Lehet két dologról beszélünk. A4 platform fejlesztési joga biztosan van az RM-nek, de új A4 alváz gyártási joga sztem kérdéses, inkább nincs. Kiépített kapacitása biztosan nincs. Ezért is vették most Svajctol használt A4-eseket.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Biztos vagyok benne, hogy a svajctol vett a4 alvazra épül majd több fele prototípus és a legjobb variáns alváz kerül a végső gyártásbaLehet két dologról beszélünk. A4 platform fejlesztési joga biztosan van az RM-nek, de új A4 alváz gyártási joga sztem kérdéses, inkább nincs. Kiépített kapacitása biztosan nincs. Ezért is vették most Svajctol használt A4-eseket.
Még mindig helikopternek tetszik lenni.Ja, ezt a marhasagot hajtogatod megint egy ideje - gondolom, mert eletedben nem jartal meg az orszaghataron kivul?
A multkor mar vegigkartyaztuk, hogy hulyeseget magyarazol, gondolom, ugyanazert, mint sokszor (= altalaban azert, mert felreolvasol valamit, avagy felkapsz valamit, amit olvastal, csak a kontextus mar nem marad meg a memoriadban hozza.)
Mindenki hulye, legfokeppen a szakmabeliek, csak te latsz mindent vilagosan, hiszen mar legalabb masodikos vagy gimiben...
Jaja, pont en, amikor a heten mar egyszer-ketszer lerajzoltuk neked is, meg a wikiszerkesztonek, hogy mekkora hulyeseget magyaraztok, hogy nincsen 1km feletti nyitott ter-tavolsag Europaban?Még mindig helikopternek tetszik lenni.
A domborzat mellett (ami amúgy éppen segítheti a közvetlen irányzású fegyverek nagy távolságú alkalmazását, tehát hegyről messzire lőni könnyebb) legalább olyan jelentős a vegetáció és az egyéb tereptárgyak jelenléte is. A Google Street View sárga emberkéjét ha 100 random helyre ledobod a jelzett területen, szerencsés esetben 4-5 helyen találsz 2km körüli LOS távolságot és egy kicsivel nagyobb számban 1km körülit.Jaja, pont en, amikor a heten mar egyszer-ketszer lerajzoltuk neked is, meg a wikiszerkesztonek, hogy mekkora hulyeseget magyaraztok, hogy nincsen 1km feletti nyitott ter-tavolsag Europaban?
Kulonosen azon a nagy europai siksagon, ugye.
Ahogyan irtam, a Beneluxtol egeszen az Uralig szaladhatsz hegyek nelkul, a kepen zolddel.
Tudjuk, szerintetek mindenhol fasor van a mezok szelen, es azon maris keptelen a 21. szazadban aterzekelni barmit is egy hk...
Nem kell őket túlgondolni.Mindenki hulye, legfokeppen a szakmabeliek
Mutatsz nekünk egy berendezést, amivel átérzékel egy hk. egy vegetációs sávon, és tüzet tud vezetni a mögötte álló célra?Tudjuk, szerintetek mindenhol fasor van a mezok szelen, es azon maris keptelen a 21. szazadban aterzekelni barmit is egy hk...
Azaz megicsak 66-67 tonna lesz az, tehat legyen akar 62 es 68 tonna, es qrvara nem 70 es 76 tonna, ahogyan a blogger irja, tehat igazam van. Sebaj, ahogy szoktad, majd ezt is probald meg az ellenkezojenek beallitani...
Jóvan marinéni. Értem hogy a NATO európai főparancsnokságán dolgozó összes védelmi tervezéssel foglalkozó tisztje hülye, te meg szokás szerint jobban tudsz mindent is mindenkinèl is.Jaja, pont en, amikor a heten mar egyszer-ketszer lerajzoltuk neked is, meg a wikiszerkesztonek, hogy mekkora hulyeseget magyaraztok, hogy nincsen 1km feletti nyitott ter-tavolsag Europaban?
Kulonosen azon a nagy europai siksagon, ugye.
Ahogyan irtam, a Beneluxtol egeszen az Uralig szaladhatsz hegyek nelkul, a kepen zolddel.
Tudjuk, szerintetek mindenhol fasor van a mezok szelen, es azon maris keptelen a 21. szazadban aterzekelni barmit is egy hk...
Jóvan marinéni. Értem hogy a NATO európai főparancsnokságán dolgozó összes védelmi tervezéssel foglalkozó tisztje hülye, te meg szokás szerint jobban tudsz mindent is mindenkinèl is.
