[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

...A svédek se mondtak még semmit, és állítólag hónapokig is ülhetnek az ügyön...
Valószínűleg már tudják ki vagy mi okozta a balesetet. A gép egyben van, tűz nem volt, a darabokat nem 6000 méter mélyen az óceánból kellett kihalászni stb. Soha egyszerűbb helyszínük nem lesz a szakértőknek. De ha hűzzák egy fél évig, azán perelnek ha nem tetszik a vizsgálati eredmény, akkor egyezkednek, hogy mégse pereljenek, aztán vagy építenek vagy nem új gépet. Ez jól megcseszi az egész képzési programot, remélhetőleg addig a svédeknél valahogy folytatják a kiképzést és a megmaradt magyar gépre meg csak átképezik a pilótákat. Ha ez egyáltalán lehetséges. Hanem évekig csak félgőzzel megy majd a képzés, vagy egyfolytában a levegőben lesz az egyetlen kétüléses, aímg az is szarrá nem megy a túlhasználat miatt.
 
joker
Nem az a baj, hogy szarrá menne a sűrített repülési program miatt, bírja az, egy gazdagabb országban eleve többet repülnek velük mint mi. Ott lesz a probléma, hogy ha többet repülnek vele, akkor előbb éri el a következő nagyjavítási ciklusidőt, irány Svédbe a SAAB-hoz, és akkor hetekig nem lesz kétüléses gépünk - hacsak nem adnak addig cserébe/kölcsönbe egy másikat (persze valószínű hogy adnak - ha fizetünk)!
 
és akkor hetekig nem lesz kétüléses gépünk - hacsak nem adnak addig cserébe/kölcsönbe egy másikat (persze valószínű hogy adnak - ha fizetünk)!
Ha tud(ná)nak adni zsebből a célra alkalmas kétüléses gépet, akkor a mostani cseréjére sem kellene éveket várni.
 
<blockquote>és akkor hetekig nem lesz kétüléses gépünk - hacsak nem adnak addig cserébe/kölcsönbe egy másikat (persze valószínű hogy adnak - ha fizetünk)!
Ha tud(ná)nak adni zsebből a célra alkalmas kétüléses gépet, akkor a mostani cseréjére sem kellene éveket várni. </blockquote>

Hát azért az egészen más kategória, hogy a nagyjavítás idejére esetleg tudnak nélkülözni egy kétüléses gépet - jó pénzért azt is, vagy hogy "örökbe" megkínáljanak vele. Addig még azt is el kell dönteni, hogy ha pótolni akarjuk a veszteséget, azt kinek kell majd fizetni.
 
joker
Nem az a baj, hogy szarrá menne a sűrített repülési program miatt, bírja az, egy gazdagabb országban eleve többet repülnek velük mint mi. Ott lesz a probléma, hogy ha többet repülnek vele, akkor előbb éri el a következő nagyjavítási ciklusidőt, irány Svédbe a SAAB-hoz, és akkor hetekig nem lesz kétüléses gépünk - hacsak nem adnak addig cserébe/kölcsönbe egy másikat (persze valószínű hogy adnak - ha fizetünk)!

Majd talán kevesebb lesz a sétarepülés a fejesekkel.
 
"Lemaradtam valamiről? A NATO és/vagy Izrael bombázni akar minket?"

htkas forumban vagyunk.... Simán. :)

"Nem csoda, hogy kiröhögnek minket a szlovákok és a románok is"

Szlovákoknál egy éven belűl nyélbe akarják ütni a gripent, szóval vszeg nekik is az lesz. Románoknál egy éven belűl rendszerbe áll az F-16.

