[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 968
113
joker
Nem az a baj, hogy szarrá menne a sűrített repülési program miatt, bírja az, egy gazdagabb országban eleve többet repülnek velük mint mi. Ott lesz a probléma, hogy ha többet repülnek vele, akkor előbb éri el a következő nagyjavítási ciklusidőt, irány Svédbe a SAAB-hoz, és akkor hetekig nem lesz kétüléses gépünk - hacsak nem adnak addig cserébe/kölcsönbe egy másikat (persze valószínű hogy adnak - ha fizetünk)!

Majd talán kevesebb lesz a sétarepülés a fejesekkel.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
"Lemaradtam valamiről? A NATO és/vagy Izrael bombázni akar minket?"

htkas forumban vagyunk.... Simán. :)

"Nem csoda, hogy kiröhögnek minket a szlovákok és a románok is"

Szlovákoknál egy éven belűl nyélbe akarják ütni a gripent, szóval vszeg nekik is az lesz. Románoknál egy éven belűl rendszerbe áll az F-16.

Kiröhögés inkább azért jár mert totálisan leépült/eltünt minden. Hogy aktuális legyek idén pl a helikopterektől köszönünk el, miközben Szlovákoknál jön a Black Hawk, Lengyeleknél EC725.
Hogy a KKEU helyi konfliktusok legfontosabb haderőnemét a tüzérséget ne említsem. Nincs nehézdandárunk. Ellentétben Szlovákiának, Romániának, Lengyelonak... van.
ez már nem az amikor kiröhögnek. Ez inkább az amikor lesajnálnak. És mi tettük magunkal. Bár ez htka szóval legyenek a háttérhatalom. vagy a gyíkemberek.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A gripen potláson meg amíg nem ismerjük a lizin szerződést nem érdemes filózni. Amúgy se az a +-1gripen a magyar honvédelem rákfenéje.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Szlovákoknál egy éven belűl nyélbe akarják ütni a gripent, szóval vszeg nekik is az lesz. Románoknál egy éven belűl rendszerbe áll az F-16.

Kiröhögés inkább azért jár mert totálisan leépült/eltünt minden. Hogy aktuális legyek idén pl a helikopterektől köszönünk el, miközben Szlovákoknál jön a Black Hawk, Lengyeleknél EC725.
Hogy a KKEU helyi konfliktusok legfontosabb haderőnemét a tüzérséget ne említsem. Nincs nehézdandárunk. Ellentétben Szlovákiának, Romániának, Lengyelonak... van.
ez már nem az amikor kiröhögnek. Ez inkább az amikor lesajnálnak. És mi tettük magunkal. Bár ez htka szóval legyenek a háttérhatalom. vagy a gyíkemberek.

Ebben tökéletesen igazad van. Emlékszem 91-ben oszlott a varsói, 92-ben meg már alig várták hogy leszereljenek minket. Zavartak el mindenkit haza, olyan indokokkal meg lehetett csinálni, hogy hihetetlen. Persze párhuzamosan rohamléptekben állították le - és félre - a technikát, szüntették meg, vonták össze az alakulatokat.

A Gripen-pótlás, abszolúte a jövő zenéje, csak találgatni lehet. Sztem magyaros megoldás lesz, mint mindig. Esetleg a leállított B-kből átfazoníroznak, vagy kölcsön Dél-Afrikától, ETAP-tól ... Mindenesetre az újbóli legyártásra nem tippelnék, 40-50 md-t a svédek se akarnak invesztálni belénk, ha megtehetik.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 298
113
Csak 2 dolgot, érdekességképp:
- Korábban már volt szó róla, hogy már a múlt évtől bármikor magyar tulajdonba kerülhettek volna gépek egy tollvonással, mivel javarészt már lefizettük őket. Ezzel még tudtommal nem éltünk, plusz repórát ill. "karbantartást" viszont vettünk hozzá. Tehát a gyakorlatban már semmit sem kellene fizetni a <del>gépért</del> roncsért, elméletileg több repülhető idő maradt a többire...
- A Baltikumi kiruccanással kapcsolatban, a cseheknél a 2014-es októberi izlandi kaland 33,2 milla cseh koronába került, 5 griffel és 75 fővel...lehet számolni...
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 643
5 636
113
A roncs elszállítása:
http://mno.hu/kulfold/igy-mentettek-a-gripen-roncsait-caslavban-1287381#
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Csak 2 dolgot, érdekességképp:
- Korábban már volt szó róla, hogy már a múlt évtől bármikor magyar tulajdonba kerülhettek volna gépek egy tollvonással, mivel javarészt már lefizettük őket. Ezzel még tudtommal nem éltünk, plusz repórát ill. "karbantartást" viszont vettünk hozzá. Tehát a gyakorlatban már semmit sem kellene fizetni a <del>gépért</del> roncsért, elméletileg több repülhető idő maradt a többire...
- A Baltikumi kiruccanással kapcsolatban, a cseheknél a 2014-es októberi izlandi kaland 33,2 milla cseh koronába került, 5 griffel és 75 fővel...lehet számolni...