Te megint a strawman technikával jössz, nem unalmas még, hogy állandóan arra szorulsz, hogy a másiknak probalj a szájába adni szavakat, aztan azokkal vitazz?Többször előjött már ez a vita. HH-s munkákban a tipikus Európai maximális lőtávolságot 1800 méterre határozták meg a domborzat 96%-ára. Ez azt jelenti, hogy 100-ból 96 helyen nem tudsz 1800 méter fölé lőni.
Kamm hegyekről beszél, mint akadály, miközben a tankok lövegcsöve alapvetően 1.5-2 méteres magasságban van, és innen lőnek viszonylag lapos röppályán nyíllövedékeket egymásra.
E mellet a járművek magassága is 2-3 méter közé esik.
Ha a talaj 100 méterenként csak 1 métert emelkedik, észre sem veszed, laposnak tűnik. De 1 km-s távolságon simán elrejt egy harckocsit egy ilyen 10 méteres enyhe talajemelkedés is.
Erdők, házak, bokrok, vasúti töltések szintén.
De csak, hogy kamm is érezze mekkora butaságok a 8-10 km-s prospektus marketing hülyeségek, nyíllövedékes csata esetén, a föld bolygó lehajlása, víz felszín esetén is 5 km-en 2 méter!
Vagy mert szarabb az iranyzasuk, de mindegy is...Ez azt jelenti, hogy tükörsima talaj esetén is, 5 km-en lényegében takarásban van már egy T-72-es harckocsi
Ez nem azt jelenti, hogy nem fordulhat elő olyan, mint ukrajnában, hogy enyhe emelkedőn áll egy harckocsi, és ő onnan rálát a másikra, de ez a maradék 4%nyi eset. Nem ez a normál.
(és most a nyilak szórására ki se térjünk... valahol 3 km környékén van a realitás. nem véletlenül lőnek az oroszok 5 km-re már rakétával)
Jaja, mert ők 500-1000 métert mondanak? Mutasd már meg hol es mikor.Jóvan marinéni. Értem hogy a NATO európai főparancsnokságán dolgozó összes védelmi tervezéssel foglalkozó tisztje hülye, te meg szokás szerint jobban tudsz mindent is mindenkinèl is.
Mégegyszer: 500-1000 meter? A mai felszereléssel?Meg ugyan ez van az orosz harckocsi doktrína íróinàl is meg azoknàl a kiképzöknél németországban is akiknél.most kapnak A7-esre képzést a katonáink.
Nyilván mindenki is hülye te a meg a tudás alfája meg omegája vagy ebben a témában is meg minden másban is.
Szerintem inkább arra gondolhatnak a 130-as kapcsán, h közvetett irányzással/"okos" lőszerrel majd az ellenség hatótávján kívülről csipegethet. De ezek a filléres drónok (számomra legalábbis) kérdésessé teszik az értelmét.Azt is mondja, hogy:
Hatásos (irányzott) lőtávolsága 6-7000 méter, ami figyelemre méltó, mindannak ellenére, hogy az európai terep összességében erősen átszeldelt és az eddigi tapasztalatok szerint a tűzmegnyitás általános terepszakasza 500-1000 méter. (ezt mondatot amúgy ajánlom @acorn -nak, aki szerint Észak-Európa tükör sima és egy elég erős hk ágyúval kb. Berlintől el lehet lőni az Urálig! )
Szóval semmi értelme a 130-asnak, mert az L/55-ös 120 mm-es mindent kilő ilyen távokon! Sőt, még 1500-2000 méteren is!
Világos. En mindössze azt kérdőjelezem meg, hogy 1000 méteres tavok lennének mindenhol. Szerintem ez vagy marhaság, azaz valami worst case scenario számot értett valahol valaki félre, vagy valami régi hidegháborús standard meg iranyzas szerint kalkulaltak valamit.A domborzat mellett (ami amúgy éppen segítheti a közvetlen irányzású fegyverek nagy távolságú alkalmazását, tehát hegyről messzire lőni könnyebb) legalább olyan jelentős a vegetáció és az egyéb tereptárgyak jelenléte is.
Hat, azert a GS csak utakról megy, de azért ezt kiprobalnam a lengyel szántóföldek stb mentén.A Google Street View sárga emberkéjét ha 100 random helyre ledobod a jelzett területen, szerencsés esetben 4-5 helyen találsz 2km körüli LOS távolságot és egy kicsivel nagyobb számban 1km körülit.
