Ez a hozzáállás gyakorlatilag minden fejlesztésüknél felismerhető.A részletein eltűnődve - apróság - de úgy látom, a kínaiak ötvözték a kétféle magasabb (kétüléses) Szu-27 vezérsíkot, ahogy az amerikai mondaná "best from both world".
De ez nem öncélú "ötvözgetés" hanem nagyon is tudatos gyártástervezés ereménye. Arról van szó ugyanis, hogy míg a csapott tetejű függőleges vezérsík eredendően az IAPO/Irkut konstrukciója (a kínaiak által vásárolt Szu-30MKK), addig a karcsúbb, egyenes tetejű vezérsík a KnAAPO/KnAAZ gyártotta Szu-30MK2-esé (ilyene is van a kínaiaknak), viszont az ezek alapján készülő J-16-ost csak egy kínai gyár gyártja, és így adja magát e két orosz verzió közösítése.Ez a hozzáállás gyakorlatilag minden fejlesztésüknél felismerhető.
Na és ha elkezünk tovább ásni, hajtómű, avionika, fegyverzet terén, hogy miket honnan ötvöztek, akkor elérünk a kérdéshez, hogy ez a gép mennyire "orosz" még?De ez nem öncélú "ötvözgetés" hanem nagyon is tudatos gyártástervezés ereménye. Arról van szó ugyanis, hogy míg a csapott tetejű függőleges vezérsík eredendően az IAPO/Irkut konstrukciója (a kínaiak által vásárolt Szu-30MKK), addig a karcsúbb, egyenes tetejű vezérsík a KnAAPO/KnAAZ gyártotta Szu-30MK2-esé (ilyene is van a kínaiaknak), viszont az ezek alapján készülő J-16-ost csak egy kínai gyár gyártja, és így adja magát e két orosz verzió közösítése.
Nekik az volt a logikus, hogy megvizsgálták a konstrukciókat és kihozták a szerintük optimálisat, gyártás és képesség tekintetében. Náluk erre volt lehetőség és akarat is.
Hogy ezt az orosz miért nem tette meg az is egyszerű: ez két külön gyár saját fejlesztése, nekik se okuk, se igényük nincs a kétféle dizájn harmonizációjára.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..