[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Egyre jobban égeted magad de sebaj :D
Gondolom nem tudod, hogy svájc , hogy vet Leopárdot? :rolleyes:
Képzeld el, hogy csináltak egy összehasonlító teszt nevű dolgot, ahol mind két harckocsi megfelelt.
Viszont a németek eladták a licenc jogokat, így svájc saját magának épített tankokat.
Hogy jön ez ahhoz, hogy gyarmatosítanak bennünket? :cool:
És akkor most térjünk vissza a régóta gyarmatként üzemelő Svájcra.
Hány darab harckocsijuk is lett ebből.
Megrobbantották a Leo2-t?
De ilyen apróságok nem zavarnak meg, ahogyan az sem, hogy a nálunk nem népesebb lakosságú Görögország és Svédország is tendereztek.
És érdekes módon ott is mindkettő kapott helyi gyártást!
Ki hitte volna, hogy így is lehet :rolleyes:
Még egyszer felmerül a kínzó kérdés?
Kaptak ingyen harckocsikat szétbarmolni? Meg mekkora is volt a biznisz?
Most már csak azon agyalok, hogy a 18 export felhasználóból összesen hányan roncsoltak szét komplett harckocsikat, csak hogy rájöjjenek, hogy nyugodtan megrendelhetik a már évtizedek óta több országban probléma nélkül üzemelő típust, amit ráadásult nyilvános teszteken kiértékeltek előzőleg más országok. :oops:
Különben milyen opcióink is voltak 2016-18-ban NATO tagországként új harckocsi beszerzésre?
M1, Leo2, K2, Leclerc
Az M1-nek csak gyengített exportverzióban elérhető, ráadásul olyan fogyasztással, amelyikre a gatyánk rámegy. Ráadásul te magad soroltad fel, hogy hány nyilvános teszten bukott el az M1 a Leoparddal szemben.
A K2-nek nem volt megoldott a hajtása, ráadásul 44 harckocsira egy meleg hátbaveregetést kaptunk volna, és nem hazai gyártást. Ha ez neked nem nyilvánvaló, akkor mit keresel itt egy haditechnikai fórumon?
Merkavából csak III-ast kaphattunk volna használtan. A 4-est nem exportálják.
A Leclercnek meg olyan ára van, amit nem véletlenül csak az arab országok engedtek meg maguknak.
Szóval volt egészen keményen 1 azaz egy a kiválasztásra érdemes harckocsi típus. Amivel ráadásul a kialakítani kívánt nehézdandárhoz alap, láncos SPG, logisztikai egyezéssel is megfogtuk az Isten lábát.
Nyilván megérte volna egy - szerinted - 2-3 éves procedúraval tökölni, csak hogy lobogtathasd ugyan azt az eredményt, amit már több hasonló teszten kihoztak.
Ez teljesen logikus.
Ráadásul - szerinted - az összes magyar katona, aki a részt vett a kiértékelésben/kiválasztásban nímand, csak te vagy a helikopter.
Szerintem lapozzunk! o_O
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Pont,hogy egyedül a Merkava IV-re volt hivatalos exportajánlat.Merkava III csak szóba került,hogy szállitanának használtan Kolumbiának-de igazábol ezt senki nem vette komolyan,nem is volt hivatalos ajánlat.
Az első ilyen ajánlatok, amik arról szóltak, hogy majd sorba veszik a Merkava 4-et, valamikor 2010-ből származnak, ráadásul még 2020-ból is 4,5M-ós árakkal dobálóztak.
Mi lett ebből? Semmi.
Nem gyanús ez neked kicsit? :oops:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 209
57 514
113
pl a raktározás a kijuttatás lehet bonyolít de a beszerzés és a karbantartás tartalékos rendszer esetében pl egyszerübb egy cat vagy egy scania erőforrás esetében csupán azért mert ezekhez az erőforrások javításában van az országba cca 1500 fő míg MTU esetében 150


Mi a bré kell az MTU motorhoz?
Aki tud mtz-t javítani,az tud MTU-t is,ugyanaz a 80 éves kula mint az összes 1 tengelyes,lökőrudas fos,minden adja magát,0,azaz nulla alkatrész van benne,ami rosszul,fordítva,vagy bármelyik másik alkatrész helyére be lehetne tenni.
Ha bármi speckó szerszám kell hozzá,az jön vele,jönnek a meghúzási nyomatékok is a könyvben,azt csókolom.
Amelyik sarky autószerelő ezután nem tudja összerakni,vagy szétszedni,az szereljen kapát,vagy gerebjét.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Err...
Nekem vannak olyan információim hogy a katonai vezetés egyértelműen Lynxet akart. Katonai szempontok alapján azt kellett volna venni. Aztán a politikai ringlispil mást dobott.
Arról a cseh Védelmi Minisztériumról ömlengesz, amelyiket a saját közbeszerzési hivatala büntetett meg, mert a helikoptereknél nem tartották be a szabályokat. De a radarok is meghívasos alapon dőltek el. Vagy SPG kapcsán szándékosan a Konstruktának azt a lövegét hívták meg a tenderre, amelyik a tender szempontjai szerint nem nyerhetett a Caesar ellen. Utólag mega Konstrukta vezére felháborodva jelezte, hogy a Caesar valódi vetélytársa az EVA lett volna a maga automata töltőjével, olcsóbban (!)
Vagy ha már IFV beszerzés. A PUMA úgy esett ki, hogy menet közben hirtelen megemelték a követelményrendszert 3+8 főre. Ezt nyilván az elején még nem tudták... Csak miután a PUMA túl jól szerepelt a teszteken.
Vagy amikor a nagy cseh hazafi miniszter asszony a döntés előtt fel volt háborodva, amikor a svédek utolsó mentsvárként odaadták volna nekik ingyen a mostani bérelt Gripeneket.
Vannak olyan hangok, hogy a svédek a CV90-nel lettek kárpótolva a Gripen elhajtása miatt.
De nyilván a minden tökéletesen működő közbeszerzéssel történt.
Amikor nem indítunk közbeszerzést, akkor lehet példákat sorolni más közbeszerzések "furcsagaiból".. Nos ezek a példák azért léteznek meg indult közbeszerzés. Nálunk meg se probálták. Megkörnyékezték Pappengberg papát és azóta minden RM. Szijj Lacit megkereste a Nurol Makina, mert kapott autópályatendert, hogy akar-e páncélautót gyártani. .. Folytassam??? Egy tiszta dolog volt az Airbus, amelyet legalább az A319-es, és a helikopercsalád jellemez. és ami még ennél is szégyenletesebb az L-39NG.. amire persze a non+ ultra a NER-nél (de régen írtam le..
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 292
113
Mi a bré kell az MTU motorhoz?
Aki tud mtz-t javítani,az tud MTU-t is,ugyanaz a 80 éves kula mint az összes 1 tengelyes,lökőrudas fos,minden adja magát,0,azaz nulla alkatrész van benne,ami rosszul,fordítva,vagy bármelyik másik alkatrész helyére be lehetne tenni.
Ha bármi speckó szerszám kell hozzá,az jön vele,jönnek a meghúzási nyomatékok is a könyvben,azt csókolom.
Amelyik sarky autószerelő ezután nem tudja összerakni,vagy szétszedni,az szereljen kapát,vagy gerebjét.
a tapasztalat ihazából a hiba okának megtalálásában rejlik. harceszközöknél mindenképp. Legalábbis az én tapasztalatom az hogy az öreg szakik t72 nél fél perc alatt kivágták hogy mi a gebasz és mit kell csinálni. míg a fiatalabbak kupaktanácsóltak. a párévesek meg szétszedték az ekész kacamucit hogy szemükkel lássák mi is lehet a hiba forrása... de az öregek azt is vágták hogyha most ez vagy az beszart akkor érdemes amazt is cserélni mert az lessz a következő.
de ez csak egyéni megfigyelésen alapuló dolog tehát vélemény.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Vagy azt gondolod, hogy akár egy 3Mrd-os keretbe (direkt írtam jóval többet) belefér ajándék 1-2 jármű, hogy felrobbantsuk? Ha jól emlékszem az ausztrálok 6Mrd-érteket rendelik az IFV-t, de MEG KELLETT VENNIÜK a robbantandó gépeket is.
Az adófizetők pénzének pazarlása viszont fel sem merül benned, amikor már több NATO országban rendszeresített típusokat akarsz tök feleslegesen szétcseszni, miközben 50 alatti nagyságrendben rendelünk, és egyik pályázó sem adná ingyen ezeket a gépeket.
...
No ez a szegénységi bizonyítvány!!!! Senki sem írta, hogy a Leo2A7-es újra kellett volna kipróbálni. De az Lnyx egyetlen NATO országban, sőt sehol nincs rendszeresítve, tehát az egész fenti írat épp azt jelzi, hogy beleugrottunk egy vagy jó, vagy rossz, a BTR-nél csak jobb lehet, játékba..
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 292
113
vólt olyan a bakonyba 2 gép fosta orrán szályán az olajat az eggyik vagy6m magasra spriccelt. az eggyik vasat az öregek a másikat a "fiatalság" javította az öregek kicsit tovább mókoltak nem sokkal csak egy cigi kv idejéig. a srácok által javított gép 3 nap múlva bekrepált (színtén olajos). az öregek által javítót kihúzta a hadgyakorlatot és nem halottam hogy újra előjött vólna a hiba a gépen később...
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Amikor nem indítunk közbeszerzést, akkor lehet példákat sorolni más közbeszerzések "furcsagaiból".. Nos ezek a példák azért léteznek meg indult közbeszerzés. Nálunk meg se probálták. Megkörnyékezték Pappengberg papát és azóta minden RM. Szijj Lacit megkereste a Nurol Makina, mert kapott autópályatendert, hogy akar-e páncélautót gyártani. .. Folytassam??? Egy tiszta dolog volt az Airbus, amelyet legalább az A319-es, és a helikopercsalád jellemez. és ami még ennél is szégyenletesebb az L-39NG.. amire persze a non+ ultra a NER-nél (de régen írtam le..
Értem, tehát szerinted sokkal jobb a kamu közbeszerzés, mint ha egyáltalán nincs közbeszerzés. Miben is? :cool:
Jelzem, hogy a felsorolt beszerzések között volt amelyik kapcsán egyáltalán nem volt közbeszerzés kiírva. ( a többségben csak sz@rtak a saját játékszabályaikra)
Többek között az F-35-ös megvásárlásának döntése mögött sem!
Ami nem mellesleg évekre fogja lenullázni a teljes cseh védelmi költségvetést.
Akkor miben is különbözik Orbánék munka leosztási módszere (amit folyamatosan köpködsz!) , és a cseh védelmi beszerzések módszertana?
A kedvencem a Vera NG beszerzés, még az előző miniszter alatt.
Úgy írta alá a szerződést a nímand, hogy az egységárat hitte a szerződés teljes költségkeretének, majd elkerekedett a szeme, mert hirtelen 2x annyit kellett érte fizetni, mert 2 készletet rendeltek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
No ez a szegénységi bizonyítvány!!!! Senki sem írta, hogy a Leo2A7-es újra kellett volna kipróbálni. De az Lnyx egyetlen NATO országban, sőt sehol nincs rendszeresítve, tehát az egész fenti írat épp azt jelzi, hogy beleugrottunk egy vagy jó, vagy rossz, a BTR-nél csak jobb lehet, játékba..
Jó hogy ennyire képben vagy a hozzászólásfolyamban.... :confused:

Elmondod nekünk ezen kívül, hogy melyik szóba jöhető modern láncos IFV van jelenleg rendszerben BÁRHOL?!?
Segítek:
  • Redback nincs,
  • CV90 Mk4 nincs,
  • Ajax nincs (vagy azzal egyenértékű ASCOD)
  • Namer ugyan van, de nem IFV!
  • a PUMA van, korlátozottan, 2020-ban esélyes volt, hogy szégyenszemre Mardert kell felújítaniuk a németeknek.
És nem a sima K-21, ASCOD, és sima CV90 nem jó megfejtés, mert ezzel az erövel a Lynx is már rendszerben van Marder néven.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Pogány

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Jó hogy ennyire képben vagy a hozzászólásfolyamban.... :confused:

Elmondod nekünk ezen kívül, hogy melyik szóba jöhető modern láncos IFV van jelenleg rendszerben BÁRHOL?!?
Segítek:
  • Redback nincs,
  • CV90 Mk4 nincs,
  • Ajax nincs (vagy azzal egyenértékű ASCOD)
  • Namer ugyan van, de nem IFV!
  • a PUMA van, korlátozottan, 2020-ban esélyes volt, hogy szégyenszemre Mardert kell felújítaniuk a németeknek.
És nem a sima K-21, ASCOD, és sima CV90 nem jó megfejtés, mert ezzel az erövel a Lynx is már rendszerben van Marder néven.
??? A közbeszerzés nem azt jelenti, hogy beszerzünk valamit teszt nélkül, és amit írtál arra hivatkozunk, hanem hogy transzparenciát teremtünk. Ez a kurva nagy különbség. A Marder és a Lynx között meg azonosság, hogy az RM gyártja és hasonló volt a követelmnyrendszer, és néhány alkatrész. Azért a CV90 változatok meg cca. azonos család. (hasonló mint tankban a M1-es vagy T-72)
Szóval a szezont a fazonnal. Ja meg segítséged ide-oda, mégis tesztelik az ausszik, nem pedig a fenti listád alapján választanak, mert ŐK hülyék természetesen. Én pld. odateszem a listára pld. a Borsukot is, meg van török és stb. más IFV is..
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 052
113
Az M1-nek csak gyengített exportverzióban elérhető, ráadásul olyan fogyasztással, amelyikre a gatyánk rámegy.

Az Abrams-nek nincsen exportverziója, hanem vannak a meglevő páncélzat csomagúak, a BRL-től kezdve a HAP-okon át az NGAP-ig, meg a vásárlók csoportosítása.

Az USA az Angliának, Izraelnek, és Ausztráliának 1 : 1 eredetit kínált. Anglia az előre eldöntötte, hogy Challenger kell, a Brit ipar életben tartása miatt, Izrael meg Merkava + Patton párosban utazik, pedig a Merkava + Abrams kombó jobb lenne.

9Am8JCr.jpg


oqtiqSc.png


A Görögöknek öreg, de valódi, a Tengerészgyalogság leélt Abrams-ei, a Tengerészgyalogság a legszegényesebb Amerikai haderőnem, ők gyalogságtámogatásra használnak bármi gépet, nem pedig más harckocsikkal való verekedésre, a nyílt terepen, az a Szárazföldi Erők feladata.

A Svédek akkoriban játszották az eszüket, hogy vennének USA fegyvert, de NATO-ba nem akarnak belépni, ezért csak BRL-1 / 2-es páncélzatú verziót kaptak volna, nem a születőben levő vadiúj HAP-ot.

Az Egyiptomiak is BRL-2-essel bírnak.

És az is kérdés, hogy harckocsi vs. harckocsi küzdelemben gondolkoznak, vagy ATGM a veszélyforrás, az ellen semmit nem tesz a szegényített urán.

hány nyilvános teszten bukott el az M1 a Leoparddal szemben.

A Svéd és Görög teszten egyformán jónak találtak az Abrams-et, a Svédnél a gyártásjogok voltak a döntők, a Görögök meg ex-Tengerészgyalogos Abrams-eket szerettek volna venni, csak idő közben megint fizetésképtelenséget jelentettek, No Pay, No Play, különben laikusan Leó 2 - Abrams vegyesflottában gondolkoztak.

A Leopárdot kevés helyen tendereztették, a legtöbb helyen politikai alapon döntötték el előre, hogy azt vesznek. Ha érdekelne, külön válaszban összegzem, hogy Kik, Miért milyen harckocsit vettek Európában.

A Leclercnek meg olyan ára van, amit nem véletlenül csak az arab országok engedtek meg maguknak.

A Leclerc papírforma szerint 1994-ben jött ki, de a Svéd teszten rosszul teljesített, mert lényegében frissen összeszerelt prototípust küldtek, nem előszériát. Érdemben 2001-től állították rendszerbe, akkorra meg a Leopárd 2-es sok helyen bebiztosította magát, sokáig reálisan vagy Abrams, vagy Leó 2-es közül lehetett válogatni.

Nyilván megérte volna egy - szerinted - 2-3 éves procedúraval tökölni, csak hogy lobogtathasd ugyan azt az eredményt, amit már több hasonló teszten kihoztak.

A teszteken biliacél / keményfa céllapokra lőnek, nem szokásuk felrobbanniuk / lángra kapniuk a harckocsiknak, és hasonlókat csinálni vele, pedig amikor valóságos tesztlövészeten, egy másik lestrapált harckocsi ellen nem működnek a Német lőszerek, de az Amerikai, és a Francia igen, akkor jönnek a kellemetlen meglepetések :)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az Abrams-nek nincsen exportverziója, hanem vannak a meglevő páncélzat csomagúak, a BRL-től kezdve a HAP-okon át az NGAP-ig, meg a vásárlók csoportosítása.
Jaja! Nem sz@rtunk a kútba, csak a kávára, aztán meg belelökdöstük.
Tehát nincs export verzió, csak DU páncélzatot senki más (azaz export partner) nem kap.
Az USA az Angliának, Izraelnek, és Ausztráliának 1 : 1 eredetit kínált.
Nope! Mindenki 1:1-ben eredetit kap, azzal a finom kis módosítással, hogy coki DU páncél betétek.
Az ausztrálok a legutóbbi Sep3-as megrebdelésük alkalmával is M1a1-et kaptak volna unique armour package-dzsel.
A Görögöknek öreg, de valódi, a Tengerészgyalogság leélt Abrams-ei, a Tengerészgyalogság a legszegényesebb Amerikai haderőnem, ők gyalogságtámogatásra használnak bármi gépet, nem pedig más harckocsikkal való verekedésre, a nyílt terepen, az a Szárazföldi Erők feladata.
Ezt is rosszul tudod!
A USMC-vel kapcsolatban csak múltidőben beszélhetsz az M1 kapcsán.
És nem azért kaptak/ragaszkodtak az M1A1-es verzióhoz, mert mazochisták voltak, hanem mert a partraszálló hajók terhelhetősége nem engedte a m1a2-es variánst rendszerbe állítását.
A Svéd és Görög teszten egyformán jónak találtak az Abrams-et, a Svédnél a gyártásjogok voltak a döntők, a Görögök meg ex-Tengerészgyalogos Abrams-eket szerettek volna venni, csak idő közben megint fizetésképtelenséget jelentettek, No Pay, No Play, különben laikusan Leó 2 - Abrams vegyesflottában gondolkoztak.

A Leopárdot kevés helyen tendereztették, a legtöbb helyen politikai alapon döntötték el előre, hogy azt vesznek. Ha érdekelne, külön válaszban összegzem, hogy Kik, Miért milyen harckocsit vettek Európában.
Ne fáradj! Ha azok az infóid is ilyen pontosak, akkor csak időpocsékolás mindenki szempontjából.
A teszteken biliacél / keményfa céllapokra lőnek, nem szokásuk felrobbanniuk / lángra kapniuk a harckocsiknak, és hasonlókat csinálni vele, pedig amikor valóságos tesztlövészeten, egy másik lestrapált harckocsi ellen nem működnek a Német lőszerek, de az Amerikai, és a Francia igen, akkor jönnek a kellemetlen meglepetések :)
Márpedig @Negan , meg @fip7 kolléga olyan teszteket követel, hogy a drága szállító lövesse szét a portékát a mi 2 szép szemünkért. Ráadásul az összes jelentkező! És igen, vannak tényleg ilyen tesztek (ausztral IFV, japán AMV) csak nem 44 elemű megrendelés kapcsán. :cool:
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
??? A közbeszerzés nem azt jelenti, hogy beszerzünk valamit teszt nélkül, és amit írtál arra hivatkozunk, hanem hogy transzparenciát teremtünk. Ez a kurva nagy különbség.
Sorold már fel a cseh F-35 beszerzést megelőző tesztek időpontjait! :cool:
Mi is volt a transzparencia a PUMA kitúrása kapcsán? Miért is döntöttek a cseh minisztériumban arról, hogy nem elég nekik a 3+6 fő. Nekik valamiért 3+8 kellett! Pedig egész addig a Pandurjaikat (amik 3+8 fősek voltak) csak 3+6 fővel használták. Az IFV tenderen azért indulhatott el a PUMA, mert az eredeti kiírásban csak 3+6 főt kértek. Nesze neked transzoarencia!:confused:
A Marder és a Lynx között meg azonosság, hogy az RM gyártja és hasonló volt a követelmnyrendszer, és néhány alkatrész.
Most betudom ezt annak, hogy állítólag a szárazföldi domain a gyengéd :rolleyes:.
A KF31 egy áthegesztett Marder I. (Volt a RM-nak dögivel?
A KF41 meg a KF-31-ben kipróbált rendszerek implementálása egy továbbfejlesztett Marder kettes tervre.
Azért a CV90 változatok meg cca. azonos család. (hasonló mint tankban a M1-es vagy T-72)
Jaja. Teljesen új az egész digitalizált tűzvezető rendszer, és a minden elektrolizált lett. Új gumihevederes hajtása van, új motorja, és kihajtása is!És kapott egy komolyabb páncélzatot. Attól, hogy a váza nagyjából (!) stimmel, ez még egy vadiúj jármű! Szóval az MK4 ugyan annyira kipróbálatlan, mint a Lynx.
Szóval a szezont a fazonnal. Ja meg segítséged ide-oda, mégis tesztelik az ausszik, nem pedig a fenti listád alapján választanak, mert ŐK hülyék természetesen. Én pld. odateszem a listára pld. a Borsukot is, meg van török és stb. más IFV is..
Milyen Borsukot? Az úszóképes Borsukot, amelyik prototípusa most lett még csak kész, és hivatalosan talán még a lengyelek sem rendelték meg, vagy az Anders/K-21/mittoménmi alapú nehéz Borsukot, amelyik többször el lett kaszálva? Az ausztrálok meg már kizartak minde béna próbálkozást, és ugye a Redback és a Lynx marad. A hírek szerint mindkét jármű jól teljesített. Namost az a kis probléma, hogy akkor, amikor minekünk rendelnünk kellett (ugye így is több éves csúszásban vagyunk!), akkor még Redback még nem létezett. Az ausztrálok adtak lóvét rá, hogy megépüljenek a tesztpéldányok.
Te vállaltad volna, hogy kifizetsz 6db (3-3) tesztpéldányt, csak azért, hogy tesztelgess?
Aztán mire jutottak?
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 052
113
Nope! Mindenki 1:1-ben eredetit kap, azzal a finom kis módosítással, hogy coki DU páncél betétek.
Az ausztrálok a legutóbbi Sep3-as megrebdelésük alkalmával is M1a1-et kaptak volna unique armour package-dzsel.

Az Izraeli F-15-ösök azok fejlettebbek, erősebbek, és eredetibbek, mint az USAF gépei, és akkor mi akadálya volt, hogy Abrams-ből is fullosat üzleteljenek ki ?

A Britek számára az Abrams nem jelentett újdonságot, mert a tévesen Chobham-nek nevezett páncélzat feltalálói a Britek, amit megosztottak az Amikkal, és a Németekkel. Az Alumínium Chieftain volt előbb, és nem is az Abrams és a Leó 2-es protó, mégis nem jegyzik a Briteket, igazságtalanul.

SlbrAQL.jpg


Already in 1968 the British FVRDE was working on a set of armor modules.

The glacis / upper front plate and noseplate of the Chieftain tanks was to be fitted with Burlington armor. This armor consisted of three plates in a spaced configuration with a combined weight of 0.75 tons. The addition of a burster plate increases the total weight of the additional armor to 1.05 tons. It was capable to withstand multiple hits.

In 1970 the British MoD considered Burlington/Dorchester armor as ready for use in a series production version of a tank. Following the rather disappointing results of investigating the feasibility to upgrade the existing Chieftain with Burlington armor, it was decided to develop a new tank based on already existing components.

Meanwhile the German - American project, the KPz-70 / MBT-70 was a failure due to unproven technology, the British pressured the United States to adopt Chobham armor. In order to prevent the further development of Burlington armor without British participation, the informations given to Germany were limited on a "need to know" basis, the same had been done earlier with the information released to the United States.


És nem azért kaptak/ragaszkodtak az M1A1-es verzióhoz, mert mazochisták voltak, hanem mert a partraszálló hajók terhelhetősége nem engedte a m1a2-es variánst rendszerbe állítását.

A Tengerészgyalogság lehet hogy lélekben nagy partraszálló műveletes, de a valóságban Irakban és Afganisztánban háborúztak, ott meg hol lehet partra szállni ?

Az Ausztráloknál is lehet terelni, mert ők is szeretik partaszálló hajóztatni az Abrams-et, és megy a dilemmázás, hogy akkor most valami hibrid, átmeneti modell legyen, amit elbírnak. És amúgyis az Ausztrálok hol háborúznának ?


Ne fáradj! Ha azok az infóid is ilyen pontosak, akkor csak időpocsékolás mindenki szempontjából.

Az, hogy az egyik harckocsi 91 %-ot kap, a másik 86-ot, az azt jelenti, hogy egyenlően jónak találták a Svédek.

A Görög teszten 78 - 72 - 72 %-ok, jóindulattal egyenlő jók, de gyakorlatban súlyos kettősmérce, pl. a Görög harckocsizók nem tudták sem az Abrams-et, sem a T-80U-t kezelni, Amerikai és Orosz személyzetekkel ismételtek, azoknak elsőre, hibátlanul ment, de csak az Amerikait fogadták el, az Orosz ismétlést nem.

És van a Rheinmetall / KMW prospektusfüzete, és van a valóság, Kurdisztánban. És az Abrams-nek meg Irak az teljesen jó, és Szaúd sem olyan tragikus.

Márpedig @Negan , meg @fip7 kolléga olyan teszteket követel, hogy a drága szállító lövesse szét a portékát a mi 2 szép szemünkért. Ráadásul az összes jelentkező! És igen, vannak tényleg ilyen tesztek (ausztral IFV, japán AMV) csak nem 44 elemű megrendelés kapcsán. :cool:

A Svédek kaptak tesztelésre 5 darab T-80U-t, és mindegyik épen szolgáltatták vissza, mégis meggyőződhettek a páncélvédettségéről. És mégis hogyan ? Úgy, hogy a gyártótól megkapták a páncélzat leírását, nem egy nagy Что это kérdés ez, lőtábla-elemeket / UFP-t legyártották, arra lövöldöztek, és nyert megállapítást, hogy a DM 33-as 75 %-os valószínűséggel nem tudja leküzdeni, addig az M829-es az már 50 %-ossal sikerül neki.

xgrCPpz.jpg


E4JJbvQ.jpg


HDCB10x.jpg


A Lengyelek is csak szólóban legyártott T-72M1 UFP-re lőnek, nem kell ahhoz az egész gépet pepecselősen legyártani, hogy úgyis szétlőjjék.

5k5ovmI.jpg
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 052
113
Ne fáradj! Ha azok az infóid is ilyen pontosak, akkor csak időpocsékolás mindenki szempontjából.

A Briteknek Challenger-jük lett, a Leó nem tetszik nekik, és Abrams az, amire a közkatona elcserélné a Chally-t

A Franciák és a Németek a 70-es években próbáltak egy rövidéletű közös projektet, Franciáknál Napóleon néven futott, de nem lett belőle semmi, helyette önállóan a Leclerc.

A Spanyolok Vickers Valiant és Abrams licencben gondolkoztak, nem láttak esélyt, AMX-40 vs Linze / Leopárd 2-es meccs ment, helyette M60A1 / A3 Patton, és végül Leó 2A4 / A5 +, előre eldöntve, bármi versenyző nélkül

A Portugálok 2011-ig elvoltak az M60-as Patton-jeikkel

A Kanadaiak a Leó 1-eseikkel dettó

A Hollandok teszteltek, Németekkel maradtak, szerintük búvárkodnia is kell a harckocsinak, szerintem meg hülyeség

A Svédek az Abrams-et jobb tűzerejűnek és túlélőképességűnek találták, de nem kapták volna meg a gyártásjogokat, ezért Leó 2-es

A Görögök egyformán jónak találták mindegyik versenyzőt, kivéve a Challenger-t

A Lengyelek Abrams-re és K2-es Black Panther-re cserélik a T-72M1 és Leó 2-es flottájukat.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az Izraeli F-15-ösök azok fejlettebbek, erősebbek, és eredetibbek, mint az USAF gépei, és akkor mi akadálya volt, hogy Abrams-ből is fullosat üzleteljenek ki ?

A Britek számára az Abrams nem jelentett újdonságot, mert a tévesen Chobham-nek nevezett páncélzat feltalálói a Britek, amit megosztottak az Amikkal, és a Németekkel. Az Alumínium Chieftain volt előbb, és nem is az Abrams és a Leó 2-es protó, mégis nem jegyzik a Briteket, igazságtalanul.

SlbrAQL.jpg


Already in 1968 the British FVRDE was working on a set of armor modules.

The glacis / upper front plate and noseplate of the Chieftain tanks was to be fitted with Burlington armor. This armor consisted of three plates in a spaced configuration with a combined weight of 0.75 tons. The addition of a burster plate increases the total weight of the additional armor to 1.05 tons. It was capable to withstand multiple hits.

In 1970 the British MoD considered Burlington/Dorchester armor as ready for use in a series production version of a tank. Following the rather disappointing results of investigating the feasibility to upgrade the existing Chieftain with Burlington armor, it was decided to develop a new tank based on already existing components.

Meanwhile the German - American project, the KPz-70 / MBT-70 was a failure due to unproven technology, the British pressured the United States to adopt Chobham armor. In order to prevent the further development of Burlington armor without British participation, the informations given to Germany were limited on a "need to know" basis, the same had been done earlier with the information released to the United States.




A Tengerészgyalogság lehet hogy lélekben nagy partraszálló műveletes, de a valóságban Irakban és Afganisztánban háborúztak, ott meg hol lehet partra szállni ?

Az Ausztráloknál is lehet terelni, mert ők is szeretik partaszálló hajóztatni az Abrams-et, és megy a dilemmázás, hogy akkor most valami hibrid, átmeneti modell legyen, amit elbírnak. És amúgyis az Ausztrálok hol háborúznának ?




Az, hogy az egyik harckocsi 91 %-ot kap, a másik 86-ot, az azt jelenti, hogy egyenlően jónak találták a Svédek.

A Görög teszten 78 - 72 - 72 %-ok, jóindulattal egyenlő jók, de gyakorlatban súlyos kettősmérce, pl. a Görög harckocsizók nem tudták sem az Abrams-et, sem a T-80U-t kezelni, Amerikai és Orosz személyzetekkel ismételtek, azoknak elsőre, hibátlanul ment, de csak az Amerikait fogadták el, az Orosz ismétlést nem.

És van a Rheinmetall / KMW prospektusfüzete, és van a valóság, Kurdisztánban. És az Abrams-nek meg Irak az teljesen jó, és Szaúd sem olyan tragikus.



A Svédek kaptak tesztelésre 5 darab T-80U-t, és mindegyik épen szolgáltatták vissza, mégis meggyőződhettek a páncélvédettségéről. És mégis hogyan ? Úgy, hogy a gyártótól megkapták a páncélzat leírását, nem egy nagy Что это kérdés ez, lőtábla-elemeket / UFP-t legyártották, arra lövöldöztek, és nyert megállapítást, hogy a DM 33-as 75 %-os valószínűséggel nem tudja leküzdeni, addig az M829-es az már 50 %-ossal sikerül neki.

xgrCPpz.jpg


E4JJbvQ.jpg


HDCB10x.jpg


A Lengyelek is csak szólóban legyártott T-72M1 UFP-re lőnek, nem kell ahhoz az egész gépet pepecselősen legyártani, hogy úgyis szétlőjjék.

5k5ovmI.jpg
Légyszi kímélj meg a színes szagosított, szép képekkel ellátott bullshit arcomba tolásától!
Idetolsz egy halom érdektelen információt arról, hogy "amikor a Föld még izzó gázgömb volt..."
Légyszíves sorold fel a DU pancélbetétekkel operáló M1 export partnereket.
Akkor most van export verzió, vagy nincs?

Az meg hogy neked milyen képzeteid vannak az USMC feladattendszeréről, az teljesen lényegtelen.
A Marines az amerikai fegyveres erők partraszálló ereje. Minden fegyverük, fegyverrendszerük ennek az alapvető feladatnak van alárendelve.
És ezt a súlybeli problémát nem én találtam ki, hanem ez tény.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A Briteknek Challenger-jük lett, a Leó nem tetszik nekik, és Abrams az, amire a közkatona elcserélné a Chally-t

A Franciák és a Németek a 70-es években próbáltak egy rövidéletű közös projektet, Franciáknál Napóleon néven futott, de nem lett belőle semmi, helyette önállóan a Leclerc.

A Spanyolok Vickers Valiant és Abrams licencben gondolkoztak, nem láttak esélyt, AMX-40 vs Linze / Leopárd 2-es meccs ment, helyette M60A1 / A3 Patton, és végül Leó 2A4 / A5 +, előre eldöntve, bármi versenyző nélkül

A Portugálok 2011-ig elvoltak az M60-as Patton-jeikkel

A Kanadaiak a Leó 1-eseikkel dettó

A Hollandok teszteltek, Németekkel maradtak, szerintük búvárkodnia is kell a harckocsinak, szerintem meg hülyeség

A Svédek az Abrams-et jobb tűzerejűnek és túlélőképességűnek találták, de nem kapták volna meg a gyártásjogokat, ezért Leó 2-es

A Görögök egyformán jónak találták mindegyik versenyzőt, kivéve a Challenger-t

A Lengyelek Abrams-re és K2-es Black Panther-re cserélik a T-72M1 és Leó 2-es flottájukat.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Te ennyire komoly vitapartner vagy, egy újabb Leopárd - szektás.
Az milyen vita, amikor az egyik fél oda nem illő információk ömlesztésével próbálja elterelni a témat arról, hogy nincs igaza.
Tehát még mindig függ a levegőben, hogy ki használ DU pancélzatú M1-et export partnerként.
Mire válaszok ezek a kis színes információk?:
A Portugálok 2011-ig elvoltak az M60-as Patton-jeikkel

A Kanadaiak a Leó 1-eseikkel dettó
Ráadásul az összes állításod végére odatehetnéd, hogy:
...és végül Leo 2-t rendszeresítettek.
:cool:
De valahogy a te billentyűzeted erre nem áll rá.
Érdekes, mert ha felsorolod az M1-es rendszeresítők "sztoriait", akkor ott meg bátran odaírhatod, hogy:

...és végül M1-est rendszeresítettek, mert ellenkező esetben megvonják tőlük az amerikai katonai támogatást, és jó esetben megszűnnek létezni.