Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez a hozzáállás gyakorlatilag minden fejlesztésüknél felismerhető.A részletein eltűnődve - apróság - de úgy látom, a kínaiak ötvözték a kétféle magasabb (kétüléses) Szu-27 vezérsíkot, ahogy az amerikai mondaná "best from both world".
De ez nem öncélú "ötvözgetés" hanem nagyon is tudatos gyártástervezés ereménye. Arról van szó ugyanis, hogy míg a csapott tetejű függőleges vezérsík eredendően az IAPO/Irkut konstrukciója (a kínaiak által vásárolt Szu-30MKK), addig a karcsúbb, egyenes tetejű vezérsík a KnAAPO/KnAAZ gyártotta Szu-30MK2-esé (ilyene is van a kínaiaknak), viszont az ezek alapján készülő J-16-ost csak egy kínai gyár gyártja, és így adja magát e két orosz verzió közösítése.Ez a hozzáállás gyakorlatilag minden fejlesztésüknél felismerhető.
Na és ha elkezünk tovább ásni, hajtómű, avionika, fegyverzet terén, hogy miket honnan ötvöztek, akkor elérünk a kérdéshez, hogy ez a gép mennyire "orosz" még?De ez nem öncélú "ötvözgetés" hanem nagyon is tudatos gyártástervezés ereménye. Arról van szó ugyanis, hogy míg a csapott tetejű függőleges vezérsík eredendően az IAPO/Irkut konstrukciója (a kínaiak által vásárolt Szu-30MKK), addig a karcsúbb, egyenes tetejű vezérsík a KnAAPO/KnAAZ gyártotta Szu-30MK2-esé (ilyene is van a kínaiaknak), viszont az ezek alapján készülő J-16-ost csak egy kínai gyár gyártja, és így adja magát e két orosz verzió közösítése.
Nekik az volt a logikus, hogy megvizsgálták a konstrukciókat és kihozták a szerintük optimálisat, gyártás és képesség tekintetében. Náluk erre volt lehetőség és akarat is.
Hogy ezt az orosz miért nem tette meg az is egyszerű: ez két külön gyár saját fejlesztése, nekik se okuk, se igényük nincs a kétféle dizájn harmonizációjára.