Kínai harckocsik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 554
24 437
113

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 771
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 213
17 195
113
Azért nem ártott volna egy kis toronyoldal páncél rájuk.

A Kínai harckocsik azok a T-55-ös és a T-72-es klónjai, és ott kapott is a toronyoldal páncélozást.

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 213
17 195
113
ktrxIMz.jpg


Azért a typ99a2 már egészen jól védett
taelwafrulz11.jpg

Ez konkrétan egy T-72-es hegesztett toronnyal.

A ZTZ 99-es úgy lett, hogy Ceau-tól kaptak két T-72M-et, teljesen szétszerelték őket, visszafejtették, lemásolták, és utána szabadon módosították.

De a nagyközönséget kérdezem, a ZTZ 99-est mutassam be, vagy a ZTZ 96-ossal kezdjek, időrendileg, és logikailag ?
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
A ZTZ 99-es úgy lett, hogy Ceau-tól kaptak két T-72M-et, teljesen szétszerelték őket, visszafejtették, lemásolták, és utána szabadon módosították.

De a nagyközönséget kérdezem, a ZTZ 99-est mutassam be, vagy a ZTZ 96-ossal kezdjek, időrendileg, és logikailag ?
lényegében igen de közben meg mégsem egésze.
a futómű elemei 72 ről származnak de maga a test már 96 nál is teljesen eltérő mind a jármű eleje mind a jármű fara mind a hossz mind a szélesség és belső elrendezésbe is vannak eltérések. (pl üzemanyagtartályok elhelyezése.) a vezető se véletlen került más helyre (a kormánymű is teljesen más) a toronyról ne is beszéljünk... sokat merítettek a 72 esből de ez már annyira ingoványos hogy 72 leszármazott e vagy sem hogy ember legyen aki eldönti. mindenesetre külsőre a futómű miatt nagy hasonlóságot mutat (de a futomű sem 1:1 ben 72)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Roni

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
emelett a fenéklemez és a padlólemez is 100% hogy áttervezésre került(feltéve ha nem újat terveztek hozzá eltérő funkciókkal) már csak a méreteltérés miatt és a vészelhagyó nyílás miatt. ezzel a teljes olajrendszert érintő változások történhettek. De az tény hogy elviekben közelebb kell llnia a 72 eshez mint teszem azt az 55 öshöz vagy m1 eshez.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
jó lenne valami kép alulról hogy biztosat lehessen mondani mennyire is mókolták át vagy esetleg teljesen új tervezés...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
cntrefwlk_cn_type96_org_019.jpg
cntrefwlk_cn_type96_org_004.jpg
sikerült találnom 2 képet. elég jelentős eltérésnek mondanám ez alapján.de sajnos ez is kevés ahhoz hogy eldöntse az ember hogy áttervezés vagy új tervezés. fenéklemezt (páncélt) én inkább új tervezésnek mondanám... (de nem teljes a kép pont a lényeges részek nem látszanak) de mindjárt látszik hogy nem 72
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and endre

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 301
113
Az új motor miatt az olajrendszer egészen biztos hogy más. ezzel a has páncél már teljesen más szerkezetű és nem csak mretbeni eltérést jelent. vagy hogy hova vágák a vészelhagyót .
belső elrendezésre meg valami csővázas kép jólenne.
T-72-tank_parts-and-details-min.png
mint ez a 72 ről. De nemhiszem hogy a kínaiak nyílvánoságra hozznának csővázas képeket a gépről.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 213
17 195
113
A Kínai harckocsizás története az 1920-as években kezdődik, a Polgárháború / Hadurak korszakából. Az ezernyi hadviselő fél (Nacionalisták - Kommunisták - Tartományurak / Hadurak - Császárság hívei) vegyesen használtak importált Renault FT-17 / Vickers / T-26-os és Panzer I-es harckocsikat. 1937 - 1945 között Japán megszállta Kína egy részét, Koreával együtt, Mandzsukuo néven bábállam lettek, de a Japánok is elhanyagolták a saját harckocsizásukat, alacsony intenzitású, primitív módszerekkel vívott gerillaháborút vívtak. A második világháború után folytatódott a polgárháború, 1949-ben, 30 évnyi különösen hosszú és kegyetlen harc után a Nacionalisták visszavonultak Tajvan szigetére, a Kommunistáké lett az egész kontinentális Kína, de Tajvanon nem tudtak partraszállni és két részre szakadt Kínaként léteznek mind a mai napig, a Kínai Népköztársaság és a Kínai Köztársaság.

A Kínai Köztársaság nem fejlesztett önálló harckocsit, mindig megelégedtek az Amerikai modellek vételével, a Sherman-ok, az M48 és M60-as Patton-ök, és most az M1A2 Abrams-ek. A Kínai Népköztársaság viszont törekedett saját harckocsiipar létrehozására.

r0Lfj03.jpg


Első harckocsijaik nekik a T-34-85-ösök és a JSz-2-esek voltak, a Koreai háborúban debütáltak, 1950 - 53-ban. A korszakban többé - kevésbé egyenrangú félként megkapták az akkor teljesen modernnek, elsőosztályúnak számító T-54/55-ösök gyártási jogát 1956-ban, és 1959-ben állították rendszerbe, WZ-120 / Type 59 típusjelzéssel.

py3JLCP.jpg


A Szovjet és Kínai diplomácia a desztalinizáció, és Mao önállósodása és hatalomvágya miatt megromlottak, 1960-ban nyíltan szakítottak, onnantól megszűntek a gazdasági és katonai támogatások, proxy háborúk és néha nyílt határháborúk vették kezdetüket a kettő kommunista állam között, a saját szövetségi rendszereikkel / csatlósaikkal, magukra lettek utalva a Kínaiak fejlesztésben.

A Kínai társadalom zömében paraszti jellegű volt, erőszakos iparosítással próbálták őket felzárkóztatni. A Kínai ipar állapotának jelzője, hogy amíg a Szovjeteknél és társainál a T-55 ---> T-62 modernizáció átlagos, könnyen teljesíthető "kis lépés" volt, addig a Kínaiaknak határháborút kellett vívni egy olyan harckocsi zsákmányolásáért és tanulmányozásáért, a Damanszkij-szigeti konfliktust, önállóan nehézségeket okozott a modernizáció fejlesztése.

A Type 59 utáni Type 69 és Type 79-esek ugyanazok a harckocsik, hol a Szovjet 115 milis, hol a Nyugati 105 milis lövegek lettek integrálva, és a műszerezettség, mint a stabilizátor és az éjjellátó. És az ERA kazettázás is. A homogén acél páncélzat nem változott.

A Type 80 is ugyanez a harckocsi, újításként az öntött serpenyő tornyot lecserélték hegesztett szögletes toronyra, és a harcértékén jelentősen javító ERA-kazettázást kapott. Type 85 és 88 jelzésekkel hirdették exportra ill. állították rendszerbe.

sbjBqdX.jpg


28Ahwzv.jpg


Legutolsó fejlődésük, a Type 88C 125 milis löveget kapott, karusszeles autotöltővel, a személyzet 3 főre csökkent a megszokott 4-ről, és legfontosabbként külső függesztésű kompozit modulokat, mint a T-55-ös Enigma, hasonlattal élve. A Type 88C-t átnevezték Type 96-osra és állították rendszerbe 1997-ben. A Type 96-os alkotja a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg harckocsizóinak a gerincét, 2,500 körüli darabszámban, miközben a teljesen új és más dizájn, és fejlettebb Type 99-esből 1,200 körüli van, de kezdi kiváltani.

MxTZcHo.jpg




Az eddigieket végignézve a Type 96-os nem más, mint a T-54 / 55-es evolúciója.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 852
134 302
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 571
62 035
113
Két éves cikk a Type-96A/B-ről:

A cikk szerint a fő páncél elemek kompozit+ERA reaktív páncél.
A kettő együtt a tornyon 750 mm KE és 1000 mm CE védelmet ad, a teknőn 700 mm KE és 1000 mm CE, ha jól vettem ki.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 793
37 492
113

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 213
17 195
113
Portfóliós kolléga alkotott:


Végülis én is írhattam volna ezt a cikket, csak mégsem.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre