@Szittya Kislunlacházán több, mint elég betonfedezék van, oda kellene átköltöztetni a repülőezredet.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Úgy, hogy a V upgrade-t vagy 900 (?) gépen végzik el. De 500-ön vagy tuti. Ehhez képest a AESA radaros, MAWS-os stb-vel felszerelt C Gripen igénye eddig 0 db.
Akkor egy 14 darabos "flottára" ezt megcsinálni, hogy mennyi lenne. Felejtős. Ennyiért majdnem inkább vesz F-35A-t az ember és csókolom.
A terveket meg lehet rendelni, aztán vagy vesznek a termékből, vagy nem. F-20-nak is volt protója, oszt senkinek nem kellett...
Hányszor hozza még fel valaki ezt az elvetélt ötletet? Az a bázis halott, 30 éve csak rohad. Abban sem vagyok biztos, hogy elfér benne a Gripen, de még, ha igen is, a XXI. századi követelményeknek egészen biztosan nem felel meg. Kecsót most újítják és bővítették fel, erre az egészet hátrahagynád?@Szittya Kislunlacházán több, mint elég betonfedezék van, oda kellene átköltöztetni a repülőezredet.
A svédek már adtak pénzt a Saabnak arra hogy 2021 végéig dolgozzon ki egy korszerűsítési programot a C/D Gripenekre, hogy azok 2035-ig még megfelelő technikai színvonalat képviseljenek. Ebbe akarunk mi is becsatlakozni. A svédeknek az az érdeke hogy egységes legyen a világban szétszórt kis számú C/D flotta a hazaival, de nem biztos hogy mindenki kérni fogja a korszerűsítést. Az elméleti maximum az kb. 157 gép (kb. 100 svéd gép, 14 cseh, 14 magyar, 18 dél-afrikai, 11 thai gép). De a csehek szerintem simán cserélik a csak bérlet gépeiket 2028-tól E/F Gripen bérlésre vagy más típusra, a dél-afrikaiaknak semmi szüksége erre a korszerűsítésre, a svédek pedig csak max 50-60 gépet akarnak korszerűsíteni. Így valós szám az kb. 85 gép lehet (60 svéd + 14 magyar + 11 thai), ha nem tudnak még valahová eladni használt korszerűsített C/D Gripent.
F20 vs. Gripen felújítás = gizike és a gőzeke esete...A terveket meg lehet rendelni, aztán vagy vesznek a termékből, vagy nem. F-20-nak is volt protója, oszt senkinek nem kellett...
Kecsóba csak pumpáljuk a pénzt, ahogy Tatába és Győrbe is, de ugyanúgy sz@r marad, ahogy volt.Hányszor hozza még fel valaki ezt az elvetélt ötletet? Az a bázis halott, 30 éve csak rohad. Abban sem vagyok biztos, hogy elfér benne a Gripen, de még, ha igen is, a XXI. századi követelményeknek egészen biztosan nem felel meg. Kecsót most újítják és bővítették fel, erre az egészet hátrahagynád?
Mikor hagyunk fel ezzel a "használjuk a régi szart" mentalitással..?
Most valódi haderőt építünk valódi képességekkel vagy fillérbaszunk?
Nézd meg milyen országok vették meg a JAS-39-est Európában. Nyugati szemmel csórók...F20 vs. Gripen felújítás = gizike és a gőzeke esete...
Az F20 as egy csoró országoknak szánt olcsó vadászgép lett volna,
a Gripen C/D esetében meg egy MLU programról van szó azért hogy 2035 ig versenyképes legyen a tipus.
És akkor szerinted nem az a megoldás, hogy Kecsón a kvázi 0 órás betonjával és mindenjén épül akkor betonfedezék?Kecsóba csak pumpáljuk a pénzt, ahogy Tatába és Győrbe is, de ugyanúgy sz@r marad, ahogy volt.
Egy katonai reptér nem attól katonai reptér, hogy "világszínvonalú világítástechnikával" segítjük a gépek leszállását, hanem attól, hogy háborús viszonyok közötti üzemeltetésre készítjük fel.
Ennek híre-hamva sincs.
Nem ez a gond az összehasonlítással.Nézd meg milyen országok vették meg a JAS-39-est Európában. Nyugati szemmel csórók...
Nem, a megoldás az lett volna, hogy egy árva fillért sem lett volna szabad oda befektetni, de most hogy már megtörtént, a Concorde-szindróma esete áll fenn (to big to fail), így tovább öntik a tízmilliardokat egy alapvetően értelmetlen projektbe.Nézd meg milyen országok vették meg a JAS-39-est Európában. Nyugati szemmel csórók...
És akkor szerinted nem az a megoldás, hogy Kecsón a kvázi 0 órás betonjával és mindenjén épül akkor betonfedezék?
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem, hadgyjuk hátra az egészet és egy 30+ éve nem katonai reptér rohadtó szarjait használjuk és költözzön el egész Kecsó?
Komolyan mondom...
