[HUN] T-72 korszerűsítés

ha nyilatkozhatna, se nyilatkozna, a legtöbb hozzászólása szimpla kötekedés, meg asztalverés, hogy mekkora király, aztán hozzáteszi, "hogy de most lehet nyugodtan anyázni"....eddig kb. ennyiben kimerült...saját szakmai terén kele, vagy molni ezerszer többet ír le és nem hősködik, ugyan így dudi, vagy vehetjük a mostanában felbukkant ozymandiast is, őket néha öröm olvasni...persze nyilván, majd jön a reakciója, hogy hülye vagyok és ha nem tetszik lehet besértődni meg anyázni :D....az éhesló nevű tagot juttatja eszembe az index fórumról...
Én értem a te véleményedet is itt ott, de be kell látni szerintem azt is, hogy valóban vannak ebben a HT vonalban olyanok, amiről egyszerűen nem beszélhetnek emberek. NEKEM is van ilyen. Belső szabályzók tiltják, ez van. Ettől még, nyilván, a saját kis területén képben lévő embert, ez érthető okokból zavarja, zavarhatja, ha jön egy civil lelkes amatőr, és néha megdöbbentő magabiztossággal kioktat, teljes meggyőződéssel, mert érti a matekot, meg lerepülte a repcsis szimben. Ezzel épp ezért vitatkozom itt ott, hogy ki a szakember, meg ki nem, ahogy te is felsoroltad a neveket, azt át lehetne azért gondolni. Érted, most tényleg bántás nélkül, nekem egy civil mérnök, ZERO katonai múltal, vagy haditechnikai cégnél eltöltött idővel, az nem szakember. Hivatkozzon itt nekem bárki egy Vári Gyulára, ha Mig-29 ról, vagy egy Kosiczky Attilára, ha Mig-21 ről van szó, és egyből más a mutatvány. Akagi meg lehet hogy már morgómedve, de olyan dolgokat mond az "öreg"(már bocs tőled AKAGI), amire ha figyelnek a fiatalabbak, csak okosabbak lehetnek... Nekem legalábbis átjön, hogy ki az, aki olvas rengeteg elérhető adatot a neten, játszik, és szakértőnek képzeli magát, meg ki az, aki csinálta, ott volt, és néha kibukik, hogy miről zagyválnak magas lóról a szimulátor hősök. Egyébként a vicc az, hogy a szakértői felsorolásból kihagytad azt a Laikit, aki szerintem itt a legszínvonalasabb, és pontosabb elemzéseket szokta nagy ritkán felkarcintani. NEKEM nagyon úgy tűnik, hogy Ő nem egy civil mérnök, pl...
 
<blockquote rel="eSeM">ha nyilatkozhatna, se nyilatkozna, a legtöbb hozzászólása szimpla kötekedés, meg asztalverés, hogy mekkora király, aztán hozzáteszi, "hogy de most lehet nyugodtan anyázni"....eddig kb. ennyiben kimerült...saját szakmai terén kele, vagy molni ezerszer többet ír le és nem hősködik, ugyan így dudi, vagy vehetjük a mostanában felbukkant ozymandiast is, őket néha öröm olvasni...persze nyilván, majd jön a reakciója, hogy hülye vagyok és ha nem tetszik lehet besértődni meg anyázni :D....az éhesló nevű tagot juttatja eszembe az index fórumról...
Én értem a te véleményedet is itt ott, de be kell látni szerintem azt is, hogy valóban vannak ebben a HT vonalban olyanok, amiről egyszerűen nem beszélhetnek emberek. NEKEM is van ilyen. Belső szabályzók tiltják, ez van. Ettől még, nyilván, a saját kis területén képben lévő embert, ez érthető okokból zavarja, zavarhatja, ha jön egy civil lelkes amatőr, és néha megdöbbentő magabiztossággal kioktat, teljes meggyőződéssel, mert érti a matekot, meg lerepülte a repcsis szimben. Ezzel épp ezért vitatkozom itt ott, hogy ki a szakember, meg ki nem, ahogy te is felsoroltad a neveket, azt át lehetne azért gondolni. Érted, most tényleg bántás nélkül, nekem egy civil mérnök, ZERO katonai múltal, vagy haditechnikai cégnél eltöltött idővel, az nem szakember. Hivatkozzon itt nekem bárki egy Vári Gyulára, ha Mig-29 ról, vagy egy Kosiczky Attilára, ha Mig-21 ről van szó, és egyből más a mutatvány. Akagi meg lehet hogy már morgómedve, de olyan dolgokat mond az "öreg"(már bocs tőled AKAGI), amire ha figyelnek a fiatalabbak, csak okosabbak lehetnek... Nekem legalábbis átjön, hogy ki az, aki olvas rengeteg elérhető adatot a neten, játszik, és szakértőnek képzeli magát, meg ki az, aki csinálta, ott volt, és néha kibukik, hogy miről zagyválnak magas lóról a szimulátor hősök. Egyébként a vicc az, hogy a szakértői felsorolásból kihagytad azt a Laikit, aki szerintem itt a legszínvonalasabb, és pontosabb elemzéseket szokta nagy ritkán felkarcintani. NEKEM nagyon úgy tűnik, hogy Ő nem egy civil mérnök, pl...

</blockquote>

Zsolti, szerintem altalanossagban ezt senki nem vitatja es teljesen jogosak az erveid.
Viszont ebben a konkret esetben teljesen masrol van szo.

+"Érted, most tényleg bántás nélkül, nekem egy civil mérnök, ZERO katonai múltal, vagy haditechnikai cégnél eltöltött idővel, az nem szakember."

Ez viszont szuklatokoruseg szerintem (nem bantasbol irom). Egyik sem feltetel ahhoz, hogy valaki jo meglatasokat tegyen, ha kello idot rafordit. Hazai palyan meg - legyunk realistak - nem sokkal tud a "hivatasos" sem tobbet az amatortol mernoki temakban.
 
ha nyilatkozhatna, se nyilatkozna, a legtöbb hozzászólása szimpla kötekedés, meg asztalverés, hogy mekkora király, aztán hozzáteszi, "hogy de most lehet nyugodtan anyázni"....eddig kb. ennyiben kimerült...saját szakmai terén kele, vagy molni ezerszer többet ír le és nem hősködik, ugyan így dudi, vagy vehetjük a mostanában felbukkant ozymandiast is, őket néha öröm olvasni...persze nyilván, majd jön a reakciója, hogy hülye vagyok és ha nem tetszik lehet besértődni meg anyázni :D....az éhesló nevű tagot juttatja eszembe az index fórumról...
Legalább a megszólítás....! Ha, akarod, hogy komolyan vegyelek.
Lándzsatörés alapja, hogy tudsz valamit....! Te mit teszel a kötözködésen kívül? Tudod, közel egy évig én voltam Molni "magyar hangja"! Volt közöttünk néhány magánjellegű párbeszéd, és ezért egy kicsit többet engedhetek meg magamnak a vele szembeni kötözködésnek! Mivel nem "hülyegyerek" tudja, hogy mire célzok. Alles ugyan ezt teszi csak finomabban! Laiki egy kicsit durvább formában. Ezektől az emberektől mikor hallottál konkrét "élménybeszámolót"? Egy "költői" kérdés: Te az életed folyamán aláírtál legalább egy TÜK nyilatkozatot?
Üdv
 
<blockquote rel="akagi">2ndt
Ismerd a ráutalás értelmét?
Megkaptad, mint bárki más!
Bocsika!

Az ertelmet igen, csak nem latom, mire es mikor probaltal utalni.
Szoval ez igy maszatolas; ha titokvedelem kotelezne, akkor az gyartastechnologiara, uzletfel konkret szemelyere, stb. stb. vonatkozna, nem arra, hogy mit es miert vittek.

A pancelos/loveges temanal ez meg nem merult fel, megsem sikerult valaszolni. Szoval ez nekem a nagyotmondas esete, kis titokzatoskodassal, ervek hianyaban.
</blockquote>
Most mást nem mondok, csak csorgasd a nyálad!
 
"Most mást nem mondok, csak csorgasd a nyálad!"
Mire? A vitakeptelensegre?;)
Hidd el, orulnek, ha annal nagyobb kihivasokkal nem kene kuzdenem az eletben, mintsem, hogy elfogadjam, hogy valaki valaszkeptelen:)
 
Az érc minősége maximum régen volt érdekes (kb.60 éve..), amikor feltalálták a kemencét... Az érc feltárása ugyanúgy megy a vasgyártásnál. Kapsz nyersvasat, szennyezőkkel. Utána jön az acélgyártás. Ebben a szektorban ez jobbára ívfényes kemence (kb. 20% ócskavas betéttel). Ezzel egész jó minőségű acél érhető el, (általában egy vákuum alatti zónás átolvasztás még van), majd jön a kedvencem, az üstmetallurgia, ahol összejátszák a célnak megfelelő összetételt, majd ismételt átolvasztás vákuum alatt. Ezután leöntik a bugát. Az ezután következő termomechanikus alakításával még azt csinálnak neked, amit akarsz. Innentől fogva az érc származási helye nem oszt, nem szoroz...
 
Az érc minősége maximum régen volt érdekes (kb.60 éve..), amikor feltalálták a kemencét... Az érc feltárása ugyanúgy megy a vasgyártásnál. Kapsz nyersvasat, szennyezőkkel. Utána jön az acélgyártás. Ebben a szektorban ez jobbára ívfényes kemence (kb. 20% ócskavas betéttel). Ezzel egész jó minőségű acél érhető el, (általában egy vákuum alatti zónás átolvasztás még van), majd jön a kedvencem, az üstmetallurgia, ahol összejátszák a célnak megfelelő összetételt, majd ismételt átolvasztás vákuum alatt. Ezután leöntik a bugát. Az ezután következő termomechanikus alakításával még azt csinálnak neked, amit akarsz. Innentől fogva az érc származási helye nem oszt, nem szoroz...

Koszonom. En is ilyemire emlekeztem, utana is olvastam gyorsan, hogy jol emlekszem-e, de amig szakikent nem irtad le, nem kockaztattam a feluletesnek sem nevezheto tudasom miatt a metallurgiaban.
 
Az érc minősége maximum régen volt érdekes (kb.60 éve..), amikor feltalálták a kemencét... Az érc feltárása ugyanúgy megy a vasgyártásnál. Kapsz nyersvasat, szennyezőkkel. Utána jön az acélgyártás. Ebben a szektorban ez jobbára ívfényes kemence (kb. 20% ócskavas betéttel). Ezzel egész jó minőségű acél érhető el, (általában egy vákuum alatti zónás átolvasztás még van), majd jön a kedvencem, az üstmetallurgia, ahol összejátszák a célnak megfelelő összetételt, majd ismételt átolvasztás vákuum alatt. Ezután leöntik a bugát. Az ezután következő termomechanikus alakításával még azt csinálnak neked, amit akarsz. Innentől fogva az érc származási helye nem oszt, nem szoroz...
Na? ezt magyarázd meg az angol energiaügyi minisztériumnak!
Ha Te mondod, akkor rögtön bezárják az olenyegorszki angol tulajdonú vasércbányát. Jó lesz a magyar pirit is,meg egy zacskó rozsdás szeg!
 
Úgy néz ki, Akagi menstruál :D Lemaradtam valamiről? A Htka-ból mikor lett zártkörű "szocializmusban x helyen dolgozók baráti köre"?
 
Akkor látom fényes jövőnket, mi magyarok eszes nemzet vagyunk, meg tudunk csinálni mindent, akár 1 forintért. hozzá is kellene kezdeni már holnap...
 
Na? ezt magyarázd meg az angol energiaügyi minisztériumnak!
Ha Te mondod, akkor rögtön bezárják az olenyegorszki angol tulajdonú vasércbányát. Jó lesz a magyar pirit is,meg egy zacskó rozsdás szeg!

</blockquote>
látom, nem megy át a lényegi mondandóm... Elmész tankolni, benzint. A benzined alapja lehet orosz, szaúdi, mexikói, venezuelai kőolaj, amelyek bizonyos szempontból különböznek egymástól - de ez maximum addig érdekes, még tervezik a finomítót (más hőmérsékletek, más nyomások, (csak egy kicsit) meg pár helyen másfajta anyagok. A végeredmény ugyanaz, 95-ös benzin.

A spéci orosz ércedből nem marad semmi, miután redukálták - csak a nyersvasban jelenlévő C, Mn, Si, P, S, O2, H2, N2 meg a maradék Fe. Az acélgyártásnál ezeket tovább redukálják, a végeredmény még kevesebb C, valamivel több Mn, P, S, O2, H2, N2 csökkenés, és így tovább, lásd írásom.

A mai technológiával tök mindegy, hogy honnan származik az érc, nem a kemence falazata fog számítani, mint ahogy számított 50 éve. A többi technológiai lehetőséggel (oxigénlándzsa, betét oldal, üstmetallurgia, stb.) azt csinálok neked, amit akarsz. A kohászat fejlesztése nem akadt el az "angol energiaügyi minisztériumban..."
 
Nem tudom mi a magyarázata, majd a szakértők elmondják, a 90-es években a Daewoo-ék és más dél-koreai cégek a távol -keleti kikötőkben hosszú ideje rohadó szovjet roncshajókat vásárolták fel, mivel az oroszoknak még szétbontani se volt pénzük. Megvették nyersanyag áron és elvitték a saját kohóikba feldolgozni.
Namost, nem is ez az érdekes, hanem hogy volt egy Racerünk (Kadett Sedan koppintás) ami koreai gyártású volt, viszont 3 év után elkezdett szépen kirügyezni, amit még anno a Dacia sem csinált.
Vajon lehet-e összefüggés a nyersanyag, vagy a feldolgozás minőségéből következően a régi fémből esetlegesen előállított új alkatrészek nagyfokú korrodálásának ténye között ? Nem értek hozzá, de nekem ez valószínűnek tűnik.
 
Ezek gyártási hibákra, de nem az anyag hibája. Manapság már ragasztanak szinte mindent, ahol nincs végigfutó hegesztés. Így tudják a megfelelő átrozsdásodás elleni garanciát adni.

Az orosz hadihajók ócskavasként felhasználást sem az anyagminősége korlátozza, hanem az, hogy sok hajó a nem megfelelő elhatározás miatt nem gyenge rádióaktivást mutat. 1998 óta kötelező minden fémtermék esetében a rádióaktivitást ellenőrizni és a műbizonylaton feltüntetni (általában elég egy bizonyos érték alatt van..)
 
Annyit az éjjellátókhoz, hogy 1-2 éve is volt nagy balhé belőle, mert vadászati kiállításra egy cég már több éve próbált behozni 2.gen éjjellátókat, és a kiállításon mindig lekapcsolták őket, elkobozva az eszközöket, hogy tiltott hadiipari cuccok. Persze magánban simán be tudsz hozni autóval néhány darabot, és magadnak, ismerősöknek kis körben ténylegesen tudod terjeszteni, de nagyobb kereskedelmi mennyiséget nem tudsz eladni, a szabályok miatt. A vadőr, vagy első rendőr/hivatlos szervnek fogalma nincs, hogy mi az első, vagy másodgen + eszköz, honnan is tudhatná, nem erről szól a kiképzésük..
 
Itthon is árulnak vadászboltok Gen2 (ez még törvényes) cuccokat, miért ne lehetne nagyobb mennyiséget? A harmadik generáció számít ht-nak. Az, hogy a hülye rendőr meg mibe üti bele az orrát a joggal ellentétesen, az egy más kérdés.
 
A generációkba rosszul emlékezetem. A dolog lényege, hogy van olyan generációs éjjellátó, amelyeket más - akár környező országból be lehetettet szerezni, de itthon nem árulható, mert hadiipari cuccnak minősül(t).

http://beo-pa.hu/hu/hirek/ejjellato_ll_gen_uj_jogi_szabalyozas
 
Ezek gyártási hibákra, de nem az anyag hibája. Manapság már ragasztanak szinte mindent, ahol nincs végigfutó hegesztés. Így tudják a megfelelő átrozsdásodás elleni garanciát adni.

Az orosz hadihajók ócskavasként felhasználást sem az anyagminősége korlátozza, hanem az, hogy sok hajó a nem megfelelő elhatározás miatt nem gyenge rádióaktivást mutat. 1998 óta kötelező minden fémtermék esetében a rádióaktivitást ellenőrizni és a műbizonylaton feltüntetni (általában elég egy bizonyos érték alatt van..)

Ez a radioaktivitas mibol szarmazik? A fedelzeten tarolt eszkozokbol?
 
<blockquote rel="ozymandias">Ezek gyártási hibákra, de nem az anyag hibája. Manapság már ragasztanak szinte mindent, ahol nincs végigfutó hegesztés. Így tudják a megfelelő átrozsdásodás elleni garanciát adni.

Az orosz hadihajók ócskavasként felhasználást sem az anyagminősége korlátozza, hanem az, hogy sok hajó a nem megfelelő elhatározás miatt nem gyenge rádióaktivást mutat. 1998 óta kötelező minden fémtermék esetében a rádióaktivitást ellenőrizni és a műbizonylaton feltüntetni (általában elég egy bizonyos érték alatt van..)

Ez a radioaktivitas mibol szarmazik? A fedelzeten tarolt eszkozokbol?

</blockquote>

Van egy-két történet a "kevésbé szakszerűen tárolt" rádióaktív hulladékokról