[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
Nem értem a kommentedet.
Átláthatóságot említettél az usaf-kapcsán. Arra jeleztem, hogy a "mintademokráciában" bizony nem rózsás a helyzet. Tekintve, hogy a beszállítók miket megengednek maguknak. Rendszeresek a túlárazások, vagy silány a teljesítést (a la apach rotorlapátok). De a független és szabad tenderezés se segített ezen (Brothers in arms film is ezt karcolgatta).
 
M

molnibalage

Guest
Átláthatóságot említettél az usaf-kapcsán. Arra jeleztem, hogy a "mintademokráciában" bizony nem rózsás a helyzet. Tekintve, hogy a beszállítók miket megengednek maguknak. Rendszeresek a túlárazások, vagy silány a teljesítést (a la apach rotorlapátok). De a független és szabad tenderezés se segített ezen (Brothers in arms film is ezt karcolgatta).
Milyen "túlárazásokra" gondolsz?
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
Csak az F-15 kapcsán:
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=52957&p=365440
http://aviationweek.com/defense/center-fuselage-rebuild-could-be-f-15cd-achilles-heel
https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/8109-pilotak-kritizaljak-az-f-15-osok-modernizacios-programjat
http://www.airforcemag.com/Magazine...ents/2017/September 2017/0917_Tirpak_SLEP.pdf

A legutolsó hír a sasról, hogy a szerkezeti megerősítésre a korábbi 30-40 m dodó helyett harmadáron jár a licit. De ezt htka-n olvastam.

Folytatva; egyetlen lövész katona felszerelése 15-20 ezer dollár (80-90ezer forintért Oakley repeszálló szemvédő is cseppet annak tűnik, a bakancshoz és kesztyűhöz képest).

Beszállítók: -egy részük racionalizálásból tömegtermékből kendácsol katonai alkatrészt (F-35 kínai chip gondok; "kereskedelmi" személyi drónok, etc).
-nyerészkedők; FBO-n keresztül csipegetnek "kisebb" beszerzésekből, aminek a teljesítési minőség a kritikán aluli.

Nem bántani akartalak vele, de el kell fogadni, hogy nem veszta szűzek utaznak a fegyverüzletben sehol (és a lobbi tevékenységet meg sem említem).
Amúgy az F-15-ös kapcsán meg nem értem az értetlenségedet, mert úgy emlékszem pont te értekeztél a gépről hosszan.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
Ja...átlagpolgárhoz max a bírósági fázisban lévő ügyek jutnak el...ha eljutnak (pl.: FBO).
 
M

molnibalage

Guest
Csak az F-15 kapcsán:
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=52957&p=365440
http://aviationweek.com/defense/center-fuselage-rebuild-could-be-f-15cd-achilles-heel
https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/8109-pilotak-kritizaljak-az-f-15-osok-modernizacios-programjat
http://www.airforcemag.com/MagazineArchive/Magazine Documents/2017/September 2017/0917_Tirpak_SLEP.pdf

A legutolsó hír a sasról, hogy a szerkezeti megerősítésre a korábbi 30-40 m dodó helyett harmadáron jár a licit. De ezt htka-n olvastam.

Folytatva; egyetlen lövész katona felszerelése 15-20 ezer dollár (80-90ezer forintért Oakley repeszálló szemvédő is cseppet annak tűnik, a bakancshoz és kesztyűhöz képest).

Beszállítók: -egy részük racionalizálásból tömegtermékből kendácsol katonai alkatrészt (F-35 kínai chip gondok; "kereskedelmi" személyi drónok, etc).
-nyerészkedők; FBO-n keresztül csipegetnek "kisebb" beszerzésekből, aminek a teljesítési minőség a kritikán aluli.

Nem bántani akartalak vele, de el kell fogadni, hogy nem veszta szűzek utaznak a fegyverüzletben sehol (és a lobbi tevékenységet meg sem említem).
Amúgy az F-15-ös kapcsán meg nem értem az értetlenségedet, mert úgy emlékszem pont te értekeztél a gépről hosszan.
Senki nem mondta, hogy Veszta szüzek, de 30 éves gépek teljes stukturális újjáépítése, korszerűsítése és átépítése szerinted mennyibe kéne, hogy kerüljenek?

Én azt látom, hogy sokaknak a 30+ éves hh-s USD árak égtek be a fejekbe, csak azóta eltelt sok idő.

  1. Sokkal kevesebb gépre oszlanak szét a költségek.
  2. Infláció.
1972 táján 20 misi volt a flyway ára egy F-14A ára. Ez nem tűnik soknak, de inflációval korrigálva kb. ennyibe fáj ma F-35A. Izé...

Teljesen más környezetben teljesen máshogy áraznak. Ezt is illene figyelembe venni...
Kb. 100 gép számára szükséges a program, minden gép egyedi állapotú és olyan gépeket építenek át, amik '60-as évek tervezési szemléletével született és 30+ évesek, stukturálisan sem azonosak. Elég sok munkaóra ezt megcsinálni és a bérek meg olyanok, amilyenek...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Millen island rotorlapatrol beszeusz???

a durva nőrokonait a telefon prediktív vagy mi billentyűzetének...

Szóval milyen rotorlapátoktól beszélaz?
Beugrik tavalyról a repedések esete az izraeli AH-64-en, de azt részben az átlag USAF gépeknél jóval erősebb igénybevétel okozta.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 590
113
a durva nőrokonait a telefon prediktív vagy mi billentyűzetének...

Szóval milyen rotorlapátoktól beszélaz?
Beugrik tavalyról a repedések esete az izraeli AH-64-en, de azt részben az átlag USAF gépeknél jóval erősebb igénybevétel okozta.
E heti Hírhalomban volt:
"Korrodálódó csavaranyák miatt állította le az AH-64E Apache Guardian harci helikopterek átvételét az Amerikai Hadsereg. A kritikus helyen található kötőelemek a tenger közeli bázisokon az elfogadottnál nagyobb mértékű kémiai reakciót folytatnak a levegőben található sós levegő hatására. A Boeing már tavaly óta dolgozik a kérdéses alkatrész újra tervezésén, februárban azonban úgy döntött a hadsereg vezetősége, hogy a probléma megoldásáig nem vesznek át újabb példányokat."
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 309
113
(Most minden Boeing termékkel probléma van. Ha jól emlékszem, az eredeti híreket linkeltem az F-15/F-18/Apache topikokban.)
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
E heti Hírhalomban volt:
"Korrodálódó csavaranyák miatt állította le az AH-64E Apache Guardian harci helikopterek átvételét az Amerikai Hadsereg. A kritikus helyen található kötőelemek a tenger közeli bázisokon az elfogadottnál nagyobb mértékű kémiai reakciót folytatnak a levegőben található sós levegő hatására. A Boeing már tavaly óta dolgozik a kérdéses alkatrész újra tervezésén, februárban azonban úgy döntött a hadsereg vezetősége, hogy a probléma megoldásáig nem vesznek át újabb példányokat."
Ráadásul 2018-ban ne legyen már a korrózió téma (egyébként sanszosan nem a sós levegő az oka a pletykák szerint).
 
M

molnibalage

Guest
2018-ban ne legyen téma a korrózói? A teljes klasszikus 29-es flottát lényegében nullázta a függőleges vezérsík korróziója az oroszoknál alig 8 éve.
Itt meg egy részegysés problémáján rugózik, amitől a flotta azért továbbbbb repked, csak különleges törődés igényel, ha jól értem.

Vagy a Szu-34 első szériája, aminek nincs APU-je és gyártás után kellett szétkapni a gépeket és átalakítani?

A jenki árazáson köszörüli a nyelvét. Aha... Hogyan is volt az indiai hordozó? 1.8 mrd-ról indult és a végén majdnem 4 mrd-ot akartak kérni érte.

Elég durva pedig csak pár példát hoztam...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 567
113
2018-ban ne legyen téma a korrózói? A teljes klasszikus 29-es flottát lényegében nullázta a függőleges vezérsík korróziója az oroszoknál alig 8 éve.
Itt meg egy részegysés problémáján rugózik, amitől a flotta azért továbbbbb repked, csak különleges törődés igényel, ha jól értem.

Vagy a Szu-34 első szériája, aminek nincs APU-je és gyártás után kellett szétkapni a gépeket és átalakítani?

A jenki árazáson köszörüli a nyelvét. Aha... Hogyan is volt az indiai hordozó? 1.8 mrd-ról indult és a végén majdnem 4 mrd-ot akartak kérni érte.

Elég durva pedig csak pár példát hoztam...

Hol írta,hogy máshol nem baj?Sehol!Akkor még is hol a kettős mérce?Arról nem tehet,hogy te mindenben azt látsz amikor amerikai dolgot kritizálnak.Egyáltalán mi köze az Apachenak a MIG-hez?
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 660
8 883
113
2018-ban ne legyen téma a korrózói? A teljes klasszikus 29-es flottát lényegében nullázta a függőleges vezérsík korróziója az oroszoknál alig 8 éve.
Itt meg egy részegysés problémáján rugózik, amitől a flotta azért továbbbbb repked, csak különleges törődés igényel, ha jól értem.

Vagy a Szu-34 első szériája, aminek nincs APU-je és gyártás után kellett szétkapni a gépeket és átalakítani?

A jenki árazáson köszörüli a nyelvét. Aha... Hogyan is volt az indiai hordozó? 1.8 mrd-ról indult és a végén majdnem 4 mrd-ot akartak kérni érte.

Elég durva pedig csak pár példát hoztam...

Ki írt ilyent?
Kicsit, üldözési mániád van....
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 230
24 347
113
Még az európai országokban is ritkán van akkora transzparencia, mint a jenkiknél. A zseblégierős megjegyzés nem igaz olyan típsokra, amiből több száz üzemel, akkor is, ha különböző országokban.

Nem a gyártó üzemelteti a cég gépjármű flottáját,hanem fordítva...nem szabályszerű, hogy mindenkinek azonos költségei legyenek,...persze ez nem a legjobb példa...de nem is a legrosszabb:)
 
M

molnibalage

Guest
Nem a gyártó üzemelteti a cég gépjármű flottáját,hanem fordítva...nem szabályszerű, hogy mindenkinek azonos költségei legyenek,...persze ez nem a legjobb példa...de nem is a legrosszabb:)
Az üzemeltetési költségek legnagyobb része hardveres kötődésű saját üzemben. Ez szimpla matekból és bérekből kijön. A hardver gyártása az összes rendelkezésre álló géptől függ pótalkatrészeknél. Az F-16 esetén ez több ezer aktív gép. A Gripen C/D esetén meg kevesebb, mint 200...