Kapjunk már a fejünkhöz...
A Northrop szinte teljesen a saját kockázatára fejlesztette ki. Egy ötlet köré. Ami annak fényében volt furcsa, hogy az F-16A-t a csóró Pakisztán is megvette...Nem ez a gond az összehasonlítással.
- Az F20 az USA kormány ötlete volt azzal hogy...ez majd jó lesz valami csóró országnak....
Na ez a lényeges különbség.A Northrop szinte teljesen a saját kockázatára fejlesztette ki. Egy ötlet köré.
30 milliárdból mennyi oblyektum légvédelmi eszköz jönne ki és azadna e hasonló védelmet.
De ettől még csak terv marad és ha engem kérdel ez kb. feed terv szintje lesz.Na ez a lényeges különbség.
A SAAB a C/D felújítási programot nem egy saját ötlet alapján valósítja meg,
hanem a Svéd katonai vezetés bejelentett igénye alapján, teljes mértékben állami finanszírozásból teszi.
Pár dolgot nem értek megint Szittyánál.
1, Gépágyú védelem: Ez nem azt jelenti, hogy valaki a vadászgépével végig szórja az összes gépet? Ha valamit csinálunk, az szerintem édes kevés, hogy fedélzeti géppityu meg máshol felrobbant bombák repeszeitől védjük. Ha máshol felrobbant a bomba, akkor az ottani gép vagy normális fedezékben állt vagy megsemmisült.
2, Én azt javaslom, hogy úgy kezdjünk tervezni, ha az ország akar ilyet, hogy az ellenség tökéletesen tudni fogja a fedezék meglétét és legfeljebb azt lehet mismásolni, hogy pontosan mennyit bírnak. De Hozzávetőlegesen lesznek elképzeléseik. (Például megnézik a Közbeszerzési Értesítőből az árát. Arról nem is beszélve, hogy egy emberüket kiállítják az út szélére és számolja, hány teherautó beton ment be.)
3, Én nem a mostani technológiával számolnék, hanem a jövővel. A veszély és az áthatolás ereje valószínűleg nem lefelé fog csökkenni.
4, Ha én felvetném, valszeg nagyon nagy támadást kapnék, hogy melyik az olcsóbb? Beton fedezéket építeni a gépeknek vagy működő légelhárítást. (És itt az sem érv számomra, hogy ágyúval nem lövünk verébre. Ha egy rakéta eljut Kecskemétig, az önmagában elég drága, hogy egy rövid hatótávolságú rakétával leszedjük. Akár egy mobil egység odaállításával is. Egy drónra szintén ez igaz, ha nyerni akarjuk a háborút, akkor a berepülő darab csak egy nagyobb raj része, aminek 95%-át már le kellett tudnunk lőni. Ott már költség tekintetében nem számít egy rakéta, ami elintézi.)
Szóval nekem nem tetszik ez az olcsó, de jó sok. Mennyi lenne az a jó sok? A gépek számának 10-szerese? Vagy csak dupla annyi, hogy ne kelljen egyre rákölteni rendes pénzt? És cserébe a találatok 50%-a megsemmisít egy kulcsfontosságú gépet. Ha és amennyiben ilyen problémáink lesznek, hogy nem tudjuk megvédeni Kecsót és környékét sem, akkor nem egyetlen találatra kellene számolni.
Szóval nem világos számomra, hogy mi ez az olcsó, de sok előnye.
Közben olvasom, hogy ez benned is felmerült.![]()
Mikor hagyunk fel ezzel a "használjuk a régi szart" mentalitással..?
félreértesz megint én nem azt mondtam hogy gépágyú ellen kell védenie hanem azt hogy (olyan tipus is van) arról szól az egész szétesett kommentáradatom hogy nagyon nem egyféle betonfedezék van és nagyon nm mindegy hogy mit hogyan alkalmazunk. alkalmaznánk. az hogy a felsorolás tárgyát képezi semmit nem jelent a véleményemről.Pár dolgot nem értek megint Szittyánál.
1, Gépágyú védelem: Ez nem azt jelenti, hogy valaki a vadászgépével végig szórja az összes gépet? Ha valamit csinálunk, az szerintem édes kevés, hogy fedélzeti géppityu meg máshol felrobbant bombák repeszeitől védjük. Ha máshol felrobbant a bomba, akkor az ottani gép vagy normális fedezékben állt vagy megsemmisült.
2, Én azt javaslom, hogy úgy kezdjünk tervezni, ha az ország akar ilyet, hogy az ellenség tökéletesen tudni fogja a fedezék meglétét és legfeljebb azt lehet mismásolni, hogy pontosan mennyit bírnak. De Hozzávetőlegesen lesznek elképzeléseik. (Például megnézik a Közbeszerzési Értesítőből az árát. Arról nem is beszélve, hogy egy emberüket kiállítják az út szélére és számolja, hány teherautó beton ment be.)
3, Én nem a mostani technológiával számolnék, hanem a jövővel. A veszély és az áthatolás ereje valószínűleg nem lefelé fog csökkenni.
4, Ha én felvetném, valszeg nagyon nagy támadást kapnék, hogy melyik az olcsóbb? Beton fedezéket építeni a gépeknek vagy működő légelhárítást. (És itt az sem érv számomra, hogy ágyúval nem lövünk verébre. Ha egy rakéta eljut Kecskemétig, az önmagában elég drága, hogy egy rövid hatótávolságú rakétával leszedjük. Akár egy mobil egység odaállításával is. Egy drónra szintén ez igaz, ha nyerni akarjuk a háborút, akkor a berepülő darab csak egy nagyobb raj része, aminek 95%-át már le kellett tudnunk lőni. Ott már költség tekintetében nem számít egy rakéta, ami elintézi.)
Szóval nekem nem tetszik ez az olcsó, de jó sok. Mennyi lenne az a jó sok? A gépek számának 10-szerese? Vagy csak dupla annyi, hogy ne kelljen egyre rákölteni rendes pénzt? És cserébe a találatok 50%-a megsemmisít egy kulcsfontosságú gépet. Ha és amennyiben ilyen problémáink lesznek, hogy nem tudjuk megvédeni Kecsót és környékét sem, akkor nem egyetlen találatra kellene számolni.
Szóval nem világos számomra, hogy mi ez az olcsó, de sok előnye.
Közben olvasom, hogy ez benned is felmerült.![]()
az olcsó de jó sok sem az én találmányom mint a vietnámi háborús irás is mutatja bevet szokás hogy olcsó fedezékekből többet építenek így matematika segíítségével csökkentik a károkat... vagy épp egyenesen elkerülik azt ami a gépeket illeti. (szétrombolhatatlan betonfedezék nincs egy bunkrrombolónak semeik sem áll ellen és az olcsóbb mint egy fedezék és aki háborúrakészül számolés vásárol.)Pár dolgot nem értek megint Szittyánál.
1, Gépágyú védelem: Ez nem azt jelenti, hogy valaki a vadászgépével végig szórja az összes gépet? Ha valamit csinálunk, az szerintem édes kevés, hogy fedélzeti géppityu meg máshol felrobbant bombák repeszeitől védjük. Ha máshol felrobbant a bomba, akkor az ottani gép vagy normális fedezékben állt vagy megsemmisült.
2, Én azt javaslom, hogy úgy kezdjünk tervezni, ha az ország akar ilyet, hogy az ellenség tökéletesen tudni fogja a fedezék meglétét és legfeljebb azt lehet mismásolni, hogy pontosan mennyit bírnak. De Hozzávetőlegesen lesznek elképzeléseik. (Például megnézik a Közbeszerzési Értesítőből az árát. Arról nem is beszélve, hogy egy emberüket kiállítják az út szélére és számolja, hány teherautó beton ment be.)
3, Én nem a mostani technológiával számolnék, hanem a jövővel. A veszély és az áthatolás ereje valószínűleg nem lefelé fog csökkenni.
4, Ha én felvetném, valszeg nagyon nagy támadást kapnék, hogy melyik az olcsóbb? Beton fedezéket építeni a gépeknek vagy működő légelhárítást. (És itt az sem érv számomra, hogy ágyúval nem lövünk verébre. Ha egy rakéta eljut Kecskemétig, az önmagában elég drága, hogy egy rövid hatótávolságú rakétával leszedjük. Akár egy mobil egység odaállításával is. Egy drónra szintén ez igaz, ha nyerni akarjuk a háborút, akkor a berepülő darab csak egy nagyobb raj része, aminek 95%-át már le kellett tudnunk lőni. Ott már költség tekintetében nem számít egy rakéta, ami elintézi.)
Szóval nekem nem tetszik ez az olcsó, de jó sok. Mennyi lenne az a jó sok? A gépek számának 10-szerese? Vagy csak dupla annyi, hogy ne kelljen egyre rákölteni rendes pénzt? És cserébe a találatok 50%-a megsemmisít egy kulcsfontosságú gépet. Ha és amennyiben ilyen problémáink lesznek, hogy nem tudjuk megvédeni Kecsót és környékét sem, akkor nem egyetlen találatra kellene számolni.
Szóval nem világos számomra, hogy mi ez az olcsó, de sok előnye.
Közben olvasom, hogy ez benned is felmerült.![]()
Ennyire jól sikerült egy éve a kecskeméti teljes pályafelújítás?A 30 éve, pont a kivonás előtt felújított és szinte nulla terhelést kapott lacházi kifutópálya még most is jobb állapotban van, mint a kecskeméti.
Már csak a műholdfelvételeket nézve élek a kétkedés jogával...A 30 éve, pont a kivonás előtt felújított és szinte nulla terhelést kapott lacházi kifutópálya még most is jobb állapotban van, mint a kecskeméti.
Én emiatt is pislogok.Ennyire jól sikerült egy éve a kecskeméti teljes pályafelújítás?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..