[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

hunemperor

Well-Known Member
2020. június 14.
808
2 096
93
Ez szerintem félreértés. A svédek állami szinten beszálltak a Tempestbe.
A Flygsystem 2020 megoldásai be lesznek építve a Tempestbe. Annak meg végképp semmi értelme, hogy a svédek 2 külön típust fejlesszenek.
Ez igaz, de most olyan szaga van, hogy a különutas politika ide is begyűrűzhet.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 095
113
Ez igaz, de most olyan szaga van, hogy a különutas politika ide is begyűrűzhet.
Tulajdonképpen minden tag a Tempestben különutas valamilyen szinten.
Az angolok most léptek ki az EU-ból. A svédek ugye semlegesek. Az olaszoknak nagyon nem fűlött a foguk beszállni a FCAS programba.
Az biztos, hogyha beszállunk mi is, akkor azért az elég komoly diplomáciai üzenet is lesz egyben.
Gyakorlatilag az európai elithez csatlakozunk elsőként volt VSZ országként.
A csehek, szlovákok, szlovénok, újjal fognak mutogatni. Így:

5l6536.jpg
 

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
5 291
13 955
113
Ez szerintem félreértés. A svédek állami szinten beszálltak a Tempestbe.
A Flygsystem 2020 megoldásai be lesznek építve a Tempestbe. Annak meg végképp semmi értelme, hogy a svédek 2 külön típust fejlesszenek.
Amirol gondolom nyilvan targyaltak Johnsonnal az "onvezeto Challenger" mellett.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 421
113
És ezen miért akadsz fel? Az F-16C gépekkel évi 300 óra/gép mennyiséget repkednek. Az F-35A esetén ugyanezen mennyiséget nézve ez 28k USD óra.
Ez simán jó. Úgy, hogy a gépben ott a DAS, EOTS, ami az F-16C-ben nincs.

Amúgy szerinted a Gripen E, Rafale és a többi mennyiért repül? Kb. ugyanez.

Vagy a Szu-57 vagy a J-20, melyekről ugyan semmit sem tudunk, de fix, hogy bőven ettől horrorabb árral repülnek. Modern repülőgépek egyre bonyolultabbak, így drágábbak. Bónusz, hogy focsikorgatva, de mára a negatív funclub is elismeri, hogy az F-35 nem műszaki okokból repül drágán, hanem a mögöttes cég miatt (értsd: nyakkendősök, a modern világ hóhérai). Az aztán meg baromira nem a mérnökök hibája, akiknek pont ki volt adva, hogy a JSF repüljön olcsón.

Azért néha el kéne gondolkozni, hogy melyik modern ipari termék élné túl azt a negatív sajtót, amit az F-35 kapott...

Sajnos mostanában elèg elfoglalt vagyok,nincs időm sajnos kommentelgetni,de itt van a kutya elàsva ( làsd lentebb ) . Konkrétan a Pentagont is megizzasztja az üzemben tartàsa. A cikkből minden kiderül,nem akarom ismételni. Ezért vagyok többek közt én is Gripen pàrti.

Gripen az egy elavult típus, ahogy az F-16 is, tetszik vagy sem (pimp level nem oszt, nem szoroz). Hogy százas nagyságrendben állnak szolgálatba nyugati 5.th gen gépek (világszinten meg ezer felé állunk cakkumpakk), a 4+++++ gépek simán kifuttatásra, átmenetre jók annak, aki komolyan is gondolja, hogy egy háborúban használni is szándékozik azokat.
Továbbra is fenntartom, hogy aki a huszas években nem 5+ gen fölött vesz új gépet, az simán hülye (igen, az F-15EX is egy baromság).


Kicsit OFF:
Az MH a Gripenek modernizálásával a (szerintem) legjobb útra lépett. Mert ugye van három esélyes lehetőség:
  1. Gripen felújítás (ez nyert)
  2. E/F verzió vásárlása újonnan (ez piszok drága)
  3. F-35 (hát még ez, viszont Top 1)
Namármost elvileg lesz 1, ami viszont lényegében kizárja a 2, lehetőségét, mivel hosszabb távra le lehet vele tudni a légierőt (tekintve mi minden másra kéne költeni... kb. minden szarabb állapotban van). Mivel pedig 2025-2030 után már totális ökörség lesz egy 4.th gen platformra költeni, 2, az átugorva, jöhet a 3, pont, vagy esetleg (valami csoda folytán ha elkészül) valamelyik EU vas.

Az 1, az időnyerés, míg a haderő többi része gatyába lesz rázva, mivel a Gripen flotta modernizálás után azért nem lesz egy gyenge erő továbbra sem. Utána meg azért az F-35 vonal is várhatóan sokkal jobban rendbe lesz téve (politikailag és logisztikailag), másrészt várható a konkurens hasonló szint 5.th/6.th genben.
 
K

kamm

Guest
Vagy a Szu-57 vagy a J-20, melyekről ugyan semmit sem tudunk, de fix, hogy bőven ettől horrorabb árral repülnek. Modern repülőgépek egyre bonyolultabbak, így drágábbak. Bónusz, hogy focsikorgatva, de mára a negatív funclub is elismeri, hogy az F-35 nem műszaki okokból repül drágán, hanem a mögöttes cég miatt (értsd: nyakkendősök, a modern világ hóhérai). Az aztán meg baromira nem a mérnökök hibája, akiknek pont ki volt adva, hogy a JSF repüljön olcsón.

Azért néha el kéne gondolkozni, hogy melyik modern ipari termék élné túl azt a negatív sajtót, amit az F-35 kapott...

Talan el kellene neha gondolkodni, ha ennyi negatív, szar dolog van vele, akkor milyen durva korrupció lehet a háttérben, ha még mindig a mocskos LM képes tovább erőltetni ezt a csodtomeget...?
Gripen az egy elavult típus, ahogy az F-16 is, tetszik vagy sem (pimp level nem oszt, nem szoroz). Hogy százas nagyságrendben állnak szolgálatba nyugati 5.th gen gépek (világszinten meg ezer felé állunk cakkumpakk), a 4+++++ gépek simán kifuttatásra, átmenetre jók annak, aki komolyan is gondolja, hogy egy háborúban használni is szándékozik azokat.
Továbbra is fenntartom, hogy aki a huszas években nem 5+ gen fölött vesz új gépet, az simán hülye (igen, az F-15EX is egy baromság).


Kicsit OFF:
Az MH a Gripenek modernizálásával a (szerintem) legjobb útra lépett. Mert ugye van három esélyes lehetőség:
  1. Gripen felújítás (ez nyert)
  2. E/F verzió vásárlása újonnan (ez piszok drága)
  3. F-35 (hát még ez, viszont Top 1)
Namármost elvileg lesz 1, ami viszont lényegében kizárja a 2, lehetőségét, mivel hosszabb távra le lehet vele tudni a légierőt (tekintve mi minden másra kéne költeni... kb. minden szarabb állapotban van). Mivel pedig 2025-2030 után már totális ökörség lesz egy 4.th gen platformra költeni, 2, az átugorva, jöhet a 3, pont, vagy esetleg (valami csoda folytán ha elkészül) valamelyik EU vas.

Az 1, az időnyerés, míg a haderő többi része gatyába lesz rázva, mivel a Gripen flotta modernizálás után azért nem lesz egy gyenge erő továbbra sem. Utána meg azért az F-35 vonal is várhatóan sokkal jobban rendbe lesz téve (politikailag és logisztikailag), másrészt várható a konkurens hasonló szint 5.th/6.th genben.

Kar, hogy szo nincs semmi ilyesmiről. :D

Benko mar tavaly megmondta, hogy E lesz, a meglévők modernizálása meg szerintem sosem volt kerdeses, rengeteg ora maradt meg bennuk es lassan a mieink lesznek.

Ami meg az "elavultsagot" illeti, a Saab egész tervezési rendszere és gondolkodasmodja fenyevekkel jar az F-35 elott, nem véletlenül kérte fel őket a Boeing a T-X partnernek - meg is nyertek.
Mar az egesz kontenerizalt alrendszerek elve, ami alapjan terveztek az Et is, egy generacioval jar a regi modon mindent osszeintegraltan működtető F-35 elott (nem véletlenül lett egy katasztrófa az egesz maintenamce meg logisztika.)

F-35-ot csak fogalmatlanak vesznek egy teljesen nyitott Kárpát-medencebe, plane amikor arról van szo, hogy véges összegből kell 2-3 szazadnyi ütőképes légierőt kiallitani, nem autoskartyas operettlegierot, amivel raadasul semmi nem is jon, semm ellentetelezes, sem technológia, semmi, viszont még reptetni is aranyarban lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Ugyan, dehogy, ne terjessz mar ekkora hülyeséget. A Gripen jo sansszal a feleboo kijon vagy alatta, a Rafalet szerintem senki nem tudja, de kizart, hogy ne lenne sokkal-sokkal olcsobb, mar annak alajan is, hogy kik veszik.
Kik? Korrupt olajssejkségek meg a görögök, akik miden szart összevásároltak?
Az EF és Rafi kapcsán 60-80 ezer dolláros összegeket is láttam röpködni, na persze nem PR anyagban.

Ja, meg persze a SAAB vastagbőrős 4-5 ezer dolláros értékét, amiből kb. a keró, ha kijön.

Az F-35 28 - 35k nincs messze egymástól, ez kb. az, hogy a MR/CR ráta eddig az F-16C alatt volt.
Megjegyzem az F-15E-nél a USAF-os költség volt 40k USD táján 8+ éve.

Szóval ez alapján drágának mondani az F-35A-t picit mulatságos, főleg ár/érték arányban.

De mondom, megszoktam, te az F-35 kapcsán eszedet veszted...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 815
67 085
113
Ha a 14 darab Gripen-el kihúzzuk 2030-ig, amikor már javában Meteor és IRIS-T képesek lesznek, akkorra (és nem akkor) lesz érdemes váltani, illetve én azt mondom inkább, hogy bővíteni.
Én soha nem hitte az egytípusos légierőkben, bármennyire is néz ez ki jól egy menedzser szemszögéből.
Hasonló utat kell bejárni, mint a lengyelek, akik az F-16C mellé veszik az F-35-öt és nem pedig a helyére.

A gond ott kezdődik, hogy az F-35-ös platformra az IRIS-T és Meteor integrációt nem nagyon tudjuk összevetni az Airbus-MBDA elköteleződésünkkel.
A Meteor integrálása az F-35-ösre a brit BAe Systems biznisze, velük jóformán semmilyen hadiipari kapcsolatunk sincs. A németek, franciák teljesen ellenérdekeltek az F-35-ös elterjedésének támogatásában.

Ugyanakkor azt is látni kell, hogy 2030 után az egyetlen olyan 5. generációs típus, amivel nagy gyártási és üzemeltetési tapasztalat fog addigra összegyűlni, mi több, ezek alapján akkor már komolyabb upgrade-ek is elérhetőek lesznek, az az F-35-ös család.
Minden más 5. generációsnak mondott technológia csak hazárdírozás lesz még akkor. A mostani, kései negyedik generációs gépek pedig nem lesznek korszerű megoldások. És talán már olcsóak sem.

Ennyit a Meteor-ról. Az IRIS-T integrációja az F-35-ös platformra ugyanakkor még csak napirenden sincs.

Szóval mi a mostani fegyverzeti elköteleződésünkkel kiváló szintre emeljük a hazai Gripen-jeinket, ami most üdvözlendő, de ezzel teljesen beszorítjuk magunkat a Gripen/Typhoon/Rafale európai, negyedik generációs zsákutcába. Bár lehet, hogy nem ennyire sötét a helyzet.

Ha csak nem döntünk úgy, hogy az úgynevezett "elsővonalas" 5. generációs rendszer és az akkor már "másodvonalas" negyedik generációs platform esetében a fegyverzet tekintetében is a diverzitásra törekszünk, vagy másképp szólva, elfogadjuk azt.

Egy esetleges F-35/JAS-39 párhuzamos üzem esetében így a BVR légiharc fegyverzet és egyes PGM eszközöket tekintve ugyanis akár meg is lehet az átjárhatóság.
 
K

kamm

Guest
Ha a 14 darab Gripen-el kihúzzuk 2030-ig, amikor már javában Meteor és IRIS-T képesek lesznek, akkorra (és nem akkor) lesz érdemes váltani, illetve én azt mondom inkább, hogy bővíteni.
Én soha nem hitte az egytípusos légierőkben, bármennyire is néz ez ki jól egy menedzser szemszögéből.
Hasonló utat kell bejárni, mint a lengyelek, akik az F-16C mellé veszik az F-35-öt és nem pedig a helyére.

A gond ott kezdődik, hogy az F-35-ös platformra az IRIS-T és Meteor integrációt nem nagyon tudjuk összevetni az Airbus-MBDA elköteleződésünkkel.
A Meteor integrálása az F-35-ösre a brit BAe Systems biznisze, velük jóformán semmilyen hadiipari kapcsolatunk sincs. A németek, franciák teljesen ellenérdekeltek az F-35-ös elterjedésének támogatásában.

Ugyanakkor azt is látni kell, hogy 2030 után az egyetlen olyan 5. generációs típus, amivel nagy gyártási és üzemeltetési tapasztalat fog addigra összegyűlni, mi több, ezek alapján akkor már komolyabb upgrade-ek is elérhetőek lesznek, az az F-35-ös család.
Minden más 5. generációsnak mondott technológia csak hazárdírozás lesz még akkor. A mostani, kései negyedik generációs gépek pedig nem lesznek korszerű megoldások. És talán már olcsóak sem.

Ennyit a Meteor-ról. Az IRIS-T integrációja az F-35-ös platformra ugyanakkor még csak napirenden sincs.

Szóval mi a mostani fegyverzeti elköteleződésünkkel kiváló szintre emeljük a hazai Gripen-jeinket, ami most üdvözlendő, de ezzel teljesen beszorítjuk magunkat a Gripen/Typhoon/Rafale európai, negyedik generációs zsákutcába. Bár lehet, hogy nem ennyire sötét a helyzet.

Ha csak nem döntünk úgy, hogy az úgynevezett "elsővonalas" 5. generációs rendszer és az akkor már "másodvonalas" negyedik generációs platform esetében a fegyverzet tekintetében is a diverzitásra törekszünk, vagy másképp szólva, elfogadjuk azt.

Egy esetleges F-35/JAS-39 párhuzamos üzem esetében így a BVR légiharc fegyverzet és egyes PGM eszközöket tekintve ugyanis akár meg is lehet az átjárhatóság.
A ket, teljesen eltérő tipusos, plane a vilag legdragab infrajat kivano F-35 penztemetojet felreteve teljesen kifelejtetted a hétvégi bejelentést is a logikadbol.
Számomra ez a keretszerződés, ami nyíltan arról szól, hogy nézzük meg, hol tudunk beszállni, elég egyértelmű jelzés, hogy hosszú távon hajlandóak vagyunk a svédekkel és a programjaikkal (Tempest ill annak svéd verziója) együtt dolgozni, AKKOR es HA megfelelő beleszólásunk-reszvetelunk lehet ezekbe a programokba. A kérdés az, hogy ennek része lesz-e a Gripen E - szerintem igen, mert 2035 előtt nemigen lehet rendszerben a Tempest Ill a sved verziója - avagy addig ki akarják húzni mondjuk +2 szazad modernizalt C/Dvel (kétlem.) Hogy a svédek nyitottak tech transzferre, fejlesztési és gyártási együttműködésre, az nem is kérdés, lasd brazil és finn üzletek, ajanlatok...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 815
67 085
113
Azt azért ne felejtsük, hogy minden ilyen volumenű hadiipari beszerzés a politikai elit számára csak addig jövedelmező, amíg jóformán számolatlanul forgatható át rajta a lobbypénz és mehet nyakló nélkül a túlszámlázás. Amikor már stabilizálódik a gyártás és sínre kerül a dolog, mi több, elkezd a gyakorlatban is költséghatékonnyá válni a folyamat, a védelmi-ipari komplexum már inkább dolgozna a következő projekten, amire újabb tanácsadói meg koncepcionális pénzeket lehet elfüstölgetni, mindeféle következmények nélkül.
Ez a mocsár az ideális terepe a nagybani kifizetéseknek, míg egy már javában rendszeresített és hétköznapivá "silányuló" típus csak maximum nyűg.

Na ekkor fordul a politika a rendszer ellen, ekkor kezdenek kifarolni mögüle és - hogy mentsék az irhájukat és a politikai karrierjüket - elkezdik úgymond "meghallani a nép szavát", egyszerre karolják fel az egyszeri "Alabama Joe-t", mint átlag USAF service man-t, aki szídja az új technikát, mint a bokrot, mert bezzeg a régi jobb volt (naná, mert az ő perspektívájából az már alaposan kiforrta magát), illeve az istenadta adófizetőt (potenciális választópolgár), akinek ez túl drága, túl hangos és túl akármilyen.

Az F-35-ös program most van ebben a kritikus szakaszában. Most, hogy már kvázi stabilizálódott a helyzete, most kell ekézni, mert az is pénz és az is tőke, de mint politikai manőver, igazából alacsony kockázatú.
Mert miről is van szó?
Az új seprű - jól seper elv alapján a most helyezkedő politikai réteg ott próbálja meg exponálni magát, ahol nagyot lehet hangoskodni, de igazából nincs is benne nagy rizikó.
Ugyanis az F-35-ös - mindennemű hangos politikai lózung ellenére - már stabil, több száz darab üzemel belőle, külföldi finanszírozással alaposan beágyazva az USAF, a US Navy és az USMC arzenáljába, ráadásul további külföldi megrendelésekkel.
Tehát belerógni egy olyan biztonsági játék, ahol hangosan lehet korteskedni, de nem sérül a nemzetbiztonsági érdek.
Viszont az asztalnál újra lehet keverni a lapokat, a Washington-i előszobákban meg sorra adják egymásnak a kilincset pro és kontra a Lockheed és a Boeing, a Northrop-Grumman és a Raytheon kijáróemberei. Mindenki jól jár.

Az F-35, mint a jövő ígérete, így vált egyik napról a másikra "rettenetes pénznyelővé", hirtelen ráeszmélő politikai garnitúra által máris megkongatva azt a bizonyos vészharangot.
De igazából perszer senki se akarja visszafogni a programot, csak bedobták azt a bizonyos követ a vízbe és az így vetett hullámokat akarják meglovagolni.

A fegyveriparban ilyenkor szokott megesni az a veretes fricska, hogy a túlzásba vitt költségekkel megvádolt konzorcium a program racionalizálása és olcsósítása, költséghatékonyabbá tétele érdekében újabb nagy pénzeket kér az államtól és az mindezt elfogadva meg is adja neki.
Mert abban van a pénz.

Nos, innen nézve az F-35-ös program tökéletesen úgy van menedzselve, ahogy azt a rendszer igényli.
 
K

kamm

Guest
Kik? Korrupt olajssejkségek meg a görögök, akik miden szart összevásároltak?
Ehh? Mirol beszélsz?
Gorogok, egyiptomiak, horvátok. Melyik is ebbol a sejkseg?


Az EF és Rafi kapcsán 60-80 ezer dolláros összegeket is láttam röpködni, na persze nem PR anyagban.
Hogy te mit "láttál", azt inkabb hagyjuk, mert nalad a 40 ezres F-35 hirtelen 28 ezerre torzul a fura szemuvegeden at... linket, pls.


Ja, meg persze a SAAB vastagbőrős 4-5 ezer dolláros értékét, amiből kb. a keró, ha kijön.
Sosem mondtak ezt, hanem 6-8 ezer kore tettek es amugy a C/D kapcsan ez kb meg is all.

FYI az F-16 is csak kicsivel van felette, valahol 10-12 ezer ora (ott viszont a gari lesz qrva drága.)


Az F-35 28 - 35k nincs messze egymástól, ez kb. az, hogy a MR/CR ráta eddig az F-16C alatt volt.
Megjegyzem az F-15E-nél a USAF-os költség volt 40k USD táján 8+ éve.
38 ezer es akkor, amikor 46 ezer volt az F-35 (3-4 eve.)

Szóval ez alapján drágának mondani az F-35A-t picit mulatságos, főleg ár/érték arányban.

Pofátlanul draga, egyedül az F-22 dragabb ami meg egy teljesen elbaszarintott stealth konstrukció, mimdem repülés utan ket napig kenegetni kell, egy vicc.

Az USAF alapvető problémája, hogy nem eleg, hogy pofátlanul dragan uzemel, de feleannyira sem flexibilis wz F-35, mint mondjuk az F-15. Megmondtak szazszor, csak ti nem vagytok hajlandoak elhinni, onnan, ahol irtok. :D


De mondom, megszoktam, te az F-35 kapcsán eszedet veszted...
Nem, en csusztatasokat nem szeretem, meg amikor foteltabornokot akartok jatszani Kőbánya-alsorol es leszojatok meg a USAF Air Combat Command parancsnokat is vagy akarkit.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
OFF

Tényleg komolyan a mi és a svédek legnagyobb problémája, hogy a zoroszok meg azok a ferdeszeműek, akik nem japok, azok az F-35 ellen fejlesztenek új érzékelő technológiákat? Remélem nem a mi és nem a svédek problémája lesz ez, hanem Washingtoné még úgy 1,5 évtizedig.
2035-ig remélem, hogy nem jelennek meg a környékünkön lopakodó gépek. A cikk semmiben nem releváns a topic témájához, a Pentagon érvei sem, a cikk ellen hozott érvek sem, kivéve Angelsoulét, mert ő legalább jelzi a válaszában, hogy eltévedt már az eredeti hsz. is.

ON
 

ibanez de bobadilla

Well-Known Member
2019. szeptember 5.
899
2 884
93
Viszont lehet, hogy Gripen E nem lesz beszerezve, nekem nagyon úgy tűnik, hogy ezek a Gripenek maradnak a következő típus rendszeresítéséig, magyarul 2035-2040-ig...
eléggé úgy fest:
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 264
43 449
113
eléggé úgy fest:
Érdekes cikk! :)

Maróth mondja:

"Kapnak egy upgrade-et, amely lehetővé teszi, hogy olyan fegyvereket és szenzorokat integráljuk rá, amelyek sokkal magasabb szintre pozícionálják a repülőgépek harcképességét.
Leszámítva egy két kiber és lopakodó képességet csaknem az Ötödik generációs harci repülőgépek között lesznek. Egy új ötödik generációs vadászt megvásárolni jelenleg azért is felesleges, mert hadműveleti szempontból nincs rá szükségünk."

Bejött a jóslatom, hogy nem lesz itt semmféle új gép vásárlás "csak" upgrade.
 

ibanez de bobadilla

Well-Known Member
2019. szeptember 5.
899
2 884
93
Érdekes cikk! :)

Maróth mondja:

"Kapnak egy upgrade-et, amely lehetővé teszi, hogy olyan fegyvereket és szenzorokat integráljuk rá, amelyek sokkal magasabb szintre pozícionálják a repülőgépek harcképességét.
Leszámítva egy két kiber és lopakodó képességet csaknem az Ötödik generációs harci repülőgépek között lesznek. Egy új ötödik generációs vadászt megvásárolni jelenleg azért is felesleges, mert hadműveleti szempontból nincs rá szükségünk."

Bejött a jóslatom, hogy nem lesz itt semmféle új gép vásárlás "csak" upgrade.
de akkor mi lenne az az 1 harangozónyi összeg, ami kb. 1 új század ára, és a nevezett kottyintotta el a médiákokban?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and hete

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 264
43 449
113
de akkor mi lenne az az 1 harangozónyi összeg, ami kb. 1 új század ára, és a nevezett kottyintotta el a médiákokban?
Én Maróthnak hiszek, nem a Harangozónak - lehet hogy ennyibe kerül az upgrade.
Új radaron és fegyvereken kívül nem tudom mit tudnának még rávarrni a Grippenjeinkre - IRST gömböt az orrára?

Egyébként az IRIS-T, METEOR, SDB stb. fegyverek árából simán kijönne egy féltucat használt Gripen, a másik feléből meg modernizálás...