 25 Millionen genehmigt wurden. Am 7. November 1968 schloss das BMVg den Vertrag mit Krauss-Maffei. Der Panzer hatte ein Gesamtgewicht von 40 Tonnen und ähnelte bereits dem Leopard 2. Als im Jahr 1969 das Projekt Kampfpanzer 70 scheiterte, wurde im Auftrag des Bundesamtes für Wehrtechnik und Beschaffung durch Krauss-Maffei eine Studie unter dem Namen „Eber“ gebaut. Dieser Panzer vereinte die Technik des Kampfpanzers 70 mit dem konventionellen Panzerbau. Die mit 25 Millionen finanzierte Entwicklung wurde darauf von Krauss-Maffei und seinen Partnern als Experimentalentwicklung „Keiler“ vorgestellt. Mit der Entscheidung im Jahr 1970 zum Bau des Leopard 2 wurden die Kampfwertsteigerungen verworfen und auf Basis des Projektes „Keiler“ die Neuentwicklung begonnen."

"Die Produktion des Leopard wurde in Baulosen abgewickelt. Rund 2.700 Unternehmen waren am Bau beteiligt. Darunter waren die Blohm & Voss AG, MTU Friedrichshafen, die ZF AG, die Rheinmetall GmbH, die Wegmann & Co. GmbH, AEG Telefunken, die Drägerwerke, die Anton Piller KG sowie die Eberspächer KG."
 
K

kamm

Guest
"1838 gründete Joseph Anton von Maffei die erste Münchner Lokomotivfabrik. Diese wurde 1931 von Krauss & Co. übernommen und firmierte ab da unter dem Namen Krauss-Maffei.
Ähnlich wie Wegmann begann auch Krauss-Maffei in den 30er Jahren mit der Entwicklung militärischer Produkte. Die Serienfertigung des Leopard 1 begann 1963, mit Krauss-Maffei als Generalunternehmer."

"Am 13. April 1889 gründete der Hörder Bergwerks- und Hütten-Verein unter Generaldirektor Josef Massenez die Rheinische Metallwaaren- und Maschinenfabrik Aktiengesellschaft, um für das Deutsche Reich Munition zu liefern. Der thüringische Ingenieur Heinrich Ehrhardt leitete den Bau des Rheinmetall-Werks in Düsseldorf und leitete dieses bis 1920.[12] Neu entdeckte Quellen im Zentralarchiv von Rheinmetall sowie in anderen Archiven belegen, dass Heinrich Ehrhardt – anders als lange angenommen – an der Gründung des Unternehmens selbst nicht beteiligt war. Heinrich Ehrhardt hatte bei Rheinmetall bis 1920 die Position des Aufsichtsratsvorsitzenden inne. Außerdem stellte er dem Unternehmen viele seiner Patente und Erfindungen zur Verfügung und trug so maßgeblich zur technischen Entwicklung vieler Rheinmetall-Produkte bei."

"Die Holding firmierte ab November als Rheinmetall Berlin AG und das Tochterunternehmen in Düsseldorf firmierte ab 1957 als Rheinmetall GmbH. Bereits mit Aufstellung der Bundeswehr 1956 wurde wieder ein wehrtechnisches Produktionsprogramm aufgelegt. Rheinmetall produzierte Maschinengewehre, Maschinenkanonen und Munition. Das erste Produkt war das MG1. 1957 wurde die Wehrtechniksparte in eine GmbH umgewandelt. 1960 war ein Mitarbeiterstamm von 3080 Personen erreicht."

Maschinenbau Kiel: "1964 wurde die MaK mitsamt der Muttergesellschaft von Krupp übernommen und firmierte als Atlas-MaK Maschinenbau GmbH.
1990 wurde der Bau von Panzern an die Rheinmetall-Landsysteme abgegeben. Die ehemalige Systemtechnik gehört inzwischen zur Rheinmetall. In Kiel blieb lediglich der Bau von Prototypen, der mit der Entwicklung und dem Firmensitz auf dem ehemaligen Hell-Gelände in Kiel-Suchsdorf eine neue Heimat fand."


"Der damalige Verteidigungsminister Helmut Schmidt legte fest, dass der Neubau auf der im Jahr 1968 begonnenen Experimentalentwicklung Keiler (Leopard 2K) von Krauss-Maffei, Porsche und Wegmann sowie den Baugruppen des gescheiterten Kpz-70-Projektes basieren sollte."

"Im Jahre 1977 wurde das damalige Unternehmen Krauss-Maffei – die heutige Krauss-Maffei Wegmann – als Generalunternehmer zur Lieferung von 1800 Kampfpanzern Leopard 2 bestimmt, 810 Panzer (45 %) entfielen auf das Unternehmen MaK (seit 2000 Rheinmetall Landsysteme). Die Produktion sollte in fünf Baulosen erfolgen. Am Projektende waren es jedoch acht Lose mit zusätzlichen 325 Leopard 2. In den Varianten A0 bis A4 wurden 2125 Exemplare für die deutschen Streitkräfte produziert. Insgesamt beteiligten sich an der Fertigung 1500 Unternehmen."

 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 497
93 696
113
Tehát.

A7, ha idén még rendelünk, akkor 2026-től jöhet, kapa addigra van. Idealis, mert 2025re fut ki az első csomag. Használt visszavásárolt A4, ha jól értem az RM-nek is van, de lehet a KMWre gondolt Papi. Tehát az még korábban is.

Idén, jövőre, kap a HM plusz zsét haderőfejlesztésre. Akkor azt hiszem itt az idő beszállni az A4 tuningba itthoni hadiiparral és 2026-tól az A7-eket részben itthon gyártani. Ez lehet már 1 belépő a 203x-es LeoClerc programba ami 100% hogy felgyorsul!!!
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 645
18 972
113
Tehát.

A7, ha idén még rendelünk, akkor 2026-től jöhet, kapa addigra van. Idealis, mert 2025re fut ki az első csomag. Használt visszavásárolt A4, ha jól értem az RM-nek is van, de lehet a KMWre gondolt Papi. Tehát az még korábban is.

Idén, jövőre, kap a HM plusz zsét haderőfejlesztésre. Akkor azt hiszem itt az idő beszállni az A4 tuningba itthoni hadiiparral és 2026-tól az A7-eket részben itthon gyártani. Ez lehet már 1 belépő a 203x-es LeoClerc programba ami 100% hogy felgyorsul!!!
De vajon mennyi az esélye, hogy rendelünk még! Ez mind szép és jó de csak elképzelések!
 
  • Tetszik
Reactions: Hummen23