Ebben egyetértünk.Nem kell őket túlgondolni.
Szerintem kb az osszes SAR képalkotó rendszer erre van...? Ezeknek a lényege, hogy kompozit képet ad, a különböző módú és frekiju erzekelokrol, no meg manapság már mindenhol drónok vezetik a celfelderitest, ezt azert nap mint nap látjuk az ukranoknal is.Mutatsz nekünk egy berendezést, amivel átérzékel egy hk. egy vegetációs sávon, és tüzet tud vezetni a mögötte álló célra?
Akkor az mitől tank és miért nem inkább önjáró löveg?Szerintem inkább arra gondolhatnak a 130-as kapcsán, h közvetett irányzással/"okos" lőszerrel majd az ellenség hatótávján kívülről csipegethet. De ezek a filléres drónok (számomra legalábbis) kérdésessé teszik az értelmét.
2500 métert mondtam átlagosan. Ezzel számol mindenki eszed nem eszed. Továbbra is ott tartunk, hogy szerinted meg mindenki más szerint. El lett mondva miért számoljàk így. Szerinted nem azt kész.Világos. En mindössze azt kérdőjelezem meg, hogy 1000 méteres tavok lennének mindenhol. Szerintem ez vagy marhaság, azaz valami worst case scenario számot értett valahol valaki félre, vagy valami régi hidegháborús standard meg iranyzas szerint kalkulaltak valamit.
Hat, azert a GS csak utakról megy, de azért ezt kiprobalnam a lengyel szántóföldek stb mentén.
Ebben egyetértünk.
Szerintem kb az osszes SAR képalkotó rendszer erre van...? Ezeknek a lényege, hogy kompozit képet ad, a különböző módú és frekiju erzekelokrol, no meg manapság már mindenhol drónok vezetik a celfelderitest, ezt azert nap mint nap látjuk az ukranoknal is.
Pedig a Leopárd 2A7 harckész tömege 70+ tonna
Egy percig nem mondtam, hogy a blogger pontos infót írt volna
Egyszerűen annyit mondtam, hogy amit te írtál súly az sem pontos.
Ráadásul harckocsiknál az üres tömegre nyugodtan számolj rá még 3 tonnát, hogy megkapd a valós harci súlyt.
Ez a minimum!
Ha e mellet van még kiegészítő páncél akkor kb. a csillagos ég a határ az üres súlyhoz képest.
Nem az lett a vége a múltkori jogi csörtének, hogy az RM megvette az A4 jogait a kmw-től?
A sima A7 és az A7+ közt egy masszívan megerősített teknő különbség van ( az oldalpàncèl jóval vastagabb). Ezért sem lehet régebbi leóból A7+t kiépíteni.
Az upgrade-hez szerintem nem kell engedély. Garancián és a támogató szerződésen túl azt csinálsz a fegyverrel, amit akarsz. Persze kell hozzá az, hogy utólag tudd támogatni az upgrade-eltLehet két dologról beszélünk. A4 platform fejlesztési joga biztosan van az RM-nek, de új A4 alváz gyártási joga sztem kérdéses, inkább nincs. Kiépített kapacitása biztosan nincs. Ezért is vették most Svajctol használt A4-eseket.
Ez biztos?? Sztem csak megerősített, az A7+ új építés.A németek A7V harckocsi alváza pölö vadi új,
Én ebben egyáltalán nem vagyok biztos. Tudtommal az RM nem gyártott Leopárdot csak upgradelt. Egy másik Eszak -nemet cég gyártott a KMW-vel párhuzamosan Leopárdot még a hidegháborúban. Azt vette meg az RM, de aztán balfasz módon eladták a 2000-es evek elején a kizárólagos új gyártási licenszeket a KMW-nek.A bíróság előtt meg gondolom tisztázták, hogy A4-ig ugyan gyárthatnak, de afelett csak a KMW a jogtulaj.
A RM az ügy lezárása után ezt a nyilatkozatot adta ki:Én ebben egyáltalán nem vagyok biztos. Tudtommal az RM nem gyártott Leopárdot csak upgradelt. Egy másik Eszak -nemet cég gyártott a KMW-vel párhuzamosan Leopárdot még a hidegháborúban. Azt vette meg az RM, de aztán balfasz módon eladták a 2000-es evek elején a kizárólagos új gyártási licenszeket a KMW-nek.