[HUN] Leopard 2

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 478
113
Biztos lehetsz benne, hogy rajta vannak az ügyön. Nem véletlenül mesélte Papperger Maróthnak, hogy a Leopard az eredetileg RM termék volt, csak anno átadták a KMW-nek és ez volt az eddigi legrosszabb döntésük. Azóta már mindennel próbálkozott a RM, még a KMW felvásárlásával is, hogy visszakerüljön a hk gyártás. Mivel a KMW a Nextert választotta, így adja magát a saját fejlesztés. Nálunk költséghatékony volna a gyártás, a fejlesztéshez szintén lennének állami források. MH személyében az első vevő is meglenne.
Azért így nem teljes a történet. A Krauss Maffei és a Wegmann volt az egyesülésük után a jármű fő tervezője. A Leopard 2 az a KMW gyermeke igazán, ugyanakkor jelentősen elégtelen volt a gyártókapacitásuk a hidegháborús mennyiséghez. Az RM a MaK (Machinenbau am Kiel, ha jól emlékszek) felvásárlásával jutott megfelelő kapacitású és a gyártástechnológiát alkalmazni tudó egységhez, így kiegészítendő a KMW gyartását, beszálltak ők is a megfelelő targyalások után persze. Az összes Németországban gyártott Leopard 2 kb. 45%-a készült náluk, 55%-uk a KMW-nél. Szóval nem valami kizárólagos jogról van szó, amit ők adtak át, hanem gyártási jogról, ha úgy tetszik licenc jogról, ami visszaszállt a KMW-re.
 
K

kamm

Guest
Azért így nem teljes a történet. A Krauss Maffei és a Wegmann volt az egyesülésük után a jármű fő tervezője. A Leopard 2 az a KMW gyermeke igazán, ugyanakkor jelentősen elégtelen volt a gyártókapacitásuk a hidegháborús mennyiséghez. Az RM a MaK (Machinenbau am Kiel, ha jól emlékszek) felvásárlásával jutott megfelelő kapacitású és a gyártástechnológiát alkalmazni tudó egységhez, így kiegészítendő a KMW gyartását, beszálltak ők is a megfelelő targyalások után persze. Az összes Németországban gyártott Leopard 2 kb. 45%-a készült náluk, 55%-uk a KMW-nél. Szóval nem valami kizárólagos jogról van szó, amit ők adtak át, hanem gyártási jogról, ha úgy tetszik licenc jogról, ami visszaszállt a KMW-re.
ahem-liz-lemon.gif

REqC.gif

"Am 6. Mai 1959 kam es zu einer Einigung über die Entwicklung und den Bau von je zwei Prototypen I mit den Arbeitsgruppen A, B und der DEFA. Das Bundesamt für Wehrtechnik und Beschaffung (BWB) wickelte das Projekt ab. Es bildeten sich drei Gemeinschaftsbüros zur Bewältigung dieser Aufgabe:

  • Arbeitsgruppe A: Die Unternehmen Porsche, Atlas-MaK, Luther-Werke und Jung-Jungenthal.
  • Arbeitsgruppe B: Die Unternehmen Ruhrstahl AG, Rheinstahl-Hanomag und Rheinstahl-Henschel
  • Arbeitsgruppe C: Das Unternehmen C. F. W. Borgward trug die Kosten der Entwicklung zum Teil allein. Nach dem Zusammenbruch des Unternehmens wurde 1961 die Panzerentwicklung eingestellt. Zudem wurde die Verwirklichung des Entwurfs vom Bundesministerium der Verteidigung als zu risikoreich eingestuft.[7]
Die Unternehmen Rheinmetall und Wegmann übernahmen die Turmherstellung. Insgesamt wurden vier Prototypen in Deutschland und ein Prototyp in Frankreich gefertigt."

"Man einigte sich auf eine nationale Panzerfertigung und stellte den Panzer am 1. November 1963 in Anlehnung an den Inspizienten der Panzertruppe unter dem Namen „Leopard“ vor."

"Am 9. September 1965 übernahm Bundesverteidigungsminister Kai-Uwe von Hassel den ersten serienmäßig hergestellten Kampfpanzer (damaliger Einzelstückpreis 950.000 DM[10]), der bei der Krauss-Maffei AG (heute Krauss-Maffei Wegmann) in München vom Band rollte, und übergab ihn an die 4. Kompanie des Panzerlehrbataillons 93. Damit begann die Einführung von zunächst 1500 Kampfpanzern dieses Typs in die Verbände des I. und III. Korps der Bundeswehr."

