[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Meggyőződésem, hogy ilyen esetben már korábban raisztásra kerülnek a gépek, még akkor amikor valamelyik szomszédos ország felett kezdődik a gubanc (ahogy az pl. Románia felett is volt). Ha osztrák légtérben gond van egy géppel egészen biztos hogy a repülési terv szerinti köv. orszégban emelnek rá keszit. Ebben semmi abnormális vagy kivetnivaló nincs...hiszen az "észleléskor" már úgy sem érhető utol-fogható el.
 
Jo lenne tudni, pontosan hogy mukodik a legiiranyitas, az sokat segitene az eset megerteseben.
 
És mi van ha a magyar légtérbe érkezés után van probléma? Mondjuk felszáll Sveháton, Pozsonyban a gép, elszállnak kis házam felett 1-2000 m-en. Mire kiderül hogy nem jelentkezik be már Győr- Pápa-Sárvár-Szombathely körben járnak. Onnét kezdve meg még 20-25 perc? Ami plusz 400 km? Akkor hol is vagyunk? Valahol Nyíregyháza-Temesvár-Belgrád- Zára? Még ha létezne Magyar Királyság esetleg elfognánk...
Hát valami pilóta vagy légiirányító felhomályosíthetna hogy is van ez?
 
Mi ebből a tanulság: vissza kell állitani a régi szép Magyar Királyságot és lesz elég helyünk és időnk,hogy elfogjunk egy behatolót :D És tengerészetünk is, meg még ki tudja mi (esetleg pármilliós belső ellenség románból meg szlovákból) De én személyszerint nagyon-nagyon elviselném :)))
 
Engem az érdekel,hogy a légtérsértőket nem lehetne letessékelni a reptérre és kifizettetni velük a riasztás költségeit? Mert azért nem két forint..
 
Engem az érdekel,hogy a légtérsértőket nem lehetne letessékelni a reptérre és kifizettetni velük a riasztás költségeit? Mert azért nem két forint..

- Nem minden esetben lehetne kifizettetni velük, például ha szándékos vagy hanyag mulasztás történt.
- A fenti eseteket nem egyszerű bizonyítani.
- A behajtás is kérdéses...
- Melyik reptérre? Kecskemét a legtöbbnek túl kicsi és eleve nagyon macerás, hiszen például Ferihegyen nincsenek katonák...
 
sziasztok,

Gondoljatok bele, nem valószínű, hogy a pilóták full g ruhában, sisakban, maszkkal várakoznak. A személyi cucc kb felét a riasztás után veszik fel, szerintem. Plusz a maszk oxigén rendszerét is le kell ellenőrizni. Kiérni a géphez, mindezekre vegyünk 3percet. a gép rendszerei se lesznek egy gombnyomásra üzemkészek, számítógépnek, navigációnak idő kell. Legyen 4perc. Kigurulás, felszállas 2-3perc, és máris eltelt 10percünk, és csak Kecskemét felett vagyunk. nincs már hidegháború, ahol a fülkében ülve, járó hajtóművel vártuk az ellent. én így látom egy riasztás menetét
 
ms07: nem az a kérdés hogy ilyenkor miért tart 10 percig felszállni. Hanem az hogy mikortól kell számolni ezt a 10 percet.
 
sziasztok,

Gondoljatok bele, nem valószínű, hogy a pilóták full g ruhában, sisakban, maszkkal várakoznak. A személyi cucc kb felét a riasztás után veszik fel, szerintem. Plusz a maszk oxigén rendszerét is le kell ellenőrizni. Kiérni a géphez, mindezekre vegyünk 3percet. a gép rendszerei se lesznek egy gombnyomásra üzemkészek, számítógépnek, navigációnak idő kell. Legyen 4perc. Kigurulás, felszállas 2-3perc, és máris eltelt 10percünk, és csak Kecskemét felett vagyunk. nincs már hidegháború, ahol a fülkében ülve, járó hajtóművel vártuk az ellent. én így látom egy riasztás menetét

