[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Terminator

5 óra havonta szerinted jó?Szerintem évi 100 óra alatt nincs miről beszélni.Az amiknál talán évi 180 a minimum ahhoz,hogy tanker közelébe mehess.
 
Ezt a 30 órát nehezen veszi be a gyomrom,de az biztos, hogy vannak pilóták -feladattól függően- akik lényegesen többet repülnek pl. LF feladatok gyakorlása miatt ill. gondolom akik kimennek légtérrendészetre azok sem kerülhetnek ki a "30"órából...Hacsak abból indulok ki mennyi pilóta kell az itthoni keszire és mennyi kell akiutazáshoz + lesznek menetközben komoly gyakorlatok is, bizony az állomány legalább felének sokat repültnek kell lennie,nem 30 órásnak.
Korábban úgy olvastam,hogy az előírt szimulátoros repülés is beletartozik a repült-óraszámba!
A kérdés az, hogy mennyit repülhetnek nemhivatalosan a szimulátoron a srácok, csak úgy "kedvtelésből" vagy saját individuális tapasztalatszerzésre...?
 
Szerintem simán van 50 gripen pilótánk. Ebből több csak papíron repül de megkap minden pilótának járó szorzót pótlékot.
 
Jól tudom 10,000 órát tartalmaz a lízing? Az évi 1000 óra és 50 pilótára leosztva az fejenként 20 óra / év. A csak papiron repülést nem tudom hogyan oldják meg, mert a Gripeneknél gondolom másodpercre pontosan lehet mérni, hogy mennyit repültek vele, szóval ott nem lehet cselezni, elvégre nem egy 20 éves kocsi aminek visszatekerik a kilóméteróráját. Ha ő nem repül, de valaki más helyette igen, akkor annak a másik pilótának nem gyűlnek ezzel a hivatalos repórái, és egy balesetnél is bonyolodnának a dolgok, hogy hogy is van hogy nem az repül aki oda van írva.
 
Nem hiszem, hogy a Cseh Gripen-ekhez több órát kaptak a Svédektől, de a Cseh pilóták már tankoltak a levegőben a Lutfwaffe tankerjeiből.
 
Azért érdekes szemlélni, hogy kreál itt információkat magának és ezzel együtt hergeli magát a társaság :)

Volt egy "<i>a pilóták <b>állítólag</b> csoportokra vannak bontva, van aki 30 órát repül egy évben van aki 100 fölött</i>" rész, persze arról nem volt szó, hogy <b>ha ez igaz</b>, akkor milyen arányban oszlik el (95%-ék repüli-e a 30 órát, vagy 5%?), aztán jött egy "<i>korábban <b>úgy olvastam</b>,hogy az előírt szimulátoros repülés is beletartozik a repült-óraszámba</i>", a végén pedig "<i><b>szerintem</b> simán van 50 gripen pilótánk</i>", amiből következik, hogy "<i>az évi 1000 óra és 50 pilótára leosztva az fejenként 20 óra / év</i>".

Tehát a nem tudjuk, hogy milyen arányban oszlik el a 30-100 repült óra a nem tudni, hogy hány pilóta között-ről eljutottunk az 50 pilóta repül évi 20 órát-ig.

Az ezredes úr "<i>Ezzel együtt akkor is olyan <b>100-110 órát repültünk, hasonlóan, mint a mostani Gripen pilóták</b></i>", illetve "<i>a <b>100 repült óra teljesen megfelel </b>arra, hogy a képességünket, jártasságunkat akár air-to-air, akár air-to-ground részben fenn tudjuk tartani</i>" nyilatkozata meg valahogy el lett felejtve. Bár nyilván a bázisparancsnok információira nem lehet hagyatkozni ilyen téren :)

Mindenesetre vicces :)
 
Nekem van szakszóm kisgépre, tehát pilóta vagyok. Koromból kifolyólag mérsékeltebben, de vadászom a szép hölgyekre. Tehát vadász is vagyok. Néha repülők az állásomból, néha Európában Boeinggel vagy Airbussal (turistaosztályon) ide-oda, tehát repült órám is van. BASSZUS, ÉN VADÁSZPILÓTA VAGYOK..........
 
  • Vicces
Reactions: Tumpek
GrGLy

az amik érdekes módon 180 órában hatarozták meg az a minimum óraszámot ami az alapvető képességek elsajátításához szükséges,ezek után nehogy azt mond nekem,hogy mi az óriási tapasztalatainkra alapozva kitaláltunk valami jobbat.
 
GrGLy
A 20 óra egy gyors számolgatás eredménye volt. Nem 10,000 óra repülést tartalmaz a lízingszerződés? Akkor az évi 1000 és ha pilótánként 100 van akkor összesen 10 pilótát reptetnek. Mindezt 14 géppel :D
jártasságunkat akár air-to-air, akár air-to-ground részben fenn tudjuk tartani
Járnak a fiuk valahova, ahol air-to-air ki is próbálhatják magukat idegen pilóták ellen? Tudjátok fociban (na jó hülye példa ha a magyarországi foci minőségét nézzük) sem egymás között fejlődnek a játékosok, hanem ha elmennek idegen csapatok ellen játszani. Az air-to-ground képességhez egyáltalán vannak gyakorlóbombák? És valódiak, vagy a gyakorlókkal fognak bombázni ha valaki támad?
 
Állítólag 20 és 30 között van az aktív gripen pilóták száma. Szerintem a 20-hoz van közelebb. (Régi Aranysasban még csoportkép is volt. Fluktuáció és átképzés is volt azóta.)

32800 óránk van 20 évre (2006-2026). Ebből elhasználtunk 10ezer órát 7 év alatt. 13 évre maradt még 22800 óránk.


A cseh gripeneket csak levegő-levegő szerepkörben alkalmazzák.
A csehek már szinte minden tankertípusból tankoltak.
 
GrGLy

az amik érdekes módon 180 órában hatarozták meg az a minimum óraszámot ami az alapvető képességek elsajátításához szükséges,ezek után nehogy azt mond nekem,hogy mi az óriási tapasztalatainkra alapozva kitaláltunk valami jobbat.

Nem, hanem azt mondom, hogy a valóságnál találtok ki magatoknak jobb "tényeket". Ott van, le van írva, hogy 100 óra körül repülnek a Gripen pilóták, ráadásul egy hivatásostól, de ez baromira nem érdekel senkit, mert itt "azt hallottam" információk alapján kell a repült órát kiszámolni. Persze az "azt hallottam" és "azt olvastam" információkra senki nem tud forrást adni... Ez nettó hülyeség. Félrelökünk mindent és kitalálunk magunknak új tényeket, mert az jobban illeszkedik a Honvédségről alkotott világképünkbe, aztán meg a magunk által kreált számok tudatában elégedetten hátradőlve verjük itt az asztalt...

Szóval ez az egész így egy vicc :)
 
22800 / 13 év az évi 1754 óra. Húsz pilótával ezzel már kijön az amik által meghatározott éves minimális repórának majdnem a fele.
De még mindig kiváncsi vagyok, hogy honnan az az air-to-air meg air-to-ground képesség amiről az ezredes beszél.
 
Az ezredes úr "<i>Ezzel együtt akkor is olyan <b>100-110 órát repültünk, hasonlóan, mint a mostani Gripen pilóták</b></i>", illetve "<i>a <b>100 repült óra teljesen megfelel </b>arra, hogy a képességünket, jártasságunkat akár air-to-air, akár air-to-ground részben fenn tudjuk tartani</i>" nyilatkozata meg valahogy el lett felejtve. Bár nyilván a bázisparancsnok információira nem lehet hagyatkozni ilyen téren :)

Mindenesetre vicces :)

2012 október 26-án repülték a 8000-ik órát.
2013 december 17-én kiképzési repülés közben teljesítették a 10 000. repült órát.

14 hónap 2000 óra. Erre az évre(12 hónap) arányosan számolod, az 1715 óra.
De legyen 1800 óra. Ha 100-110 óra/pilóta átlagosan, akkor ez azt jelenti hogy csak 16-18 pilótánk van.

De ha több pilótánk van akkor kevesebb az átlagos óraszám.

Szerintem inkább a legtöbbet repülő pilótáink repülnek 100-110 órát évente, csak ez így jobban hangzik és nem kell megmagyarázni.

Ha 21 pilótánk van, az már egyből csak 85 óra évente.
 
GrGLy

Még a száz körüli óraszám is kevés...

dudi, kattanj már le erről... Nem azt mondom, hogy ez elég, hanem inkább ez a valóság, mint az itt kitalált évi 20-30 repült óra.

Terminatornak látjátok megy a dolog. Hozott időszakokat, repült óraszámokat, meg hozzárakta azt, amit a bázisparancsnok nyilatkozott, és kihozott egy reálisnak nevezhető számot. Nem félrelökte a neki nem tetsző infókat, kitalált 50 pilótát, majd hallott információk alapján kiszámolt magának évi 20 repült órát. Ezt hívják úgy, hogy logikus következtetés.

@Terminator

Szerintem biztos van olyan pilóta, aki 100 óra felett repül, esetleg még az amcsik által előírt minimumot is lerepüli (főleg, hogy ha esetleg a NATO-feladatok vállalásához van ilyesmi követelmény - csak feltételezés) és biztosan van olyan pilóta is, akinek meg van az elméleti tudása a gépekhez, csak nincs akkora gyakorlata, mert jóval kevesebbet repül. Esetleg vannak tartalék Gripen pilóták is, akik mondjuk tényleg csak annyit repülnek, hogy ne felejtsék el a gépet, de szükség esetén rövid idő alatt feltornázható a gyakorlati tudásuk. Ez is csak egy feltételezés, teszem hozzá.
 
GrGLy

Bocs a dupláért!

Nagyon nem lehet róla leszállni mert a Gripen miatt nincs semmi a honvédségben(a fejlesztésre szánt pénz 80-90%-át ez viszi el) mindezt úgy,hogy nem eredményez megfelelő képességet!!!

Sajnos ott tartunk,hogy ez a pénz is tök feleslegesen megy a kukába...