Kínai harckocsik

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azért nem ártott volna egy kis toronyoldal páncél rájuk.

A Kínai harckocsik azok a T-55-ös és a T-72-es klónjai, és ott kapott is a toronyoldal páncélozást.

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
ktrxIMz.jpg


Azért a typ99a2 már egészen jól védett
taelwafrulz11.jpg

Ez konkrétan egy T-72-es hegesztett toronnyal.

A ZTZ 99-es úgy lett, hogy Ceau-tól kaptak két T-72M-et, teljesen szétszerelték őket, visszafejtették, lemásolták, és utána szabadon módosították.

De a nagyközönséget kérdezem, a ZTZ 99-est mutassam be, vagy a ZTZ 96-ossal kezdjek, időrendileg, és logikailag ?
 
A ZTZ 99-es úgy lett, hogy Ceau-tól kaptak két T-72M-et, teljesen szétszerelték őket, visszafejtették, lemásolták, és utána szabadon módosították.

De a nagyközönséget kérdezem, a ZTZ 99-est mutassam be, vagy a ZTZ 96-ossal kezdjek, időrendileg, és logikailag ?
lényegében igen de közben meg mégsem egésze.
a futómű elemei 72 ről származnak de maga a test már 96 nál is teljesen eltérő mind a jármű eleje mind a jármű fara mind a hossz mind a szélesség és belső elrendezésbe is vannak eltérések. (pl üzemanyagtartályok elhelyezése.) a vezető se véletlen került más helyre (a kormánymű is teljesen más) a toronyról ne is beszéljünk... sokat merítettek a 72 esből de ez már annyira ingoványos hogy 72 leszármazott e vagy sem hogy ember legyen aki eldönti. mindenesetre külsőre a futómű miatt nagy hasonlóságot mutat (de a futomű sem 1:1 ben 72)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Roni
emelett a fenéklemez és a padlólemez is 100% hogy áttervezésre került(feltéve ha nem újat terveztek hozzá eltérő funkciókkal) már csak a méreteltérés miatt és a vészelhagyó nyílás miatt. ezzel a teljes olajrendszert érintő változások történhettek. De az tény hogy elviekben közelebb kell llnia a 72 eshez mint teszem azt az 55 öshöz vagy m1 eshez.
 
jó lenne valami kép alulról hogy biztosat lehessen mondani mennyire is mókolták át vagy esetleg teljesen új tervezés...
 
cntrefwlk_cn_type96_org_019.jpg
cntrefwlk_cn_type96_org_004.jpg
sikerült találnom 2 képet. elég jelentős eltérésnek mondanám ez alapján.de sajnos ez is kevés ahhoz hogy eldöntse az ember hogy áttervezés vagy új tervezés. fenéklemezt (páncélt) én inkább új tervezésnek mondanám... (de nem teljes a kép pont a lényeges részek nem látszanak) de mindjárt látszik hogy nem 72
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and endre
Az új motor miatt az olajrendszer egészen biztos hogy más. ezzel a has páncél már teljesen más szerkezetű és nem csak mretbeni eltérést jelent. vagy hogy hova vágák a vészelhagyót .
belső elrendezésre meg valami csővázas kép jólenne.
T-72-tank_parts-and-details-min.png
mint ez a 72 ről. De nemhiszem hogy a kínaiak nyílvánoságra hozznának csővázas képeket a gépről.
 
A Kínai harckocsizás története az 1920-as években kezdődik, a Polgárháború / Hadurak korszakából. Az ezernyi hadviselő fél (Nacionalisták - Kommunisták - Tartományurak / Hadurak - Császárság hívei) vegyesen használtak importált Renault FT-17 / Vickers / T-26-os és Panzer I-es harckocsikat. 1937 - 1945 között Japán megszállta Kína egy részét, Koreával együtt, Mandzsukuo néven bábállam lettek, de a Japánok is elhanyagolták a saját harckocsizásukat, alacsony intenzitású, primitív módszerekkel vívott gerillaháborút vívtak. A második világháború után folytatódott a polgárháború, 1949-ben, 30 évnyi különösen hosszú és kegyetlen harc után a Nacionalisták visszavonultak Tajvan szigetére, a Kommunistáké lett az egész kontinentális Kína, de Tajvanon nem tudtak partraszállni és két részre szakadt Kínaként léteznek mind a mai napig, a Kínai Népköztársaság és a Kínai Köztársaság.

