J-11 / J-15 / J-16 Flanker , Flying Shark (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
J-16 AESA radarja .

2680 modulból áll

Fh28sLFXgAEKEj7
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Posting two long lost images of J-11B's early cockpit layout from 20 years ago.
52560326989_8a3ccf4c8b_o.jpg
52560326999_4652a50641_b.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113

J-16-os kínai hajtóművel bemutatót repül. Azt lehet tudni, hogy a WS-10-es ezen változata erősebb, mint a kínaiaknak átadott AL-31FN, vagy FM, de nehezebb is, ahogy valószínű a gép is nehezebb, mint egy Szu-27UB, vagy egy Szu-30MKK. De mégis erőteljesen repülik a kínai pilóták. Ugyanakkor egy kis magasságú légibemutató relevanciája a korszerű harcáasztban már igencsak csekély, mi több, a felvétel vágása, a kamerakezelés és az objektívek látószöge is sokat befolyásol a jelenetek dinamizmusán.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Even if confirmed since some tome, heavy loads on a J-16 are still rarely seen. Here serial number 65213 - from the 40th Air Brigade appears to carry a KD-88 and the usual associated guidance pod and a K/RKL700A ECM pod.

FrFRftEXgAMMOGw
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Ez a gép egyre jobban tetszik nekem:


A részletein eltűnődve - apróság - de úgy látom, a kínaiak ötvözték a kétféle magasabb (kétüléses) Szu-27 vezérsíkot, ahogy az amerikai mondaná "best from both world".
A csapott, flattersúlyos tetejű függőleges vezérsík megkapta a karcsúbb Szu-30MKK/MK2/MKV/M2... Szu-27M oldalkormányát, ami lefelé a tő irányába van kiterjesztve.
Eszerint ez már másnak is feltűnt:

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 110
113
Ez a hozzáállás gyakorlatilag minden fejlesztésüknél felismerhető.
De ez nem öncélú "ötvözgetés" hanem nagyon is tudatos gyártástervezés ereménye. Arról van szó ugyanis, hogy míg a csapott tetejű függőleges vezérsík eredendően az IAPO/Irkut konstrukciója (a kínaiak által vásárolt Szu-30MKK), addig a karcsúbb, egyenes tetejű vezérsík a KnAAPO/KnAAZ gyártotta Szu-30MK2-esé (ilyene is van a kínaiaknak), viszont az ezek alapján készülő J-16-ost csak egy kínai gyár gyártja, és így adja magát e két orosz verzió közösítése.
Nekik az volt a logikus, hogy megvizsgálták a konstrukciókat és kihozták a szerintük optimálisat, gyártás és képesség tekintetében. Náluk erre volt lehetőség és akarat is.
Hogy ezt az orosz miért nem tette meg az is egyszerű: ez két külön gyár saját fejlesztése, nekik se okuk, se igényük nincs a kétféle dizájn harmonizációjára.
És azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy az Irkut a saját vezérsíkjához a nagy manőverezőképességet jobban támogató húrhossz irányában növelt felületű oldalkormányokat jobban tudta installálni a meglévő szerkezethez, amit mi sem bizonyít jobban, hogy még a KnAAPO is a korábbi, Szu-27-eséhez hasonló vezérsíkokat rakta a nagy manőverezőképességű Szu-35Sz-re és ő is így növelte meg az oldalkormányokat. Pedig ő találta ki a karcsúbb oldalkormányt a korábbi nagyobb manőverezőképességű Szu-27M-ekhez.
A kínaiak viszont ez utóbbi oldalkormányt tartották jobbnak a J-16-oshoz, de mert a karcsú végű KnAAPO vezérsík teteje jobban berezonál a nagy állásszögű manővereknél, így ők is a csapott tetejű vezérsíkot alkalmazták. Így alakult ki ez a hibrid megoldás.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
De ez nem öncélú "ötvözgetés" hanem nagyon is tudatos gyártástervezés ereménye. Arról van szó ugyanis, hogy míg a csapott tetejű függőleges vezérsík eredendően az IAPO/Irkut konstrukciója (a kínaiak által vásárolt Szu-30MKK), addig a karcsúbb, egyenes tetejű vezérsík a KnAAPO/KnAAZ gyártotta Szu-30MK2-esé (ilyene is van a kínaiaknak), viszont az ezek alapján készülő J-16-ost csak egy kínai gyár gyártja, és így adja magát e két orosz verzió közösítése.
Nekik az volt a logikus, hogy megvizsgálták a konstrukciókat és kihozták a szerintük optimálisat, gyártás és képesség tekintetében. Náluk erre volt lehetőség és akarat is.
Hogy ezt az orosz miért nem tette meg az is egyszerű: ez két külön gyár saját fejlesztése, nekik se okuk, se igényük nincs a kétféle dizájn harmonizációjára.
Na és ha elkezünk tovább ásni, hajtómű, avionika, fegyverzet terén, hogy miket honnan ötvöztek, akkor elérünk a kérdéshez, hogy ez a gép mennyire "orosz" még?
 
  • Tetszik
Reactions: endre