[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 275
68 222
113
Szerintem simán van 50 gripen pilótánk. Ebből több csak papíron repül de megkap minden pilótának járó szorzót pótlékot.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
Jól tudom 10,000 órát tartalmaz a lízing? Az évi 1000 óra és 50 pilótára leosztva az fejenként 20 óra / év. A csak papiron repülést nem tudom hogyan oldják meg, mert a Gripeneknél gondolom másodpercre pontosan lehet mérni, hogy mennyit repültek vele, szóval ott nem lehet cselezni, elvégre nem egy 20 éves kocsi aminek visszatekerik a kilóméteróráját. Ha ő nem repül, de valaki más helyette igen, akkor annak a másik pilótának nem gyűlnek ezzel a hivatalos repórái, és egy balesetnél is bonyolodnának a dolgok, hogy hogy is van hogy nem az repül aki oda van írva.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 127
7 130
113
Nem hiszem, hogy a Cseh Gripen-ekhez több órát kaptak a Svédektől, de a Cseh pilóták már tankoltak a levegőben a Lutfwaffe tankerjeiből.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
Azért érdekes szemlélni, hogy kreál itt információkat magának és ezzel együtt hergeli magát a társaság :)

Volt egy "<i>a pilóták <b>állítólag</b> csoportokra vannak bontva, van aki 30 órát repül egy évben van aki 100 fölött</i>" rész, persze arról nem volt szó, hogy <b>ha ez igaz</b>, akkor milyen arányban oszlik el (95%-ék repüli-e a 30 órát, vagy 5%?), aztán jött egy "<i>korábban <b>úgy olvastam</b>,hogy az előírt szimulátoros repülés is beletartozik a repült-óraszámba</i>", a végén pedig "<i><b>szerintem</b> simán van 50 gripen pilótánk</i>", amiből következik, hogy "<i>az évi 1000 óra és 50 pilótára leosztva az fejenként 20 óra / év</i>".

Tehát a nem tudjuk, hogy milyen arányban oszlik el a 30-100 repült óra a nem tudni, hogy hány pilóta között-ről eljutottunk az 50 pilóta repül évi 20 órát-ig.

Az ezredes úr "<i>Ezzel együtt akkor is olyan <b>100-110 órát repültünk, hasonlóan, mint a mostani Gripen pilóták</b></i>", illetve "<i>a <b>100 repült óra teljesen megfelel </b>arra, hogy a képességünket, jártasságunkat akár air-to-air, akár air-to-ground részben fenn tudjuk tartani</i>" nyilatkozata meg valahogy el lett felejtve. Bár nyilván a bázisparancsnok információira nem lehet hagyatkozni ilyen téren :)

Mindenesetre vicces :)
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 558
15 416
113
Nekem van szakszóm kisgépre, tehát pilóta vagyok. Koromból kifolyólag mérsékeltebben, de vadászom a szép hölgyekre. Tehát vadász is vagyok. Néha repülők az állásomból, néha Európában Boeinggel vagy Airbussal (turistaosztályon) ide-oda, tehát repült órám is van. BASSZUS, ÉN VADÁSZPILÓTA VAGYOK..........
 
  • Vicces
Reactions: Tumpek

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 520
79 645
113
GrGLy

az amik érdekes módon 180 órában hatarozták meg az a minimum óraszámot ami az alapvető képességek elsajátításához szükséges,ezek után nehogy azt mond nekem,hogy mi az óriási tapasztalatainkra alapozva kitaláltunk valami jobbat.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
GrGLy
A 20 óra egy gyors számolgatás eredménye volt. Nem 10,000 óra repülést tartalmaz a lízingszerződés? Akkor az évi 1000 és ha pilótánként 100 van akkor összesen 10 pilótát reptetnek. Mindezt 14 géppel :D
jártasságunkat akár air-to-air, akár air-to-ground részben fenn tudjuk tartani
Járnak a fiuk valahova, ahol air-to-air ki is próbálhatják magukat idegen pilóták ellen? Tudjátok fociban (na jó hülye példa ha a magyarországi foci minőségét nézzük) sem egymás között fejlődnek a játékosok, hanem ha elmennek idegen csapatok ellen játszani. Az air-to-ground képességhez egyáltalán vannak gyakorlóbombák? És valódiak, vagy a gyakorlókkal fognak bombázni ha valaki támad?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 645
76 601
113
Állítólag 20 és 30 között van az aktív gripen pilóták száma. Szerintem a 20-hoz van közelebb. (Régi Aranysasban még csoportkép is volt. Fluktuáció és átképzés is volt azóta.)

32800 óránk van 20 évre (2006-2026). Ebből elhasználtunk 10ezer órát 7 év alatt. 13 évre maradt még 22800 óránk.


A cseh gripeneket csak levegő-levegő szerepkörben alkalmazzák.
A csehek már szinte minden tankertípusból tankoltak.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
GrGLy

az amik érdekes módon 180 órában hatarozták meg az a minimum óraszámot ami az alapvető képességek elsajátításához szükséges,ezek után nehogy azt mond nekem,hogy mi az óriási tapasztalatainkra alapozva kitaláltunk valami jobbat.

Nem, hanem azt mondom, hogy a valóságnál találtok ki magatoknak jobb "tényeket". Ott van, le van írva, hogy 100 óra körül repülnek a Gripen pilóták, ráadásul egy hivatásostól, de ez baromira nem érdekel senkit, mert itt "azt hallottam" információk alapján kell a repült órát kiszámolni. Persze az "azt hallottam" és "azt olvastam" információkra senki nem tud forrást adni... Ez nettó hülyeség. Félrelökünk mindent és kitalálunk magunknak új tényeket, mert az jobban illeszkedik a Honvédségről alkotott világképünkbe, aztán meg a magunk által kreált számok tudatában elégedetten hátradőlve verjük itt az asztalt...

