1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Iljusin Il-76/-476 "Candid" / Il-78 "Midas"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Az Il-78M2 program a már meglévő Il-78M gépek átalakításával jön létre az Il-78M-90A egyes elemeinek beépítésével, illetve a tervezett élettartam kitolásával 40 évre. Nem összekeverendő az új gyártású Il-78M-90A modellekkel, amiknek az alapja az Il-76MD-90A és már nem tartalmazzák a faroklövészt vagy annak a helyét. Az orr átdolgozása meg vélhetően anyagilag nem érné meg a strukturális változtatások mellett.
     
    boki likes this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az üvegorr kell a fűre leszálláshoz. Mögötte meg radar van. Inkább arra gondoltam, hogy még az őskori motorjait se cserélték le a középkori PS-90esre.
     
  3. borisz

    borisz Well-Known Member

    A többi típus hogy oldja meg üvegezett orr nélkül?
     
  4. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Sehogy. Olvastam régen egy cikket, amiben arról volt szó, hogy cseszegettek valami ENSZ szervezetet, hogy miért ócska Il-76osokkal viszenk segélyeke a világ végére. A pilóták mondták, hogy azért, mert azokat küldik előre a pusztába leszállni, és utána megy csak oda a többi fajta repülő.
     
    borisz likes this.
  5. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Talán Allesmor vagy emel írta, hogy egy adott típus áthajtóművezése esetén nagy eséllyel a szárnyat, az abban futó üzemanyagrendszert, hidraulikát meg úgy kb mindent áttervezni/cserélni kell ami az Il-78-ak átlagéletkorát tekintve nem éri meg, főleg, hogy jönnek az újabb gyártású példányok. A B-52 áthajtóművezésnél is azért marad meg a 4×2 gondolás elrendezés, mert nem éri meg anyagilag a szárnyak cseréje.
     
    fishbed, formosa1 and gacsat like this.
  6. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Van egy olyan érzésem, hogy nem az üvegezett orr a dolog kulcsa, hanem az Il-76-os robusztus felépítése és a strapabíró futómű, meg a sárkány.
    Illetve még talán az, hogy az ukrán/orosz személyzet hajlandó volt vállalni a kockázatot némi dodóért.
    Szerintem az üvegezett orrból csak annyit lát a muksó leszállás előtt, hogy megy alatta hátra a talaj. De biztos van olyankor más dolga is :)
    Teherdobáskor, meg ejtőernyős ugratáskor lehet inkább jelentősége.

    Ma már nem működik, de mikor még elérhető volt a Hungarian Ukrainian Heavy Lift (vagy az Atlant Hungary-é... nem mernék megesküdni, hogy melyik volt) weboldala, akkor a cégtörténet fülön olvasható volt, hogy igen büszkék arra, hogy ők voltak az elsők, akik segélyszállítmányt vittek a népirtás után Ruandába valami Isten háta mögötti helyre, mert más nem mert ott leszállni... Külön kihangsúlyozták, hogy még a híres C-130-assal sem volt hajlandó rá előttük senki...
     
    nyugger and fishbed like this.
  7. misinator

    misinator Well-Known Member

    19 óra 40-kor kimentem az udvarra szippantani még utoljára friss levegőt, amikor felfigyeltem valamire:
    Repülőgép gázturbinák hangjára!
    Teljesen ugye nem halt ki a légtér, de ez most valami gyönyörű hang volt.
    A hangereje alapján úgy hirtelen 6-8000 méterre tippeltem az utazási magasságát. Felnéztem az égre, de úgy meg így inkább tippeltem kb. 10000 méterre.
    Ez valami régi típus lesz!!!
    Még élveztem a hangját fél percig, aztán berohantam a telefonért, s rákerestem a Flightradar24-en.

    Egy Il-76MD volt, az Orosz Légierő gépe, az RA-78762-es lajstromjelű, Belgrádból tart hazafele - most éppen Breszt közelében jár...
    Hátborzongatóan gyönyörű erőmű hangja volt a halkuló estében!
    [​IMG]
     
    vilmoci, fip7, nyugger and 1 other person like this.
  8. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  9. borisz

    borisz Well-Known Member

    Egész pontosan mit látunk a képen?
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Il-76MD-90A-t. :)
     
    aquarell likes this.
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez a típus, főleg ezekkel az "új" hajtóművekkel, az egyik legjobb ár-érték arányú szállítógép. Jót tett neki az új szárny, a PSz-90-esek installálása és az új avionika. Bár ez utóbbi miatt tuti,hogy fölösleges az üvegezett orr, de nélküle nem is lehetne Il-76-osnak nevezni :)
     
    fip7, fishbed, misinator and 5 others like this.
  12. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Az új szârnyról lehetne ( röviden!) valamit irni? Vagy volt itt mâr, csak elsiklottam felette?
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Konkrétan a képen lévő gép Taganrogban volt fényképezve 2015-ben Ezt a gépet építetták át A-100 Awacs-ra.
     
    gacsat likes this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  15. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Számomra nagy talány az új Il-76 glass cockpitja. Mert első blikkre egy korrekt glass cokcpit, de pl mögötte ott van egy rádiós? és fedélzeti mérnök? munkahely a kép két lenti szélén:

    http://farm9.staticflickr.com/8395/9009883348_ff8fa231a2_o.jpg

    Vagy az üvegezett orrban is a munkahely kapott két képernyőt, de mellette egy csomó analóg cucc is ott virit. Valahogy az az érzésem, hogy az Il-76 elekronikájának csak erősen részleges a modernizálása, és a szép képernyős műszerfal messze nem vett át minden funkciót.

    http://farm8.staticflickr.com/7405/9008700177_c4f235c2f3_o.jpg

    Mi az, amit nem lehetne megoldani kamerákkal, elektronikával, és valakit még mindig oda kell ültetni egy régi faasztalka mellé? :) Legalább másolnák le a kinai Y-20 orrát, tolvajtól lopni nem bűn alapon, ha jobb saját ötletük nincs. :)
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]
    The Russian Kommersant’s reported that the Russian Ministry of Defense concluded, under new conditions, the largest contract so far for the supply of Il-76MD-90A military transport aircraft with the Aviastar-SP Ulyanovsk plant that is part of the United Aircraft Corporation (UAC), which again is part of Rostec.

    The previous contract, dated from 2012, provided for the supply of 39 Il-76MD-90As at an average price of USD 51,3 million (3,6 billion rubles) per aircraft, in a total sum of some USD 2 billion (140 billion rubles). So far, Aviastar SP delivered six Il-76MD-90As. These will be followed by thirteen aircraft during 2020 and 2021, all under the old contract. In 2021, the new contract will be activated with fourteen new Candids that will be delivered by 2028, the unit-price will increase to USD 65 million.

    The production of the Ilyushin was hindered by the acceptance of PS-90A-76 engines, manufactured by the United Engine-Building Corporation (UEC), which is also part of Rostec. UEC faced for quite a while troubles with the engine fans, but it is said these problems have been resolved.
     
    gacsat, Nemerson, vilmoci and 3 others like this.
  18. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Érdekes rakomány:

    [​IMG]
     
    vilmoci likes this.
  20. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Allesmor..... nem lehet, hogy sajátos orosz munkaügyi megoldás? Azt a sok rádióst, fedélzeti mérnököt át kellene képezni vagy elbocsátani, amit az oroszok nem szívesen tennének. Ezért hiába modernizálnak egy gépet, a személyzet marad....
     

Ezen oldal megosztása