"Nach Beginn der Serienfertigung erhielt Porsche den Auftrag für eine Weiterentwicklung."

"Aufgrund des Entwicklungsvertrages zum Kampfpanzer 70 und des Verbotes einer Neuentwicklung lief das Vorhaben unter dem Begriff Experimentalentwicklung mit einem Gesamtvolumen von 32 Millionen DM, wovon 25 Millionen genehmigt wurden. Am 7. November 1968 schloss das BMVg den Vertrag mit Krauss-Maffei. Der Panzer hatte ein Gesamtgewicht von 40 Tonnen und ähnelte bereits dem Leopard 2. Als im Jahr 1969 das Projekt Kampfpanzer 70 scheiterte, wurde im Auftrag des Bundesamtes für Wehrtechnik und Beschaffung durch Krauss-Maffei eine Studie unter dem Namen „Eber“ gebaut. Dieser Panzer vereinte die Technik des Kampfpanzers 70 mit dem konventionellen Panzerbau. Die mit 25 Millionen finanzierte Entwicklung wurde darauf von Krauss-Maffei und seinen Partnern als Experimentalentwicklung „Keiler“ vorgestellt. Mit der Entscheidung im Jahr 1970 zum Bau des Leopard 2 wurden die Kampfwertsteigerungen verworfen und auf Basis des Projektes „Keiler“ die Neuentwicklung begonnen."

"Die Produktion des Leopard wurde in Baulosen abgewickelt. Rund 2.700 Unternehmen waren am Bau beteiligt. Darunter waren die Blohm & Voss AG, MTU Friedrichshafen, die ZF AG, die Rheinmetall GmbH, die Wegmann & Co. GmbH, AEG Telefunken, die Drägerwerke, die Anton Piller KG sowie die Eberspächer KG."
 
K

kamm

Guest
"1838 gründete Joseph Anton von Maffei die erste Münchner Lokomotivfabrik. Diese wurde 1931 von Krauss & Co. übernommen und firmierte ab da unter dem Namen Krauss-Maffei.
Ähnlich wie Wegmann begann auch Krauss-Maffei in den 30er Jahren mit der Entwicklung militärischer Produkte. Die Serienfertigung des Leopard 1 begann 1963, mit Krauss-Maffei als Generalunternehmer."

"Am 13. April 1889 gründete der Hörder Bergwerks- und Hütten-Verein unter Generaldirektor Josef Massenez die Rheinische Metallwaaren- und Maschinenfabrik Aktiengesellschaft, um für das Deutsche Reich Munition zu liefern. Der thüringische Ingenieur Heinrich Ehrhardt leitete den Bau des Rheinmetall-Werks in Düsseldorf und leitete dieses bis 1920.[12] Neu entdeckte Quellen im Zentralarchiv von Rheinmetall sowie in anderen Archiven belegen, dass Heinrich Ehrhardt – anders als lange angenommen – an der Gründung des Unternehmens selbst nicht beteiligt war. Heinrich Ehrhardt hatte bei Rheinmetall bis 1920 die Position des Aufsichtsratsvorsitzenden inne. Außerdem stellte er dem Unternehmen viele seiner Patente und Erfindungen zur Verfügung und trug so maßgeblich zur technischen Entwicklung vieler Rheinmetall-Produkte bei."

"Die Holding firmierte ab November als Rheinmetall Berlin AG und das Tochterunternehmen in Düsseldorf firmierte ab 1957 als Rheinmetall GmbH. Bereits mit Aufstellung der Bundeswehr 1956 wurde wieder ein wehrtechnisches Produktionsprogramm aufgelegt. Rheinmetall produzierte Maschinengewehre, Maschinenkanonen und Munition. Das erste Produkt war das MG1. 1957 wurde die Wehrtechniksparte in eine GmbH umgewandelt. 1960 war ein Mitarbeiterstamm von 3080 Personen erreicht."

Maschinenbau Kiel: "1964 wurde die MaK mitsamt der Muttergesellschaft von Krupp übernommen und firmierte als Atlas-MaK Maschinenbau GmbH.
1990 wurde der Bau von Panzern an die Rheinmetall-Landsysteme abgegeben. Die ehemalige Systemtechnik gehört inzwischen zur Rheinmetall. In Kiel blieb lediglich der Bau von Prototypen, der mit der Entwicklung und dem Firmensitz auf dem ehemaligen Hell-Gelände in Kiel-Suchsdorf eine neue Heimat fand."


"Der damalige Verteidigungsminister Helmut Schmidt legte fest, dass der Neubau auf der im Jahr 1968 begonnenen Experimentalentwicklung Keiler (Leopard 2K) von Krauss-Maffei, Porsche und Wegmann sowie den Baugruppen des gescheiterten Kpz-70-Projektes basieren sollte."

"Im Jahre 1977 wurde das damalige Unternehmen Krauss-Maffei – die heutige Krauss-Maffei Wegmann – als Generalunternehmer zur Lieferung von 1800 Kampfpanzern Leopard 2 bestimmt, 810 Panzer (45 %) entfielen auf das Unternehmen MaK (seit 2000 Rheinmetall Landsysteme). Die Produktion sollte in fünf Baulosen erfolgen. Am Projektende waren es jedoch acht Lose mit zusätzlichen 325 Leopard 2. In den Varianten A0 bis A4 wurden 2125 Exemplare für die deutschen Streitkräfte produziert. Insgesamt beteiligten sich an der Fertigung 1500 Unternehmen."

 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Tehát.

A7, ha idén még rendelünk, akkor 2026-től jöhet, kapa addigra van. Idealis, mert 2025re fut ki az első csomag. Használt visszavásárolt A4, ha jól értem az RM-nek is van, de lehet a KMWre gondolt Papi. Tehát az még korábban is.

Idén, jövőre, kap a HM plusz zsét haderőfejlesztésre. Akkor azt hiszem itt az idő beszállni az A4 tuningba itthoni hadiiparral és 2026-tól az A7-eket részben itthon gyártani. Ez lehet már 1 belépő a 203x-es LeoClerc programba ami 100% hogy felgyorsul!!!
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 468
18 526
113
Tehát.

A7, ha idén még rendelünk, akkor 2026-től jöhet, kapa addigra van. Idealis, mert 2025re fut ki az első csomag. Használt visszavásárolt A4, ha jól értem az RM-nek is van, de lehet a KMWre gondolt Papi. Tehát az még korábban is.

Idén, jövőre, kap a HM plusz zsét haderőfejlesztésre. Akkor azt hiszem itt az idő beszállni az A4 tuningba itthoni hadiiparral és 2026-tól az A7-eket részben itthon gyártani. Ez lehet már 1 belépő a 203x-es LeoClerc programba ami 100% hogy felgyorsul!!!
De vajon mennyi az esélye, hogy rendelünk még! Ez mind szép és jó de csak elképzelések!
 
  • Tetszik
Reactions: Hummen23

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
De vajon mennyi az esélye, hogy rendelünk még! Ez mind szép és jó de csak elképzelések!
Konkrétan a háború a szomszédban, a Balkán továbbra sem stabil.
56 Leopard nagyon szép békében, de sztem közép távon instabil marad a régió. Idáig a németek nem adták volna ide a Leopard gyártást, főleg mióta alig van megrendelés. De ez most változik. Nem is kell minden, csak tegyük kicsit költséggatékonyabbá, mi meg beléphetünk erre a piacra is. Mikor, ha nem most??
 

Venom85

Well-Known Member
2020. augusztus 20.
6 468
18 526
113
Konkrétan a háború a szomszédban, a Balkán továbbra sem stabil.
56 Leopard nagyon szép békében, de sztem közép távon instabil marad a régió. Idáig a németek nem adták volna ide a Leopard gyártást, főleg mióta alig van megrendelés. De ez most változik. Nem is kell minden, csak tegyük kicsit költséggatékonyabbá, mi meg beléphetünk erre a piacra is. Mikor, ha nem most??
Jó ebben igazad van! De milyen jó lenne ha ez 100% biztos is lenne!:rolleyes:
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 825
113
Konkrétan a háború a szomszédban, a Balkán továbbra sem stabil.
56 Leopard nagyon szép békében, de sztem közép távon instabil marad a régió. Idáig a németek nem adták volna ide a Leopard gyártást, főleg mióta alig van megrendelés. De ez most változik. Nem is kell minden, csak tegyük kicsit költséggatékonyabbá, mi meg beléphetünk erre a piacra is. Mikor, ha nem most??
Az a költséghatékony ha vesszük a Leopardot. Fejlesztik az utódot (titkon remélem, hogy begyorsul a fejlesztése, de 2030 előtt így semlátom realitását és akkor is csak max a németeknek), nem szabad beleragadnunk egy alapvetően mára a végét járó típusba.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 976
113
Konkrétan a háború a szomszédban, a Balkán továbbra sem stabil.
56 Leopard nagyon szép békében, de sztem közép távon instabil marad a régió. Idáig a németek nem adták volna ide a Leopard gyártást, főleg mióta alig van megrendelés. De ez most változik. Nem is kell minden, csak tegyük kicsit költséggatékonyabbá, mi meg beléphetünk erre a piacra is. Mikor, ha nem most??
Ha nem rendelünk instant 200+ darabot bizony semmiféle gyártást nem fognak adni. Nem hülyék, ha ők is kereshetnek rajta...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
De nem kell komplett gyártás, hülyeség is lenne. De ha lesznek magyar beszallitók a Lynxhez, azon a nyomon, be lehet kerülni a Leopard projektbe is. Ahhoz hogy az újhoz vmit adjunk, sztem még 1 kört kell rendelnünk. A7 vagy A4 upgrade. Ez utóbbi mehet itthon is. Sőt lehet ezzel kellene kezdenünk!!