"Némi" korrekció: a szerződés szerint nem "egy tollvonással", hanem a maradvány-érték kifizetésével kerülhetnek magyar tulajdonba a gépek (összegszerű információ nincs róla, és azt ugye mindig a tulaj mondja meg, hogy mennyiért adja el a gépeit). Persze ehhez az is kell, hogy addig is rendesen fizessük a lízingdíjat, és ezzel lett volna egy nem kis hiányosság. Nevezetesen, ha anno nem tudtuk volna újratárgyalni és meghosszabbítani a lízingszerződést, a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra (a 2002-ben először módosított szerződés szerint a lízingdíj nem arányosan van elosztva az évek során). Tehát se fizetés a katonáknak, se kaja, se lőszer, se gyakorlat, semmi - és Gripen sem, mert ha nem fizetünk, a svédek nyilván hazaviszik a gépeket. Ehhez képest a 10 évvel hosszabbított lízing a plusz repórák biztosításával a plusz feladatkörökhöz szerintem sokkal jobb megoldás.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_1.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_2.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_3.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_4.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_5.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_6.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_7.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_8.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_9.jpg


150521_caslav_gripen42_elszallitas_2.jpg

150521_caslav_gripen42_elszallitas_3.jpg



http://mno.hu/kulfold/igy-mentettek-a-gripen-roncsait-caslavban-1287381/
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
<blockquote rel="arcas">Csak 2 dolgot, érdekességképp:
- Korábban már volt szó róla, hogy már a múlt évtől bármikor magyar tulajdonba kerülhettek volna gépek egy tollvonással, mivel javarészt már lefizettük őket. Ezzel még tudtommal nem éltünk, plusz repórát ill. "karbantartást" viszont vettünk hozzá. Tehát a gyakorlatban már semmit sem kellene fizetni a <del>gépért</del> roncsért, elméletileg több repülhető idő maradt a többire...
- A Baltikumi kiruccanással kapcsolatban, a cseheknél a 2014-es októberi izlandi kaland 33,2 milla cseh koronába került, 5 griffel és 75 fővel...lehet számolni...

"Némi" korrekció: a szerződés szerint nem "egy tollvonással", hanem a maradvány-érték kifizetésével kerülhetnek magyar tulajdonba a gépek (összegszerű információ nincs róla, és azt ugye mindig a tulaj mondja meg, hogy mennyiért adja el a gépeit). Persze ehhez az is kell, hogy addig is rendesen fizessük a lízingdíjat, és ezzel lett volna egy nem kis hiányosság. Nevezetesen, ha anno nem tudtuk volna újratárgyalni és meghosszabbítani a lízingszerződést, a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra (a 2002-ben először módosított szerződés szerint a lízingdíj nem arányosan van elosztva az évek során). Tehát se fizetés a katonáknak, se kaja, se lőszer, se gyakorlat, semmi - és Gripen sem, mert ha nem fizetünk, a svédek nyilván hazaviszik a gépeket. Ehhez képest a 10 évvel hosszabbított lízing a plusz repórák biztosításával a plusz feladatkörökhöz szerintem sokkal jobb megoldás.</blockquote>

