1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Iljusin Il-76/-476 "Candid" / Il-78 "Midas"

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Az Il-78M2 program a már meglévő Il-78M gépek átalakításával jön létre az Il-78M-90A egyes elemeinek beépítésével, illetve a tervezett élettartam kitolásával 40 évre. Nem összekeverendő az új gyártású Il-78M-90A modellekkel, amiknek az alapja az Il-76MD-90A és már nem tartalmazzák a faroklövészt vagy annak a helyét. Az orr átdolgozása meg vélhetően anyagilag nem érné meg a strukturális változtatások mellett.
     
    boki likes this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az üvegorr kell a fűre leszálláshoz. Mögötte meg radar van. Inkább arra gondoltam, hogy még az őskori motorjait se cserélték le a középkori PS-90esre.
     
  3. borisz

    borisz Well-Known Member

    A többi típus hogy oldja meg üvegezett orr nélkül?
     
  4. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Sehogy. Olvastam régen egy cikket, amiben arról volt szó, hogy cseszegettek valami ENSZ szervezetet, hogy miért ócska Il-76osokkal viszenk segélyeke a világ végére. A pilóták mondták, hogy azért, mert azokat küldik előre a pusztába leszállni, és utána megy csak oda a többi fajta repülő.
     
    borisz likes this.
  5. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Talán Allesmor vagy emel írta, hogy egy adott típus áthajtóművezése esetén nagy eséllyel a szárnyat, az abban futó üzemanyagrendszert, hidraulikát meg úgy kb mindent áttervezni/cserélni kell ami az Il-78-ak átlagéletkorát tekintve nem éri meg, főleg, hogy jönnek az újabb gyártású példányok. A B-52 áthajtóművezésnél is azért marad meg a 4×2 gondolás elrendezés, mert nem éri meg anyagilag a szárnyak cseréje.
     
    fishbed, formosa1 and gacsat like this.
  6. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Van egy olyan érzésem, hogy nem az üvegezett orr a dolog kulcsa, hanem az Il-76-os robusztus felépítése és a strapabíró futómű, meg a sárkány.
    Illetve még talán az, hogy az ukrán/orosz személyzet hajlandó volt vállalni a kockázatot némi dodóért.
    Szerintem az üvegezett orrból csak annyit lát a muksó leszállás előtt, hogy megy alatta hátra a talaj. De biztos van olyankor más dolga is :)
    Teherdobáskor, meg ejtőernyős ugratáskor lehet inkább jelentősége.

    Ma már nem működik, de mikor még elérhető volt a Hungarian Ukrainian Heavy Lift (vagy az Atlant Hungary-é... nem mernék megesküdni, hogy melyik volt) weboldala, akkor a cégtörténet fülön olvasható volt, hogy igen büszkék arra, hogy ők voltak az elsők, akik segélyszállítmányt vittek a népirtás után Ruandába valami Isten háta mögötti helyre, mert más nem mert ott leszállni... Külön kihangsúlyozták, hogy még a híres C-130-assal sem volt hajlandó rá előttük senki...
     
    nyugger and fishbed like this.
  7. misinator

    misinator Well-Known Member

    19 óra 40-kor kimentem az udvarra szippantani még utoljára friss levegőt, amikor felfigyeltem valamire:
    Repülőgép gázturbinák hangjára!
    Teljesen ugye nem halt ki a légtér, de ez most valami gyönyörű hang volt.
    A hangereje alapján úgy hirtelen 6-8000 méterre tippeltem az utazási magasságát. Felnéztem az égre, de úgy meg így inkább tippeltem kb. 10000 méterre.
    Ez valami régi típus lesz!!!
    Még élveztem a hangját fél percig, aztán berohantam a telefonért, s rákerestem a Flightradar24-en.

    Egy Il-76MD volt, az Orosz Légierő gépe, az RA-78762-es lajstromjelű, Belgrádból tart hazafele - most éppen Breszt közelében jár...
    Hátborzongatóan gyönyörű erőmű hangja volt a halkuló estében!
    [​IMG]
     
    vilmoci, fip7, nyugger and 1 other person like this.
  8. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  9. borisz

    borisz Well-Known Member

    Egész pontosan mit látunk a képen?
     
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Il-76MD-90A-t. :)
     
    aquarell likes this.
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez a típus, főleg ezekkel az "új" hajtóművekkel, az egyik legjobb ár-érték arányú szállítógép. Jót tett neki az új szárny, a PSz-90-esek installálása és az új avionika. Bár ez utóbbi miatt tuti,hogy fölösleges az üvegezett orr, de nélküle nem is lehetne Il-76-osnak nevezni :)
     
    fip7, fishbed, misinator and 5 others like this.
  12. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Az új szârnyról lehetne ( röviden!) valamit irni? Vagy volt itt mâr, csak elsiklottam felette?
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Konkrétan a képen lévő gép Taganrogban volt fényképezve 2015-ben Ezt a gépet építetták át A-100 Awacs-ra.
     
    gacsat likes this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  15. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Számomra nagy talány az új Il-76 glass cockpitja. Mert első blikkre egy korrekt glass cokcpit, de pl mögötte ott van egy rádiós? és fedélzeti mérnök? munkahely a kép két lenti szélén:

    http://farm9.staticflickr.com/8395/9009883348_ff8fa231a2_o.jpg

    Vagy az üvegezett orrban is a munkahely kapott két képernyőt, de mellette egy csomó analóg cucc is ott virit. Valahogy az az érzésem, hogy az Il-76 elekronikájának csak erősen részleges a modernizálása, és a szép képernyős műszerfal messze nem vett át minden funkciót.

    http://farm8.staticflickr.com/7405/9008700177_c4f235c2f3_o.jpg

    Mi az, amit nem lehetne megoldani kamerákkal, elektronikával, és valakit még mindig oda kell ültetni egy régi faasztalka mellé? :) Legalább másolnák le a kinai Y-20 orrát, tolvajtól lopni nem bűn alapon, ha jobb saját ötletük nincs. :)
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása