[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Transzparencia? Skunk works, meg boeing, northrop, stb kedveli ezt. Mdd dettó. Oláhok csettintenének néha azon, ami ott megy. Az átlagpolgárt meg megetetik mesékkel.
Az üzemben tartott technikáról. Ne keverd már a titkos fejlesztéseket. Az SR-71-ről is fotótól kezdve volt minden a hh alatt, a harcászati paraméterek voltak bizalmasak.

A szezont kevered a fazonnal...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
9 035
20 474
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 361
16 682
113
Az üzemben tartott technikáról. Ne keverd már a titkos fejlesztéseket. Az SR-71-ről is fotótól kezdve volt minden a hh alatt, a harcászati paraméterek voltak bizalmasak.

A szezont kevered a fazonnal...
Az üzemben lévőre is írtam, lásd a "szoftver csomagok" meg sárkány "megerősítések" árazását. Legutóbb az F-15 nél nem tudták áttolni. Értékelném, ha nem kioktató hangnemben válaszolnál rögtön.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 361
16 682
113
Nem értem a kommentedet.
Átláthatóságot említettél az usaf-kapcsán. Arra jeleztem, hogy a "mintademokráciában" bizony nem rózsás a helyzet. Tekintve, hogy a beszállítók miket megengednek maguknak. Rendszeresek a túlárazások, vagy silány a teljesítést (a la apach rotorlapátok). De a független és szabad tenderezés se segített ezen (Brothers in arms film is ezt karcolgatta).
 
M

molnibalage

Guest
Átláthatóságot említettél az usaf-kapcsán. Arra jeleztem, hogy a "mintademokráciában" bizony nem rózsás a helyzet. Tekintve, hogy a beszállítók miket megengednek maguknak. Rendszeresek a túlárazások, vagy silány a teljesítést (a la apach rotorlapátok). De a független és szabad tenderezés se segített ezen (Brothers in arms film is ezt karcolgatta).
Milyen "túlárazásokra" gondolsz?
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 361
16 682
113
Csak az F-15 kapcsán:
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=52957&p=365440
http://aviationweek.com/defense/center-fuselage-rebuild-could-be-f-15cd-achilles-heel
https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/8109-pilotak-kritizaljak-az-f-15-osok-modernizacios-programjat
http://www.airforcemag.com/Magazine...ents/2017/September 2017/0917_Tirpak_SLEP.pdf

A legutolsó hír a sasról, hogy a szerkezeti megerősítésre a korábbi 30-40 m dodó helyett harmadáron jár a licit. De ezt htka-n olvastam.

Folytatva; egyetlen lövész katona felszerelése 15-20 ezer dollár (80-90ezer forintért Oakley repeszálló szemvédő is cseppet annak tűnik, a bakancshoz és kesztyűhöz képest).

Beszállítók: -egy részük racionalizálásból tömegtermékből kendácsol katonai alkatrészt (F-35 kínai chip gondok; "kereskedelmi" személyi drónok, etc).
-nyerészkedők; FBO-n keresztül csipegetnek "kisebb" beszerzésekből, aminek a teljesítési minőség a kritikán aluli.

Nem bántani akartalak vele, de el kell fogadni, hogy nem veszta szűzek utaznak a fegyverüzletben sehol (és a lobbi tevékenységet meg sem említem).
Amúgy az F-15-ös kapcsán meg nem értem az értetlenségedet, mert úgy emlékszem pont te értekeztél a gépről hosszan.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 361
16 682
113
Ja...átlagpolgárhoz max a bírósági fázisban lévő ügyek jutnak el...ha eljutnak (pl.: FBO).
 
M

molnibalage

Guest
Csak az F-15 kapcsán:
http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=52957&p=365440
http://aviationweek.com/defense/center-fuselage-rebuild-could-be-f-15cd-achilles-heel
https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/8109-pilotak-kritizaljak-az-f-15-osok-modernizacios-programjat
http://www.airforcemag.com/MagazineArchive/Magazine Documents/2017/September 2017/0917_Tirpak_SLEP.pdf

A legutolsó hír a sasról, hogy a szerkezeti megerősítésre a korábbi 30-40 m dodó helyett harmadáron jár a licit. De ezt htka-n olvastam.

Folytatva; egyetlen lövész katona felszerelése 15-20 ezer dollár (80-90ezer forintért Oakley repeszálló szemvédő is cseppet annak tűnik, a bakancshoz és kesztyűhöz képest).

Beszállítók: -egy részük racionalizálásból tömegtermékből kendácsol katonai alkatrészt (F-35 kínai chip gondok; "kereskedelmi" személyi drónok, etc).
-nyerészkedők; FBO-n keresztül csipegetnek "kisebb" beszerzésekből, aminek a teljesítési minőség a kritikán aluli.

Nem bántani akartalak vele, de el kell fogadni, hogy nem veszta szűzek utaznak a fegyverüzletben sehol (és a lobbi tevékenységet meg sem említem).
Amúgy az F-15-ös kapcsán meg nem értem az értetlenségedet, mert úgy emlékszem pont te értekeztél a gépről hosszan.
Senki nem mondta, hogy Veszta szüzek, de 30 éves gépek teljes stukturális újjáépítése, korszerűsítése és átépítése szerinted mennyibe kéne, hogy kerüljenek?

Én azt látom, hogy sokaknak a 30+ éves hh-s USD árak égtek be a fejekbe, csak azóta eltelt sok idő.

  1. Sokkal kevesebb gépre oszlanak szét a költségek.
  2. Infláció.
1972 táján 20 misi volt a flyway ára egy F-14A ára. Ez nem tűnik soknak, de inflációval korrigálva kb. ennyibe fáj ma F-35A. Izé...

Teljesen más környezetben teljesen máshogy áraznak. Ezt is illene figyelembe venni...
Kb. 100 gép számára szükséges a program, minden gép egyedi állapotú és olyan gépeket építenek át, amik '60-as évek tervezési szemléletével született és 30+ évesek, stukturálisan sem azonosak. Elég sok munkaóra ezt megcsinálni és a bérek meg olyanok, amilyenek...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 836
113
Millen island rotorlapatrol beszeusz???

a durva nőrokonait a telefon prediktív vagy mi billentyűzetének...

Szóval milyen rotorlapátoktól beszélaz?
Beugrik tavalyról a repedések esete az izraeli AH-64-en, de azt részben az átlag USAF gépeknél jóval erősebb igénybevétel okozta.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
9 035
20 474
113
a durva nőrokonait a telefon prediktív vagy mi billentyűzetének...

Szóval milyen rotorlapátoktól beszélaz?
Beugrik tavalyról a repedések esete az izraeli AH-64-en, de azt részben az átlag USAF gépeknél jóval erősebb igénybevétel okozta.
E heti Hírhalomban volt:
"Korrodálódó csavaranyák miatt állította le az AH-64E Apache Guardian harci helikopterek átvételét az Amerikai Hadsereg. A kritikus helyen található kötőelemek a tenger közeli bázisokon az elfogadottnál nagyobb mértékű kémiai reakciót folytatnak a levegőben található sós levegő hatására. A Boeing már tavaly óta dolgozik a kérdéses alkatrész újra tervezésén, februárban azonban úgy döntött a hadsereg vezetősége, hogy a probléma megoldásáig nem vesznek át újabb példányokat."
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 329
90 813
113
(Most minden Boeing termékkel probléma van. Ha jól emlékszem, az eredeti híreket linkeltem az F-15/F-18/Apache topikokban.)
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 361
16 682
113
E heti Hírhalomban volt:
"Korrodálódó csavaranyák miatt állította le az AH-64E Apache Guardian harci helikopterek átvételét az Amerikai Hadsereg. A kritikus helyen található kötőelemek a tenger közeli bázisokon az elfogadottnál nagyobb mértékű kémiai reakciót folytatnak a levegőben található sós levegő hatására. A Boeing már tavaly óta dolgozik a kérdéses alkatrész újra tervezésén, februárban azonban úgy döntött a hadsereg vezetősége, hogy a probléma megoldásáig nem vesznek át újabb példányokat."
Ráadásul 2018-ban ne legyen már a korrózió téma (egyébként sanszosan nem a sós levegő az oka a pletykák szerint).
 
M

molnibalage

Guest
2018-ban ne legyen téma a korrózói? A teljes klasszikus 29-es flottát lényegében nullázta a függőleges vezérsík korróziója az oroszoknál alig 8 éve.
Itt meg egy részegysés problémáján rugózik, amitől a flotta azért továbbbbb repked, csak különleges törődés igényel, ha jól értem.

Vagy a Szu-34 első szériája, aminek nincs APU-je és gyártás után kellett szétkapni a gépeket és átalakítani?

A jenki árazáson köszörüli a nyelvét. Aha... Hogyan is volt az indiai hordozó? 1.8 mrd-ról indult és a végén majdnem 4 mrd-ot akartak kérni érte.

Elég durva pedig csak pár példát hoztam...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 786
91 058
113
2018-ban ne legyen téma a korrózói? A teljes klasszikus 29-es flottát lényegében nullázta a függőleges vezérsík korróziója az oroszoknál alig 8 éve.
Itt meg egy részegysés problémáján rugózik, amitől a flotta azért továbbbbb repked, csak különleges törődés igényel, ha jól értem.

Vagy a Szu-34 első szériája, aminek nincs APU-je és gyártás után kellett szétkapni a gépeket és átalakítani?

A jenki árazáson köszörüli a nyelvét. Aha... Hogyan is volt az indiai hordozó? 1.8 mrd-ról indult és a végén majdnem 4 mrd-ot akartak kérni érte.

Elég durva pedig csak pár példát hoztam...

Hol írta,hogy máshol nem baj?Sehol!Akkor még is hol a kettős mérce?Arról nem tehet,hogy te mindenben azt látsz amikor amerikai dolgot kritizálnak.Egyáltalán mi köze az Apachenak a MIG-hez?