"a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra" - szerintem itt valami zavar van az erőben, mennyi volt az éves költségvetés az újratárgyaláskor? 250 milliárd körül? És ezt a teljes összeget elvitte volna a Gripen? Hülyeségeket azért ne terjesszünk.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
Off(Halk megjegyzés.
Magas labdának a stadionokat nem csapom le. Helyette tegnap olvasom, hogy 650 milliárdért!! akarnak olyan sztrádaszakaszoakt építeni, ahol kb 6000 autó járna naponta. Mert Magyarorsazág jobban teljesít.)
Ja, és van egy honvédelmi költségvetés, ami csak úgy "működik" hogy elve 6000 fővel kevesebb vanállaományba, mint kellene.)

ON
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="arcas">Csak 2 dolgot, érdekességképp:
- Korábban már volt szó róla, hogy már a múlt évtől bármikor magyar tulajdonba kerülhettek volna gépek egy tollvonással, mivel javarészt már lefizettük őket. Ezzel még tudtommal nem éltünk, plusz repórát ill. "karbantartást" viszont vettünk hozzá. Tehát a gyakorlatban már semmit sem kellene fizetni a <del>gépért</del> roncsért, elméletileg több repülhető idő maradt a többire...
- A Baltikumi kiruccanással kapcsolatban, a cseheknél a 2014-es októberi izlandi kaland 33,2 milla cseh koronába került, 5 griffel és 75 fővel...lehet számolni...

"Némi" korrekció: a szerződés szerint nem "egy tollvonással", hanem a maradvány-érték kifizetésével kerülhetnek magyar tulajdonba a gépek (összegszerű információ nincs róla, és azt ugye mindig a tulaj mondja meg, hogy mennyiért adja el a gépeit). Persze ehhez az is kell, hogy addig is rendesen fizessük a lízingdíjat, és ezzel lett volna egy nem kis hiányosság. Nevezetesen, ha anno nem tudtuk volna újratárgyalni és meghosszabbítani a lízingszerződést, a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra (a 2002-ben először módosított szerződés szerint a lízingdíj nem arányosan van elosztva az évek során). Tehát se fizetés a katonáknak, se kaja, se lőszer, se gyakorlat, semmi - és Gripen sem, mert ha nem fizetünk, a svédek nyilván hazaviszik a gépeket. Ehhez képest a 10 évvel hosszabbított lízing a plusz repórák biztosításával a plusz feladatkörökhöz szerintem sokkal jobb megoldás.</blockquote>

"a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra" - szerintem itt valami zavar van az erőben, mennyi volt az éves költségvetés az újratárgyaláskor? 250 milliárd körül? És ezt a teljes összeget elvitte volna a Gripen? Hülyeségeket azért ne terjesszünk.
</blockquote>

Lehet, hogy hülyeség, én nem tudok utánanézni a szerződéses összegnek, de akkoriban ez volt a magyarázat, hogy ezért kell újratárgyalni és módosítani a lízingszerződést, szerintem nem véletlenül birkóztak a svédekkel vagy fél évig. A HM költségvetésről akármennyit is tudunk az nem döntő, amíg a lízingköltséget nem ismerjük. Ha Te tudod a konkrét összeget, én szívesen elolvasom, csak írd már ide, mert ez lenne végre az első konkrét információ ez ügyben.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Egy másik NATO-taggal történő háború esetén (amire már volt példa) az IFF rendszer nem működne, mivel mindkét oldalon NATO gépek lennének ugyanazzal az IFF rendszerrel. A törökök pont ilyen esetekre fejleszették ki a sajátjukat, hogy ami nem az övék azt le tudják lőni. Izrael meg megkap mindent, és a nagytesó is komolyan védi. Valószínűleg az IFF rendszer is barátként mutatja az izraeli gépeket.

Nana, ezt azért ne egyszerűsítsük le ennyire. A műszakilag azonos IFF-rendszer nem jelent azonos IFF-kódot is! Még a régi "sz..r" MiG-21-ben is emlékeim szerint 625 lekódolható csatorna volt az IFF (SzRO) berendezésben, a szovjet gépekben ráadásul volt még egy plusz blokk is. Azt csak az illetékesek nagyon szűk köre tudta, hogy mikor milyen kód érvényes egy adott időpontban (a PG-ben még azt is kevesen tudták, hogy egyáltalán ki ismerheti meg az érvényes kódot). Alapszabály volt az is, hogy szóban nem közölhető még hivatalból sem a kód (lehallgatás/felvétel veszélye miatt), csak írásos dokuban, azt meg ugye nem árulták a sarki újságosnál, viszont gyakran változtatták. Ma meg már vannak ugye számítógép-vezérlésű kódoló-rendszerek frekvencia-ugratással és időhöz kötött kódprogram-ugratással, úgyhogy szerintem nagyobb a veszélye annak, hogy az se mindig tudja mi az érvényes kód akinek kellene, mint hogy illetéktelen kezébe felhasználható módon kerüljön.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Off(Halk megjegyzés.
Magas labdának a stadionokat nem csapom le. Helyette tegnap olvasom, hogy 650 milliárdért!! akarnak olyan sztrádaszakaszoakt építeni, ahol kb 6000 autó járna naponta. Mert Magyarorsazág jobban teljesít.)
Ja, és van egy honvédelmi költségvetés, ami csak úgy "működik" hogy elve 6000 fővel kevesebb vanállaományba, mint kellene.)

ON

Ez mind igaz, sőt, nyugodtan leüthetnéd a magas labdát is. Viszont nem mi osztjuk el a költségvetési pénzeket, így a Te igazadtól még ugyanúgy igaz lehet az is amit én írtam.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Off(Halk megjegyzés.
Magas labdának a stadionokat nem csapom le. Helyette tegnap olvasom, hogy 650 milliárdért!! akarnak olyan sztrádaszakaszoakt építeni, ahol kb 6000 autó járna naponta. Mert Magyarorsazág jobban teljesít.)
Ja, és van egy honvédelmi költségvetés, ami csak úgy "működik" hogy elve 6000 fővel kevesebb vanállaományba, mint kellene.)

ON

Off. Hát ühüm. Akkor én is dobok neked egy lasztit, emlékezetfrissítés gyanánt, az M6-ost, amelyet még Pécs régi szockó pm-rére való tekintettel építettek, gyönyörűen kiglancolva, felüljáró, alagút stb.PPP konstrukcióban atomdrágán, 40 %-al több zsöciért.
http://vastagbor.blog.hu/2011/11/08/az_asz_jelentese_m6
Mindez napi átlag 4000-es forgalom mellett. Személyesen is tapasztaltam a néptelenséget nemrég, pl. a pálya melletti egyik Mol-kút budijában akár étkezni is lehetne, olyan tiszta. No nem azért mert annyira jól dolgoznak a takeszok, hanem mert nincs számottevő ügyfélkör.

On.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="hiryu">
Off(Halk megjegyzés.
Magas labdának a stadionokat nem csapom le. Helyette tegnap olvasom, hogy 650 milliárdért!! akarnak olyan sztrádaszakaszoakt építeni, ahol kb 6000 autó járna naponta. Mert Magyarorsazág jobban teljesít.)
Ja, és van egy honvédelmi költségvetés, ami csak úgy "működik" hogy elve 6000 fővel kevesebb vanállaományba, mint kellene.)

ON

Off. Hát ühüm. Akkor én is dobok neked egy lasztit, emlékezetfrissítés gyanánt, az M6-ost, amelyet még Pécs régi szockó pm-rére való tekintettel építettek, gyönyörűen kiglancolva, felüljáró, alagút stb.PPP konstrukcióban atomdrágán, 40 %-al több zsöciért.
http://vastagbor.blog.hu/2011/11/08/az_asz_jelentese_m6
Mindez napi átlag 4000-es forgalom mellett. Személyesen is tapasztaltam a néptelenséget nemrég, pl. a pálya melletti egyik Mol-kút budijában akár étkezni is lehetne, olyan tiszta. No nem azért mert annyira jól dolgoznak a takeszok, hanem mert nincs számottevő ügyfélkör.

