[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Ezek szerint van/lehet erősebb a motor, ha nincs elqrva. Más forrásokban is ezt látom, a közl-gépész ismerős is megerősitette.
Korrekt. Köszönöm!








A horvátoknak is van ezzel a blokkal (46-os) 850 Le-s, sőt 1000 Le-s motorjuk.
Ezek pár-tíz-évvel ezelőttről.


Jármű-gépész véleménye:
Az eredeti tervezéskor figyelembe vett technológiák miatt akkora túlméretezés van, hogy --kicsit is gondosabb modernizálással-- gond nélkül meg lehet csinálni.

Ahogy a példák mutatják kb. 20 éve meg is történt -és azóta is-.
De Mi nem tudjuk megcsinálni.
...értem.
Bővebben: Nem értem ! (B+)



...ez megint ugyan az, mint a "fa-ék-szintű" iraki Enigma pre-NERA páncélozás témája volt:
- 90 körül, a közismerten high-tech/német-preciz, embargós, kecske-pásztor csapat megcsinálta,
- elszánt fórumtagjaink -- ki tudja miért ( ? ? ? ) lelkes csoportja -- szerint, Magyarország képtelen erre.
..."húsz-húszban", semmi COCOM-mal, "tele" német autó-gyárakkal. Még kicsit sem mertek álmodni:
cl.gif
cl.gif
cl.gif

...értem.
Bővebben: Nem értem ! (B+)




U.i: ...mert kezd már felb@szni már az egész fórum hülyének nézése.
Lassan elkezdem elemezni, hogy melyik "ellenzőnek", melyik érdekcsoporttal egyezik a véleménye. Ha lúd, legyen "dundi"... ;)

Ugye nem baj ? :cool:
ránézve a RENK honlapjára, az említett váltót 40-55 tonnás tömegre tervezték, hány tonna lenne a felhúzott 72-es?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
Egy jóbarátom dobta fel egyszer az ötletet, hogy el kellene bizniszelni a ruszkikkal valami kiolvadó hegyes-tajgás-folyós vidéken 2-300000 km2-ért az országot. Áttelepülni, felhúzni az alapokról a létet nyugodtan, aztán egy nagy középső ujjat felmutatva itthagyni a szent nyugatot a ruszkikkal a határaikon. :D

1, ...erről a forgatókönyvről a MAD MAX II. jut eszembe!

2, Nem rossz ötlet!
...bár a család mindig mondta, hogy sokkal nagyobbal/erősebbel nem szokott sikerülni korrekt üzletet kötni, vagy azt betartatni!



Az oroszok is demográfiai mélyrepülésben vannak a saját muszlimjaikhoz képest szóval nemigen van sok jóra esély náluk se.

Egy jóbarátom dobta fel egyszer az ötletet, hogy el kellene bizniszelni a ruszkikkal valami kiolvadó hegyes-tajgás-folyós vidéken 2-300000 km2-ért az országot. Áttelepülni, felhúzni az alapokról a létet nyugodtan, aztán egy nagy középső ujjat felmutatva itthagyni a szent nyugatot a ruszkikkal a határaikon. :D


Egy szép huszárvágás, szinte brilliáns megoldás jutott még eszembe: : államszövetség Izraellel !
Nekünk van Tőlük atom-ernyő, technológia, Achzarit/Merkava . . .
Nekik van Tőlünk élelmiszer, Eu-s piac, Eu-s tagság, Uniós pénz-hegyek . . .

Ha a "hozott" problémák kisebbek, mint amik megoldódnak mindkettőnknél, akkor Win-Win
cl.gif
cl.gif
cl.gif







(Bér-tollnokok: @krisss -t cseszegessétek, Ő mondta, hogy álmodozzak... :p :p :p , na jó, engem is, neh)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
K

kamm

Guest
[]

Szuper, remélem te mész majd ott elől a sivatagban, Most szólok piszok durva meglepetések fognak érni.

Az a kisebbik baj. Mi jon a gyozelem utan? Mert ebbe mar az amerikaiaknak is beletort a bicskajuk (nem veletlenul a zsidok is allandoan az amcsikkal akarjak megvivatni a sajat haboruikat.)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
ránézve a RENK honlapjára, az említett váltót 40-55 tonnás tömegre tervezték, hány tonna lenne a felhúzott 72-es?

. . . Kb. 50 tonna.
Ha csak NERA 52, Ha ERA/NERA akkor kb 47-8 tonna.

U.i: . . . készülj és légy "tökös" ( ;) ) , mindjárt jönnek a lobby-munkatárs-(fórum-)tagok megdolgozni a pénzükért és bemásolni a válaszokat.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 092
113
Egy szép huszárvágás, szinte brilliáns megoldás jutott még eszembe: : államszövetség Izraellel !
Nekünk van Tőlük atom-ernyő, technológia, Achzarit/Merkava . . .
Nekik van Tőlünk élelmiszer, Eu-s piac, Eu-s tagság, Uniós pénz-hegyek . . .

Ez így is megvan nekik. Csak nem kell belépniük hozzá.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 937
18 426
113
Egy jóbarátom dobta fel egyszer az ötletet, hogy el kellene bizniszelni a ruszkikkal valami kiolvadó hegyes-tajgás-folyós vidéken 2-300000 km2-ért az országot. Áttelepülni, felhúzni az alapokról a létet nyugodtan, aztán egy nagy középső ujjat felmutatva itthagyni a szent nyugatot a ruszkikkal a határaikon. :D

Egy fenét, akkor inkább Madagaszkár. Aztán még haditengerésztet is lehetne itt megtárgyalni, az oldalon. :) Persze csak akkor, ha minden áttelepülőt, ami a teljes Kárpát medencei magyarság, ( 13-14 millió ?? ) berendezett lakás, családi ház várná. Munkahellyel, iskolákkal, óvodákkal, kórházakkal, hivatalokkal, nagyáruházakkal, családonként 2 néger, 20 éves szolgálólánnyal, stb. Különben nem megyünk. :)
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Egy szép huszárvágás, szinte brilliáns megoldás jutott még eszembe: : államszövetség Izraellel !

Erre azt mondanák, sorry, megvannak már a maguk palesztinjai.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ezek szerint van/lehet erősebb a motor, ha nincs elqrva. Más forrásokban is ezt látom, a közl-gépész ismerős is megerősitette.
Korrekt. Köszönöm!

Én így azt gondolom, hogy ez nem kivitelezhető a régi V-46-6 motorokkal. Úgy tudod megoldani, hogy a motort alapnak véve tervezel egy ezzel bizonyos szintig megegyező motort.

Mutatok neked erre egy egyszerű példát. Ez itt a V-46-6 motor. Az elején az a nagy tárcsa egy supercharger. Gyakorlatilag egy kompresszor, mikor forog a motor, akkor levegőt sűrít és ezzel javítja a teljesítményt, hiszen több oxigént pumpál az égéstérbe, emiatt tökéletesebb égés megy végbe. A lényeg, hogy a motorod által előállított erő mozgatja ezt is. Filmekben lehet néha látni, mikor a faszagyerek az autóban benyom egy kapcsolót, valami elkezd pörögni a motoron és kilő az autó. Na ez az eszköz az.
hAtpBOy.jpg

6659AEDEF1AC94726C2FA2E6082842D03262F95F

Itt egy V-92S2 motor. Itt már azt látod, hogy turbocharger van a motoron. Ugyanúgy az oxigéntöbblet bejuttatása a cél, viszont itt már nem a motorod tekeri, hanem a kiáramló kipufogógázok. Így nem csökkenti a motorod erejét, sokkal több oxigént, sokkal nagyobb nyomáson képes betolni az égéstérbe. Itt érkezünk el oda, hogy elképzelhető, az a motor, amit a supercharger nyomására terveztek nem fogja tudni elviselni átalakítás nélkül a turbocharger miatt megemelkedett nyomást, vagy hőterhelést. Olyan apróságokról nem is beszélve, mint meg kellene oldani az intercooler elhelyezését is. Sanszosan vizes rendszert használnak a hely miatt, de ezt nem tudom megmondani.
v-92c2_220914_1.jpg

V46-TK1 szerb/jugoszláv motor. Itt már 2 turbochargert alkalmaztak, ezzel sanszosan tovább emelve a bejuttatott levegő mennyiségét meg a gondokat is.
5-3k0-ef8OMJstF4CZABOMwy1uLLsb50pT11kljGj-dtDQydzjFkXVXvlSNnOVT4HvnsybnECAmiQOyL0zHVvW2TdXhYlAC4mEdYkxs2d2Q
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
Én így azt gondolom, hogy ez nem kivitelezhető a régi V-46-6 motorokkal. Úgy tudod megoldani, hogy a motort alapnak véve tervezel egy ezzel bizonyos szintig megegyező motort.

Mutatok neked erre egy egyszerű példát. Ez itt a V-46-6 motor. Az elején az a nagy tárcsa egy supercharger. Gyakorlatilag egy kompresszor, mikor forog a motor, akkor levegőt sűrít és ezzel javítja a teljesítményt, hiszen több oxigént pumpál az égéstérbe, emiatt tökéletesebb égés megy végbe. A lényeg, hogy a motorod által előállított erő mozgatja ezt is. Filmekben lehet néha látni, mikor a faszagyerek az autóban benyom egy kapcsolót, valami elkezd pörögni a motoron és kilő az autó. Na ez az eszköz az.

hAtpBOy.jpg

Bevallom a konkrét motort nem néztem meg. Ezért köszöntem is meg like-al azt az információt, hogy a lengyelek gondosabb munkával az eredti blokkból a 850 Le és 1000 Le teljesítményt is kihozták, mert én csak a 850 Le-t tudtam. (mondjuk az ezernél belépett nekik a váltó gond :( ).
Én egyébként abból indultam ki -amit le is írtam-, hogy a tervezés korabeli műszaki/gyártási lehetőségek és anyag-technológiai választék miatt olyan jelentős tűréssel kellett tervezni --például élettartami követelmények miatt--, hogy figyelembe véve az azóta eltelt idő alatti fejlődést, ezt a tartalékot hátrány nélkül át lehet váltani többlet teljesítményre.
Ezt a közlekedés-gépész végzettségű barátom megerősítette, sőt hozzátette, hogy víz-metanol befecskendezéssel rövid időre (percek) további jelentős teljesítmént lehet kivenni, gyakorlati hátrány nélkül, a II. V-h-s Messersmith Bf-109-hez és más ezt a megoldást alkalmazó típusokhoz hasonlóan.
Mindkettő egy ismert módszer, semmi műszaki kockázata nincs, a rossz megvalósításon kívül.

De azt is hozzátette mosolyogva, --amit meg is értettem--, hogy a magyar mentalitást ismerve, ezt az "EXTRA TELJESÍTMÉNY" időtartamot egy "atombiztos" automatikával kell korlátozni, elhárítva az "emberi tényező" hibalehetőségét: "ki-a-tökös-legény-ha-nem-Én"/ és hasonlók . . . " " :hadonaszos: " "





Szívet melengető képek mikor a Weiland feltöltő beindul :) :) :)

A valóságban egy elektromos motor forgatta a Weiland cég roots-feltöltőjét (ha jól emléxem ezekre).
Akkor is jó a film. Nálam klasszikus. Főleg a második :rolleyes:

Az utolsó V8-as...



Itt egy V-92S2 motor. Itt már azt látod, hogy turbocharger van a motoron. Ugyanúgy az oxigéntöbblet bejuttatása a cél, viszont itt már nem a motorod tekeri, hanem a kiáramló kipufogógázok. Így nem csökkenti a motorod erejét, sokkal több oxigént, sokkal nagyobb nyomáson képes betolni az égéstérbe. Itt érkezünk el oda, hogy elképzelhető, az a motor, amit a supercharger nyomására terveztek nem fogja tudni elviselni átalakítás nélkül a turbocharger miatt megemelkedett nyomást, vagy hőterhelést. Olyan apróságokról nem is beszélve, mint meg kellene oldani az intercooler elhelyezését is. Sanszosan vizes rendszert használnak a hely miatt, de ezt nem tudom megmondani.
v-92c2_220914_1.jpg

Én úgy látom, hogy ezen is mechanikus feltöltő (super-charger) van. Bár ez is oktató változat, egyes elemk hiányoznak, de úgy látom, hogy felül a két hengerfej között kap meghajtást.
...vagy nem. A tévedés jogát fenntartom. :)




V46-TK1 szerb/jugoszláv motor. Itt már 2 turbochargert alkalmaztak, ezzel sanszosan tovább emelve a bejuttatott levegő mennyiségét meg a gondokat is.
5-3k0-ef8OMJstF4CZABOMwy1uLLsb50pT11kljGj-dtDQydzjFkXVXvlSNnOVT4HvnsybnECAmiQOyL0zHVvW2TdXhYlAC4mEdYkxs2d2Q

Ha jól látom hengersoronként egyet-egyet, amik "keresztbe" töltik a hengereket, 2x3-t, oldalanként 3-t, 3-t. Érdekes. Nem tudom milyen konstrukciós elv miatt választották ezt a valamivel bonyolultabb megoldást. Talán a nagyobb hibatűrés miatt: az egyik oldali feltöltő sérülése esetén nem lesz annyira aszimmetrikus a teljesítmény leadás.
Vagy valami más miatt. ???




Köszönöm!
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Bevallom a konkrét motort nem néztem meg. Ezért köszöntem is meg like-al azt az információt, hogy a lengyelek gondosabb munkával az eredti blokkból a 850 Le és 1000 Le teljesítményt is kihozták, mert én csak a 850 Le-t tudtam.

Az a gond, hogy nem tudjuk az 1000 lóerős változat mennyire az eredeti motor. Simán lehet, hogy ez egy teljesen új motor, amiben egy csomó minden meg lett erősítve, arrébb lett fúrva, nagyobb nyomásra lett tervezve.
Az információk alapján van a 850 lovas motor, ami sanszosan a meglévő motorok megpiszkálása. Itt ugye mindösszesen 70 lóerővel lett meghúzva a motor, de a lengyel fórumozók szerint nagyon rossz az élettartama.
Meg van nekik a sanszosan teljesen újragondolt 1000 lóerős, amit meg nulláról kéne gyártani és mellé még kéne valahonnan sebességváltót is venni vagy tervezni. Na ezt nem akarják a lengyelek meglépni, mert drága. Sanszosan elalibiznek a hegyekben álló régi motorokkal és imádkoznak, hogy minél hamarabb érkezzen az új vas.
Egyébként én a szerb power pack felé nézelődnék, ha feladatba kapnám a T72 modernizációt. 1200 hp, hozzá saját sebességváltó. Állítólag az egész motort át kellett nekik tervezni, elpiszmogtak vele több mint 10 évet, de üzembiztos, minimális átalakítással bemegy az M/M1 változatokba, ha igaz a légszűrők elhelyezésével/kialakításával kell csak szórakozni.
Nem néz ki igénytelen munkának.
dsc_0179-1_0.jpg


Én úgy látom, hogy ezen is mechanikus feltöltő (super-charger) van. Bár ez is oktató változat, egyes elemk hiányoznak, de úgy látom, hogy felül a két hengerfej között kap meghajtást.
...vagy nem. A tévedés jogát fenntartom. :)

A szelepfedelek között befelé megy a levegő, oldalt a leömlők látszanak. Szintén a szelepfedelek között a levegőcsövek fölött lenne a turbóból kilépő kipufogógázokat elvezető cső.
Így néz ki a motor másik oldala.
DSC_9055.jpg


Ha jól látom hengersoronként egyet-egyet, amik "keresztbe" töltik a hengereket, 2x3-t, oldalanként 3-t, 3-t. Érdekes. Nem tudom milyen konstrukciós elv miatt választották ezt a valamivel bonyolultabb megoldást. Talán a nagyobb hibatűrés miatt: az egyik oldali feltöltő sérülése esetén nem lesz annyira aszimmetrikus a teljesítmény leadás.
Vagy valami más miatt. ???

Ugyanaz. Azok a csövek amik jól látszanak azok a kipufogógázok elvezetésére szolgálnak. A friss levegő a hengerfejek között látszódó zöld csövön jut el a hengerekhez. Úgy van, viszont ahogyan mondtad, egy turbó egy hengersor, csak nem keresztben. A kipufogógázok a fényes csöveken eljutnak a turbóig, ott visszafordulnak és az alul lévő fehér csövön haladnak tovább. Az, hogy 2 traktusra van osztva a leömlő sanszosan a nyomás miatt van. Így vékonyabbak a csövek, alacsonyabb motorfordulat mellett megpörgeti a kipufogógáz a turbókat.
Itt jobban látszik, a fényes hőálló rész a leömlőket takarja, alatta látszik a cső bandázzsal megtekerve amin visszafele jön a kipufogógáz a turbóból.
dsc_0157-1_0.jpg
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 639
14 618
113
Hát ez most egy nem túl népszerű vélemény lesz, de szerintem az európai és az amerikai fehér kultúrkör elbukott :( És a szép lassú hanyatlás és összeomlás lesz az osztályrésze, a nyugatiak birkák minket meg kiszaporodnak. Az emberi civilizáció meg lép kettőt hátrafelé. Mondjuk a dícsőséges elmúlás preferálandó.
Osztom. De nem a színesek fognak nyerni, hanem a kelet ázsiai. Ők örülni fognak a fehérek kiesesenek
k, és le fogják sütni a színesek bármihez való jogait.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 282
120 103
113
Az a gond, hogy nem tudjuk az 1000 lóerős változat mennyire az eredeti motor. Simán lehet, hogy ez egy teljesen új motor, amiben egy csomó minden meg lett erősítve, arrébb lett fúrva, nagyobb nyomásra lett tervezve.
Az információk alapján van a 850 lovas motor, ami sanszosan a meglévő motorok megpiszkálása. Itt ugye mindösszesen 70 lóerővel lett meghúzva a motor, de a lengyel fórumozók szerint nagyon rossz az élettartama.
Meg van nekik a sanszosan teljesen újragondolt 1000 lóerős, amit meg nulláról kéne gyártani és mellé még kéne valahonnan sebességváltót is venni vagy tervezni. Na ezt nem akarják a lengyelek meglépni, mert drága. Sanszosan elalibiznek a hegyekben álló régi motorokkal és imádkoznak, hogy minél hamarabb érkezzen az új vas.
Egyébként én a szerb power pack felé nézelődnék, ha feladatba kapnám a T72 modernizációt. 1200 hp, hozzá saját sebességváltó. Állítólag az egész motort át kellett nekik tervezni, elpiszmogtak vele több mint 10 évet, de üzembiztos, minimális átalakítással bemegy az M/M1 változatokba, ha igaz a légszűrők elhelyezésével/kialakításával kell csak szórakozni.
Nem néz ki igénytelen munkának.
dsc_0179-1_0.jpg




A szelepfedelek között befelé megy a levegő, oldalt a leömlők látszanak. Szintén a szelepfedelek között a levegőcsövek fölött lenne a turbóból kilépő kipufogógázokat elvezető cső.
Így néz ki a motor másik oldala.
DSC_9055.jpg




Ugyanaz. Azok a csövek amik jól látszanak azok a kipufogógázok elvezetésére szolgálnak. A friss levegő a hengerfejek között látszódó zöld csövön jut el a hengerekhez. Úgy van, viszont ahogyan mondtad, egy turbó egy hengersor, csak nem keresztben. A kipufogógázok a fényes csöveken eljutnak a turbóig, ott visszafordulnak és az alul lévő fehér csövön haladnak tovább. Az, hogy 2 traktusra van osztva a leömlő sanszosan a nyomás miatt van. Így vékonyabbak a csövek, alacsonyabb motorfordulat mellett megpörgeti a kipufogógáz a turbókat.
Itt jobban látszik, a fényes hőálló rész a leömlőket takarja, alatta látszik a cső bandázzsal megtekerve amin visszafele jön a kipufogógáz a turbóból.
dsc_0157-1_0.jpg
A szerb modernizációról szóló videóban említi, hogy valami gebasz van motorral és emiatt egyelőre marad bent a régi és még hegesztik a jobbat.
 
  • Tetszik
Reactions: papi

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
A szerb modernizációról szóló videóban említi, hogy valami gebasz van motorral és emiatt egyelőre marad bent a régi és még hegesztik a jobbat.

Na ezt nem halottam, nekem az volt az utolsó infóm, hogy a főtengely melegedésével volt gondjuk, de egy olajhűtő bebarkácsolásával megoldották a dolgot. Ezek szerint ott sem kerek akkor minden még most sem.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
A 850 Le-re modernizálást(750 Le körülről) nem értem miért nem tudják megoldani, ekkora teljesítménynél alig több mint a mérési hiba.