Szóval ez az egész így egy vicc :)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 815
30 843
113
22800 / 13 év az évi 1754 óra. Húsz pilótával ezzel már kijön az amik által meghatározott éves minimális repórának majdnem a fele.
De még mindig kiváncsi vagyok, hogy honnan az az air-to-air meg air-to-ground képesség amiről az ezredes beszél.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 645
76 601
113
Az ezredes úr "<i>Ezzel együtt akkor is olyan <b>100-110 órát repültünk, hasonlóan, mint a mostani Gripen pilóták</b></i>", illetve "<i>a <b>100 repült óra teljesen megfelel </b>arra, hogy a képességünket, jártasságunkat akár air-to-air, akár air-to-ground részben fenn tudjuk tartani</i>" nyilatkozata meg valahogy el lett felejtve. Bár nyilván a bázisparancsnok információira nem lehet hagyatkozni ilyen téren :)

Mindenesetre vicces :)

2012 október 26-án repülték a 8000-ik órát.
2013 december 17-én kiképzési repülés közben teljesítették a 10 000. repült órát.

14 hónap 2000 óra. Erre az évre(12 hónap) arányosan számolod, az 1715 óra.
De legyen 1800 óra. Ha 100-110 óra/pilóta átlagosan, akkor ez azt jelenti hogy csak 16-18 pilótánk van.

De ha több pilótánk van akkor kevesebb az átlagos óraszám.

Szerintem inkább a legtöbbet repülő pilótáink repülnek 100-110 órát évente, csak ez így jobban hangzik és nem kell megmagyarázni.

Ha 21 pilótánk van, az már egyből csak 85 óra évente.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
GrGLy

Még a száz körüli óraszám is kevés...

dudi, kattanj már le erről... Nem azt mondom, hogy ez elég, hanem inkább ez a valóság, mint az itt kitalált évi 20-30 repült óra.

Terminatornak látjátok megy a dolog. Hozott időszakokat, repült óraszámokat, meg hozzárakta azt, amit a bázisparancsnok nyilatkozott, és kihozott egy reálisnak nevezhető számot. Nem félrelökte a neki nem tetsző infókat, kitalált 50 pilótát, majd hallott információk alapján kiszámolt magának évi 20 repült órát. Ezt hívják úgy, hogy logikus következtetés.

@Terminator

Szerintem biztos van olyan pilóta, aki 100 óra felett repül, esetleg még az amcsik által előírt minimumot is lerepüli (főleg, hogy ha esetleg a NATO-feladatok vállalásához van ilyesmi követelmény - csak feltételezés) és biztosan van olyan pilóta is, akinek meg van az elméleti tudása a gépekhez, csak nincs akkora gyakorlata, mert jóval kevesebbet repül. Esetleg vannak tartalék Gripen pilóták is, akik mondjuk tényleg csak annyit repülnek, hogy ne felejtsék el a gépet, de szükség esetén rövid idő alatt feltornázható a gyakorlati tudásuk. Ez is csak egy feltételezés, teszem hozzá.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 520
79 645
113
GrGLy

Bocs a dupláért!

Nagyon nem lehet róla leszállni mert a Gripen miatt nincs semmi a honvédségben(a fejlesztésre szánt pénz 80-90%-át ez viszi el) mindezt úgy,hogy nem eredményez megfelelő képességet!!!

Sajnos ott tartunk,hogy ez a pénz is tök feleslegesen megy a kukába...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 520
79 645
113
GrGLy

Engem el lehet küldeni misszióba a mi pilótáinkkal egy háborús zóna közelébe sem engednék.
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 661
8
38
<i>Esetleg vannak tartalék Gripen pilóták is, akik mondjuk tényleg csak annyit repülnek, hogy ne felejtsék el a gépet, de szükség esetén rövid idő alatt feltornázható a gyakorlati tudásuk.</i>

Bocs, de ezt most átküldtem egy bizonyos I-betűvel kezdődő országba.
-azóta nem volt miről agyalniuk a reptéren, mióta az egyik karbantartónak majdnem sikerült szándékosan leamortizálnia azt az F-16-t
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
GrGLy

Engem el lehet küldeni misszióba a mi pilótáinkkal egy háborús zóna közelébe sem engednék.

Hidd el, ha a pilótákat is misszióra készítenék fel, akkor nem tökölnének a repült órákkal, mert semmi se mutatna "szebben" az újságok címlapján, mint pár halott/fogságba esett pilóta és tűzgolyóvá váló dollármilliók.

Egyébként szerintem téged se küldenének ki csak úgy egy háborús zónában lévő misszióba, ha csak nem eleve arra készítettek fel eddig, hogy mondjuk egy hónap múlva Afganisztánban vagy
Maliban legyél.

<i>Esetleg vannak tartalék Gripen pilóták is, akik mondjuk tényleg csak annyit repülnek, hogy ne felejtsék el a gépet, de szükség esetén rövid idő alatt feltornázható a gyakorlati tudásuk.</i>

Bocs, de ezt most átküldtem egy bizonyos I-betűvel kezdődő országba.
-azóta nem volt miről agyalniuk a reptéren, mióta az egyik karbantartónak majdnem sikerült szándékosan leamortizálnia azt az F-16-t

?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
tudni kéne azt a szeződést is mielött 22800at osztunk 13al.

Másik, hogy ez a 180h a minimum az én emlékeim szerint is marhaság. Ebben a légvédelmis feladatkörben a 100h kb ami kell.
Majd jön molni és jól megmondja. :)