A mai korszerű repcsiket lehet "hibernálni", márt a B-1-nek is volt ilyen üzemmódja. Számtalan rendszert beállítanak és a riadóztatás során egyes rendeszerek inicializációja gyorsabban megtörténhet. Ilyen pl. az INS kalibráció. A B-1-nél az egyik futónál volt egy gomb, amit lenyomva a gép elkezdte az indjtást úgy, hogy a pilóták még csak másztak be a gépe. Kevesebb, mint 1 percen belül már a hajtóművek már indultak és néhány perc után már szálltak fel. És ez egy benganagy strat. bombázó volt az akkori technológiai színvonalon.

A Gripeneknél tudtommal a készültségi éület és a gépek között alig néhány tucat méter van, mitől tartanak kiérni 3 percig oda...?

A jenki rephordozókon volt a '80-as években is 5 perces készültségi gép, pedig ott még a kapatultra is rá kellett állni...

A hidegháború alatt sem álltak készültségi vadászok soha járó hajtóművel. Egyes forróbb időszakokban tényleg volt olyan, hogy járó hajtóművel rotálva volt a bombázó flotta 5-10%-a, de ez sem volt általános.
 
Hungarian Air Force TANGO Alert Training - Saab JAS 39 Gripen

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Molnibalage mindenkinek megmondja a tutit :) Nem azt írtam, hogy így történik, csak próbáltam beosztani az idöt, saját kútfejből. A 3 percet nem csak a géphez rohanáshoz írtam, előtte a házban is van teendő, valószínűleg. hibernálós mód: nézd meg Terminátor videóját, nem úgy néz ki, hogy 1 perc alatt menetkész a griff.
A hidegháborús példával csak azt akartam érzélkeltetni, hogy valamennyivel hosszabb a reakcióidő, mint akkor volt. A járó hajtómű csak "költői túlzás" volt
Amúgy ilyen kis ország lévén, ha nem lenne szövetségi/szomszéd információátadás, nem sok esély lenne bármit is elfogni.
 
Molni:
"A Gripeneknél tudtommal a készültségi éület és a gépek között alig néhány tucat méter van, mitől tartanak kiérni 3 percig oda...?

A jenki rephordozókon volt a '80-as években is 5 perces készültségi gép, pedig ott még a kapatultra is rá kellett állni..."

- A normaidőt úgy számolják, hogy az is beleférjen, ha például az illető letolt gatyával a klotyón ül...
- A hordozókon az öt perces keszi valószínűleg "ülőkészültség" volt, tehát már egy csomó mozzanatot "megspóroltak...
- Ráadásul az említett 5 perces normaidős keszit csak viszonylag rövid ideig (pár órán át) adta egy-egy személyzet, nem egy egész napon át...
 
Jó videó volt. De miért emlékszem arra akkor hogy a Mig 21 időkben 2 gép 3 perces,1 pedig 5 perces keszit adott? Hát elég soknak tűnik ez a 10 perc nekem mint laikusnak. Háborús időszakban is ennyi gondolom. Mondjuk egy 1,5 Mach-al érkező ellenfél 300 km - tesz meg elvileg kb a magyar légtérben mire a gripen felszáll. Mire elég ez akkor?
 
antigonosz:

az ellenséges gépet már az országhatáron túl lehet látni így a pár perces készültségi szinidő semmiféle problémát nem okoz az elfogásában. Csak békeidőben, polgári repülőgépekkel adódnak ilyen helyzetek
 
Jó videó volt. De miért emlékszem arra akkor hogy a Mig 21 időkben 2 gép 3 perces,1 pedig 5 perces keszit adott? Hát elég soknak tűnik ez a 10 perc nekem mint laikusnak. Háborús időszakban is ennyi gondolom. Mondjuk egy 1,5 Mach-al érkező ellenfél 300 km - tesz meg elvileg kb a magyar légtérben mire a gripen felszáll. Mire elég ez akkor?