Nemrég utánaolvasva, mindig 2 helyen gyártották a Leopardot. Az utóbbi x évben maradt csak München. Sztem most olyan idők jönnek, hogy újra 2 telephely kell. Erre muszáj beneveznünk. És az RM ideális partner.
 
S

speziale

Guest
De nem kell komplett gyártás, hülyeség is lenne. De ha lesznek magyar beszallitók a Lynxhez, azon a nyomon, be lehet kerülni a Leopard projektbe is. Ahhoz hogy az újhoz vmit adjunk, sztem még 1 kört kell rendelnünk. A7 vagy A4 upgrade. Ez utóbbi mehet itthon is. Sőt lehet ezzel kellene kezdenünk!!

a Leopard az KMW nem RM
a lengyeleknek sokkal komolyabb hk hátérrel szívnak mint a torkosborz a Leo2pl-el
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 816
117 976
113
De nem kell komplett gyártás, hülyeség is lenne. De ha lesznek magyar beszallitók a Lynxhez, azon a nyomon, be lehet kerülni a Leopard projektbe is. Ahhoz hogy az újhoz vmit adjunk, sztem még 1 kört kell rendelnünk. A7 vagy A4 upgrade. Ez utóbbi mehet itthon is. Sőt lehet ezzel kellene kezdenünk!!

Nemrég utánaolvasva, mindig 2 helyen gyártották a Leopardot. Az utóbbi x évben maradt csak München. Sztem most olyan idők jönnek, hogy újra 2 telephely kell. Erre muszáj beneveznünk. És az RM ideális partner.
Görög gyár?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
a Leopard az KMW nem RM
a lengyeleknek sokkal komolyabb hk hátérrel szívnak mint a torkosborz a Leo2pl-el
Most mar csak KMW. De az A7V upgrade és a Challenger upgrade progiban is ott az RM. A régi Leopardgyártó kieli üzem is az RM-hez tartozik. Az összes Leopard majdnem felét ott gyártották nem Münchenben. Most újra fogják osztani a lapokat. Az eddig KMW-RM megrendelések hasznát most a javunkra fordíthatjuk. A kapcsolat, bizalom megvan. Jöhet a 2.szint!!!
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 791
12 122
113
a Leopard az KMW nem RM
a lengyeleknek sokkal komolyabb hk hátérrel szívnak mint a torkosborz a Leo2pl-el
Mondjuk szerintem ebben az is benne van hogy a nemetek nem szeretnek hogy a lengyelek katonailag nagyon megerosodjenek - es amilyen hibbant banda az is, nem is lehet ezen nagyon csodalkozni.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
S

speziale

Guest
Most mar csak KMW. De az A7V upgrade és a Challenger upgrade progiban is ott az RM. A régi Leopardgyártó kieli üzem is az RM-hez tartozik. Az összes Leopard majdnem felét ott gyártották nem Münchenben. Most újra fogják osztani a lapokat. Az eddig KMW-RM megrendelések hasznát most a javunkra fordíthatjuk. A kapcsolat, bizalom megvan. Jöhet a 2.szint!!!

az RM csak az ágyú miatt érdekelt az L2A7V-ben (lehet bizonyos elektronikai fejlesztésekben is, ezt nem tudom ilyen részleteiben)