[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Riasztották a Gripeneket egy be nem jelentkező utasszállító miatt.
http://www.origo.hu/itthon/20160915...ket-egy-kisebb-utasszallito-repulo-miatt.html
Mikor fogják kifizettetni a nemtörődömség miatti riasztásokat? Ha nem csak kísérgetnék hanem leszállítanák, átkutatnák a gépet, megbűntetnék a géppár emelésének költségére a tulajdonost, és csak a kifizetés után engednék tovább a repülőt akkor leszoknának erről elég hamar.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Nekünk is jobb lett volna L-et venni, de azért a BGT koszerűsített L-1-t vettük, viszonylag kis számban (én nem tudok pontos adatot), mert a katonai vezetés terve volt az IRIS-T rendszeresítése. (egyébként helyesen).

Én 40 darabot vélek tudni.

Apropó, nem kéne áttenni az egészet a megfelelő topikba?
 
JAS-39HU-44_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2+ képes FullHD :)
 
Múltkor volt az az eset, amikor egy Gripennek egy angol utasszálított kellett ellenőriznie. Amikor át kellett mennie a gép másik oldalára, mert nem látta a pilótát. Utas is készített videófelvételt róla. Földről is készült felvétel. Ami feltűnt nekem, hogy csak egy gép volt ott. Holott korábban mintha két gép szállt volna fel riasztáskor. Lehet hogy takarékossági okokból már csak egy gépet indítanak riasztáskor kettő helyett?
 
Múltkor volt az az eset, amikor egy Gripennek egy angol utasszálított kellett ellenőriznie. Amikor át kellett mennie a gép másik oldalára, mert nem látta a pilótát. Utas is készített videófelvételt róla. Földről is készült felvétel. Ami feltűnt nekem, hogy csak egy gép volt ott. Holott korábban mintha két gép szállt volna fel riasztáskor. Lehet hogy takarékossági okokból már csak egy gépet indítanak riasztáskor kettő helyett?

A bevett eljárás az hogy amíg a géppár egyik tagja "intézkedik" a másik hátulról biztosít.
 
A bevett eljárás az hogy amíg a géppár egyik tagja "intézkedik" a másik hátulról biztosít.

Akkor csak a képek lehettek csalókák. A mostani riasztásnál is géppárt említenek. És tényleg gáz, hogy az indexes cikkben Typhoon-ok vannak :)
 
Múltkor volt az az eset, amikor egy Gripennek egy angol utasszálított kellett ellenőriznie. Amikor át kellett mennie a gép másik oldalára, mert nem látta a pilótát. Utas is készített videófelvételt róla. Földről is készült felvétel. Ami feltűnt nekem, hogy csak egy gép volt ott. Holott korábban mintha két gép szállt volna fel riasztáskor. Lehet hogy takarékossági okokból már csak egy gépet indítanak riasztáskor kettő helyett?
Jobbkormányos volt a brit gép? :)