Kínai harckocsik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 488
23 985
113

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
Azért nem ártott volna egy kis toronyoldal páncél rájuk.

A Kínai harckocsik azok a T-55-ös és a T-72-es klónjai, és ott kapott is a toronyoldal páncélozást.

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
ktrxIMz.jpg


Azért a typ99a2 már egészen jól védett
taelwafrulz11.jpg

Ez konkrétan egy T-72-es hegesztett toronnyal.

A ZTZ 99-es úgy lett, hogy Ceau-tól kaptak két T-72M-et, teljesen szétszerelték őket, visszafejtették, lemásolták, és utána szabadon módosították.

De a nagyközönséget kérdezem, a ZTZ 99-est mutassam be, vagy a ZTZ 96-ossal kezdjek, időrendileg, és logikailag ?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
A ZTZ 99-es úgy lett, hogy Ceau-tól kaptak két T-72M-et, teljesen szétszerelték őket, visszafejtették, lemásolták, és utána szabadon módosították.

De a nagyközönséget kérdezem, a ZTZ 99-est mutassam be, vagy a ZTZ 96-ossal kezdjek, időrendileg, és logikailag ?
lényegében igen de közben meg mégsem egésze.
a futómű elemei 72 ről származnak de maga a test már 96 nál is teljesen eltérő mind a jármű eleje mind a jármű fara mind a hossz mind a szélesség és belső elrendezésbe is vannak eltérések. (pl üzemanyagtartályok elhelyezése.) a vezető se véletlen került más helyre (a kormánymű is teljesen más) a toronyról ne is beszéljünk... sokat merítettek a 72 esből de ez már annyira ingoványos hogy 72 leszármazott e vagy sem hogy ember legyen aki eldönti. mindenesetre külsőre a futómű miatt nagy hasonlóságot mutat (de a futomű sem 1:1 ben 72)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Roni

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
emelett a fenéklemez és a padlólemez is 100% hogy áttervezésre került(feltéve ha nem újat terveztek hozzá eltérő funkciókkal) már csak a méreteltérés miatt és a vészelhagyó nyílás miatt. ezzel a teljes olajrendszert érintő változások történhettek. De az tény hogy elviekben közelebb kell llnia a 72 eshez mint teszem azt az 55 öshöz vagy m1 eshez.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
jó lenne valami kép alulról hogy biztosat lehessen mondani mennyire is mókolták át vagy esetleg teljesen új tervezés...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
cntrefwlk_cn_type96_org_019.jpg
cntrefwlk_cn_type96_org_004.jpg
sikerült találnom 2 képet. elég jelentős eltérésnek mondanám ez alapján.de sajnos ez is kevés ahhoz hogy eldöntse az ember hogy áttervezés vagy új tervezés. fenéklemezt (páncélt) én inkább új tervezésnek mondanám... (de nem teljes a kép pont a lényeges részek nem látszanak) de mindjárt látszik hogy nem 72
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and endre

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
Az új motor miatt az olajrendszer egészen biztos hogy más. ezzel a has páncél már teljesen más szerkezetű és nem csak mretbeni eltérést jelent. vagy hogy hova vágák a vészelhagyót .
belső elrendezésre meg valami csővázas kép jólenne.
T-72-tank_parts-and-details-min.png
mint ez a 72 ről. De nemhiszem hogy a kínaiak nyílvánoságra hozznának csővázas képeket a gépről.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
A Kínai harckocsizás története az 1920-as években kezdődik, a Polgárháború / Hadurak korszakából. Az ezernyi hadviselő fél (Nacionalisták - Kommunisták - Tartományurak / Hadurak - Császárság hívei) vegyesen használtak importált Renault FT-17 / Vickers / T-26-os és Panzer I-es harckocsikat. 1937 - 1945 között Japán megszállta Kína egy részét, Koreával együtt, Mandzsukuo néven bábállam lettek, de a Japánok is elhanyagolták a saját harckocsizásukat, alacsony intenzitású, primitív módszerekkel vívott gerillaháborút vívtak. A második világháború után folytatódott a polgárháború, 1949-ben, 30 évnyi különösen hosszú és kegyetlen harc után a Nacionalisták visszavonultak Tajvan szigetére, a Kommunistáké lett az egész kontinentális Kína, de Tajvanon nem tudtak partraszállni és két részre szakadt Kínaként léteznek mind a mai napig, a Kínai Népköztársaság és a Kínai Köztársaság.

A Kínai Köztársaság nem fejlesztett önálló harckocsit, mindig megelégedtek az Amerikai modellek vételével, a Sherman-ok, az M48 és M60-as Patton-ök, és most az M1A2 Abrams-ek. A Kínai Népköztársaság viszont törekedett saját harckocsiipar létrehozására.

r0Lfj03.jpg


Első harckocsijaik nekik a T-34-85-ösök és a JSz-2-esek voltak, a Koreai háborúban debütáltak, 1950 - 53-ban. A korszakban többé - kevésbé egyenrangú félként megkapták az akkor teljesen modernnek, elsőosztályúnak számító T-54/55-ösök gyártási jogát 1956-ban, és 1959-ben állították rendszerbe, WZ-120 / Type 59 típusjelzéssel.

py3JLCP.jpg


A Szovjet és Kínai diplomácia a desztalinizáció, és Mao önállósodása és hatalomvágya miatt megromlottak, 1960-ban nyíltan szakítottak, onnantól megszűntek a gazdasági és katonai támogatások, proxy háborúk és néha nyílt határháborúk vették kezdetüket a kettő kommunista állam között, a saját szövetségi rendszereikkel / csatlósaikkal, magukra lettek utalva a Kínaiak fejlesztésben.

A Kínai társadalom zömében paraszti jellegű volt, erőszakos iparosítással próbálták őket felzárkóztatni. A Kínai ipar állapotának jelzője, hogy amíg a Szovjeteknél és társainál a T-55 ---> T-62 modernizáció átlagos, könnyen teljesíthető "kis lépés" volt, addig a Kínaiaknak határháborút kellett vívni egy olyan harckocsi zsákmányolásáért és tanulmányozásáért, a Damanszkij-szigeti konfliktust, önállóan nehézségeket okozott a modernizáció fejlesztése.

A Type 59 utáni Type 69 és Type 79-esek ugyanazok a harckocsik, hol a Szovjet 115 milis, hol a Nyugati 105 milis lövegek lettek integrálva, és a műszerezettség, mint a stabilizátor és az éjjellátó. És az ERA kazettázás is. A homogén acél páncélzat nem változott.

A Type 80 is ugyanez a harckocsi, újításként az öntött serpenyő tornyot lecserélték hegesztett szögletes toronyra, és a harcértékén jelentősen javító ERA-kazettázást kapott. Type 85 és 88 jelzésekkel hirdették exportra ill. állították rendszerbe.

sbjBqdX.jpg


28Ahwzv.jpg


Legutolsó fejlődésük, a Type 88C 125 milis löveget kapott, karusszeles autotöltővel, a személyzet 3 főre csökkent a megszokott 4-ről, és legfontosabbként külső függesztésű kompozit modulokat, mint a T-55-ös Enigma, hasonlattal élve. A Type 88C-t átnevezték Type 96-osra és állították rendszerbe 1997-ben. A Type 96-os alkotja a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg harckocsizóinak a gerincét, 2,500 körüli darabszámban, miközben a teljesen új és más dizájn, és fejlettebb Type 99-esből 1,200 körüli van, de kezdi kiváltani.

MxTZcHo.jpg




Az eddigieket végignézve a Type 96-os nem más, mint a T-54 / 55-es evolúciója.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 008
113
Két éves cikk a Type-96A/B-ről:

A cikk szerint a fő páncél elemek kompozit+ERA reaktív páncél.
A kettő együtt a tornyon 750 mm KE és 1000 mm CE védelmet ad, a teknőn 700 mm KE és 1000 mm CE, ha jól vettem ki.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 405
36 391
113

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
Portfóliós kolléga alkotott:


Végülis én is írhattam volna ezt a cikket, csak mégsem.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre