[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Fostalicska szar gripenek! 7 év alatt csak 10000 óra? Cseheknél meg már repedéseket találtak a szárnyvégeknél, nem bírja el a Sidewinder 100 kg tömegét ez a szar. F-16 os kellett volna. Ez majdnem a legrosszabb döntés volt. Szívből remélem hogy nem vesszük meg véglegesbe ezeket a kisteljesítményű fostalicska gépeket. Ha 2023 után nem lesz pénzünk f-35 -re, akkor legalább Super Horneteket vennének, de semmiképpen sem kéne leragadni ezek mellett a méregdrága vackok mellett.

Uuuu...kedves szanszi!
Fröcsögésed ferditésekkel van tele....a csehek már a kezdetek óta szárny alatti tartón hordozzák a Sidewindereket,de nem azért mert nem birja el rakéta tömegét, hanem a rakéta szárnyain elhelyezett "roller-on"-ok vibrációja és csavaró-hatása végett!Ez okozhat (!) repedéseket a szárnyon amit x-száz repült óránként evégett ellenőrizni kell (mármint a szárnyat)! Magyarországon előszeretettel repültetik az éles fegyvert is szárnyvégen - nem tudok róla, hogy ezért a lerepült 10.000 óra alatt valaha is szárnyat cseréltek volna!
Azt látva,hogy olykor még a gyakorló is szárnyakkal-sőt a kis "rollerekkel" repül arra következtetek,hogy ez a régen felfedezett kellemetlen jelenség már nem okoz akkora problémát mint azt Te feljebb "taglaltad".
Bármennyire az én szivem csucske is a Falcon, a többi ostobaságodhoz hasonlókkal én nem fárasztom itt a többieket...
 
<blockquote rel="szanszi">Fostalicska szar gripenek! 7 év alatt csak 10000 óra? Cseheknél meg már repedéseket találtak a szárnyvégeknél, nem bírja el a Sidewinder 100 kg tömegét ez a szar. F-16 os kellett volna. Ez majdnem a legrosszabb döntés volt. Szívből remélem hogy nem vesszük meg véglegesbe ezeket a kisteljesítményű fostalicska gépeket. Ha 2023 után nem lesz pénzünk f-35 -re, akkor legalább Super Horneteket vennének, de semmiképpen sem kéne leragadni ezek mellett a méregdrága vackok mellett.

Uuuu...kedves szanszi!
Fröcsögésed ferditésekkel van tele....a csehek már a kezdetek óta szárny alatti tartón hordozzák a Sidewindereket,de nem azért mert nem birja el rakéta tömegét, hanem a rakéta szárnyain elhelyezett "roller-on"-ok vibrációja és csavaró-hatása végett!Ez okozhat (!) repedéseket a szárnyon amit x-száz repült óránként evégett ellenőrizni kell (mármint a szárnyat)! Magyarországon előszeretettel repültetik az éles fegyvert is szárnyvégen - nem tudok róla, hogy ezért a lerepült 10.000 óra alatt valaha is szárnyat cseréltek volna!
Azt látva,hogy olykor még a gyakorló is szárnyakkal-sőt a kis "rollerekkel" repül arra következtetek,hogy ez a régen felfedezett kellemetlen jelenség már nem okoz akkora problémát mint azt Te feljebb "taglaltad".
Bármennyire az én szivem csucske is a Falcon, a többi ostobaságodhoz hasonlókkal én nem fárasztom itt a többieket...</blockquote>


Ezt a szárnyvégi AIM-9 miatti szárnyrepedést egyszer valaki leírta egy repülős újságban vagy 10 évvel ezelőtt és azóta ezen lovagolnak sokan. Lehet hogy nagyon jól titkolják az üzemeltetők, de eddig nem írtak sehol emiatt szárnycseréről. Pedig a cseheknél láttuk hogy mire képesek a C-295 problémáival kapcsolatban, még az EADS-t is megtörték végül. Ha lett volna ilyen probléma, valószínűleg benne lett volna a hírekben.

A cseheknél lehet látni a szárnyvégeken is az AIM-9-eseket, hordozzák itt is- ott is.


http://www.airplane-pictures.net/photo/319199/9238-czech-air-force-saab-jas-39c-gripen/

http://www.airfighters.com/photo/114552/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39C-Gripen/9241/

http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Saab-JAS-39C-Gripen/1968863/&sid=b4af94196d88f2a9607dee0253aa67ba


http://www.airfighters.com/photo/81939/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39D-Gripen/9820/

http://www.airfighters.com/photo/83891/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39C-Gripen/9236/

http://www.airfighters.com/photo/59235/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39C-Gripen/9237/

http://www.airfighters.com/photo/56748/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39C-Gripen/9245/

http://www.airfighters.com/photo/53841/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39D-Gripen/9819/

http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic--/Saab-JAS-39D-Gripen/1833562/&sid=b4af94196d88f2a9607dee0253aa67ba

http://czechairspotters.com/photo.php?id=309&generic_type=t12&airline=18&airport=c1&order=1&per_page=90

http://czechairspotters.com/photo.php?id=185&generic_type=t12&airline=18&airport=c1&order=1&per_page=90

http://czechairspotters.com/photo.php?id=150&generic_type=t12&airline=18&airport=c1&order=1&per_page=90


http://www.airfighters.com/photo/102792/M/Czech-Republic-Air-Force/Saab-JAS-39C-Gripen/9237/
 
A magyar Gripenekkel kapcsolatban ezt is érdemes rendszeresen olvasni:

http://airbase.blog.hu/tags/gripen
 
Eredetileg egy spotter csapat készítette a riportot, de magyarul csak a jetfly-on jelent meg:

http://www.jetfly.hu/rovatok/legter/mh59/hirek/interju_varga_szabolcs_ornaggyal/

http://www.jetfly.hu/rovatok/legter/mh59/hirek/interju_ugrik_csaba_ezredessel/




"Magyarország légtere igen szűkös, úgyhogy rövid a holtidő, amíg az ember kirepül a légtérbe és visszarepül, ezért nem állja meg a helyét az összehasonlítás a „bezzeg 180 órát repülő” amerikaiakkal, mivel náluk akár 40 perc is elmegy arra, hogy ki- és visszarepüljenek a feladat végrehajtás légterébe, ami lényegében holtidő, és amit általában robotpilótával repülnek. Ezért mondom azt, hogy a 100 repült óra teljesen megfelel arra, hogy a képességünket, jártasságunkat akár air-to-air, akár air-to-ground részben fenn tudjuk tartani."

Hogy legyen min vitatkozni :)
 
Hogy legyen min vitatkozni :)

No hát akkor el is kezdeném :)
A "bezzeg 180 órát" robotpilótás repülés igenis többletképességet ad, mert csak gondoljunk bele, hogy amíg a robotpilóta ellavíroz a feladtok helyszínére, addig a pilóta tanulhat pl. nyelveket, horgolhat, vagy akár egy jó receptet is megjegyezhet :D
 
<blockquote rel="Terminator">Hogy legyen min vitatkozni :)

No hát akkor el is kezdeném :)
A "bezzeg 180 órát" robotpilótás repülés igenis többletképességet ad, mert csak gondoljunk bele, hogy amíg a robotpilóta ellavíroz a feladtok helyszínére, addig a pilóta tanulhat pl. nyelveket, horgolhat, vagy akár egy jó receptet is megjegyezhet :D</blockquote>


Hogy legyen egy ellenvélemény is (egy másik fórumról):

"A kirepülési idő is meg van töltve tartalommal. Célt keres a targeting poddal, figyeli a rá tudta nélkül vadászó többi gépet, stb. Ne nézzük már hülyének a jenkiket. A lékenhíszi F-15E gépekre például amíg a lőterek felé repülnek, rendszeresen "vadásznak" a RAF Tájfunjai, természetesen egyik fél sem tudja a másik navigációs adatait. Kamu az üres rep idő. "
 
<blockquote rel="GrGLy"

No hát akkor el is kezdeném :)
A "bezzeg 180 órát" robotpilótás repülés igenis többletképességet ad, mert csak gondoljunk bele, hogy amíg a robotpilóta ellavíroz a feladtok helyszínére, addig a pilóta tanulhat pl. nyelveket, horgolhat, vagy akár egy jó receptet is megjegyezhet :D</blockquote>

Vaaaagy akár posztolhat párat a facebookra. :D
 
Akkor én azt szeretném megtudni, hogy hány repült óra jut egy magyar Gripen pilótára?
A http://htka.hu/2013/12/18/magyar-gripenek-beleptek-10-000-esek-klubjaba/ cikk szerint évi 1680 óránk van. De mennyi pilóta van a Puma században?
Korábban valaki 20-ra tippelte. Ha 20, akkor ezek szerint évi 82 óra jutna egy pilótára (ha a max évi keretet egyáltalán kihasználnánk).
 
Akkor én azt szeretném megtudni, hogy hány repült óra jut egy magyar Gripen pilótára?
A http://htka.hu/2013/12/18/magyar-gripenek-beleptek-10-000-esek-klubjaba/ cikk szerint évi 1680 óránk van. De mennyi pilóta van a Puma században?
Korábban valaki 20-ra tippelte. Ha 20, akkor ezek szerint évi 82 óra jutna egy pilótára (ha a max évi keretet egyáltalán kihasználnánk).

A pilóták száma nem nyilvános információ.
Idén összesítve valószínűleg többet repültek mint 1680 óra.

2012 október 26-án repülték a 8000-ik órát.
2013 december 17-én kiképzési repülés közben teljesítették a 10 000. repült órát.

A pilóták állítólag csoportokra vannak bontva, van aki 30 órát repül egy évben van aki 100 fölött. A csak légi rendészetet (keszi) ellátóknak jut a ~30 óra, a levegő-föld feladatokat gyakorlók vannak 100 óra felett.
 
A kirepülési idő is meg van töltve tartalommal. Célt keres a targeting poddal, figyeli a rá tudta nélkül vadászó többi gépet, stb. Ne nézzük már hülyének a jenkiket. A lékenhíszi F-15E gépekre például amíg a lőterek felé repülnek, rendszeresen "vadásznak" a RAF Tájfunjai, természetesen egyik fél sem tudja a másik navigációs adatait. Kamu az üres rep idő.

Az. Ezen felül még légitankolni is szoktak van olyan, hogy havi négyszer...

Ha meg tényleg távolra kell repülni az mondjuk egy 128 gépes Red Flagen van, ami olyan gyakorlási lehetőség, hogy az a kis holtidő finoman szólva megéri.
 
A Baltikumhoz visszatérve, azért nem mindegy,hogy légi rendészetről vagy légtérvédelemről beszélünk-e...

Légirendészethez talán elég a 4 gép,de ha valami nagyobb gebasz lenne,akkor mi történne?
 
A Baltikumhoz visszatérve, azért nem mindegy,hogy légi rendészetről vagy légtérvédelemről beszélünk-e...

Légirendészethez talán elég a 4 gép,de ha valami nagyobb gebasz lenne,akkor mi történne?

A Baltikum esetében légtérrendészetről beszélünk, ez a misszió neve is (Baltic Air Policing, nem pedig Baltic Air Defense).
 
Szerintem meg örüljünk annak,hogy végre gördülékenyen megy a kiképzés, a gépek és pilóták rendszeresen repülnek, van egy úgy néz ki jó szervezési rend a repültetésben és a karbantartásban ami lehetővé teszi a keszit,a kiképzési repüléseket, az éles gyakorlatokat sőt még külföldi misszióra is futja...szóval 14 géppel a mai viszonyok között ez felér egy csodával. Le a kalappal a műszakiak és az egészen aktívan dolgozó érintettek előtt!
Ezek alapján elképzelhető, mi mindenre volna képes ez a flotta is kellő minőségi fegyverzettel (itt a hányzó csapásmérő erőre és egyéb apróságra mint éjjellátó-sisakcélzó stb.) ill. kelő repülhető idővel minden pilótának...azaz ha picit többet szánnának a dologra és nem politikai megfontolásból hanem katonaiból!Szntem
Mert az látszik,hogy magukal a gépekkel és hadrafoghatóságukkal ill. a pilóták elszántságával nincsen nagyon gond...
 
arcas

Egyes pilótáknak évi 30 óra nem azt mutatja,hogy jól mennek a dolgok.Majd molni kijavít ha tévedek de szerintem ennyi repült órával pl az amiknál gépbe se engednének,nem hogy bevethetőnek nyilvánítsanak!
 
A 30 óra az nem életveszélyes? A Szu mikor bedőlt a Mig 31-es pilóták repkedtek ennyit és azzal sok baleset volt emiatt.
 
Én azon gondolkodom most, hogy ebben az óraszámban csak a tényleges repült óra van-e benne, vagy esetleg a szimulátor is?
 
Évi 30 óráért nem érdemes gépet venni / lízingelni. Elég ahoz a szimulátro vagy a Playstation is, és sokkal olcsóbb. Minek annyi pilóta ha nincs gép és nincs repóra? Kevesebbet kell belőlük akkor képezni, az is megtakarítás, akiből mégis pilóta lesz azokat jobban megválogatni és velük többet repülni, ezáltal jobb pilóták lesznek.
 
antigonosz

A MIG-31 alapvetően egy nehezen repülhető típus főleg kis sebességnél és alacsony magasságon.
 
Tudom dudi, de a 30 óra az 30 óra. Ha migre kevés griffre miért elég? Mi van ha lezuhan egy emiatt?
 
És ha nem 30-at, hanem 40-50 órát repül évente a csak keszit ellátó pilóta, az már jó? (Így viszont a más feladatokat ellátó pilóta csak max évi 100 óra körül repülhet.)