[HUN] Leopard 2

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 906
4 662
113
Sziasztok,

Pogany, gratula!

Ez mit jelent? "Váltó: RENK HSWL 354. Nyomatékváltóval felszerelt, automata váltó, négy előre és két aktív (négy lehetséges) hátrameneti fokozattal."
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
W

Wilson

Guest
Sziasztok,

Pogany, gratula!

Ez mit jelent? "Váltó: RENK HSWL 354. Nyomatékváltóval felszerelt, automata váltó, négy előre és két aktív (négy lehetséges) hátrameneti fokozattal."
Szia!

Szerintem szó szerint ezt jelenti....:):)

"Váltó: RENK HSWL 354. Nyomatékváltóval felszerelt, automata váltó, négy előre és két aktív (négy lehetséges) hátrameneti fokozattal."
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Sziasztok,

Pogany, gratula!

Ez mit jelent? "Váltó: RENK HSWL 354. Nyomatékváltóval felszerelt, automata váltó, négy előre és két aktív (négy lehetséges) hátrameneti fokozattal."
Valójában négy fokozata van hátramenethez is, de ebből kettőt kiiktattak. Gondolom utánajárhatnék majd, hogy miért, talán olvastam is, csak elfelejtettem.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and bel

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 359
113

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 276
13 882
113
Hany fele HUN Leo 2 A7+-os verzio lesz? Csak azert kerdezem mert a csehek tobb fele verziorol irtak tegnap.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Sziasztok,

Pogany, gratula!

Ez mit jelent? "Váltó: RENK HSWL 354. Nyomatékváltóval felszerelt, automata váltó, négy előre és két aktív (négy lehetséges) hátrameneti fokozattal."

Bár nem engem kérdeztél, de én arra gondolok, abból kiindulva, hogy munkagépekhez gyárt a Renk váltókat, hogy azokon előre és hátra is (nagyjából) ugyan olyan áttétek vannak.
Aztán, ahogy Pogány is írta, ebből kettőt kiiktattak. Szerintem vagy biztonsági okokból, vagy azért, hogy megbízhatóbb, egyszerűbb legyen a szerkezet.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 215
57 541
113
Bár nem engem kérdeztél, de én arra gondolok, abból kiindulva, hogy munkagépekhez gyárt a Renk váltókat, hogy azokon előre és hátra is (nagyjából) ugyan olyan áttétek vannak.
Aztán, ahogy Pogány is írta, ebből kettőt kiiktattak. Szerintem vagy biztonsági okokból, vagy azért, hogy megbízhatóbb, egyszerűbb legyen a szerkezet.



Nyilván nincs olyan üzemi körülmény,hogy 50km/h-val kelljen tolatni,azért nincs 4 curikk fokozat benne,a szovjet dózerokban volt 5 fokozat előre,4 hátra,ugyanolyan sebességgel ment hátra,mint előre,de senki sem használta hátra max a másodikat,mert értelmetlen volt olyan sebességgel hátra menni.
A tgk-ban sem véletlenül nincs hátramenet,amiben 70-el is tudna menni.:)
 
  • Tetszik
Reactions: honved and Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nyilván nincs olyan üzemi körülmény,hogy 50km/h-val kelljen tolatni,azért nincs 4 curikk fokozat benne,a szovjet dózerokban volt 5 fokozat előre,4 hátra,ugyanolyan sebességgel ment hátra,mint előre,de senki sem használta hátra max a másodikat,mert értelmetlen volt olyan sebességgel hátra menni.
A tgk-ban sem véletlenül nincs hátramenet,amiben 70-el is tudna menni.:)
Biztonsagi okokból nem szoktak ilyen sebességre tervezni kerekes járművek esetén. Elsősorban amiatt, mert a kormányzás általában csak a kerékképlet egy részét érinti. Ha pedig a kormányzott kerekek nem a menet irányába esnek, akkor targonca effektus jön létre, azaz túl érzékenyé válik a jármű kormányzása nagy sebességnél. Ahhoz meg már alkalmazkodni kell a vezetővel is. Ilyen esetben vagy megfordíthatóvá teszik a sofőr pozícióját, vagy kialakítanak egy vezetői állást a jármű hátuljába is, lehetőleg olyan kormány áttéttel, hogy figyelembe vegyék a kormányzott kerekek pozícióját.
Ilyen pl. a németek felderítőjárműve a Luchs (2 kormányállása volt).
images

Ebben a szerepkörben nagy előny, ha menekülni kell, és nem kell csak a vezető pozícióját változtatni, ahelyett, hogy az egész nagy döggel ipszilonozzanak.

A láncos eszközök esetén nem kell alkalmazkodni ehhez a problémához, ugyanis ott a jármű teljes hosszában végigmegy a lánchajtás, így a kormányzás érzékenysége nem változik a haladás irányától függően.
Ott inkább a kezelő agyának alkalmazkodása befolyásol.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 397
19 803
113
A csehek szerintem a harckocsi verzióba számolhatták a sofőrképző kocsit is.

Amennyiben német mintára terveznek ők is, akkor a vett 50 db-ban mindenféle egyéb is lehet. Híd vető, műszaki mentő. Valamint lehet ők a katonai tanintézetükbe is vettek még külön db-ot.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles