Ezt anno már megkommentáltam.
Ez max. a SOx szennyezőkre igaz, de nagyon nem vagyok biztos benne, hogy a tengeri luxushajók több tízezer ppm-es kénes bunkerolajjal mennének, mert annak szaga picit odaverhet a hajózás élményének.
A szállítóhajók azok azzal mennek, de ugye éppen most tiltották be záros határidőben belül. Azt is bekommentelem, hogy a tengeri szállítási árakat ez fincsin megdobja majd, mivel ez a irgalmatlan magas kéntartalom lényegében melléktermékek "össze löttyinétésből" származik. Nincs köztes termék. Lehet szépen ugyanazt a gázolajat tankolni majd a hajóba, amivel az autók és minden más megy. Az ára is annyival lesz drágább. Mert hiába 0,5% a cél a mostani 3,5% helyett (3,5% = 35 000 ppm), ha ilyen nem gyárt senki (?). Akkor marad az autó gázolaja...
https://www.exxonmobil.com/en/marine/technicalresource/news-resources/imo-sulphur-cap-and-mgo-hfo
A gázolaj kéntartalma most max. 10 ppm és nem szoktak minőséget ajándékozást csinálni, tehát úgy keverik a különféle kéntartalmú anyagokat, hogy kicsivel 10 alatt legyen.
3,2 kt SO2 kibocsátás /év.
10 ppm koncentráció = 10^-5 arány.
------------------------------------------------------
3,2*10^3/10^-5= 3,2x*10^8 tonna gázolaj/év, ez 320 millió tonna év. (Ez 390 millió m3.)
Viszonyításképpen.
http://iho.hu/hir/bo-harom-szazalekkal-nott-az-uzemanyag-fogyasztas-2017-ben-magyarorszagon-180126
EU fogyasztása gázolajban. 15. oldal 286 millió tonna/év. Egész közel van a 3,2 kt-hoz.
https://www.fuelseurope.eu/wp-content/uploads/FuelsEurope-Statistical-Report-2018.pdf
Nézzük tovább.
A link szerint fent 2,7%, tehát 27000 ppm az átlagos bunkerolaj kéntartalom ma. Ehhez mennyi gázolajat fogyasztana el a cikkben levő 203 hajó és 62 kt SOx mellett?
62 kt SO2 kibocsátás /év.
27000 ppm koncentráció = 2,7^10^-2 arány.
------------------------------------------------------
6,2*10^4/2,7*10^-2=2,3*10^6 tonna gázolaj/év, ez 2,3 millió tonna év.
Ez 203 hajó között elosztva 11,33 kt/hajó/év. Ha csak éve 2000 órát megy a hajó, akkor ez 5,6 tonna óra fogyasztás. Egész reális. Az AB osztály gázturbinás fogyasztása 18 csomós sebességnél ennél kb. 25%-kal kisebb.
CO2 kibocsátásban egészen más a helyzet, mert ott azért tényleg azt kell megnézni hol fogy több hajtóanyag, mert az égése azonos tömeg esetén azonos mennyiségű CO2-őt termel. Ha a szárazföldi járművek többet fogyasztanak, akkor nem lehet többet mutogatni, hogy "de bezzeg a hajók". A SOx kibocsátást most letudva ott is. Elég nagy késedelemmel.