Az RD-33 gépbe applikálásával kapcsolatban komoly kétségeim vannak...
Nos, a szívócsatorna+orrkúp (központi test) lehetett volna az egyik szűk keresztmetszet és ez most ide egy találó kifejezés.
Hanem az RD-33-as "kiegyenesített" verzióját, ami anno a dél-afrikai Mirage F-1-esekhez készült, használja most a pakisztáni JF-17-es. Itt a segédberendezések is lekerültek a hajtómű aljára.
Azért fals a teóriám, ott vérzik el a dolog, hogy még ha a 21-es törzshátsórésze le is szerehető a forszázskamra vonalában, az előtte levő szekció kialakítása egészen más.
És itt nem csak a keresztmetszetre gondolok, hanem a bekötési pontokra is.
Vagyis a MiG-nek úgy 1986-88 táján komplett törzs átépítéseket és ehhez új törzs elemeket kellett volna legyártani, beépíteni.
Az orr-szekció átalakításáról nem is beszélve.
Nem nagy ügy, csak ekkorra már senki se gyártotta a 21-est a Szovjetúnióban, holott egy ilyen mérvű átalakítás már nem közepes szintű ipari nagyjavítás, hanem kvázi repülőgép építés.
Akkor működött volna ez a dolog, ha anno a MiG-23-as helyett az alaktényező és a nagy sebességű hosszanti stabilizás jegyében úgy kb a MiG-21M-től kezdve a gép hossza megnőtt volna valamivel, majd ezzel a belső kerokészlet is nőtt volna. Így meglett volna bátran a Mach 2.5 is akár.
Aztán a hetvenes évektől második felétől kezdve rájöttek volna a manőverezőképesség és a bővebb fegyverzet fontosságára, ennek fényében előbb kikerült volna a belépőélből a csűrő rudazata, mozgatható úgynevezett manőverezőlapot kapott volna a belépőél.
A bisz R-25-300-asa helyett a Tumanszkij R-67-300-asa került volna, ami úgy vonult volna be a történelemkönyvekbe, mint a Tumanszkijék első kétáramú utánégetős hajtóműve.
1978-79-ben jött volna a MiG-21D (Dorabotannij), ami az YF-16/YF-17 párosra adott válasz értelmében buborék kabintetővel, egyrészes front szélvédővel, hat szárny alatt felfüggesztővel, enyhén előrenyilazott kilépőélű, kettős nyilazású belépőéllel, farkasfoggal ellátott, növelt fesztávú szárnnyal és LERX-szel szerelt, FbW kormányvezérlésű gép lett volna.
Ebben az alternatív világban nem lett volna se MiG-23-as, se MiG-29-es, ellenben a Szu-7/17-es evolúció hamarabb ért volna véget, mivel egyfelöl a Szu-25-ös, másfelöl a multirole Szu-27-es gépek lettek volna a nagy darabszámú MiG-21D-k mellett a nyolcvanas években a szovjet Front Légierő és a VSz igáslovai is.
Fikció.