???

A neten rengeteg felújító-csomag ad meg ennyit modernizálás utáni adatnak.

Ketten is mondták(gépész-mérnökök), hogy ilyen teljesítmény-többlettel az eredeti konstrukciónál sem lehet gond, meg lehet csinálni.

Az ezres valóban sokkal több, ott a tömbön kívül lehet, hogy minden más. Sőt, valószínűleg az is módosított(hűtés, olajozás, szinte minden...).
+50% teljesítményhez kell is.

+10-15%-hoz nem nagyon.
...pár perc víz/(m)ethanol-hoz is csak valami szakaszos-üzemű kiegészítők kellenek.

Hasonló területen dolgoznak(-tak) az ismerősök, megcsinálják, ha kell, "összeszedik" azt a +15%-ot. ( . . . valóban ! ;) )
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 282
120 103
113
A 850 Le-re modernizálást(750 Le körülről) nem értem miért nem tudják megoldani, ekkora teljesítménynél alig több mint a mérési hiba.

???

A neten rengeteg felújító-csomag ad meg ennyit modernizálás utáni adatnak.

Ketten is mondták(gépész-mérnökök), hogy ilyen teljesítmény-többlettel az eredeti konstrukciónál sem lehet gond, meg lehet csinálni.

Az ezres valóban sokkal több, ott a tömbön kívül lehet, hogy minden más. Sőt, valószínűleg az is módosított(hűtés, olajozás, szinte minden...).
+50% teljesítményhez kell is.

+10-15%-hoz nem nagyon.
...pár perc víz/(m)ethanol-hoz is csak valami szakaszos-üzemű kiegészítők kellenek.

Hasonló területen dolgoznak(-tak) az ismerősök, megcsinálják, ha kell, "összeszedik" azt a +15%-ot. ( . . . valóban ! ;) )
Hát látod valami nem kerek mégsem. Gondolom megoldják mert azért jól meghízott az M84 attól a formás ERA csomagtól :D (Még mindig a legszebb t-72 variáns vitathatatlanul)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
Hát látod valami nem kerek mégsem. Gondolom megoldják mert azért jól meghízott az M84 attól a formás ERA csomagtól :D (Még mindig a legszebb t-72 variáns vitathatatlanul)

Nekem nem okoz gondot egy "kihívás" :cool: , emelem a tétet:

920 Le (Víz-(m)ethanollal)


( U.i: Valóban meg lehet csinálni --szerintem--, nem a fórumot troll-kodom. )
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
A 850 Le-re modernizálást(750 Le körülről) nem értem miért nem tudják megoldani, ekkora teljesítménynél alig több mint a mérési hiba.

Azt ne felejtsd el, hogy maga a V-46 motor az 650 lóerővel kezdett, szóval a V-46-6 is már egy 130 pacival meghúzott változat.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 977
14 035
113
Hát látod valami nem kerek mégsem. Gondolom megoldják mert azért jól meghízott az M84 attól a formás ERA csomagtól :D (Még mindig a legszebb t-72 variáns vitathatatlanul)

Azt ne felejtsd el, hogy maga a V-46 motor az 650 lóerővel kezdett, szóval a V-46-6 is már egy 130 pacival meghúzott változat.


Nyomtunk egy home ̶o̶f̶f̶i̶c̶e̶ pub-ot a Diesel-es gépész barátokkal, átnéztük a V-46-ot és "szemtelenül jó" megoldást találtunk.
A tanulság az volt, hogy a "nem-sikerült" csapatok nem tudták "átlépni a oroszok árnyékát" (...és a sajátjukat) ;) : a megoldás (csomag), amit találtunk, biztos, hogy munkára bírj 850 lovat.
Stabilan.
..."gombokért", vagyis megfizethető áron módosítható és üzemeltethető, :cool:
+ a Víz/(m)ethanol: 920 Le (kb. és percekig).
...ha addig bírja az erőátvitel minden eleme. Bírja ? ? ?

A beszélgetés tárgya + egy kis látvány:

renderdock-team-rend6.jpg



dvs.gif