<blockquote rel="szanszi">Fostalicska szar gripenek! 7 év alatt csak 10000 óra? Cseheknél meg már repedéseket találtak a szárnyvégeknél, nem bírja el a Sidewinder 100 kg tömegét ez a szar. F-16 os kellett volna. Ez majdnem a legrosszabb döntés volt. Szívből remélem hogy nem vesszük meg véglegesbe ezeket a kisteljesítményű fostalicska gépeket. Ha 2023 után nem lesz pénzünk f-35 -re, akkor legalább Super Horneteket vennének, de semmiképpen sem kéne leragadni ezek mellett a méregdrága vackok mellett.
Uuuu...kedves szanszi!
Fröcsögésed ferditésekkel van tele....a csehek már a kezdetek óta szárny alatti tartón hordozzák a Sidewindereket,de nem azért mert nem birja el rakéta tömegét, hanem a rakéta szárnyain elhelyezett "roller-on"-ok vibrációja és csavaró-hatása végett!Ez okozhat (!) repedéseket a szárnyon amit x-száz repült óránként evégett ellenőrizni kell (mármint a szárnyat)! Magyarországon előszeretettel repültetik az éles fegyvert is szárnyvégen - nem tudok róla, hogy ezért a lerepült 10.000 óra alatt valaha is szárnyat cseréltek volna!
Azt látva,hogy olykor még a gyakorló is szárnyakkal-sőt a kis "rollerekkel" repül arra következtetek,hogy ez a régen felfedezett kellemetlen jelenség már nem okoz akkora problémát mint azt Te feljebb "taglaltad".
Bármennyire az én szivem csucske is a Falcon, a többi ostobaságodhoz hasonlókkal én nem fárasztom itt a többieket...</blockquote>
Ezt a szárnyvégi AIM-9 miatti szárnyrepedést egyszer valaki leírta egy repülős újságban vagy 10 évvel ezelőtt és azóta ezen lovagolnak sokan. Lehet hogy nagyon jól titkolják az üzemeltetők, de eddig nem írtak sehol emiatt szárnycseréről. Pedig a cseheknél láttuk hogy mire képesek a C-295 problémáival kapcsolatban, még az EADS-t is megtörték végül. Ha lett volna ilyen probléma, valószínűleg benne lett volna a hírekben.
A cseheknél lehet látni a szárnyvégeken is az AIM-9-eseket, hordozzák itt is- ott is.
http://www.airplane-pictures.net/photo/319199/9238-czech-air-force-saab-jas-39c-gripen/
http://www.airfighters.com/photo/114552/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39C-Gripen/9241/
http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Saab-JAS-39C-Gripen/1968863/&sid=b4af94196d88f2a9607dee0253aa67ba
http://www.airfighters.com/photo/81939/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39D-Gripen/9820/
http://www.airfighters.com/photo/83891/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39C-Gripen/9236/
http://www.airfighters.com/photo/59235/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39C-Gripen/9237/
http://www.airfighters.com/photo/56748/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39C-Gripen/9245/
http://www.airfighters.com/photo/53841/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39D-Gripen/9819/
http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Saab-JAS-39D-Gripen/1833562/&sid=b4af94196d88f2a9607dee0253aa67ba
http://czechairspotters.com/photo.php?id=309&generic_type=t12&airline=18&airport=c1&order=1&per_page=90
http://czechairspotters.com/photo.php?id=185&generic_type=t12&airline=18&airport=c1&order=1&per_page=90
http://czechairspotters.com/photo.php?id=150&generic_type=t12&airline=18&airport=c1&order=1&per_page=90
http://www.airfighters.com/photo/102792/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39C-Gripen/9237/