1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nemsokára indul Csehországban az Ample Strike 2019 gyakorlat (
    02-09/13-09 Caslav)
    a résztvevők:
    2x JAS39 CzechAF
    4x L-159 CzechAF
    3x Mi-24 CzechAF
    4x EF2000 GAF
    2x Tornado GAF
    2x JAS39 HungAF
    2x Mi-24P HungAF

    2x L-39 SlovakAF
    1x B-52H USAF
    1x KC-135R USAF
    1x MQ-9 Reaper from Miroslawiec Air Base, Poland

    Meg SOF és JTAC katonák mindenhonnan...

    A KC-135 már megérkezett
    [​IMG]

    Érdekes lesz, várjuk a beszámolókat...
     
    borisz, fishbed, Loken and 2 others like this.
  3. Madár Fokker

    Madár Fokker Member

    fulcrum11 and Loken like this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]

    Milyen gyakorlaton vesznek részt a magyar Gripenek Poznanban?
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Vagy csak valamilyen ünnepségre repültek ki?
     
  6. jani22

    jani22 Well-Known Member

  7. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. Centurio

    Centurio Well-Known Member

  10. Inno

    Inno Member

    Nem tudom volt-e már? 31-es Gripen bemutatója Zeltwegben 2019

    Szerintem büszkék lehetünk.
     
    arcas, zeal, fishbed and 1 other person like this.
  11. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ami érdekesebb:
    [​IMG]
    Korábban volt téma, hogy a középső törzstartón szinte mindig csak pótost használnak igy az másra "nem is alkalmas", nos ennek frappáns cáfolatát láthatjuk,...nem mellesleg magyar szinekben :)
    Az én szemem elviselné a dupla tartókat...
    [​IMG]
     
    alfa74, fishbed, blogen and 4 others like this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem lehet, hogy az osztó adapterrel túl mélyre kerül a csomag?
     
    Loken likes this.
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

  14. rudi

    rudi Well-Known Member

  15. arcas

    arcas Well-Known Member

    De nem ám...a linkelt képem is Gripenen lévő függesztést ábrázol...
     
    rudi likes this.
  16. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    :D

    [​IMG]

    "Meanwhile on the other side of planet Earth our sqn's Gripen became the 1st fixed-wing aircraft to receive short take-off qualification aboard HMAS Adelaide photo by Hungarian experts of NATO Centre of Excellence for Military Medicine while providing Medical Evaluation Course for the Australian Military Forces. Thanks "
     
    fishbed, szuvorov, emel and 8 others like this.
  18. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Hetvegen volt szombathelyi repnap, gripen is volt, bemutatozott, lang is volt. Film is van rola. Telefonon most nem keresgetem, de akit erdekel rakereshet..
     
  19. arcas

    arcas Well-Known Member

    fishbed, alfa74, svajcibeka and 2 others like this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ennyire nem ismerem rendszerszinten az adott gépeket. Minden gépben lehetőség van a békeidős limitek túllépésére sokszor még kapcsoló nélkül is. A Super Hornetnél emlékeim szerint simán csak adott erő felett kell a botot húzni. Nagyon nagy erő felett.

    Ezen felül a 12G-nek sok értelme nincs. Még tengerszinten is ezt 1 sec tranzienssel tartva is olyan lassulása lesz a gépnek, hogy ehaj még AS konfigban pótos nélkül is.
    Az, hogy a sárkány kibírja, az egy dolog. De, hogy a gépen levő nehezebb függesztmények és pilonok is, ott vannak kétségeim.

    Eleve kérdéses az, hogy milyen magasságon és sebességen tudná a 12G-t akár csak átmenetileg is előállítani. Emiatt jelentősége az én szememben semmi. Közepes magasságon is ASF konfigban az 4-5G-s kitartrott manőver a realitás, ha M0.9 táján maradsz. Ha beletépsz 7-8G-be pillanatok alatt elkopik a sebesség.

    Lásd a már sokszor linkelt F-16CJ supplementet vagy az F-14 P-E görbéket is.

    Ezen felül az is meg kell érteni, hogy a G terhelés kétféle módon jön és hat a gépre. Amikor a pilóta elkezdi fordulóba vinni a gépet, akkor azt a súlypontja körül forgatja adott állásszögbe, majd ezt állandó szögeb. fordulóban megállítja. Tehát az elején a gép saját körül forgásából érez a pilóta gyorsulást a végén már csak az elemi pont gyorsulását érzi kvázi a több száz vagy km nagyságrendű forduló sugárral. És persze van a kettő közötti tranziens.

    A 12G sasznosan ennek a tranziens összegnek a kiterjesztéséről szólhat.

    A Gripenen tudtommal több gyorsulásmérő van, és a gép tömegétől (loadout üzemanyag eloszlás) dinamikusan számolja a limitet, hogy meddig lehet húzni a gépet és földön a diagnosztika jelzi, hogy melyik gyorsulásmérő jelzett limitet.
     
    fishbed, alfa74 and arcas like this.

Ezen oldal megosztása