Ka-50 Black Shark "Hokum A" / Ka-52 Alligator "Hokum B" (Kamov, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 691
9 574
113
Pedig a háború elején jópár hónapig csupaszon is mentek a Kamovok megdögleni. És ami rosszabb, nem volt nagy különbség a csupasz és felszerelt példányok esendősége között.

54605727-10547573-Five_helicopters_were_downed_or_destroyed_in_the_Gostomel_region-a-13_1645725762474.jpg

Ez meg még infrát se szór:
Hónapokig ment a mantra, hogy most már aztán minden helikoptert felszerelünk Vityebszkkel. Beleértve a kamovokat is.
A háborút úgy kezdték, hogy a Kamovoknak úgy a fele volt felszerelve, azoknak is csak egy részén volt a teljes rendszeresített cucc, a Mi 28asokból meg csak egy pár.

Jááj. Már ne is haragudj, de a látásod Stevie Wonder-ével vetekszik ebben az esetben. A látható Kamov a Gosztomelben kényszerleszállt gép. Tuti, hogy volt rajta Vityebszk! Mert az összes Ka-52-esen van, gyárilag. Nézz rá a képre. Mi nincs a Kamovon? Nincs rajta PZU,de ez irreleváns. Mert télen általában mindegyikről leszedik, gyártótól függetlenül. Viszont a PZU léte/nem léte nem gondolnám, hogy komolyan befolyásolná a helikopter infra képét. Az EVU hiánya viszont biztosan. Ezen a gépen pedig nincs EVU! Messziről világít a hiánya. Ez nem a Boldirjevék gépe, mert az nem Gosztomelben szállt le, hanem attól 7 km-re keletre, és később szét is lőtték. Ez a gép valószínűleg az, amihez hozzájutottak az amerikaiak. Ha megnézted/meghallgattad Boldirjevék nyilatkozatát a kényszerleszállás után, akkor tudhatod, hogy az ő gépüket nem a légvédelmi rakéták, hanem a csöves légvédelem, azaz légvédelmi gépágyúk hozták olyan állapotba, hogy nem tudtak vele hazarepülni. Légvédelmi rakétából 18-at indítottak rájuk, sikertelenül. Boldirjevék gépén minden ott volt, Vityebszk is, EVU is. Ha egy rendszerelem nincs meg, akkor már csökken a gép túlélőképessége. Miért nem volt EVU a Kamovon? Egyszer a szolnoki bázis egy Mi-24-es pilótájának mondtam, hogy sokat dob az amúgyis nagyon jó kinézetén a 24-esnek az EVU, mert a Csőrike 2 is milyen jól néz ki vele, és tulajdonképp kár, hogy a többin nincs. Azt mondta, hogy azért ha műszakival találkozom, annak ezt inkább ne említsem. Mert ugyan még jobban néz ki vele a gép, plusz védelmet is ad neki, de megnöveli a kiszolgálási idejét ha fent van. Nagy eséllyel a Kamovról is ezért hiányzott, meg azért mert egy Krím 2-őt képzeltek el, oda meg "úgysem kell" alapon nem szerelték fel.
A Mi-28N nem volt Vityebszk rendszerrel felszerelve sohasem. Ott a rájuk indított MANPADS-ot a videók tanulsága szerint a GL (Glaza Ljotcsika= pilóta szeme) nevű rendszer szokta észlelni. Vityebszk a Mi-35M-en és a szállító Mi helikopterek egy részén van.

A videóról amit linkeltél. Amennyire ebből a "kaputelefonos" felvételből meg lehet állapítani, a videón látható gép egy alapváltozatú Mi-24-es (V vagy P,esetleg D). Mert nem látni futóműveket. A fix futómű pedig a Mi-35M egyik jellegzetessége.
Továbbá felhívnám a figyelmedet a videó címére is. Azt érdemes elolvasni, mert általában a néző megtudja belőle, hogy miről is szól konkrétan a videó. A videó címe a következő: "Славянск вертолет пускает ракеты". Magyarul Szlavjanszk(felett, egy) helikopter rakétákat INDÍT. Nem őrá indítanak, hanem ő indít! Ez elég lényeges különbség. Ha PTRK-t, akarom mondani magyarul IPTR-t indít egy harci helikopter, akkor ahhoz miért kell infracsapdát szórjon? Továbbá mennyire releváns egy alapváltozatú Mi-24-es az esetünkben, amin biztosan nincs Vityebszk rendszer. Továbbá aminek nem is tudjuk mi lett a sorsa. A gép rakétát indított, aztán később fakorona szint alá süllyedt. Láttuk, hogy eltalálta volna a helikoptert valami? Nem. Látjuk a gépet becsapódni? Szintén nem. Tehát akkor mire gondolt a költő?!
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Jááj. Már ne is haragudj, de a látásod Stevie Wonder-ével vetekszik ebben az esetben. A látható Kamov a Gosztomelben kényszerleszállt gép. Tuti, hogy volt rajta Vityebszk! Mert az összes Ka-52-esen van, gyárilag. Nézz rá a képre. Mi nincs a Kamovon? Nincs rajta PZU,de ez irreleváns. Mert télen általában mindegyikről leszedik, gyártótól függetlenül. Viszont a PZU léte/nem léte nem gondolnám, hogy komolyan befolyásolná a helikopter infra képét. Az EVU hiánya viszont biztosan. Ezen a gépen pedig nincs EVU! Messziről világít a hiánya. Ez nem a Boldirjevék gépe, mert az nem Gosztomelben szállt le, hanem attól 7 km-re keletre, és később szét is lőtték. Ez a gép valószínűleg az, amihez hozzájutottak az amerikaiak. Ha megnézted/meghallgattad Boldirjevék nyilatkozatát a kényszerleszállás után, akkor tudhatod, hogy az ő gépüket nem a légvédelmi rakéták, hanem a csöves légvédelem, azaz légvédelmi gépágyúk hozták olyan állapotba, hogy nem tudtak vele hazarepülni. Légvédelmi rakétából 18-at indítottak rájuk, sikertelenül. Boldirjevék gépén minden ott volt, Vityebszk is, EVU is. Ha egy rendszerelem nincs meg, akkor már csökken a gép túlélőképessége. Miért nem volt EVU a Kamovon? Egyszer a szolnoki bázis egy Mi-24-es pilótájának mondtam, hogy sokat dob az amúgyis nagyon jó kinézetén a 24-esnek az EVU, mert a Csőrike 2 is milyen jól néz ki vele, és tulajdonképp kár, hogy a többin nincs. Azt mondta, hogy azért ha műszakival találkozom, annak ezt inkább ne említsem. Mert ugyan még jobban néz ki vele a gép, plusz védelmet is ad neki, de megnöveli a kiszolgálási idejét ha fent van. Nagy eséllyel a Kamovról is ezért hiányzott, meg azért mert egy Krím 2-őt képzeltek el, oda meg "úgysem kell" alapon nem szerelték fel.
A Mi-28N nem volt Vityebszk rendszerrel felszerelve sohasem. Ott a rájuk indított MANPADS-ot a videók tanulsága szerint a GL (Glaza Ljotcsika= pilóta szeme) nevű rendszer szokta észlelni. Vityebszk a Mi-35M-en és a szállító Mi helikopterek egy részén van.

A videóról amit linkeltél. Amennyire ebből a "kaputelefonos" felvételből meg lehet állapítani, a videón látható gép egy alapváltozatú Mi-24-es (V vagy P,esetleg D). Mert nem látni futóműveket. A fix futómű pedig a Mi-35M egyik jellegzetessége.
Továbbá felhívnám a figyelmedet a videó címére is. Azt érdemes elolvasni, mert általában a néző megtudja belőle, hogy miről is szól konkrétan a videó. A videó címe a következő: "Славянск вертолет пускает ракеты". Magyarul Szlavjanszk(felett, egy) helikopter rakétákat INDÍT. Nem őrá indítanak, hanem ő indít! Ez elég lényeges különbség. Ha PTRK-t, akarom mondani magyarul IPTR-t indít egy harci helikopter, akkor ahhoz miért kell infracsapdát szórjon? Továbbá mennyire releváns egy alapváltozatú Mi-24-es az esetünkben, amin biztosan nincs Vityebszk rendszer. Továbbá aminek nem is tudjuk mi lett a sorsa. A gép rakétát indított, aztán később fakorona szint alá süllyedt. Láttuk, hogy eltalálta volna a helikoptert valami? Nem. Látjuk a gépet becsapódni? Szintén nem. Tehát akkor mire gondolt a költő?!
Persze hogy van rajta le is lőtték. Gyári felszerelés... kellene hogy legyen. De nem volt.
Azért esett le, mert rakétát indított.
Különben is mindegy, hogy hirtelen milyen videót találtam.
Ne írd át a tegnapi újságot. Ez nem az 1984. Nagyon jól emléxem rá, és itt is megvan a 3000 oldal hozzászólás között: Általában nem volt rajtuk semmilyen védelmi rendszer, a Stringerekre amúgy is hatástalan infraszórón kívül. Minden héten kétszer fogadkoztak, hogy mostmár lessz. Aztán fél év is eltelt, mire lett.Legalább 500 hsz foglalkozott itt a kérdéssel. Látatlanba is fogadok, hogy ebből 50et te írtál.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 691
9 574
113
"Persze hogy van rajta le is lőtték. Gyári felszerelés... kellene hogy legyen. De nem volt.
Azért esett le, mert rakétát indított.
Különben is mindegy, hogy hirtelen milyen videót találtam.
Ne írd át a tegnapi újságot."

Írd már meg, hogy milyen aktív elhárító rendszerrel védekezel a légvédelmi gépágyú lövedékek ellen. Attól, hogy van egy gépen Vityebszk, de nincs rajta EVU, máris csökkenek a túlélési esélyei. Azon a Kamovon nem volt EVU. Ha nincs EVU, akkor semmi sem csökkenti a hajtóműből kiáramló gázok hőmérsékeltét. Kissé az az érzésem, hogy nem tudod mi az az EVU. A Vityebszk-nek az EVU nem a része! Egy teljesen külön berendezés, ami a Vityebszk megjelenése előtt már jóval létezett. Csak ha lent hagyják a földön, a hangárban, úgy kicsit nehezen védi a több 100km távolságban dolgozó helikoptert, aminek igazából a fedélzetén kéne lennie!
"Azért esett le mert rakétát indított"
Ahogyan az repülőgépszerelő ismerősöm szokta mondani hasonló helyzetekben: "édes f@szom"...
Nem láttuk, hogy leesett volna a gép. Főleg azért nem mert rakétát indított volna. Ha függésből indít és a hajtóművei beszívják a rakéta égésgázait, abból akár ilyesmi is lehetett volna, teljesítmény csökkenés miatt. De nem ez történt, mert a gép nagy sebességgel repülve indított, és leesni nem láttuk, még akkor sem, ha te ezt minden áron görcsösen oda akarod képzelni.
Javaslom a következőt: VKontakte regisztráció, és feliratkozni a FighterBomber oldalára. Egyrészt baromi sok információt elmond, időnként kritizálja is elég komolyan a légierő tevékenységét. És olvasói videókat oszt meg. Az olvasói közt pedig rengeteg, az SZVO-ban repülő pilóta van. Volt már ott fent olyan olvasói videó is, hogy az autópályán szlalomozik a kamionok közt a Mi-8AMTS-el. Akik ilyeneket megcsinálnak, azok nem félnek fakorona magasság alá nyomni a helikoptert, egy valószínűleg tök üres szántóföld felett.
Igazából rólad most eszembe jutott az a japán házaspár, akik kihívták a mentőket légikatasztrófa miatt, mert Nógrád megyében autózva azt látták, hogy egy mezőgazadasági helikopter eltűnt a fák mögött, és utána nem emelkedett ki onnan, sőt később abból az irányból még füst is jött. Csak annyi a különbség, hogy itt még füst sem volt.
"Különben is mindegy, hogy hirtelen milyen videót találtam" Tulajdonképpen igen. Ha egy Tony Hawk's Pro Skater in-game videót találtál volna, annak kb. ugyanennyi relevanciája lett volna a témát illetően.
"Ne írd át a tegnapi újságot."
Miért tenném? Megteszed te azt helyettem. Én nem tagadom, hogy lőttek le Kamovokat, nem is egyet.
Te állítod bőszen a valótlant, nevezetesen, hogy a Kamovokon nem volt Vityebszk gyárilag, pedig ha megnézel bármilyen átadási videót 2008-tól kezdve, látható, hogy bizony az összesen volt. Ami nem volt alapból rajta, de nyilván kaptak hozzá, az megint az EVU volt. Továbbá megint te kötöd az ebet a karóhoz, hogy az általad linkelt videóban látható helikopter azért zuhant le, mert rakétát indított. Miközben a lezuhanása nem látható.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 691
9 574
113
Úgy tudom, az EVU eszi a lapátok üzemidejét is.
Az lehet. Én csak azt hallottam, hogy bonyolultabb kiszolgálni úgy a gépet, főleg a hajtóművet nyilván, ha az EVU fel van szerelve a gépre. Persze mivel a 24-es, 35M és a 17-es család esetében felfelé irányítja a kiáramló forró gázt, így ez is igaz lehet. A Kamov esetében nem biztos, mert ott nem felfelé irányítja csak a kiáramló gázokat, hanem máshogy, eloszlatva teríti szét. Ha megnézed, eléggé más az EVU a Kamovokon és a Mil-eken. A Mi-28N-t most ne vegyük ide, az megint külön történet.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 527
79 651
113
Az lehet. Én csak azt hallottam, hogy bonyolultabb kiszolgálni úgy a gépet, főleg a hajtóművet nyilván, ha az EVU fel van szerelve a gépre. Persze mivel a 24-es, 35M és a 17-es család esetében felfelé irányítja a kiáramló forró gázt, így ez is igaz lehet. A Kamov esetében nem biztos, mert ott nem felfelé irányítja csak a kiáramló gázokat, hanem máshogy, eloszlatva teríti szét. Ha megnézed, eléggé más az EVU a Kamovokon és a Mil-eken. A Mi-28N-t most ne vegyük ide, az megint külön történet.
Gondolj bele, le kell venni azt nagy "szart" minden alkalommal amikor ellenőrizni akarod a hajtómű fúvócsövét.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 405
63 440
113
Az lehet. Én csak azt hallottam, hogy bonyolultabb kiszolgálni úgy a gépet, főleg a hajtóművet nyilván, ha az EVU fel van szerelve a gépre. Persze mivel a 24-es, 35M és a 17-es család esetében felfelé irányítja a kiáramló forró gázt, így ez is igaz lehet. A Kamov esetében nem biztos, mert ott nem felfelé irányítja csak a kiáramló gázokat, hanem máshogy, eloszlatva teríti szét. Ha megnézed, eléggé más az EVU a Kamovokon és a Mil-eken. A Mi-28N-t most ne vegyük ide, az megint külön történet.
Érdekes, hogy az AH-64-eseken évtizedekig az IR árnyékoló boxok hátra-szétfele terítették az égésgázokat, majd pár éve megjelent és elteredésnek indult a Minyó és a Mihu EVU-jához hasonlóan a forró gázokat a lapátok felé terelő kiömlő.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 691
9 574
113
Gondolj bele, le kell venni azt nagy "szart" minden alkalommal amikor ellenőrizni akarod a hajtómű fúvócsövét.

Ez világos. Viszont ha nem szereled fel, és úgy küldöd harcolni a gépet, akkor megnövekszik az esélyed arra, hogy az egyik felszállás után többé már semmit nem kell ellenőrizned. Vagy az ellenség szakemberei ellenőrzik helyetted a továbbiakban. Lásd EVU nélküli, Gosztomelben kényszerleszállt, majd az USA-ba szállított Ka-52 esete.
Teljesen világos, hogy nem szeretik a bonyolultabb kiszolgálás miatt, de egy háborúban a gép és a hajózóik élete is múlhat rajta.
A vegyivédelmi ruha is kényelmetlen, meleg, de mégsem bölcs dolog anélkül bemenni egy szennyezett területre. Háborúban, különleges katonai műveletben az EVU-t a földön hagyni szintén nem jó ötlet, pedig kényelmesebb anélkül üzemeltetni a gépet.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 691
9 574
113
Érdekes, hogy az AH-64-eseken évtizedekig az IR árnyékoló boxok hátra-szétfele terítették az égésgázokat, majd pár éve megjelent és elteredésnek indult a Minyó és a Mihu EVU-jához hasonlóan a forró gázokat a lapátok felé terelő kiömlő.

Nem lehet esetleg az, hogy az afgánoknak vásárolt Mi-17 variánsoknál, amiből "otthonra" (USA-ba) is vettek pár darabot kiképzési célokra az Obama-időszakban, azt láttták, mérték, hogy hatékony a rendszer és így azok alapján elkészítették a sajátjukat?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 527
79 651
113
Ez világos. Viszont ha nem szereled fel, és úgy küldöd harcolni a gépet, akkor megnövekszik az esélyed arra, hogy az egyik felszállás után többé már semmit nem kell ellenőrizned. Vagy az ellenség szakemberei ellenőrzik helyetted a továbbiakban. Lásd EVU nélküli, Gosztomelben kényszerleszállt, majd az USA-ba szállított Ka-52 esete.
Teljesen világos, hogy nem szeretik a bonyolultabb kiszolgálás miatt, de egy háborúban a gép és a hajózóik élete is múlhat rajta.
A vegyivédelmi ruha is kényelmetlen, meleg, de mégsem bölcs dolog anélkül bemenni egy szennyezett területre. Háborúban, különleges katonai műveletben az EVU-t a földön hagyni szintén nem jó ötlet, pedig kényelmesebb anélkül üzemeltetni a gépet.
Igen, az EVU-t nem azért találták ki, hogy a karbantartók életét könnyítse meg, henm azért, hogy a pilótákét.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 691
9 574
113
Zseniális! Láthattuk a DCS-ből ismert MAWS kijelzőt, de támadást nem jelzett. A pilóták előtt le a kalappal, kis magasságban így manőverezni a fák között, csak több ezer órás mezőgazdasági pilótákat láttam, kisebb sebességgel. Nekik persze az egész képzésük erről szólt a "lehozó" képzéstől kezdve.
A végén a HUD felirat alapján azt is látni lehetett, hogy nem bízták a véletlenre a dolgot, nem kívánták a belorusz hadgyakorlaton évekkel ezelőtt történteket megismételni.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 519
113
Igen ezt gondoltam én is. Aztán megjelentek az új cuccok. Ha utána nézel a Kamov kamerajának teljesítményére azt fovod találni, hogy 3-4km felismerési távolság.
Én láttam videókat youtube-on, ahol 5+ km-ről engedték rá a Vikhrt a tankra, és bőven felismerhető volt, hogy mire ment. És láttam olyat is, ahol ugyanilyen távolságról semmit nem lehetett kivenni a célpontból (nekem legalábbis) - de itt jön képbe az, hogy milyen infókkal mentek oda a pilóták, mire számítottak, milyen irányból, azt esetleg megfigyelték-e mozgás közben pozitív beazonosítás végett, stb.
Négy hónapja még váltig állítottad, hogy a Kamovok fedélzeti videói lebutítottak, ma meg azt írtad, hogy "Nem, nem butítottak, ti magyaráztok ezzel mindent.". Szerintem engedd el a dolgot.

Tényszerűen a következő állítások valószínűleg helyesek:
  • a Ka-52-esek fedélzeti videói az esetek többségében rosszabb felbontásban kerülnek nyilvánosságra, mint ahogy rögzítik őket ("butítják"); továbbá ki is takarnak mindenféle adatokat
  • a pilóták tapasztalatán és az adott küldetéshez kapott hírszerzési információkon rengeteg múlik
  • az esetek jó részében 5+km-ről lövik a Vikhr-eket (már ahol nem takarták ki)
  • az ukrán fronton valószínűleg nincs annyira nehéz dolguk, a front "egyszerűsége" miatt ugyanis pontosan tudják, hogy mely ponttól számíthatnak ukrán gépekre és hol vannak a sajátjaik
  • jó eséllyel nem state-of-the-art a kamerarendszer, ami ma a Kamovokban van - viszont ettől függetlenül sikeresen használják
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
a Ka-52-esek fedélzeti videói az esetek többségében rosszabb felbontásban kerülnek nyilvánosságra, mint ahogy rögzítik őket ("butítják"); továbbá ki is takarnak mindenféle adatokat
De ezt miért teszik ? Csak úgy kíváncsiságból kérdem

Leo-2 kilőve ? :oops:
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 519
113
De ezt miért teszik ? Csak úgy kíváncsiságból kérdem
Szerintem azért, hogy minél kevesebb következtetést lehessen levonni az adott szituációban történt fegyver bevetéséről.
Úgy általában azért, hogy a rendszer valós képességei minél inkább rejtve maradjanak.
Valószínűleg nem, állítólag régi videó ez és nem Leo2 van rajta.
De előbb-utóbb lesz az is.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 095
82 748
113
Az orosz Ka-52 Alligator támadóhelikopter az SVO során rekordszámú légvédelmi rakétát vert vissza - 18 egységet a Vitebsk komplexum segítségével egy bevetésben.

A RIA Novosti egyik forrása arról számolt be, hogy a helikopter sérülés nélkül tért vissza a bázisra.

Szerinte a helikopterpilóták pontosan ezért nevezik a vitebszki komplexumot "az élet tojásának". Kifejtette, hogy a helikopter testéből kiálló komplexum külső berendezése madártojásra emlékeztet. A komplexum, amint azt a forrás megjegyezte, rendszeresen megmenti a hadsereg pilótáinak életét, amikor az ellenség MANPADS-ből lövöldözik.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 527
79 651
113
Az orosz Ka-52 Alligator támadóhelikopter az SVO során rekordszámú légvédelmi rakétát vert vissza - 18 egységet a Vitebsk komplexum segítségével egy bevetésben.

A RIA Novosti egyik forrása arról számolt be, hogy a helikopter sérülés nélkül tért vissza a bázisra.

Szerinte a helikopterpilóták pontosan ezért nevezik a vitebszki komplexumot "az élet tojásának". Kifejtette, hogy a helikopter testéből kiálló komplexum külső berendezése madártojásra emlékeztet. A komplexum, amint azt a forrás megjegyezte, rendszeresen megmenti a hadsereg pilótáinak életét, amikor az ellenség MANPADS-ből lövöldözik.
Aztán csodálkozunk, hogy folyton szapulom és szapultam a MI-28-at (az MN-en talán van DIRCM, csak abból meg nem nagyon van tendszerben négány darabon kívül)...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Aztán csodálkozunk, hogy folyton szapulom és szapultam a MI-28-at (az MN-en talán van DIRCM, csak abból meg nem nagyon van tendszerben négány darabon kívül)...
Nem is nagyon szerepelnek ! Az úk ka-52 optikájára kiváncsi lennék milyen a régihez képest
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 519
113
Még az is lehet, hogy ezek már Leok voltak:

@Roni szerintem az optikájával nincs gond a Kamovnak, a képalkotó chip, meg ami mögötte van, az tűnig gyengébbnek a kelleténél