1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Nightstalker által indítva @ 2011. április 4..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Vannak ilyen játékok...;)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    fishbed, zeal, arbalest and 1 other person like this.
  2. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A videó votmár?
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ez csakis attól függ mi módon vetnék be őket.

    Ha AMRAAM-okkal felszerelve, saját légtérben maradva - a mai technikai, kiképzési, fegyverzeti, stb... állapotokat figyelembe véve - légtér védelemre használva a Gripeneket, az esetleg idetévedő Szerb Mig-29-et aláznánk, a Román F-16-kal hoznák 1:1 veszteség arányt. Ha Szerbek ne adj Isten S-400-at kapnának akkor a Gripen flottánk lehetőségei még a hazai légtér tetemes részén is igen korlátozottak lennének. Ha esetleg mi veszünk NASAMS-t akkor a Románoknak lenne felettébb kockázatos átrepülni hozzánk.

    Ha lejönnének 4-5 ezer méter földi csapatokat támogatni (különösen ha az eddigi gyakorlatokon látott gépágyúzást vagy buta bomba dobálást akarnák alkalmazni) akkor ez a Gripen flottánk gyors végét jelentené.
     
    fishbed and hurci10 like this.
  5. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Tüzérség, felderítők, Atacms?
     
  6. blogen

    blogen Well-Known Member

    Ezért is helyes válasz a PGM-el szerelt 122-300milis rakétatüzérség komoly drónos felderítőkapacitással.
     
  7. arcas

    arcas Well-Known Member

    Igazából nem szeretem, ha száraz technikai cuccokat ütköztetünk a virtuális csatatereken,...az emberi faktor sokat számit, mennyire használja ki a támadó vagy a védő az általa alkalmazott rendszer tulajdonságait (úgy a hátrányait mint előnyeit), melyik fél él ha tud a meglepetés erejével, milyen sikeres a felderités, ami egy támadást megelőz,...nem beszélve a háttérgazdaságról vagy ép politikai szituról, ami sokat változtathat a lojalitáson, motiváltságon.
    Ha tudom, hogy az ellen S400-a üzemel, a bevetést is úgy tervezem, ha román csak a Sentinel-eket látja, tudja, hogy nagy ivben nem ólálkodhat kedvére adott magasság alatt, igy Himars-al kezdi a napot, ...és igy tovább. Ha a magyar baka ismeretlen drónt lát, jobb ha veszi a sátorfát és tüzelőállást vált, mert sanszosan érkezni fog az áldás...
    A szakmai gyakorlat, a hozzáértés egy kis kreativitással csodákra képes - főleg ha mindez korszerű fegyverekkel párosul. Minden másra ott a Master Card :)
     
    misinator, borisz and zsolti like this.
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    A Gripen topicban vagyunk...
    Márpedig amíg nincs konkrét "helyzet" addig mindenki csak virtuális csatatereken tud játszani olyan eszközökkel amik éppen vannak.
    El lehet kezdeni különböző "mi lenne ha..." scenáriókat kitalálni, de az élet - főleg itt K.Eu.ban - már rengetegszer bebizonyította még a leg vadabb hollywoodi forgatókönyv írók fantáziája is szegényes a valós eseményekhez képest.
     
