Ezerszer volt már linkelve ebbe a fórumba is a Vityebszk/Prezident-Sz fedélzeti önvédelmi rendszer felépítését, működését taglaló ábra, videó. Nem teszem meg újra. De azért jelezném, hogy a rendszert először még a Ka-50-esen próbálták ki, és már ott megjelent, kettő, picivel a főfutóművek mögött elhelyezkedő lézeres vakító torony vagy más néven tojás, ahogy az oroszok hivatkoznak rá. Ez a két berendezés ugyanúgy alapvető része a rendszernek, mint az automatikus üzemmódú infracsapda szórás. Nem csak annyi a Vityebsz, hogy ha jön valami,akkor tájékoztatja a hajózókat és elkezd vadul infracsapdázni. Akkor sem ha páran ezt hiszik(pl. Capslock). Ez csak a DCS World: Black Shark 3-ban van így, mert ott a közönség nem kaphatta meg a teljes Vityebszket a szimulátorban, így a tornyok/tojások is lemaradtak a kiadott végleges változatban a gépről. Csak a beépítési helyük van meg. A vakítótornyok lemodellezésének elmaradása titokvédelmi okok miatt történt. Egyszerűen nem kapták meg rá az engedélyt, mert az a rendszerelem titkos minősítésű.
De az igazi, nem virtuális Kamovok mindegyikén ott van. Nincs olyan 52-es amely ne lenne felszerelve a Vityebszk rendszer ezen elemével. A tapasztalatok alapján a Mi-35M és a Mi szállítóhelikopterek is fel lettek szerelve a komplett rendszerrel, bár a szállítóknak sajnos még nem minden példánya. A különbség annyi, hogy míg a Kamovokon 2 vakító torony van, addig a Mi gépekre 3 torny került, mert a faroktartóra is szereltek egyet. A rendszer nyilván nem nyújt 100% védelmet, mint ahogy egyetlen más önvédelmi rendszer sem a világon, de attól még szarnak nem nevezném. Ha valaki MINDENT megtesz azért, amit csak lehet, hogy megvédje a helikopterét a megfelelő kiegészítő berendezések alkalmazásával(Vityebszk, plusz páncélok és EVU(!!!)) akkor jóval nagyobbak a túlélési esélyei, mintha csak "csupaszon" odaküldené a heliket harcolni.