Nincs ekkora sebességgel érkező cél a szuperszonikus nagy hatósugarú felderítőket leszámítva. Na, ilyen már kvázi nincs, mert a MiG-25-nek volt ilyen változata.

Az RF-4 is rohangált szuperszonikusan, de ilyenkor a harcászati hatósugara konvergált a 0-hoz. Izral megtehette az, hogy így repül, mert saját légtér egyik részén felgyorsított és röppentek egy gyorsat.

Mikor fog már végre leesni az, hogy szuperszonikus sebességgel csak rendkívül rövid ideig képesek repülni a vadászok még AA konfigban is? Csapásmérő konfigban megy lényegében az belső fegyverteres stealth gépeket senki, mert ahhoz minimálfáklyánál is jóval nagyobb tolóerő kell minden magasságon.

A másik az, hogy ehhez a sebességgel olyan magasan kell repüln, hogy messza az országhatáron túlról látszik a gép. Mármint akkor, ha M1.5 sebességet bárki tartani akar értelmes harcászati hatósugárral, akkor 10+ km magasságg kell és még ekkora is a gyorsítás után kb. 4-5 percig, ha tartható, ha haza is akarna menni ez az elképzelt cél...
 
Ezzel most azt mondod hogy az utánégető tulajdonképpen egy teljesen haszontalan valami?
 
Ahha Molni gondoltam nem ilyen egyszerű ahogy leírtam a dolgot, csupán számolgat az ember gyorsan. De mégis, mire lenne elég ez az idő? És el kell érni a magasságot és megkeresni a célt helyzetbe kerülni vele szemben. Minden ellenséges gép felszállásra csak nem lehet ideát gépet emelni? Gyerekkoromban sokszor láttam a pápai 21-eseket repkedni felénk. Eljöttek a határ közelébe és kb légvonalban 10 km-ről visszafordultak. Keresztkút II meg belátott az osztrák légtérbe míg üzemelt.
 
Ezzel most azt mondod hogy az utánégető tulajdonképpen egy teljesen haszontalan valami?

Nem. Azt, hogy az utánégető annak ellenére, hogy erre is jó, nem ez a fő funkciója. Nem folyamatos használat, hanem manőverező vagy BVR légiharcban az adott pillanatban képes a szükséges extra tolóerő biztosítására.
 
<blockquote rel="pela3">Engem az érdekel,hogy a légtérsértőket nem lehetne letessékelni a reptérre és kifizettetni velük a riasztás költségeit? Mert azért nem két forint..

- Nem minden esetben lehetne kifizettetni velük, például ha szándékos vagy hanyag mulasztás történt.
- A fenti eseteket nem egyszerű bizonyítani.
- A behajtás is kérdéses...
- Melyik reptérre? Kecskemét a legtöbbnek túl kicsi és eleve nagyon macerás, hiszen például Ferihegyen nincsenek katonák...

</blockquote>

Nem minden esetben lehetne,, oké,azért elég nehéz lehet elfelejteni rádiózni szerintem,bár nem tudom soha sem repültem.
Bár mondjuk 1 vadászgéptől nem sz*rnám össze magam,mert úgy sem lő le, civil gépet utasszállítót meg végképp nem,ha jól tudom ez alapszabály(volt).

Lekísérni és megnézni,hogy ugyan már , működik-e az a rádió..

A behajtás? Addig a gépet nem viheti sehová.. mondjuk egy légitársaság szerintem perkálna.. :)

Melyikre? LH BP vagy akár Pápa.. Ferihegyen vannak rendőrök,meg eszközök ha olyan gépet tolnának le, de akár helyőrség, KR és a TEK is kivezényelhető..

Szóval meglehetne oldani, a lekényszerített gépet meg úgy nézed át ahogy akarod, legalábbis szerintem normál esetben. (Ne szétszedésre gondoljatok) Persze lehet nem kis botrányok lennének, amúgy ha védett személy repül, akkor kísérik a Griffek, vagy csak a hatalmaknál van így, pl Obama,Királyi családok,Putyin..




Molni: A Griffekre milyen upgradeket lehetne még rakni?