Kiröhögés inkább azért jár mert totálisan leépült/eltünt minden. Hogy aktuális legyek idén pl a helikopterektől köszönünk el, miközben Szlovákoknál jön a Black Hawk, Lengyeleknél EC725.
Hogy a KKEU helyi konfliktusok legfontosabb haderőnemét a tüzérséget ne említsem. Nincs nehézdandárunk. Ellentétben Szlovákiának, Romániának, Lengyelonak... van.
ez már nem az amikor kiröhögnek. Ez inkább az amikor lesajnálnak. És mi tettük magunkal. Bár ez htka szóval legyenek a háttérhatalom. vagy a gyíkemberek.
 
A gripen potláson meg amíg nem ismerjük a lizin szerződést nem érdemes filózni. Amúgy se az a +-1gripen a magyar honvédelem rákfenéje.
 
Szlovákoknál egy éven belűl nyélbe akarják ütni a gripent, szóval vszeg nekik is az lesz. Románoknál egy éven belűl rendszerbe áll az F-16.

Kiröhögés inkább azért jár mert totálisan leépült/eltünt minden. Hogy aktuális legyek idén pl a helikopterektől köszönünk el, miközben Szlovákoknál jön a Black Hawk, Lengyeleknél EC725.
Hogy a KKEU helyi konfliktusok legfontosabb haderőnemét a tüzérséget ne említsem. Nincs nehézdandárunk. Ellentétben Szlovákiának, Romániának, Lengyelonak... van.
ez már nem az amikor kiröhögnek. Ez inkább az amikor lesajnálnak. És mi tettük magunkal. Bár ez htka szóval legyenek a háttérhatalom. vagy a gyíkemberek.

Ebben tökéletesen igazad van. Emlékszem 91-ben oszlott a varsói, 92-ben meg már alig várták hogy leszereljenek minket. Zavartak el mindenkit haza, olyan indokokkal meg lehetett csinálni, hogy hihetetlen. Persze párhuzamosan rohamléptekben állították le - és félre - a technikát, szüntették meg, vonták össze az alakulatokat.

A Gripen-pótlás, abszolúte a jövő zenéje, csak találgatni lehet. Sztem magyaros megoldás lesz, mint mindig. Esetleg a leállított B-kből átfazoníroznak, vagy kölcsön Dél-Afrikától, ETAP-tól ... Mindenesetre az újbóli legyártásra nem tippelnék, 40-50 md-t a svédek se akarnak invesztálni belénk, ha megtehetik.
 
Csak 2 dolgot, érdekességképp:
- Korábban már volt szó róla, hogy már a múlt évtől bármikor magyar tulajdonba kerülhettek volna gépek egy tollvonással, mivel javarészt már lefizettük őket. Ezzel még tudtommal nem éltünk, plusz repórát ill. "karbantartást" viszont vettünk hozzá. Tehát a gyakorlatban már semmit sem kellene fizetni a <del>gépért</del> roncsért, elméletileg több repülhető idő maradt a többire...
- A Baltikumi kiruccanással kapcsolatban, a cseheknél a 2014-es októberi izlandi kaland 33,2 milla cseh koronába került, 5 griffel és 75 fővel...lehet számolni...
 
A roncs elszállítása:
http://mno.hu/kulfold/igy-mentettek-a-gripen-roncsait-caslavban-1287381#
 
Csak 2 dolgot, érdekességképp:
- Korábban már volt szó róla, hogy már a múlt évtől bármikor magyar tulajdonba kerülhettek volna gépek egy tollvonással, mivel javarészt már lefizettük őket. Ezzel még tudtommal nem éltünk, plusz repórát ill. "karbantartást" viszont vettünk hozzá. Tehát a gyakorlatban már semmit sem kellene fizetni a <del>gépért</del> roncsért, elméletileg több repülhető idő maradt a többire...
- A Baltikumi kiruccanással kapcsolatban, a cseheknél a 2014-es októberi izlandi kaland 33,2 milla cseh koronába került, 5 griffel és 75 fővel...lehet számolni...

