[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Hogy legyen min vitatkozni :)

No hát akkor el is kezdeném :)
A "bezzeg 180 órát" robotpilótás repülés igenis többletképességet ad, mert csak gondoljunk bele, hogy amíg a robotpilóta ellavíroz a feladtok helyszínére, addig a pilóta tanulhat pl. nyelveket, horgolhat, vagy akár egy jó receptet is megjegyezhet :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
<blockquote rel="Terminator">Hogy legyen min vitatkozni :)

No hát akkor el is kezdeném :)
A "bezzeg 180 órát" robotpilótás repülés igenis többletképességet ad, mert csak gondoljunk bele, hogy amíg a robotpilóta ellavíroz a feladtok helyszínére, addig a pilóta tanulhat pl. nyelveket, horgolhat, vagy akár egy jó receptet is megjegyezhet :D</blockquote>


Hogy legyen egy ellenvélemény is (egy másik fórumról):

"A kirepülési idő is meg van töltve tartalommal. Célt keres a targeting poddal, figyeli a rá tudta nélkül vadászó többi gépet, stb. Ne nézzük már hülyének a jenkiket. A lékenhíszi F-15E gépekre például amíg a lőterek felé repülnek, rendszeresen "vadásznak" a RAF Tájfunjai, természetesen egyik fél sem tudja a másik navigációs adatait. Kamu az üres rep idő. "
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 853
4 139
113
<blockquote rel="GrGLy"

No hát akkor el is kezdeném :)
A "bezzeg 180 órát" robotpilótás repülés igenis többletképességet ad, mert csak gondoljunk bele, hogy amíg a robotpilóta ellavíroz a feladtok helyszínére, addig a pilóta tanulhat pl. nyelveket, horgolhat, vagy akár egy jó receptet is megjegyezhet :D</blockquote>

Vaaaagy akár posztolhat párat a facebookra. :D
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 049
6 489
113
Akkor én azt szeretném megtudni, hogy hány repült óra jut egy magyar Gripen pilótára?
A http://htka.hu/2013/12/18/magyar-gripenek-beleptek-10-000-esek-klubjaba/ cikk szerint évi 1680 óránk van. De mennyi pilóta van a Puma században?
Korábban valaki 20-ra tippelte. Ha 20, akkor ezek szerint évi 82 óra jutna egy pilótára (ha a max évi keretet egyáltalán kihasználnánk).
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
Akkor én azt szeretném megtudni, hogy hány repült óra jut egy magyar Gripen pilótára?
A http://htka.hu/2013/12/18/magyar-gripenek-beleptek-10-000-esek-klubjaba/ cikk szerint évi 1680 óránk van. De mennyi pilóta van a Puma században?
Korábban valaki 20-ra tippelte. Ha 20, akkor ezek szerint évi 82 óra jutna egy pilótára (ha a max évi keretet egyáltalán kihasználnánk).

A pilóták száma nem nyilvános információ.
Idén összesítve valószínűleg többet repültek mint 1680 óra.

2012 október 26-án repülték a 8000-ik órát.
2013 december 17-én kiképzési repülés közben teljesítették a 10 000. repült órát.

A pilóták állítólag csoportokra vannak bontva, van aki 30 órát repül egy évben van aki 100 fölött. A csak légi rendészetet (keszi) ellátóknak jut a ~30 óra, a levegő-föld feladatokat gyakorlók vannak 100 óra felett.
 
M

molnibalage

Guest
A kirepülési idő is meg van töltve tartalommal. Célt keres a targeting poddal, figyeli a rá tudta nélkül vadászó többi gépet, stb. Ne nézzük már hülyének a jenkiket. A lékenhíszi F-15E gépekre például amíg a lőterek felé repülnek, rendszeresen "vadásznak" a RAF Tájfunjai, természetesen egyik fél sem tudja a másik navigációs adatait. Kamu az üres rep idő.

Az. Ezen felül még légitankolni is szoktak van olyan, hogy havi négyszer...

Ha meg tényleg távolra kell repülni az mondjuk egy 128 gépes Red Flagen van, ami olyan gyakorlási lehetőség, hogy az a kis holtidő finoman szólva megéri.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 642
888
113
A Baltikumhoz visszatérve, azért nem mindegy,hogy légi rendészetről vagy légtérvédelemről beszélünk-e...

Légirendészethez talán elég a 4 gép,de ha valami nagyobb gebasz lenne,akkor mi történne?
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
A Baltikumhoz visszatérve, azért nem mindegy,hogy légi rendészetről vagy légtérvédelemről beszélünk-e...

Légirendészethez talán elég a 4 gép,de ha valami nagyobb gebasz lenne,akkor mi történne?

A Baltikum esetében légtérrendészetről beszélünk, ez a misszió neve is (Baltic Air Policing, nem pedig Baltic Air Defense).
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 886
22 298
113
Szerintem meg örüljünk annak,hogy végre gördülékenyen megy a kiképzés, a gépek és pilóták rendszeresen repülnek, van egy úgy néz ki jó szervezési rend a repültetésben és a karbantartásban ami lehetővé teszi a keszit,a kiképzési repüléseket, az éles gyakorlatokat sőt még külföldi misszióra is futja...szóval 14 géppel a mai viszonyok között ez felér egy csodával. Le a kalappal a műszakiak és az egészen aktívan dolgozó érintettek előtt!
Ezek alapján elképzelhető, mi mindenre volna képes ez a flotta is kellő minőségi fegyverzettel (itt a hányzó csapásmérő erőre és egyéb apróságra mint éjjellátó-sisakcélzó stb.) ill. kelő repülhető idővel minden pilótának...azaz ha picit többet szánnának a dologra és nem politikai megfontolásból hanem katonaiból!Szntem
Mert az látszik,hogy magukal a gépekkel és hadrafoghatóságukkal ill. a pilóták elszántságával nincsen nagyon gond...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 867
113
arcas

Egyes pilótáknak évi 30 óra nem azt mutatja,hogy jól mennek a dolgok.Majd molni kijavít ha tévedek de szerintem ennyi repült órával pl az amiknál gépbe se engednének,nem hogy bevethetőnek nyilvánítsanak!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 782
65 142
113
A 30 óra az nem életveszélyes? A Szu mikor bedőlt a Mig 31-es pilóták repkedtek ennyit és azzal sok baleset volt emiatt.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Én azon gondolkodom most, hogy ebben az óraszámban csak a tényleges repült óra van-e benne, vagy esetleg a szimulátor is?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Évi 30 óráért nem érdemes gépet venni / lízingelni. Elég ahoz a szimulátro vagy a Playstation is, és sokkal olcsóbb. Minek annyi pilóta ha nincs gép és nincs repóra? Kevesebbet kell belőlük akkor képezni, az is megtakarítás, akiből mégis pilóta lesz azokat jobban megválogatni és velük többet repülni, ezáltal jobb pilóták lesznek.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 867
113
antigonosz

A MIG-31 alapvetően egy nehezen repülhető típus főleg kis sebességnél és alacsony magasságon.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 782
65 142
113
Tudom dudi, de a 30 óra az 30 óra. Ha migre kevés griffre miért elég? Mi van ha lezuhan egy emiatt?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 361
113
És ha nem 30-at, hanem 40-50 órát repül évente a csak keszit ellátó pilóta, az már jó? (Így viszont a más feladatokat ellátó pilóta csak max évi 100 óra körül repülhet.)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 867
113
Terminator

5 óra havonta szerinted jó?Szerintem évi 100 óra alatt nincs miről beszélni.Az amiknál talán évi 180 a minimum ahhoz,hogy tanker közelébe mehess.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 886
22 298
113
Ezt a 30 órát nehezen veszi be a gyomrom,de az biztos, hogy vannak pilóták -feladattól függően- akik lényegesen többet repülnek pl. LF feladatok gyakorlása miatt ill. gondolom akik kimennek légtérrendészetre azok sem kerülhetnek ki a "30"órából...Hacsak abból indulok ki mennyi pilóta kell az itthoni keszire és mennyi kell akiutazáshoz + lesznek menetközben komoly gyakorlatok is, bizony az állomány legalább felének sokat repültnek kell lennie,nem 30 órásnak.
Korábban úgy olvastam,hogy az előírt szimulátoros repülés is beletartozik a repült-óraszámba!
A kérdés az, hogy mennyit repülhetnek nemhivatalosan a szimulátoron a srácok, csak úgy "kedvtelésből" vagy saját individuális tapasztalatszerzésre...?
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Korábban úgy olvastam,hogy az előírt szimulátoros repülés is beletartozik a repült-óraszámba!
Akkor a 30 órában a szimulátor is benne van? Mondjuk 28 szimulátor és 2 Gripen óra?
 
Status
Not open for further replies.