• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 380
113
Biztos lehetsz benne, hogy pontosan tudja. Sok itt kommentelővel szemben - életkorából kiindulva - ő volt katona. Nézd meg a tavaly nyári parlamenti meghallgatásáról a jegyzőkönyvet: egyáltalán nem keveri a terminológiát.
Az ok hogy volt katona és mérnök , de valszeg előtte kapott egy gyorstalpalót!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 073
113

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 634
42 044
113
"A first batch of 46 Lynx vehicles will be delivered from Rheinmetall’s plants in Germany. By end of next year, Rheinmetall will start to deliver the remaining vehicles from their Hungarian plant."

By end of next year ?!? :hadonaszos::(
2023 vége felé - csúszás van...így nem is irreális, hogy 2029-re fut ki a program.
Talán annyi a jó ebben hogy lesz idő kitesztelni a nullszériát és Zalából már ezek figyelembe vételével jönnek ki a járművek.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 368
113
Akkor, hogy @Negan snájdlig ízlésének is megfeleljen.....

Jövő év végétől önálló teljes mértékű összerakás lesz pici alkatrész szintről itthon vágva hegesztve, az acélt táblában hozzák. Az év korábbi részén próbagyártások lesznek és végszerelés.

Megfelel?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 330
113
Akkor, hogy @Negan snájdlig ízlésének is megfeleljen.....

Jövő év végétől önálló teljes mértékű összerakás lesz pici alkatrész szintről itthon vágva hegesztve, az acélt táblában hozzák. Az év korábbi részén próbagyártások lesznek és végszerelés.

Megfelel?
Akkó mégse itt gyártyák!!!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 368
113
@Negan de ennyiből semmit sem gyártanak csak összeszerelnek... A Pumát (ukrán acélból khmm) is az EU kb minden országából legózzák és a java nem feltétlen német. A kínai meg taiwani elektronikai alkatrészekről nem is beszélve....

Szóval kamionosként a nemzetközi beszállítói láncok ilyen szintű elbagatellizálása kissé nevetséges.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 168
33 391
113
A Rhenmetallnak sincs! Meg kb. senkinek! Mindenkinek k. sok beszállítója van...
Komlett hazai gyártás (meg úgy általában a hazai gyártás) azt jelenti,hogy a hazai háttéripar adja azokat a részegység/alkatrész beszállitásokat,amiből a végszereldében összerakják a gépet-vagyis külföldi beszállitás nélkül is képesek vagyunk a gyártásra.
Akkor, hogy @Negan snájdlig ízlésének is megfeleljen.....

Jövő év végétől önálló teljes mértékű összerakás lesz pici alkatrész szintről itthon vágva hegesztve, az acélt táblában hozzák. Az év korábbi részén próbagyártások lesznek és végszerelés.

Megfelel?
Beindul az üzemszerű gyártás.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 368
113
Komlett hazai gyártás (meg úgy általában a hazai gyártás) azt jelenti,hogy a hazai háttéripar adja azokat a részegység/alkatrész beszállitásokat,amiből a végszereldében összerakják a gépet-vagyis külföldi beszállitás nélkül is képesek vagyunk a gyártásra.
Na ez az ami nem létezik vagy max kína és USA.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 168
33 391
113
@Negan de ennyiből semmit sem gyártanak csak összeszerelnek... A Pumát (ukrán acélból khmm) is az EU kb minden országából legózzák és a java nem feltétlen német. A kínai meg taiwani elektronikai alkatrészekről nem is beszélve....

Szóval kamionosként a nemzetközi beszállítói láncok ilyen szintű elbagatellizálása kissé nevetséges.
Komplett hazai gyártás minőségileg mást jelent-önálló gyártás képességét.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 971
7 797
113
.
Akkor, hogy @Negan snájdlig ízlésének is megfeleljen.....

Jövő év végétől önálló teljes mértékű összerakás lesz pici alkatrész szintről itthon vágva hegesztve, az acélt táblában hozzák. Az év korábbi részén próbagyártások lesznek és végszerelés.

Megfelel?
Ejnye Krisss ,

Honnét van az acél ? Külföldi ? Rég rossz , mert túl nagy kitettség ... Hazai ? Tuti silány és fos minőségű ...

Meg egyébként is ez nem egy CV 90 hanem valami asztalról levett tervrajz doboz amit ifvnek csúfolnak :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

De azért szép próbálkozás volt :) talán egy másik életben sikerül megugrani a Negan igény szintet :cool::cool::cool:
 

kaktusz

Well-Known Member
2010. december 7.
1 986
5 279
113
.

Ejnye Krisss ,

Honnét van az acél ? Külföldi ? Rég rossz , mert túl nagy kitettség ... Hazai ? Tuti silány és fos minőségű ...

Meg egyébként is ez nem egy CV 90 hanem valami asztalról levett tervrajz doboz amit ifvnek csúfolnak :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

De azért szép próbálkozás volt :) talán egy másik életben sikerül megugrani a Negan igény szintet :cool::cool::cool:
S akkor még nem is említettük a metéltek tökéletességét, ami még ha csak tervasztalon is van, már kiforrott típusként kell kezelni, s ott mindent is 100%-ban ott gyártanak, még a fém ércet is csak metélt bányászhatja.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 083
50 242
113
Komplett hazai gyártás minőségileg mást jelent-önálló gyártás képességét.
...ami nem fog egyik napról (/évről) a másikra kialakulni. El kell kezdeni valahol, és már így is pár lépéssel előrébb kezdjük, mint anno az autógyártást.

De ha abba kötsz bele, hogy nem magyar az acél, akkor szerinted a japánoknak nincs hazai autógyártásuk?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 168
33 391
113
Na ez az ami nem létezik vagy max kína és USA.
Igazábol,de,létezik.Anyagi okokbol nem csinálják,többnyire.Általában egyszerűen túl kicsi a gyártási volumen,hogy érdemes legyen az önálló gyártást megszervezni.
Japánok,koreaiak,de az iparuk megengedte szintig pl a törökök is csinálják.(PSZH még megy nekik,úgyahogy,hk már nem).
Francia vagy a német ipar képes lenne önállóan gyártani akármit is,anyagi okokbol nem teszik.Évi 50db-os megerndeléshez inkább veszik az acélt.Évi stabil 500 db-os rendeléshez (meg hozzá egyébb harcjárműrendelések,stabilan) már beüzemlenék a lemezgyártást is hozzá.
Nálunk ez már nem megy,fizikailag nincs meg hozzá a háttéripar.PSZH-1 újragyártására nem lennénk képesek önállóan,per pillanat.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 368
113
Évi stabil 500 db-os rendeléshez (meg hozzá egyébb harcjárműrendelések,stabilan) már beüzemlenék a lemezgyártást is hozzá.
Ehhez csak a nyersanyag kitermelés és munkaerő sincs meg. Ott sem menne az, hogy csett és nyomjuk. Évek kérdése a nehézipari kapacitások újrateremtése még ideális körülmények közt is (by KMW CEO) Főleg, hogy éppen energia hiány miatt a legtöbb acélmű áll európában jelenleg. Ezt is roppant mód szereted figyelmen kívül hagyni.
Leépült a nehéziparunk? Le mint a szar. Ez nem kérdés, csak a kiszervezések miatt egész európában leépült. A könnyű meg méginkább. Ezeket a kapacitásokat nem tudod, csak úgy a seggedből előhúzni.
A BW vezérkari főnöke azt jelentette a bundestagnak, hogy köszi a száz milliárdot de a legkorábbi eredmények majd 2026-ra fognak látszni normálisan meg az évtized vége mert se ipari se humán kapacitás.
 

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
2 028
5 471
113
Khm.....Khm.Ne terjessz hülyeségeket.Nincs háttériparunk "komplett önálló gyártás"hoz.
A beszállítói konferencián többszáz hazai gyártóval tárgyalt a RM, meg is kellett hosszabbítani 2 naposra, hogy mindenkire sor kerüljön. Arról nem beszélve, hogy sok régi beszállító (pld.FAG, Continental, Bosch stb) már eleve nálunk gyártanak. A gyártás nem azt jelenti, hogy a legutolsó alkatrészt is mindent magunknak gyártunk. Ilyen alapon Németország sem képes az önálló harcjármű gyártásra, mert pld. a gördülőcsapágyak Debrecenből érkeznek.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 971
7 797
113
Ehhez csak a nyersanyag kitermelés és munkaerő sincs meg. Ott sem menne az, hogy csett és nyomjuk. Évek kérdése a nehézipari kapacitások újrateremtése még ideális körülmények közt is (by KMW CEO) Főleg, hogy éppen energia hiány miatt a legtöbb acélmű áll európában jelenleg. Ezt is roppant mód szereted figyelmen kívül hagyni.
Leépült a nehéziparunk? Le mint a szar. Ez nem kérdés, csak a kiszervezések miatt egész európában leépült. A könnyű meg méginkább. Ezeket a kapacitásokat nem tudod, csak úgy a seggedből előhúzni.
A BW vezérkari főnöke azt jelentette a bundestagnak, hogy köszi a száz milliárdot de a legkorábbi eredmények majd 2026-ra fognak látszni normálisan meg az évtized vége mert se ipari se humán kapacitás.
Mih :confused::confused:

A német ipar nem lezsírozva áll raktárházakba bevetésre várva ? :eek:

Kicsit olyan mint a simpsons család poén ahol egy gombnyomasra vissza áll a szovjetunio meg a berlini fal csak német iparral

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
2023 vége felé - csúszás van...így nem is irreális, hogy 2029-re fut ki a program.
Talán annyi a jó ebben hogy lesz idő kitesztelni a nullszériát és Zalából már ezek figyelembe vételével jönnek ki a járművek.
Mindig is 2029 volt megadva az első 218db gép gyártásának határidejének megadva. Ha alaposan utánaszámolsz, akkor ez nem évi 50+jármű, amennyit a gyár kapacitásának megadtak. De eredetileg is azzal számoltak, hogy innentől ha új Lynxet szállítanak bárhova, akkor azt a magyar gyár fogja csinálni. Legalább is a mindenkori kezdeti mennyiséget. Ha saját gyártással kérik az új kuncsaftok, akkor pedig a betanítás fog itt lezajlani, mint ahogy jelenleg a németek csinálják a mi első 46 gépünkkel kapcsolatban.