JF-17 Thunder / FC-1 Xiaolong (CAC/PAC, Kína/Pakisztán)

Azért azt nem tudjuk, hogy ebben az árban mu van. Support? Ha igen, mennyi időre? Fegyverzet? És ezek a gépek mebnyirr butított verziók lesznek. A 10 millió alatti darabárat a JF-17-nél is nehezen tudom elhinni.
 
Már megint keverés van.
3 db JF-17 gép 26 millia?
Gripenünk pótlása 9,5milliárd HUF lesz, az USDollárban majd 33millió!!!! Nem három, hanem egyetlen gép..

de más a dolog. Ott 3db. JF-17 vásárlása, amibe nincs valószínűleg, szupport, pótalkatrész stb.

Nekünk egy svéd lízing gépünk volt, amit összetörtünk. Annak a lízing végéig fizetni kell, a "vas"-ra jutó költségét, és szerződéstől függően, még enyébb rendelkezésre állási költségeket stb.
Kapunk egy másik gépet, lízingre, aminek szintén fizetni kell a vas költségét, és az üzemeltetési költségeket (kivéve kero, és a magyar humán faktor. Tehát nem 9,5 milliárd maga a gép, hanem a gép+ a járulékos szolgáltatási lízing költségei.

Így jár aki, lezúzza a saját cuccát. Az autóknál is ez van, lezúztad, fizetned kell ennek ellenére a lízinget, és ha olyan a szerződés max. tied lehet a roncs..
Minden a lízing szerződéstől függ.
 
Biztos hogy a 26 milláért nincs benne semmi, csak max a 3 db csupasz seggű gép. DE hát akkor is! Ez akárhogy nézem, rohadt olcsó, ha igaz. Kicsit kételkedem még mindíg, ebben az árban, tudván hogy mi mennyibe kerül nagyjából, a hangsebesség feletti jet-ek piacán.
 
Még 2014-ben (osszel) járt nigériai katonai delegáció Pakisztánban, ahol megtekintették a gyártó céget is. Akkor olyan hírek is elhangzottak, hogy Nigéria 25-40 darab gép vásárlásáról folytat tárgyalásokat...
Lehet az 3 gép egy nagyobb mennyiségu gépbol álló szerzodés 2016-os leszállítási része(?)
A nigériai delegáció Kamrában
http://bmpd.livejournal.com/1193569.html
 
Biztos hogy a 26 milláért nincs benne semmi, csak max a 3 db csupasz seggű gép. DE hát akkor is! Ez akárhogy nézem, rohadt olcsó, ha igaz. Kicsit kételkedem még mindíg, ebben az árban, tudván hogy mi mennyibe kerül nagyjából, a hangsebesség feletti jet-ek piacán.

Az a csupasz seggű gép is elég kopaszon van benne, semmi extra Link-16 vagy aktív elektronikai zavaró, talán még zavaró-szórók se, vagy GPS-navigáció (nincs nekik műholdjuk, más rendszer használatáért meg nyilván fizetni kellene). Tehát ez egy nagyjából a MiG-21bisz-nek megfelelő gép, kicsit fapados gép, csak egy kicsit modernebb kivitelben (elsősorban gyártástechnológia, radar és kabin-műszer szempontból). Viszont ha nem lesz vele problémájuk, akkor évente lehetnek további 2-3db-os megrendelések.
 
Civil GPS lehet benne. Ha nem az amerikaiak ellen akarják használni, akkor az is jó. Azon a környéken nem is nagyon kell több.
https://www.google.com/maps/place/Nig%C3%A9ria/@8.9233587,-0.3674603,5z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x104e0baf7da48d0d:0x99a8fe4168c50bc8
 
A három legnagyobb szomszéd légi ereje:
https://en.wikipedia.org/wiki/Niger_Armed_Forces#Current_inventory
https://en.wikipedia.org/wiki/Chadian_Air_Force#Aircraft
https://en.wikipedia.org/wiki/Cameroon_Air_Force#Current_inventory
 
Helló @emel!

A JF-17 lokátoráról annyit tudok, hogy anno Ny-Európából (francia vagy olasz Fiar Grifo-ra?) kaptak ajánlatot a pakik a JF-17-be való integrálásra, és az összehasonlító tesztek után mindenki megdöbbenésére azt mondták: köszi, de jobb a kínai!! Hogy képességben, üzembiztonságban, vagy azonos szinten de árban jobb, azt nem közölték.

Ez valahogy úgy volt, a hivatalos sajtó szerint, hogy amikor megérkeztek Pakisztánba az első kínai sorozatgyártású JF-17-esek, akkor tesztelés után az nyilatkozták a pakisztáni illetékesek, hogy a géppel szállított KLJ-7 fedélzeti lokátor nem felel meg az elvárásoknak, ezért:
1. az első sorozatban készült gépeken mindenképpen lecserélik nyugat-európai rendszerre.
2. Várják a tervezett új kínai AESA rendszerű lokátort a további szériákban.

Majd pontosan két hónappal később azt nyilatkozta a pakisztáni illetékes, hogy tulajdonképpen csodálatos a kínai lokátor és nem szereznek be nyugatról semmit. A gép jelenleg gyártott példányai továbbra is a KLJ-7V2 rendszert használják.

Hogy mi van, volt a háttérben, azt valószínűleg, sosem fogjuk megtudni.
 
Helló @emel!

<blockquote rel="emel">
A JF-17 lokátoráról annyit tudok, hogy anno Ny-Európából (francia vagy olasz Fiar Grifo-ra?) kaptak ajánlatot a pakik a JF-17-be való integrálásra, és az összehasonlító tesztek után mindenki megdöbbenésére azt mondták: köszi, de jobb a kínai!! Hogy képességben, üzembiztonságban, vagy azonos szinten de árban jobb, azt nem közölték.

Ez valahogy úgy volt, a hivatalos sajtó szerint, hogy amikor megérkeztek Pakisztánba az első kínai sorozatgyártású JF-17-esek, akkor tesztelés után az nyilatkozták a pakisztáni illetékesek, hogy a géppel szállított KLJ-7 fedélzeti lokátor nem felel meg az elvárásoknak, ezért:
1. az első sorozatban készült gépeken mindenképpen lecserélik nyugat-európai rendszerre.
2. Várják a tervezett új kínai AESA rendszerű lokátort a további szériákban.

Majd pontosan két hónappal később azt nyilatkozta a pakisztáni illetékes, hogy tulajdonképpen csodálatos a kínai lokátor és nem szereznek be nyugatról semmit. A gép jelenleg gyártott példányai továbbra is a KLJ-7V2 rendszert használják.

Hogy mi van, volt a háttérben, azt valószínűleg, sosem fogjuk megtudni.
</blockquote>

Hát, ezek szerint némi "ráhatás" volt a dologban, ami lehet pénz is, meg lehet más is.
 
Az volt a ráhatás, hogy a kínaiak eladták a pakiknak a "lokátorgárat" is úgy, hogy még a mérnökgárdát is kiképezték. Mióta ők gyártják, elégedettek :D
 
Most meg jön a cáfolat:))
http://www.msn.com/en-in/news/world/sri-lanka-denies-deal-to-buy-jf-17-fighter-jets-from-pakistan/ar-AAgshL0
 
Az volt a ráhatás, hogy a kínaiak eladták a pakiknak a "lokátorgárat" is úgy, hogy még a mérnökgárdát is kiképezték. Mióta ők gyártják, elégedettek :D

Igen, a saját légierőnek gyártott gépekbe meg ki tudja, milyen lokátort szerelnek?? :-)
 
Most meg jön a cáfolat:))
http://www.msn.com/en-in/news/world/sri-lanka-denies-deal-to-buy-jf-17-fighter-jets-from-pakistan/ar-AAgshL0

India a Tejas-t akarja eladni Sri Lankanak es az uzlet erdekeben egy extra 400 millios USD hitelt is beigert. Eredetileg nem volt arukapcsolas a ket uzlet kozott udvariasan volt talalva de amikor most majdnem alairtak aPakikkal akkor az indiaiak beraztak az okluket hogy ezt kaptok ti nem 400 millat.

Erre hirtelen mindenki meggondolta magat.
 
<blockquote rel="Mackensen">Most meg jön a cáfolat:))
http://www.msn.com/en-in/news/world/sri-lanka-denies-deal-to-buy-jf-17-fighter-jets-from-pakistan/ar-AAgshL0

India a Tejas-t akarja eladni Sri Lankanak es az uzlet erdekeben egy extra 400 millios USD hitelt is beigert. Eredetileg nem volt arukapcsolas a ket uzlet kozott udvariasan volt talalva de amikor most majdnem alairtak aPakikkal akkor az indiaiak beraztak az okluket hogy ezt kaptok ti nem 400 millat.

Erre hirtelen mindenki meggondolta magat.</blockquote>

Logikus, ha Izrael az USA dollár-segélyen Rafale-t akarna venni, szerintem egy centet se látna abból a segélyből.
 
Azért azt nem tudjuk, hogy ebben az árban mu van. Support? Ha igen, mennyi időre? Fegyverzet? És ezek a gépek mebnyirr butított verziók lesznek. A 10 millió alatti darabárat a JF-17-nél is nehezen tudom elhinni.

Ki tudja, mit szamolnak ki es hogyan.... 3 gepet eleve nevetseges rendszerbeallitani. De ebbe a penzbe esetleg a tipuskikepzes költsegei nincsenek benne, esetleg a kiszolgalo eszközök, szerszamok, fegyverek sem.....
Masreszt azt is ki tudja, mennyire csak piaci alapu a dolog, lehet a kinai kormany tamogatja erösen a beszerzest valami egyeb politikai alku reszekent, es attol ilyen jelkepes az ar.
 
Állítólag Azerbajdzsán is tárgyalásokba kezdett vásárlás ügyben.