[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Jó estét, BUÉK...... Gripen-pilóta vagyok..... Nincs megtiltva az érdemi hozzászólás, csak a sárkány, a hajtómű, az elektronika és a fegyverzet tekintetében. Ja és a kerékgumi-nyomás is titkos még. Ellenben a Gripenhez jutáshoz használt Csepel kerékpárról közölhetők harcászati adatok....
 
Jó estét, BUÉK...... Gripen-pilóta vagyok..... Nincs megtiltva az érdemi hozzászólás, csak a sárkány, a hajtómű, az elektronika és a fegyverzet tekintetében. Ja és a kerékgumi-nyomás is titkos még. Ellenben a Gripenhez jutáshoz használt Csepel kerékpárról közölhetők harcászati adatok....

Hány küllője van? Töri-e a segged az üllés? Szoktad-e megoljaozni? :D
 
Spotter kollégát újabb írása. Ezúttal Fekete Tamással beszélgettek.

http://www.jetfly.hu/rovatok/tipusok/jas39/ut-a-gripen-pilotafulkejebe/

Ezt emelném ki az írásból:
"Azonban az oxigénellátó rendszer miatt 2007 nyaráig érvényben volt a Gripenre egy 3g-s műrepülési korlátozás, ezért ugyan a Gripen bemutató 2007-től kezdve került bevezetésre."

Erre a problémára nem emlékszem, illetve a kereső sem adott rá találatot.
 
A 10 000 repult ora a brazil sajtoban is...
http://www.aereo.jor.br/2013/12/30/pilotos-hungaros-completam-10-000-horas-de-voo-no-gripen/
 
Ha 16 pilóta van, akkor az fejenként több mint 100 óra.
(Egyébként a 12 egy és 2 kétüléses, az 16 ülés, de eddig úgy tudtam, hogy nálunk nincs az ami az Amiknál, hogy egy gépet egy adott pilóta repül - ott a neve is rákerül).
 
Mondjuk mivel volt már egyszerre mind a 14 a levegőben, ebből következően minimum 14 pilótánk biztosan van.
 
10000 óra 14 pilóta között elosztva 7 évvel kicsit 100 fölötti- 7 és fél évvel kicsit 100 alatti óraszámot jelent évente. Valószínűleg ők (a fotón) a stabil emberkék, de az utánpótlás is biztosan repül a gépekkel, mert nem lehet csak a szimulátorral pilótákat képezni. Szóval ez a kb 100 óra / év valamennyivel csökken emiatt + rájön a szimulátoros órák száma és így jön ki a végeredmény.
 
joker

Mert mit gondoltál?Örök életre pilóták maradnak?De az is elképzelhető,hogy elkerültek a pilóta beosztásból pl előző bázisparancsnok.
 
joker

Mert mit gondoltál?Örök életre pilóták maradnak?De az is elképzelhető,hogy elkerültek a pilóta beosztásból pl előző bázisparancsnok.

Nem, azt képzeltem, hogy ha már ráköltök (állambácsiként) mondjuk 1 milliárd forintot / fő a pilóták kiképzésére, akkor nem olyanokat képezek ki, akikre csak 3-5 évre számíthatok, mert elmegy / leszerel / nygdíjba megy / áthelyezem / stb, hanem olyanokat akikre minimum 10 évig számíthatok, elvégre 20 éves lízingszerződés van a kezembe aláírva.
 
joker

Ez nem így működik.Mi van ha magától megy el a pilóta?Ha orvosilag alkalmatlanná válik?
 
Ezenkívül a pilóták folyamatosan lépnek előre a ranglétrán és egy vadászszázadnál nem lehet 10 alezredes vagy őrnagy.
 
<blockquote rel="joker">Az első kép alapján 16 magyar Gripen-pilóta van.


Én azt az infót kaptam hogy nincs az összes pilótánk rajta ezen a képen.



</blockquote>

Szerintem is ezek az alapemberek, akik kiteszik a 14+2 ülés feltöltését. Még kell legyenek kevésbé tapasztalt, a ranglétra alsóbb fokán levő pilóták, csak nem tudom mennyi.
 
joker

Ez nem így működik.Mi van ha magától megy el a pilóta?Ha orvosilag alkalmatlanná válik?

Ez benne van, de nem ez kell legyen a jellemző és hosszú távra kell tervezz a pilótákkal, így gazdaságos (kevesebbet kell képezni) és így jobb pilótáid is lesznek.

Ezenkívül a pilóták folyamatosan lépnek előre a ranglétrán és egy vadászszázadnál nem lehet 10 alezredes vagy őrnagy.

Alacsonyabb ranggal is be lehetne ültetni gépbe a pilótát ha megfelel. A kvalitásai, tudása, fizikuma, egészségi állapota nem függ össze a ranggal, így nem lenne annyira lényeges a ranglétrán felfele tologatás. Nem kellene így annyi alezredes meg őrnagy sem.
 
joker

Nincs az a hülye aki azért maradna évekig százados vagy főhadnagy,hogy repülhessen,És igen vagy előlépteted vagy leszereled más nincs!A honvédség tervezhet akárkivel akármennyi időre ha ő azt mondja,hogy pl leszerel akkor leszerel.