J-11 / J-15 / J-16 Flanker , Flying Shark (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
J-16 AESA radarja .

2680 modulból áll

Fh28sLFXgAEKEj7
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Posting two long lost images of J-11B's early cockpit layout from 20 years ago.
52560326989_8a3ccf4c8b_o.jpg
52560326999_4652a50641_b.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 863
67 490
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

J-16-os kínai hajtóművel bemutatót repül. Azt lehet tudni, hogy a WS-10-es ezen változata erősebb, mint a kínaiaknak átadott AL-31FN, vagy FM, de nehezebb is, ahogy valószínű a gép is nehezebb, mint egy Szu-27UB, vagy egy Szu-30MKK. De mégis erőteljesen repülik a kínai pilóták. Ugyanakkor egy kis magasságú légibemutató relevanciája a korszerű harcáasztban már igencsak csekély, mi több, a felvétel vágása, a kamerakezelés és az objektívek látószöge is sokat befolyásol a jelenetek dinamizmusán.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Even if confirmed since some tome, heavy loads on a J-16 are still rarely seen. Here serial number 65213 - from the 40th Air Brigade appears to carry a KD-88 and the usual associated guidance pod and a K/RKL700A ECM pod.

FrFRftEXgAMMOGw
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 863
67 490
113
Ez a gép egyre jobban tetszik nekem:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A részletein eltűnődve - apróság - de úgy látom, a kínaiak ötvözték a kétféle magasabb (kétüléses) Szu-27 vezérsíkot, ahogy az amerikai mondaná "best from both world".
A csapott, flattersúlyos tetejű függőleges vezérsík megkapta a karcsúbb Szu-30MKK/MK2/MKV/M2... Szu-27M oldalkormányát, ami lefelé a tő irányába van kiterjesztve.
Eszerint ez már másnak is feltűnt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 863
67 490
113
Ez a hozzáállás gyakorlatilag minden fejlesztésüknél felismerhető.
De ez nem öncélú "ötvözgetés" hanem nagyon is tudatos gyártástervezés ereménye. Arról van szó ugyanis, hogy míg a csapott tetejű függőleges vezérsík eredendően az IAPO/Irkut konstrukciója (a kínaiak által vásárolt Szu-30MKK), addig a karcsúbb, egyenes tetejű vezérsík a KnAAPO/KnAAZ gyártotta Szu-30MK2-esé (ilyene is van a kínaiaknak), viszont az ezek alapján készülő J-16-ost csak egy kínai gyár gyártja, és így adja magát e két orosz verzió közösítése.
Nekik az volt a logikus, hogy megvizsgálták a konstrukciókat és kihozták a szerintük optimálisat, gyártás és képesség tekintetében. Náluk erre volt lehetőség és akarat is.
Hogy ezt az orosz miért nem tette meg az is egyszerű: ez két külön gyár saját fejlesztése, nekik se okuk, se igényük nincs a kétféle dizájn harmonizációjára.
És azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy az Irkut a saját vezérsíkjához a nagy manőverezőképességet jobban támogató húrhossz irányában növelt felületű oldalkormányokat jobban tudta installálni a meglévő szerkezethez, amit mi sem bizonyít jobban, hogy még a KnAAPO is a korábbi, Szu-27-eséhez hasonló vezérsíkokat rakta a nagy manőverezőképességű Szu-35Sz-re és ő is így növelte meg az oldalkormányokat. Pedig ő találta ki a karcsúbb oldalkormányt a korábbi nagyobb manőverezőképességű Szu-27M-ekhez.
A kínaiak viszont ez utóbbi oldalkormányt tartották jobbnak a J-16-oshoz, de mert a karcsú végű KnAAPO vezérsík teteje jobban berezonál a nagy állásszögű manővereknél, így ők is a csapott tetejű vezérsíkot alkalmazták. Így alakult ki ez a hibrid megoldás.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
De ez nem öncélú "ötvözgetés" hanem nagyon is tudatos gyártástervezés ereménye. Arról van szó ugyanis, hogy míg a csapott tetejű függőleges vezérsík eredendően az IAPO/Irkut konstrukciója (a kínaiak által vásárolt Szu-30MKK), addig a karcsúbb, egyenes tetejű vezérsík a KnAAPO/KnAAZ gyártotta Szu-30MK2-esé (ilyene is van a kínaiaknak), viszont az ezek alapján készülő J-16-ost csak egy kínai gyár gyártja, és így adja magát e két orosz verzió közösítése.
Nekik az volt a logikus, hogy megvizsgálták a konstrukciókat és kihozták a szerintük optimálisat, gyártás és képesség tekintetében. Náluk erre volt lehetőség és akarat is.
Hogy ezt az orosz miért nem tette meg az is egyszerű: ez két külön gyár saját fejlesztése, nekik se okuk, se igényük nincs a kétféle dizájn harmonizációjára.
Na és ha elkezünk tovább ásni, hajtómű, avionika, fegyverzet terén, hogy miket honnan ötvöztek, akkor elérünk a kérdéshez, hogy ez a gép mennyire "orosz" még?
 
  • Tetszik
Reactions: endre