Pedig a háború elején jópár hónapig csupaszon is mentek a Kamovok megdögleni. És ami rosszabb, nem volt nagy különbség a csupasz és felszerelt példányok esendősége között.
Ez meg még infrát se szór:Hónapokig ment a mantra, hogy most már aztán minden helikoptert felszerelünk Vityebszkkel. Beleértve a kamovokat is.
A háborút úgy kezdték, hogy a Kamovoknak úgy a fele volt felszerelve, azoknak is csak egy részén volt a teljes rendszeresített cucc, a Mi 28asokból meg csak egy pár.
Jááj. Már ne is haragudj, de a látásod Stevie Wonder-ével vetekszik ebben az esetben. A látható Kamov a Gosztomelben kényszerleszállt gép. Tuti, hogy volt rajta Vityebszk! Mert az összes Ka-52-esen van, gyárilag. Nézz rá a képre. Mi nincs a Kamovon? Nincs rajta PZU,de ez irreleváns. Mert télen általában mindegyikről leszedik, gyártótól függetlenül. Viszont a PZU léte/nem léte nem gondolnám, hogy komolyan befolyásolná a helikopter infra képét. Az EVU hiánya viszont biztosan. Ezen a gépen pedig nincs EVU! Messziről világít a hiánya. Ez nem a Boldirjevék gépe, mert az nem Gosztomelben szállt le, hanem attól 7 km-re keletre, és később szét is lőtték. Ez a gép valószínűleg az, amihez hozzájutottak az amerikaiak. Ha megnézted/meghallgattad Boldirjevék nyilatkozatát a kényszerleszállás után, akkor tudhatod, hogy az ő gépüket nem a légvédelmi rakéták, hanem a csöves légvédelem, azaz légvédelmi gépágyúk hozták olyan állapotba, hogy nem tudtak vele hazarepülni. Légvédelmi rakétából 18-at indítottak rájuk, sikertelenül. Boldirjevék gépén minden ott volt, Vityebszk is, EVU is. Ha egy rendszerelem nincs meg, akkor már csökken a gép túlélőképessége. Miért nem volt EVU a Kamovon? Egyszer a szolnoki bázis egy Mi-24-es pilótájának mondtam, hogy sokat dob az amúgyis nagyon jó kinézetén a 24-esnek az EVU, mert a Csőrike 2 is milyen jól néz ki vele, és tulajdonképp kár, hogy a többin nincs. Azt mondta, hogy azért ha műszakival találkozom, annak ezt inkább ne említsem. Mert ugyan még jobban néz ki vele a gép, plusz védelmet is ad neki, de megnöveli a kiszolgálási idejét ha fent van. Nagy eséllyel a Kamovról is ezért hiányzott, meg azért mert egy Krím 2-őt képzeltek el, oda meg "úgysem kell" alapon nem szerelték fel.
A Mi-28N nem volt Vityebszk rendszerrel felszerelve sohasem. Ott a rájuk indított MANPADS-ot a videók tanulsága szerint a GL (Glaza Ljotcsika= pilóta szeme) nevű rendszer szokta észlelni. Vityebszk a Mi-35M-en és a szállító Mi helikopterek egy részén van.
A videóról amit linkeltél. Amennyire ebből a "kaputelefonos" felvételből meg lehet állapítani, a videón látható gép egy alapváltozatú Mi-24-es (V vagy P,esetleg D). Mert nem látni futóműveket. A fix futómű pedig a Mi-35M egyik jellegzetessége.
Továbbá felhívnám a figyelmedet a videó címére is. Azt érdemes elolvasni, mert általában a néző megtudja belőle, hogy miről is szól konkrétan a videó. A videó címe a következő: "Славянск вертолет пускает ракеты". Magyarul Szlavjanszk(felett, egy) helikopter rakétákat INDÍT. Nem őrá indítanak, hanem ő indít! Ez elég lényeges különbség. Ha PTRK-t, akarom mondani magyarul IPTR-t indít egy harci helikopter, akkor ahhoz miért kell infracsapdát szórjon? Továbbá mennyire releváns egy alapváltozatú Mi-24-es az esetünkben, amin biztosan nincs Vityebszk rendszer. Továbbá aminek nem is tudjuk mi lett a sorsa. A gép rakétát indított, aztán később fakorona szint alá süllyedt. Láttuk, hogy eltalálta volna a helikoptert valami? Nem. Látjuk a gépet becsapódni? Szintén nem. Tehát akkor mire gondolt a költő?!