A Kínai Köztársaság nem fejlesztett önálló harckocsit, mindig megelégedtek az Amerikai modellek vételével, a Sherman-ok, az M48 és M60-as Patton-ök, és most az M1A2 Abrams-ek. A Kínai Népköztársaság viszont törekedett saját harckocsiipar létrehozására.

r0Lfj03.jpg


Első harckocsijaik nekik a T-34-85-ösök és a JSz-2-esek voltak, a Koreai háborúban debütáltak, 1950 - 53-ban. A korszakban többé - kevésbé egyenrangú félként megkapták az akkor teljesen modernnek, elsőosztályúnak számító T-54/55-ösök gyártási jogát 1956-ban, és 1959-ben állították rendszerbe, WZ-120 / Type 59 típusjelzéssel.

py3JLCP.jpg


A Szovjet és Kínai diplomácia a desztalinizáció, és Mao önállósodása és hatalomvágya miatt megromlottak, 1960-ban nyíltan szakítottak, onnantól megszűntek a gazdasági és katonai támogatások, proxy háborúk és néha nyílt határháborúk vették kezdetüket a kettő kommunista állam között, a saját szövetségi rendszereikkel / csatlósaikkal, magukra lettek utalva a Kínaiak fejlesztésben.

A Kínai társadalom zömében paraszti jellegű volt, erőszakos iparosítással próbálták őket felzárkóztatni. A Kínai ipar állapotának jelzője, hogy amíg a Szovjeteknél és társainál a T-55 ---> T-62 modernizáció átlagos, könnyen teljesíthető "kis lépés" volt, addig a Kínaiaknak határháborút kellett vívni egy olyan harckocsi zsákmányolásáért és tanulmányozásáért, a Damanszkij-szigeti konfliktust, önállóan nehézségeket okozott a modernizáció fejlesztése.

A Type 59 utáni Type 69 és Type 79-esek ugyanazok a harckocsik, hol a Szovjet 115 milis, hol a Nyugati 105 milis lövegek lettek integrálva, és a műszerezettség, mint a stabilizátor és az éjjellátó. És az ERA kazettázás is. A homogén acél páncélzat nem változott.

A Type 80 is ugyanez a harckocsi, újításként az öntött serpenyő tornyot lecserélték hegesztett szögletes toronyra, és a harcértékén jelentősen javító ERA-kazettázást kapott. Type 85 és 88 jelzésekkel hirdették exportra ill. állították rendszerbe.

sbjBqdX.jpg


28Ahwzv.jpg


Legutolsó fejlődésük, a Type 88C 125 milis löveget kapott, karusszeles autotöltővel, a személyzet 3 főre csökkent a megszokott 4-ről, és legfontosabbként külső függesztésű kompozit modulokat, mint a T-55-ös Enigma, hasonlattal élve. A Type 88C-t átnevezték Type 96-osra és állították rendszerbe 1997-ben. A Type 96-os alkotja a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg harckocsizóinak a gerincét, 2,500 körüli darabszámban, miközben a teljesen új és más dizájn, és fejlettebb Type 99-esből 1,200 körüli van, de kezdi kiváltani.

MxTZcHo.jpg




Az eddigieket végignézve a Type 96-os nem más, mint a T-54 / 55-es evolúciója.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Két éves cikk a Type-96A/B-ről:

A cikk szerint a fő páncél elemek kompozit+ERA reaktív páncél.
A kettő együtt a tornyon 750 mm KE és 1000 mm CE védelmet ad, a teknőn 700 mm KE és 1000 mm CE, ha jól vettem ki.
 
Portfóliós kolléga alkotott:


Végülis én is írhattam volna ezt a cikket, csak mégsem.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre