<blockquote rel="ms07"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="arcas">Csak 2 dolgot, érdekességképp:
- Korábban már volt szó róla, hogy már a múlt évtől bármikor magyar tulajdonba kerülhettek volna gépek egy tollvonással, mivel javarészt már lefizettük őket. Ezzel még tudtommal nem éltünk, plusz repórát ill. "karbantartást" viszont vettünk hozzá. Tehát a gyakorlatban már semmit sem kellene fizetni a <del>gépért</del> roncsért, elméletileg több repülhető idő maradt a többire...
- A Baltikumi kiruccanással kapcsolatban, a cseheknél a 2014-es októberi izlandi kaland 33,2 milla cseh koronába került, 5 griffel és 75 fővel...lehet számolni...
"Némi" korrekció: a szerződés szerint nem "egy tollvonással", hanem a maradvány-érték kifizetésével kerülhetnek magyar tulajdonba a gépek (összegszerű információ nincs róla, és azt ugye mindig a tulaj mondja meg, hogy mennyiért adja el a gépeit). Persze ehhez az is kell, hogy addig is rendesen fizessük a lízingdíjat, és ezzel lett volna egy nem kis hiányosság. Nevezetesen, ha anno nem tudtuk volna újratárgyalni és meghosszabbítani a lízingszerződést, a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra (a 2002-ben először módosított szerződés szerint a lízingdíj nem arányosan van elosztva az évek során). Tehát se fizetés a katonáknak, se kaja, se lőszer, se gyakorlat, semmi - és Gripen sem, mert ha nem fizetünk, a svédek nyilván hazaviszik a gépeket. Ehhez képest a 10 évvel hosszabbított lízing a plusz repórák biztosításával a plusz feladatkörökhöz szerintem sokkal jobb megoldás.</blockquote>
"a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra" - szerintem itt valami zavar van az erőben, mennyi volt az éves költségvetés az újratárgyaláskor? 250 milliárd körül? És ezt a teljes összeget elvitte volna a Gripen? Hülyeségeket azért ne terjesszünk.
</blockquote>
Lehet, hogy hülyeség, én nem tudok utánanézni a szerződéses összegnek, de akkoriban ez volt a magyarázat, hogy ezért kell újratárgyalni és módosítani a lízingszerződést, szerintem nem véletlenül birkóztak a svédekkel vagy fél évig. A HM költségvetésről akármennyit is tudunk az nem döntő, amíg a lízingköltséget nem ismerjük. Ha Te tudod a konkrét összeget, én szívesen elolvasom, csak írd már ide, mert ez lenne végre az első konkrét információ ez ügyben.
</blockquote>
A fejlesztésre fordítható évi összeget nullázta volna le a régi törlesztőrészlet, nem az egész HM büdzsét. Annyira azért nem drága a Gripen, hogy évekig 250 milliárdot fizessünk
Zord Gábor blogján írta anno, hogy 30 milliárd lenne a törlesztő, amit a HM már nem bírt el