"Némi" korrekció: a szerződés szerint nem "egy tollvonással", hanem a maradvány-érték kifizetésével kerülhetnek magyar tulajdonba a gépek (összegszerű információ nincs róla, és azt ugye mindig a tulaj mondja meg, hogy mennyiért adja el a gépeit). Persze ehhez az is kell, hogy addig is rendesen fizessük a lízingdíjat, és ezzel lett volna egy nem kis hiányosság. Nevezetesen, ha anno nem tudtuk volna újratárgyalni és meghosszabbítani a lízingszerződést, a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra (a 2002-ben először módosított szerződés szerint a lízingdíj nem arányosan van elosztva az évek során). Tehát se fizetés a katonáknak, se kaja, se lőszer, se gyakorlat, semmi - és Gripen sem, mert ha nem fizetünk, a svédek nyilván hazaviszik a gépeket. Ehhez képest a 10 évvel hosszabbított lízing a plusz repórák biztosításával a plusz feladatkörökhöz szerintem sokkal jobb megoldás.
 
ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_1.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_2.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_3.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_4.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_5.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_6.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_7.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_8.jpg

ZGL_MNO_Caslav_Gripen_roncsmentes_9.jpg


150521_caslav_gripen42_elszallitas_2.jpg

150521_caslav_gripen42_elszallitas_3.jpg



http://mno.hu/kulfold/igy-mentettek-a-gripen-roncsait-caslavban-1287381/
 
<blockquote rel="arcas">Csak 2 dolgot, érdekességképp:
- Korábban már volt szó róla, hogy már a múlt évtől bármikor magyar tulajdonba kerülhettek volna gépek egy tollvonással, mivel javarészt már lefizettük őket. Ezzel még tudtommal nem éltünk, plusz repórát ill. "karbantartást" viszont vettünk hozzá. Tehát a gyakorlatban már semmit sem kellene fizetni a <del>gépért</del> roncsért, elméletileg több repülhető idő maradt a többire...
- A Baltikumi kiruccanással kapcsolatban, a cseheknél a 2014-es októberi izlandi kaland 33,2 milla cseh koronába került, 5 griffel és 75 fővel...lehet számolni...

"Némi" korrekció: a szerződés szerint nem "egy tollvonással", hanem a maradvány-érték kifizetésével kerülhetnek magyar tulajdonba a gépek (összegszerű információ nincs róla, és azt ugye mindig a tulaj mondja meg, hogy mennyiért adja el a gépeit). Persze ehhez az is kell, hogy addig is rendesen fizessük a lízingdíjat, és ezzel lett volna egy nem kis hiányosság. Nevezetesen, ha anno nem tudtuk volna újratárgyalni és meghosszabbítani a lízingszerződést, a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra (a 2002-ben először módosított szerződés szerint a lízingdíj nem arányosan van elosztva az évek során). Tehát se fizetés a katonáknak, se kaja, se lőszer, se gyakorlat, semmi - és Gripen sem, mert ha nem fizetünk, a svédek nyilván hazaviszik a gépeket. Ehhez képest a 10 évvel hosszabbított lízing a plusz repórák biztosításával a plusz feladatkörökhöz szerintem sokkal jobb megoldás.</blockquote>

"a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra" - szerintem itt valami zavar van az erőben, mennyi volt az éves költségvetés az újratárgyaláskor? 250 milliárd körül? És ezt a teljes összeget elvitte volna a Gripen? Hülyeségeket azért ne terjesszünk.
 
Off(Halk megjegyzés.
Magas labdának a stadionokat nem csapom le. Helyette tegnap olvasom, hogy 650 milliárdért!! akarnak olyan sztrádaszakaszoakt építeni, ahol kb 6000 autó járna naponta. Mert Magyarorsazág jobban teljesít.)
Ja, és van egy honvédelmi költségvetés, ami csak úgy "működik" hogy elve 6000 fővel kevesebb vanállaományba, mint kellene.)

ON
 
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="arcas">Csak 2 dolgot, érdekességképp:
- Korábban már volt szó róla, hogy már a múlt évtől bármikor magyar tulajdonba kerülhettek volna gépek egy tollvonással, mivel javarészt már lefizettük őket. Ezzel még tudtommal nem éltünk, plusz repórát ill. "karbantartást" viszont vettünk hozzá. Tehát a gyakorlatban már semmit sem kellene fizetni a <del>gépért</del> roncsért, elméletileg több repülhető idő maradt a többire...
- A Baltikumi kiruccanással kapcsolatban, a cseheknél a 2014-es októberi izlandi kaland 33,2 milla cseh koronába került, 5 griffel és 75 fővel...lehet számolni...

"Némi" korrekció: a szerződés szerint nem "egy tollvonással", hanem a maradvány-érték kifizetésével kerülhetnek magyar tulajdonba a gépek (összegszerű információ nincs róla, és azt ugye mindig a tulaj mondja meg, hogy mennyiért adja el a gépeit). Persze ehhez az is kell, hogy addig is rendesen fizessük a lízingdíjat, és ezzel lett volna egy nem kis hiányosság. Nevezetesen, ha anno nem tudtuk volna újratárgyalni és meghosszabbítani a lízingszerződést, a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra (a 2002-ben először módosított szerződés szerint a lízingdíj nem arányosan van elosztva az évek során). Tehát se fizetés a katonáknak, se kaja, se lőszer, se gyakorlat, semmi - és Gripen sem, mert ha nem fizetünk, a svédek nyilván hazaviszik a gépeket. Ehhez képest a 10 évvel hosszabbított lízing a plusz repórák biztosításával a plusz feladatkörökhöz szerintem sokkal jobb megoldás.</blockquote>

"a következő évi teljes honvédelmi költségvetés is kevés lett volna az adott évre megemelkedő lízingdíjra" - szerintem itt valami zavar van az erőben, mennyi volt az éves költségvetés az újratárgyaláskor? 250 milliárd körül? És ezt a teljes összeget elvitte volna a Gripen? Hülyeségeket azért ne terjesszünk.
</blockquote>

Lehet, hogy hülyeség, én nem tudok utánanézni a szerződéses összegnek, de akkoriban ez volt a magyarázat, hogy ezért kell újratárgyalni és módosítani a lízingszerződést, szerintem nem véletlenül birkóztak a svédekkel vagy fél évig. A HM költségvetésről akármennyit is tudunk az nem döntő, amíg a lízingköltséget nem ismerjük. Ha Te tudod a konkrét összeget, én szívesen elolvasom, csak írd már ide, mert ez lenne végre az első konkrét információ ez ügyben.
 
Egy másik NATO-taggal történő háború esetén (amire már volt példa) az IFF rendszer nem működne, mivel mindkét oldalon NATO gépek lennének ugyanazzal az IFF rendszerrel. A törökök pont ilyen esetekre fejleszették ki a sajátjukat, hogy ami nem az övék azt le tudják lőni. Izrael meg megkap mindent, és a nagytesó is komolyan védi. Valószínűleg az IFF rendszer is barátként mutatja az izraeli gépeket.

Nana, ezt azért ne egyszerűsítsük le ennyire. A műszakilag azonos IFF-rendszer nem jelent azonos IFF-kódot is! Még a régi "sz..r" MiG-21-ben is emlékeim szerint 625 lekódolható csatorna volt az IFF (SzRO) berendezésben, a szovjet gépekben ráadásul volt még egy plusz blokk is. Azt csak az illetékesek nagyon szűk köre tudta, hogy mikor milyen kód érvényes egy adott időpontban (a PG-ben még azt is kevesen tudták, hogy egyáltalán ki ismerheti meg az érvényes kódot). Alapszabály volt az is, hogy szóban nem közölhető még hivatalból sem a kód (lehallgatás/felvétel veszélye miatt), csak írásos dokuban, azt meg ugye nem árulták a sarki újságosnál, viszont gyakran változtatták. Ma meg már vannak ugye számítógép-vezérlésű kódoló-rendszerek frekvencia-ugratással és időhöz kötött kódprogram-ugratással, úgyhogy szerintem nagyobb a veszélye annak, hogy az se mindig tudja mi az érvényes kód akinek kellene, mint hogy illetéktelen kezébe felhasználható módon kerüljön.
 
Off(Halk megjegyzés.
Magas labdának a stadionokat nem csapom le. Helyette tegnap olvasom, hogy 650 milliárdért!! akarnak olyan sztrádaszakaszoakt építeni, ahol kb 6000 autó járna naponta. Mert Magyarorsazág jobban teljesít.)
Ja, és van egy honvédelmi költségvetés, ami csak úgy "működik" hogy elve 6000 fővel kevesebb vanállaományba, mint kellene.)

ON

Ez mind igaz, sőt, nyugodtan leüthetnéd a magas labdát is. Viszont nem mi osztjuk el a költségvetési pénzeket, így a Te igazadtól még ugyanúgy igaz lehet az is amit én írtam.
 
Off(Halk megjegyzés.
Magas labdának a stadionokat nem csapom le. Helyette tegnap olvasom, hogy 650 milliárdért!! akarnak olyan sztrádaszakaszoakt építeni, ahol kb 6000 autó járna naponta. Mert Magyarorsazág jobban teljesít.)
Ja, és van egy honvédelmi költségvetés, ami csak úgy "működik" hogy elve 6000 fővel kevesebb vanállaományba, mint kellene.)

ON

Off. Hát ühüm. Akkor én is dobok neked egy lasztit, emlékezetfrissítés gyanánt, az M6-ost, amelyet még Pécs régi szockó pm-rére való tekintettel építettek, gyönyörűen kiglancolva, felüljáró, alagút stb.PPP konstrukcióban atomdrágán, 40 %-al több zsöciért.
http://vastagbor.blog.hu/2011/11/08/az_asz_jelentese_m6
Mindez napi átlag 4000-es forgalom mellett. Személyesen is tapasztaltam a néptelenséget nemrég, pl. a pálya melletti egyik Mol-kút budijában akár étkezni is lehetne, olyan tiszta. No nem azért mert annyira jól dolgoznak a takeszok, hanem mert nincs számottevő ügyfélkör.

On.
 
<blockquote rel="hiryu">
Off(Halk megjegyzés.
Magas labdának a stadionokat nem csapom le. Helyette tegnap olvasom, hogy 650 milliárdért!! akarnak olyan sztrádaszakaszoakt építeni, ahol kb 6000 autó járna naponta. Mert Magyarorsazág jobban teljesít.)
Ja, és van egy honvédelmi költségvetés, ami csak úgy "működik" hogy elve 6000 fővel kevesebb vanállaományba, mint kellene.)

ON

Off. Hát ühüm. Akkor én is dobok neked egy lasztit, emlékezetfrissítés gyanánt, az M6-ost, amelyet még Pécs régi szockó pm-rére való tekintettel építettek, gyönyörűen kiglancolva, felüljáró, alagút stb.PPP konstrukcióban atomdrágán, 40 %-al több zsöciért.
http://vastagbor.blog.hu/2011/11/08/az_asz_jelentese_m6
Mindez napi átlag 4000-es forgalom mellett. Személyesen is tapasztaltam a néptelenséget nemrég, pl. a pálya melletti egyik Mol-kút budijában akár étkezni is lehetne, olyan tiszta. No nem azért mert annyira jól dolgoznak a takeszok, hanem mert nincs számottevő ügyfélkör.

On.</blockquote>

Off
Az M6-on én is megdöbbentem, életemben először jártam rajta másfél hete. Talán-hárman-négyen előztek meg Dunaújvárosig, én meg csak egy kóbor blökit meg a rendőrautót és az állatmentő kocsit amik terelgették. Mintha a Holdon jártam volna.
On