[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
M

molnibalage

Guest
Ennyit béreltünk, nem lehet több.
Ugyebár 14 gép van, de az utolsók 2007 januárjában jöttek.
Egy gép elveszett és a pótlás időbe telt és a a hasra szállt gép sem repült nem is tudom hány hónapig.

Tehát kb. 15 év *13,5 gép = 202,5 év (a kiesések miatt)
Ez 118,5 óra / év*gép
Az, hogy lehetne több, az tény.
De pontosan annyi, amennyit kirepülhettünk.
Ahhoz képest nem kevés.

A teljes MiG-29 flotta számait bemásolja ide kontrasztnak?
18 ezer óra sem volt 17 év alatt úgy, hogy 22+6 gép jött és aztán a flotta olyan lett, amilyen.

A kétülésesekkel 66 óra / év*gép, az együlésesekkel 64 óra / év*gép jön ki.
A Gipen FAQ mellékletében ott van, de ide is beteszem akkor...
És itt csak a gépek valódi szolgálatát néztem, a lerohadásokat kihagytam. Tehát nagy kegyesen csak azt számoltam, amikor utoljára repült és félretolták, de hivatalosan hadrendben volt a gép...

KByS8X9.png
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 084
73 601
113

2019 áprilisában érték el a 20.000 repült órát.
2021 márciusában 24.000 órát.

Így a két évben összesen 4000 órát, évente átlagosan 2000 órát repültek.
Ami 2000 óra / 14 gép = 142,9 óra/év/gép átlagosan az elmúlt két évben.

Ha jól emlékszem 2016 körül nyilatkozták, hogy egy szerződésmódosítással 2026 végéig biztosították az évi 2000 órát a korábbi évi 1680 vagy 1640 óra helyett.

Volt olyan időszak, amikor bőven 2000 óra felett repültek a gépek, de most nem találom a fórumkeresővel. (Talán 2013-2014 körül, amikor próbálták ledolgozni az időarányos lemaradást.)

----------

Ha minden igaz összesen végül (16800+16000+4000=) 36800 órát vettek a Gripenekhez 2026-ig. Most tartanak 24000 óránál. Így a következő 5 évre még maradt 12800 óra. Az 2560 óra évente átlagosan, ami 182,9 óra/gép/év.

Ha jók a számok, akkor ez alapján lenne lehetőség többet repülni, de valamiért nem repülnek többet. Pedig egyre több pilóta van/lesz.
A gépek eddig átlagosan (24000óra/14gép=) 1714,3 órát repültek, azaz eddig két 800 órás svédországi ipari karbantartáson vannak túl.
Ha tényleg még 12800 óra maradt 2026-ig és ezt teljesen ki akarják használni, akkor minden gép átlagosan még repülni fog 5év x 182,9 óra/év-et, ami összesen 914,5 óra, azaz minden gép még egyszer biztos hogy kimegy a svédekhez a harmadik 800 órás ipari karbantartásra.
2026 áprilisában így a gépekben átlagosan 2628,9 óra lesz, azaz átlagosan még kb. 571 óra marad a következő negyedik svéd ipari karbantartásig. Ami éves felhasználástól függően további 3 - 4 év repülésre elég.

---------

Ha azt feltételezzük, hogy azért repülnek csak évi 2000 órát, mert ennyi az éves keret 2017 óta, akkor 2026 áprilisáig már csak 10000 óra maradt. 10000óra/14gép/5év= 142,9 óra/év/gép.

A gépek eddig átlagosan (24000óra/14gép=) 1714,3 órát repültek, azaz eddig két 800 órás svédországi ipari karbantartáson vannak túl.
Ha tényleg csak 10000 óra maradt 2026-ig és ezt teljesen ki akarják használni, akkor minden gép átlagosan még repülni fog 5év x 142,9 óra/év-et, ami összesen 714,5 óra, azaz a gépek ez alapján már nem mennek ki a svédekhez a harmadik 800 órás karbantartásra.
2026 áprilisában így a gépekben átlagosan 2429 óra lesz. Azaz kb. épp el fog fogyni a szerződésben meghatározott repülőidő a 3. svéd ipari karbantartás előtt.


----------

Azzal még lehetne bonyolítani a számolást hogy a gépek állítólag párosával 50 órás eltolásban vannak, valamint jött egy új gép (44) és lett egy soron kívül felújított (30), de kb. ugyanez jöbnne ki csak bonyolultabb számolással. És úgy sem tudnánk hogy melyik a helyes adat...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 904
113
2019 áprilisában érték el a 20.000 repült órát.
2021 márciusában 24.000 órát.

Így a két évben összesen 4000 órát, évente átlagosan 2000 órát repültek.
Ami 2000 óra / 14 gép = 142,9 óra/év/gép átlagosan az elmúlt két évben.

Ha jól emlékszem 2016 körül nyilatkozták, hogy egy szerződésmódosítással 2026 végéig biztosították az évi 2000 órát a korábbi évi 1680 vagy 1640 óra helyett.

Volt olyan időszak, amikor bőven 2000 óra felett repültek a gépek, de most nem találom a fórumkeresővel. (Talán 2013-2014 körül, amikor próbálták ledolgozni az időarányos lemaradást.)

----------

Ha minden igaz összesen végül (16800+16000+4000=) 36800 órát vettek a Gripenekhez 2026-ig. Most tartanak 24000 óránál. Így a következő 5 évre még maradt 12800 óra. Az 2560 óra évente átlagosan, ami 182,9 óra/gép/év.

Ha jók a számok, akkor ez alapján lenne lehetőség többet repülni, de valamiért nem repülnek többet. Pedig egyre több pilóta van/lesz.
A gépek eddig átlagosan (24000óra/14gép=) 1714,3 órát repültek, azaz eddig két 800 órás svédországi ipari karbantartáson vannak túl.
Ha tényleg még 12800 óra maradt 2026-ig és ezt teljesen ki akarják használni, akkor minden gép átlagosan még repülni fog 5év x 182,9 óra/év-et, ami összesen 914,5 óra, azaz minden gép még egyszer biztos hogy kimegy a svédekhez a harmadik 800 órás ipari karbantartásra.
2026 áprilisában így a gépekben átlagosan 2628,9 óra lesz, azaz átlagosan még kb. 571 óra marad a következő negyedik svéd ipari karbantartásig. Ami éves felhasználástól függően további 3 - 4 év repülésre elég.

---------

Ha azt feltételezzük, hogy azért repülnek csak évi 2000 órát, mert ennyi az éves keret 2017 óta, akkor 2026 áprilisáig már csak 10000 óra maradt. 10000óra/14gép/5év= 142,9 óra/év/gép.

A gépek eddig átlagosan (24000óra/14gép=) 1714,3 órát repültek, azaz eddig két 800 órás svédországi ipari karbantartáson vannak túl.
Ha tényleg csak 10000 óra maradt 2026-ig és ezt teljesen ki akarják használni, akkor minden gép átlagosan még repülni fog 5év x 142,9 óra/év-et, ami összesen 714,5 óra, azaz a gépek ez alapján már nem mennek ki a svédekhez a harmadik 800 órás karbantartásra.
2026 áprilisában így a gépekben átlagosan 2429 óra lesz. Azaz kb. épp el fog fogyni a szerződésben meghatározott repülőidő a 3. svéd ipari karbantartás előtt.


----------

Azzal még lehetne bonyolítani a számolást hogy a gépek állítólag párosával 50 órás eltolásban vannak, valamint jött egy új gép (44) és lett egy soron kívül felújított (30), de kb. ugyanez jöbnne ki csak bonyolultabb számolással. És úgy sem tudnánk hogy melyik a helyes adat...

Húúú, ez szép levezetés, köszi!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 084
73 601
113
A kecskeméti repülőbázis Gripen pilótái 2021. április 19-től kezdve két héten át - az éves kiképzési tervnek megfelelően, munkanapokon - délutáni és éjszakai repüléseket hajtanak végre.

A repülés során – Kecskemét, Eger, Mezőkövesd, Tiszafüred, Tiszaújváros és Nagyatád, továbbá Kaposvár, Szigetvár valamint Szolnok, Veszprém, Várpalota, Hajmáskér térségében – az érintett napokon 15.00 és 22.00 óra között a megszokottól eltérő, nagyobb zaj- és hanghatás várható.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

felfoldi

Active Member
2020. július 23.
119
108
43
A kecskeméti repülőbázis Gripen pilótái 2021. április 19-től kezdve két héten át - az éves kiképzési tervnek megfelelően, munkanapokon - délutáni és éjszakai repüléseket hajtanak végre.

A repülés során – Kecskemét, Eger, Mezőkövesd, Tiszafüred, Tiszaújváros és Nagyatád, továbbá Kaposvár, Szigetvár valamint Szolnok, Veszprém, Várpalota, Hajmáskér térségében – az érintett napokon 15.00 és 22.00 óra között a megszokottól eltérő, nagyobb zaj- és hanghatás várható.
Jól sejtem, hogy ez a rendes tavaszi levegő-föld száraz gyakorlást és éleslövészetet takarja?
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 698
3 927
113
Ha jók a számok, akkor ez alapján lenne lehetőség többet repülni, de valamiért nem repülnek többet. Pedig egyre több pilóta van/lesz.
Logikusnak tűnik a következtetés, hogy azért nem repülnek többet, mert repműszakiból van ehhez kevés.
És esetleg belátták, hogy azt a maroknyi állományt nem kéne jobban csapágyasra hajtani, mert annak még egy perec lehet a vége...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 904
113
Logikusnak tűnik a következtetés, hogy azért nem repülnek többet, mert repműszakiból van ehhez kevés.
És esetleg belátták, hogy azt a maroknyi állományt nem kéne jobban csapágyasra hajtani, mert annak még egy perec lehet a vége...

Csak érted, műszakiból már öt évvel ezelőtt is kevés volt, de meg merem kockáztatni, hogy 10 éve sem dúskáltak. Nem volna olyan nagyon bonyolult a megoldás, csak jobban meg kellene becsülni őket.
 
M

molnibalage

Guest
Logikusnak tűnik a következtetés, hogy azért nem repülnek többet, mert repműszakiból van ehhez kevés.
És esetleg belátták, hogy azt a maroknyi állományt nem kéne jobban csapágyasra hajtani, mert annak még egy perec lehet a vége...
Nem, kb. ezt a mennyiséget béreljük.
Korábban még keróra sem adtak elég pénzt emlékeim szerint, azért nem repültek 2010 táján.
Mert, hát 2008 után nagyon nem volt pénz megint egy ideig.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 084
73 601
113
"TANGO azaz gyakorló riasztás végrehajtása során elfogta, majd Szlovéniából Pápáig kísérte a szlovén légierő Falcon típusú gépét a légtérrendészeti készenléti szolgálat Gripen géppárja.

2014. október 4-én lépett hatályba az a katonai együttműködésről szóló megállapodás, amelynek értelmében Olaszországgal közösen látjuk el a szlovén légtérvédelmi feladatokat. Szlovénia légterébe ugyan havi rendszerességgel rendelnek el gyakorló riasztást a magyar készültségnek, mégis ez az első eset, hogy ilyen "kisgépet" azonosítottak és fogtak el."

176055200_4094040237325410_4961063286350860634_n.jpg


(Falcon 2000 típust most fogtak először vagy szlovén kormánygépet vagy hogy kell ezt érteni? )
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 627
5 351
113
"TANGO azaz gyakorló riasztás végrehajtása során elfogta, majd Szlovéniából Pápáig kísérte a szlovén légierő Falcon típusú gépét a légtérrendészeti készenléti szolgálat Gripen géppárja.

2014. október 4-én lépett hatályba az a katonai együttműködésről szóló megállapodás, amelynek értelmében Olaszországgal közösen látjuk el a szlovén légtérvédelmi feladatokat. Szlovénia légterébe ugyan havi rendszerességgel rendelnek el gyakorló riasztást a magyar készültségnek, mégis ez az első eset, hogy ilyen "kisgépet" azonosítottak és fogtak el."

176055200_4094040237325410_4961063286350860634_n.jpg


(Falcon 2000 típust most fogtak először vagy szlovén kormánygépet vagy hogy kell ezt érteni? )

Szlovén kormánygépet már 7 éve is fogtak el, amikor jõttek aláírni a megállapodást.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 896
22 339
113
2 a Válogatott meccsei ellőtt el tudnak repülni a Puskás stadion felett
...egyébként tudja valaki mi lett a Smokewinder-es rendelésből, anno be volt linkelve közbeszerzési értesitőből is, hogy venni akartunk ilyet,... @Terminator biztosan emlékszik rá :) , stadion áthúzás után nyomhatnák a srácok a chemtrail-t is egyben...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 206
33 612
113
Hamarosan eljon az ido amikor az usa lobbi szajat be kellene fogni egy kis megrendelessel. En ezt egy csomagba tennem de csoportokrabontom.
Az aim 9 esek felujitasa es tovabbi 12 db amraam er es 12 D megrendelest csapnak a felujitashoz. 20 db maverick el kiegeszitve. Ehhez 180 db mk 82 est 60 db jdam keszletet es 60 db gbu keszletet. Mk 81 est nemtudom hogy tuja kezelni a gripen ha gyakorlasra megfelelo akkor abbol 200 db ot gyakorlasra es mk 83 bol 60 db ot. Mk 84 bol szinten 60 db ot. Plusz 2-2 kontenert 2 ew es ket celzot.

Szarazfold tekintetebe 1000 db elyellatot /500 regebbi 14 es 500 ujjabbat./ 120 db automata granatvetot x db granattal. Es 450 db konnyu tengereszgyalogos vedomellenyt 1200 db iranyitott hatasu repeszaknaval kiegeszitve amit 2000 db hk aknaval megspekelnek /valami szorhato verzioval szorokontenerrel vagy szoroberendezessel./

Ezek eggyesevel pi.fng memmyisegnek tunnek. De a jelenlegi keszleteinkhez kepest 2 szamjegyu % ba merheto fejlodest jelenten majd mimegyik.ahhoz is eleg hogy megusse a szenatus es a lobbi erok ingerkuszobet. Es a fobb lobbistaknak csurranna cseppenne valami. Ami bar keves foleg az o szemukbe. De ahhoz epp eleg hogy ne akarjak elvesziteni es eszukbe legyen hogy azert vasarolunk tolluk.
 
M

molnibalage

Guest
Hamarosan eljon az ido amikor az usa lobbi szajat be kellene fogni egy kis megrendelessel. En ezt egy csomagba tennem de csoportokrabontom.
Az aim 9 esek felujitasa es tovabbi
Egy 30-40 éves alaptechnológiát? Hova? Minek? Felejtsük már el a 70-es évek eleji AIM-9L szintet könyörgöm...
Hova? Mikor itt sincs még a NASAMS?
es 12 D megrendelest
A Gripen integráció? Mi előnye lenne a C5/7-hez képest?
csapnak a felujitashoz. 20 db maverick el kiegeszitve.
Egy totál elavult fegyvert mai szemmel? Minek?
Ehhez 180 db mk 82 est 60 db jdam keszletet es 60 db gbu keszletet. Mk 81 est nemtudom hogy tuja kezelni a gripen ha gyakorlasra megfelelo akkor abbol 200 db ot gyakorlasra es mk 83 bol 60 db ot. Mk 84 bol szinten 60 db ot. Plusz 2-2 kontenert 2 ew es ket celzot.

Szarazfold tekintetebe 1000 db elyellatot /500 regebbi 14 es 500 ujjabbat./ 120 db automata granatvetot x db granattal. Es 450 db konnyu tengereszgyalogos vedomellenyt 1200 db iranyitott hatasu repeszaknaval kiegeszitve amit 2000 db hk aknaval megspekelnek /valami szorhato verzioval szorokontenerrel vagy szoroberendezessel./

Ezek eggyesevel pi.fng memmyisegnek tunnek. De a jelenlegi keszleteinkhez kepest 2 szamjegyu % ba merheto fejlodest jelenten majd mimegyik.ahhoz is eleg hogy megusse a szenatus es a lobbi erok ingerkuszobet. Es a fobb lobbistaknak csurranna cseppenne valami. Ami bar keves foleg az o szemukbe. De ahhoz epp eleg hogy ne akarjak elvesziteni es eszukbe legyen hogy azert vasarolunk tolluk.

Ne haragudj, de ez totál vérpistikés volt.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 410
3 672
113
Az aim 9 esek felujitasa es tovabbi 12 db amraam er es 12 D megrendelest csapnak a felujitashoz. 20 db maverick el kiegeszitve.

Inkább vegyünk AIM-9X-et, SDB-t, meg esetleg valami radargyilkos rakettát.
Még néhány komolyabb cirkálórakétát/robotgépet is el tudnék képzelni, bár pontosan nem tudom mik vannak/potenciálisan lehetnek a Gripenre integrálva.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and krisss

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 233
119 909
113
Szarazfold tekintetebe 1000 db elyellatot /500 regebbi 14 es 500 ujjabbat./ 120 db automata granatvetot x db granattal. Es 450 db konnyu tengereszgyalogos vedomellenyt 1200 db iranyitott hatasu repeszaknaval kiegeszitve amit 2000 db hk aknaval megspekelnek /valami szorhato verzioval szorokontenerrel vagy szoroberendezessel./
Itt nagyon sok kérdés felmerül, hogy miért pont azt és miért pont annyit.
 
Status
Not open for further replies.