On.</blockquote>

Off
Az M6-on én is megdöbbentem, életemben először jártam rajta másfél hete. Talán-hárman-négyen előztek meg Dunaújvárosig, én meg csak egy kóbor blökit meg a rendőrautót és az állatmentő kocsit amik terelgették. Mintha a Holdon jártam volna.
On
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
<blockquote rel="ms07"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="arcas">Csak 2 dolgot, érdekességképp:
- Korábban már volt szó róla, hogy már a múlt évtől bármikor magyar tulajdonba kerülhettek volna gépek egy tollvonással, mivel javarészt már lefizettük őket. Ezzel még tudtommal nem éltünk, plusz repórát ill. "karbantartást" viszont vettünk hozzá. Tehát a gyakorlatban már semmit sem kellene fizetni a <del>gépért</del> roncsért, elméletileg több repülhető idő maradt a többire...
- A Baltikumi kiruccanással kapcsolatban, a cseheknél a 2014-es októberi izlandi kaland 33,2 milla cseh koronába került, 5 griffel és 75 fővel...lehet számolni...

"Némi" korrekció: a szerződés szerint nem "egy tollvonással", hanem a maradvány-érték kifizetésével kerülhetnek magyar tulajdonba a gépek (összegszerű információ nincs róla, és azt ugye mindig a tulaj mondja meg, hogy mennyiért adja el a gépeit). Persze ehhez az is kell, hogy addig is rendesen fizessük a lízingdíjat, és ezzel lett volna egy nem kis hiányosság. Nevezetesen, ha anno nem tudtuk volna újratárgyalni és meghosszabbítani a lízingszerződést, a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra (a 2002-ben először módosított szerződés szerint a lízingdíj nem arányosan van elosztva az évek során). Tehát se fizetés a katonáknak, se kaja, se lőszer, se gyakorlat, semmi - és Gripen sem, mert ha nem fizetünk, a svédek nyilván hazaviszik a gépeket. Ehhez képest a 10 évvel hosszabbított lízing a plusz repórák biztosításával a plusz feladatkörökhöz szerintem sokkal jobb megoldás.</blockquote>

"a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra" - szerintem itt valami zavar van az erőben, mennyi volt az éves költségvetés az újratárgyaláskor? 250 milliárd körül? És ezt a teljes összeget elvitte volna a Gripen? Hülyeségeket azért ne terjesszünk.
</blockquote>

Lehet, hogy hülyeség, én nem tudok utánanézni a szerződéses összegnek, de akkoriban ez volt a magyarázat, hogy ezért kell újratárgyalni és módosítani a lízingszerződést, szerintem nem véletlenül birkóztak a svédekkel vagy fél évig. A HM költségvetésről akármennyit is tudunk az nem döntő, amíg a lízingköltséget nem ismerjük. Ha Te tudod a konkrét összeget, én szívesen elolvasom, csak írd már ide, mert ez lenne végre az első konkrét információ ez ügyben.
</blockquote>

A fejlesztésre fordítható évi összeget nullázta volna le a régi törlesztőrészlet, nem az egész HM büdzsét. Annyira azért nem drága a Gripen, hogy évekig 250 milliárdot fizessünk :) Zord Gábor blogján írta anno, hogy 30 milliárd lenne a törlesztő, amit a HM már nem bírt el
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 094
113
Cseh nyilatkozat:
http://www.origo.hu/nagyvilag/20150522-muszaki-hiba-gripen-baleset-csehorszag.html
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 263
8 482
113
Emel, elvileg nem igazán tudnak NATO gépek egymásra lőni:

http://iho.hu/hir/szabad-a-kod-111031

"Törökország nemrég jelentette be, hogy F-16C/D Falconjainak automatikus idegen-barát felismerő rendszerét saját gyártásúra cseréli le. Az ok: az amerikai rendszer az izraeli gépeket barátként azonosítja, így elméletben török Falcon nem lőhet izraeli repülőgépre. S ez pedig a jelenlegi feszült közel-keleti helyzetben nem elfogadható a török hadvezetés számára."
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 565
113
Azokat a szerelőfedeleket a gép bal oldalán vajon vizsgálat miatt távolították el? Vagy a katasztrófakor leestek, lenyíltak?

150521_caslav_gripen42_elszallitas_3.jpg