KF51 Panther MBT (Rheinmetall)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 717
113
Van olyan termék aminek a fejlesztésébe beszálltunk, és csak is kizárólag nálunk gyártódhat?
Egy igen/nem is elég... :)
Ez igen nagy ökörség lenne, ha ilyen üzletet kötünk.
Ha nagy tömegben és nem az arabokhoz akarod exportálni, akkor mki minimum helyi végszereléssel akarja. Egy ilyen csak nálunk gyártódhat szabály, önkiherélése lenne az exportnak, lásd PUMA, hiába ma a legjobb IFV papíron. A KMW rugalmatlansága is az exportsikertelenségének egyik oka.

Bár részben ködszurkálás, de RM Italia HERO európai gyártási licenszvétele a jó példa. Valszeg a hazai gyártáshoz, esetleg egyes típusok további exportjához, a jogokat tőlük kellett megvenni. Nem véletlen velük is szerződtünk. Ez is pénz, ráadásul a legjobb, még gyártani sem kell.
Sztem a gyártási licenszjogok és a külföldi végszerelésekhez beszállítás, a megrendelés első ütemének leszállítása reális exportlehetőség. Ha a szlovák tender nem bukik, akkor ez az üzleti modell már élesedett volna.
 
  • Hűha
Reactions: Aladeen

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 944
5 069
113
A kizárolagos jogokat nem is gondoltam komolyan, de azért érdekes, hogy anno mi pályáztunk Németország helyett.

Az olaszoknál és a görögöknél nincs is tender. A magyar módszerhez hasonlóan a kormány kifejezetten a gyartóval tárgyal.
Majd arra leszek kíváncsi, ha vhova állami pályázatot kell beadni, mint a szlovák volt, az RM újra hozzánk jön puncsolni, hogy a németek helyett inkább mi kepviseljük, vagy logikusan a nagyobb lobbierejű német kormányt választja.
A szlovák tenderen nem azért volt magyar ajánlat, mert a magyar Eximbank adott hozzá finanszírozási ajánlatot és az Eximbank szabályai szerint kizárólag magyar exportot finanszírozhat?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 016
38 349
113
Ez igen nagy ökörség lenne, ha ilyen üzletet kötünk.
Ha nagy tömegben és nem az arabokhoz akarod exportálni, akkor mki minimum helyi végszereléssel akarja. Egy ilyen csak nálunk gyártódhat szabály, önkiherélése lenne az exportnak, lásd PUMA, hiába ma a legjobb IFV papíron. A KMW rugalmatlansága is az exportsikertelenségének egyik oka.

Bár részben ködszurkálás, de RM Italia HERO európai gyártási licenszvétele a jó példa. Valszeg a hazai gyártáshoz, esetleg egyes típusok további exportjához, a jogokat tőlük kellett megvenni. Nem véletlen velük is szerződtünk. Ez is pénz, ráadásul a legjobb, még gyártani sem kell.
Sztem a gyártási licenszjogok és a külföldi végszerelésekhez beszállítás, a megrendelés első ütemének leszállítása reális exportlehetőség. Ha a szlovák tender nem bukik, akkor ez az üzleti modell már élesedett volna.
Ha mi pénzünkön fejlesztenek valamit és utána hagyjuk, hogy bárki más gyártsa, az pénzügyi befektetés és nem hadiiparépítés!
Ennyi erővel vegyük meg az RM valamekkora tulajdon részét és dőlünk hátra!
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 611
8 173
113
Made in hungary alapból ra kerül, az uniós vamkodex alapján a lényegi megmunkalas itt történik :rolleyes:
Persze, de az IP is jo sansszal valamilyen szinten közös lesz, máskülönben minek szállna be ilyen korán a magyar állam? Negan szokás szerint csak nyomja a negatív szövegét anélkül, hogy tudna bármit.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
2 493
8 253
113
Persze, de az IP is jo sansszal valamilyen szinten közös lesz, máskülönben minek szállna be ilyen korán a magyar állam? Negan szokás szerint csak nyomja a negatív szövegét anélkül, hogy tudna bármit.
Teljesen megértem azt aki örül ennek és azt is aki negatívan áll hozza, én azt javaslom várjuk ki mi lesz ebből mi nem tudunk ebbe bele szólni maximum drukkolni hogy jó legyen és sikeres a piacon.
Gyanítom nem csak az van meg mennyivel finanszírozzuk, hanem az is mit kapunk ezért cserébe illetve, hogy mi mennyit rendelünk belőle.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 717
113
A szlovák tenderen nem azért volt magyar ajánlat, mert a magyar Eximbank adott hozzá finanszírozási ajánlatot és az Eximbank szabályai szerint kizárólag magyar exportot finanszírozhat?
A finanszírozást nem tudom, alapvetően a pályázatra nem cégeket, hanem államokat hívták meg a szlovakok. Sztem nem a hitelen múlt, mert német bankot is találtak volna erre.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 717
113
Ha mi pénzünkön fejlesztenek valamit és utána hagyjuk, hogy bárki más gyártsa, az pénzügyi befektetés és nem hadiiparépítés!
Ennyi erővel vegyük meg az RM valamekkora tulajdon részét és dőlünk hátra!
A fejlesztés finanszírozásáért cserében anyagi vagy gyártási előnyök is járnak.
Kizárólagos gyártás a termék exportképtelenségének a záloga, ezen túl kell lépni.
Az hogy máshol is lesz LYNX gyár alap. Azt hogy ennek ellenére mit nyerhet vele Zala leírtam és példának hoztam az RM Italiat, a HERO drónokat.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 204
113
Teljesen megértem azt aki örül ennek és azt is aki negatívan áll hozza, én azt javaslom várjuk ki mi lesz ebből mi nem tudunk ebbe bele szólni maximum drukkolni hogy jó legyen és sikeres a piacon.
Gyanítom nem csak az van meg mennyivel finanszírozzuk, hanem az is mit kapunk ezért cserébe illetve, hogy mi mennyit rendelünk belőle.

Évi 1-200 milliárdból támogatott Vetítés mellet vannak "kicsike" problémák még:
  • Nincs "B-terv" --nyomokban sem--,
  • nincs több lábon állás: "csak-a-német",
  • továbbra sincs SEMMI a korábban vas-áron eladott másodvonalas mennyiség pótlása ügyében --ami nélkül esélyünk sincs/sem-lesz egy konfliktusban,
  • 200-400 ember toborzása a "siker" egy 10 milliós országban,
  • ...

Lehet "struccosan" félrenézni, de a jelenlegi Valóság Nemzeti-selejtje --melldöngetve-bevallottan-- alig jobb a saját maga által létrehozott rémálom-ellenzéknél!

Vannak eredmények, amik a töredéke a kétharmadok adta politikai támogatásnak, a körülmények adta lehetséges, reális szintnek!


Az elmúlt 12+ év alatt csakis akkor változtatott előnyére a Politikai Vezetés a hazai helyzet bármilyen területén, amikor azt a Hatalom-megőrzés százalékai miatt kellett megtenni, látványos példákkal:
  • Net-adó,
  • rendőri-katona-... fizetések,
  • nyugdíjemelések,
  • Covid, ...

... ezekbe --szinte csakis ezekben-- ez esetekben: Nicsak, tud cselekedni villám-gyorsan és hatékonyan!!! :oops:


Minden más területen csak a szükséges minimum
:
  • Közbiztonság (sorozatos C-gyilok, +/-nemi-erőszak,
  • oktatás,
  • "rejtett-erőforrás"/C-kérdés,
  • környezetvédelem --a valós!--, ...
  • ... és a honvédelem is, minden ellenkező "Vetítés" ellenére!

.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 016
38 349
113
A fejlesztés finanszírozásáért cserében anyagi vagy gyártási előnyök is járnak.
Kizárólagos gyártás a termék exportképtelenségének a záloga, ezen túl kell lépni.
Az hogy máshol is lesz LYNX gyár alap. Azt hogy ennek ellenére mit nyerhet vele Zala leírtam és példának hoztam az RM Italiat, a HERO drónokat.
Ez nem igaz! Egy csomó termék van aminek a gyártására nem szoktak igényt tartani, csak vesznek belőle X darabot. Ilyneke az RCWS-ek, amikek a kifejlesztését magyar szakemberek is simán megugornák. Annyira nem lenne dráge kifejleszteni és a Honvédségnek is simán kellhet belőle 600-800 darab. Ha nem akarunk ezzel a pöcsölni, akkor vegyünk meg egy kisebb ilyen céget a HDS mintájára: pl. szlovén Valhalla turrets szerintem gombokért megvehető lenne. K+F egy darabig maradhat ott, itthon meg építünk egy kisebb üzemet erre.
Pár tucat ember néhány év alatt megépítgeti azokat az RCWS-eket, amikre szüksége van MH. A végén meg lesz egy saját termék - akár határvédelemre is jó lehet egy könnygázt vagy gumilövedéket lövő RCWS - lenne további piaca is.

Valahogy nagyon nem tudsz saját magyar termékekben gondolkodni ahogy látom! Nem tartom különösebben nacionalista figurának magam, de az ilyen szinű benyalás és függés az RM-től már engem is zavar. Nagyon sok olyan fegyver kategória van mi nekünk is menne!

Visszatérve az RM-es működésre: elvileg a Skyranger-30 fejlesztésbe is beszálltunk - MG még utalt is rá annó, hogy az itt lenne gyártva. Lövegtornyok helyi gyártását sem szokás kérni, pláne néhány tucatos mennyiségben. A Skyrangert akaró dánok annyit jeleztek, hogy helyi Terma nevezetű céggel szeretnék ráintegráltatni a Piranha járművekre a Skyranger tornyot. Amúgy meg nem érdekli őket hol készül. A németek 18-19 darab Sykranger-30-ast szeretnének - nekik is mindegy, hogy hol készül.
Ennek magyarországi gyártása azért is ésszerú, mert Svájc ahol az RM légvédelmi részlege van nem EU-tag és nem NATO-tag. A gyártást azért is kell az RM-nek áthozni, mert bármilyen háború esetén a svájci kormány beint mindenkinek! (lásd ukránok)
Eől azt akarom kihozni hogy az RM-nek is sok olyan terméke van, ahol nem szükséges helyi gyártás az eladáshoz. Ezeket a termékek fejleszését, akkor érdemes az államunknak finanszírozni, ha nálunk fognak készülni!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 500
93 717
113
Ez nem igaz! Egy csomó termék van aminek a gyártására nem szoktak igényt tartani, csak vesznek belőle X darabot. Ilyneke az RCWS-ek, amikek a kifejlesztését magyar szakemberek is simán megugornák. Annyira nem lenne dráge kifejleszteni és a Honvédségnek is simán kellhet belőle 600-800 darab. Ha nem akarunk ezzel a pöcsölni, akkor vegyünk meg egy kisebb ilyen céget a HDS mintájára: pl. szlovén Valhalla turrets szerintem gombokért megvehető lenne. K+F egy darabig maradhat ott, itthon meg építünk egy kisebb üzemet erre.
Pár tucat ember néhány év alatt megépítgeti azokat az RCWS-eket, amikre szüksége van MH. A végén meg lesz egy saját termék - akár határvédelemre is jó lehet egy könnygázt vagy gumilövedéket lövő RCWS - lenne további piaca is.

Valahogy nagyon nem tudsz saját magyar termékekben gondolkodni ahogy látom! Nem tartom különösebben nacionalista figurának magam, de az ilyen szinű benyalás és függés az RM-től már engem is zavar. Nagyon sok olyan fegyver kategória van mi nekünk is menne!

Visszatérve az RM-es működésre: elvileg a Skyranger-30 fejlesztésbe is beszálltunk - MG még utalt is rá annó, hogy az itt lenne gyártva. Lövegtornyok helyi gyártását sem szokás kérni, pláne néhány tucatos mennyiségben. A Skyrangert akaró dánok annyit jeleztek, hogy helyi Terma nevezetű céggel szeretnék ráintegráltatni a Piranha járművekre a Skyranger tornyot. Amúgy meg nem érdekli őket hol készül. A németek 18-19 darab Sykranger-30-ast szeretnének - nekik is mindegy, hogy hol készül.
Ennek magyarországi gyártása azért is ésszerú, mert Svájc ahol az RM légvédelmi részlege van nem EU-tag és nem NATO-tag. A gyártást azért is kell az RM-nek áthozni, mert bármilyen háború esetén a svájci kormány beint mindenkinek! (lásd ukránok)
Eől azt akarom kihozni hogy az RM-nek is sok olyan terméke van, ahol nem szükséges helyi gyártás az eladáshoz. Ezeket a termékek fejleszését, akkor érdemes az államunknak finanszírozni, ha nálunk fognak készülni!
Elbeszélünk egymás mellett, hagyjuk.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 240
37 090
113
Ezeknek a KF51- eknek leo 2 alváza lesz, vagy a hiúznak az alvázát alakítják át, erősitik meg?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 415
33 647
113
Ezeknek a KF51- eknek leo 2 alváza lesz, vagy a hiúznak az alvázát alakítják át, erősitik meg?

A jelen állás szerint az előbbi. Lynx alvázra is terveztek 120mm-es löveges könnyű harckocsit, de az nem a KF51.

A wikipédia cikkben is le van írva mindez, elég naprakész, Orbán nyilatkozatát is említi meg a 300 millió eurónkat:

 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
A "300 milliós kérdés" az, hogy mit kapunk ezért!

Lehet hogy nem olyan kis hányad: az A4-es alváz fejlesztési költség kb. nulla, 120-as löveggel kérjük, akkor már az sem pénz kifejleszteni. Igazából az egész harckocsi kész elemekből van összelegózva, ezeket kell "összerázni". Szóval ez a 300 milliós jó néhány 10%-os részesedést megérhet - nem gondolnám, hogy elhanyagolható. Ez kb. az egész RM-konszern éves bevételének 4-5%-a.
Kérdés hogy mit kapunk ezért! Ha csak annyit, hogy magunknak gyárthatjuk akkor szerintem az kevés...
Végy egy Suzuki alvázát, egy Nissan motort, egy Lada sebváltót, thyssenkrupp kormányt, egy pár lemezt, Volswagen golf lámpát, ALT légzsákot, pár marék processzort, aztán a haverokkal tolj ki valamit ami működik.
Az egész gépkocsi kész elemekből lesz összelegózva.
Ne legyél már balfék, innen már csak egymilliárd euró és lesz gyárható autó. Pedig minden készen volt.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 240
37 090
113
A jelen állás szerint az előbbi. Lynx alvázra is terveztek 120mm-es löveges könnyű harckocsit, de az nem a KF51.

A wikipédia cikkben is le van írva mindez, elég naprakész, Orbán nyilatkozatát is említi meg a 300 millió eurónkat:

Emlékszem a nagy vitára, hogy az A4 es alváza nem bír el 59 tonnát, meg az sem tiszta számomra kihez tartozik az alvázak gyártási joga, nem a KMW-hez véletlenül?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
2 493
8 253
113
Ezeket azért itt hónapokig tárgyaltuk és te is jelen voltál a fórumon…

A4-ig az RM is rendelkezik a jogokkal.
A4 et könnyebb olcsóbb és valószínűleg gyorsabb is lesz át alakítani mint a lynx alvazat…
Aztán meg lehet hogy mi gondoljuk pont rosszul es rm teljesen saját alvazat akar amihez nincs köze a kmw-nek