  9. hurci10

    hurci10 Well-Known Member


    Nem tudom, hogy miért akkora csoda ez a mobil hangár?
    Már a 21-es korszakban is voltak hasonló - csak méregzöld - ponyvahangárok. Szerintem minden vadász reptéren volt, de Taszáron 3 db biztosan.
    Arra gyakorlatilag alkalmatlan volt, hogy repülőgépen dolgozzunk benne. Ha lecsuktuk az elejét, zseblámpa kellett, ha meg nyitva hagytuk, ugyan olyan idő volt bent, mint kint. Télen belefagytunk, nyáron megfulladtunk benne. Állítólag volt hozzá valami szellőztető - fűtő szerkezet, de azt csapatnál soha nem láttuk. Szóval már akkor is mérsékelt sikere volt az üzemeltetők között.
    Ezért raktárnak, vagy hosszú távra lekonzervált gépek tárolására használtuk. Taszáron egy ilyenben ázott szarrá a Szuhojokhoz drága pénzen vett fegyverzet egy része, mert alá folyt a víz.
    A mostani svéd csodákat meg eredetileg azért vették, hogy a pápai áttelepülés idején ezekben álljanak a készültségi gépek. Ezek voltak az első széria példányok, amit eladott a svéd cég, így az általuk küldött "szakértő" sem tudta, hogyan kellene összerakni. Csak amikor - némi szenvedés árán - sikerült összeszerelni, akkor derült ki, hogy nem lehet benne indítani, mert a Griff indító hajtóművecskéjének gázai megolvasztják. Így lett két szép mobil hangárunk, amivel lehet dicsekedni, a készültség meg maradt a csillaghangárban.
    Annyira tipikusan magyar!
     
    Terminator, fishbed and vilmoci like this.
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    Ja, csak svéd.
     
    SilvioD, zeal, vilmoci and 1 other person like this.
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Apuka!
    Nézzemá' meg rendesen ezeket a rohadt videókat, amik be lettek illesztve.
    Úgy tűnik, mint amiben nincs világítás?

    Hozzátenném, hogy full légkondícionált az egész.
    Ez a hajtóműindítás dolog meg nagyjából egy 50.000 Ft-os állvánnyal megoldható amire felraknak egy 45 fokos szögben hátrafelé álló terelőlapot. Ezt indításkor az indítóhajtóművek felé tolják, és minden meg van oldva.
    Készenlétis gépeknél meg már úgy "teszi el" a gépet hogy mellé-mögé állítják ezeket. normális konstrukció esetén el sem kell tolni onnan, mert a gép kiáll alóla.
     
  12. hurci10

    hurci10 Well-Known Member


    Akkor, hogy Te is értsd: amire vették, arra alkalmatlan. Kisfiú.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mire vették?
    Miert alkalmatlan?
    Az AP idő limitben benne van a kihuzas is.
     
    SilvioD and borisz like this.
  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    És mire is vették?
    Mert azt már tudjuk, hogy a "21-es korszakban", az akkori világítás, légkondícionálás nélküli beázó ponyvák mire voltak alkalmasak. De hogy ezekről mi alapján húzod le a keresztvizet, arról fogalmam sincs.
     
  15. borisz

    borisz Well-Known Member

    Jani bácsi idejében minden jobb volt! :D :D :D
     
    pöcshuszár likes this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Van olyan karbantartási művelet a Gripennél, amikor be kell indítani az APU-t?
    Ha igen, akkor a svédek hibáztak, mert nem végezhető el minden karbantartási művelet a mobil hangárban.
     
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nekem is ez jött le. De ha benne volt/van a Gripenek kiszolgáló földi személyzetében, akkor megkövetem. ;)
    De az ne legyen már érv, hogy huszon/harminc X éve a füves kifutó mellé letelepített ponyvasátor alatt milyen szar volt dolgozni! Mert azt gondolom, hogy a kettő nem azonos kategória.
     
    borisz likes this.
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    A beépített APU a hajtómű indítàshoz kell.
    Minden másra ott van a földi energia forrás

     
    borisz and Terminator like this.
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    En is igy emlekeztem. Akkor a svedek valoszinuleg ezert nem gondolták, hogy erre is alkalmassa kell tenni egy mobil karbantarto hangart.
     
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A járó RM12-es hajtómű nagyobb/több hőt termel, mint az indító hajtómű?
    Egy 37 méter hosszú sátorból ki tud gurulni önerőből úgy egy Gripen, hogy ne tegyen kárt benne? (Ha ki van nyitva mindkét vége a mobil hangárnak.)
     

Ezen oldal megosztása