Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ez csodás. Alig van több autó, most lett több töltő. Ok. És mi van, ha akkor a nedves álmai szerint 3 éven belül esz mondjuk 5-ször annyi autó és a töltési teljesítményigény 5-ször több lesz? Mert lehet, hogy helyi lefedés van, de hogy teljesítménybeli nem lesz óccón, az fix.Több ide bedobott ügyben /kigyulladt ill. elégtelen mennyiségű töltő ügyben/ is van (szerintem korrekt) reakció a következő videoban:
Remélem 15 évet rávernek.https://index.hu/belfold/2019/12/14/kiskunhalasi_eletmento_rendorok_elgazolt_kislany/
@Kurfürst
Ezért úgy mennyit lehet kapni halmazatban? Engedély nélkül, részegen, visszaeső cserbenhagyó?
És még egy autós téma mára:
https://index.hu/video/2019/12/17/totalis_kaosz_a_dohany_utcaban/
Szabályos közlekedés nuku, zéró, nyemá, semmi.
Ez a Balkán, csak az ottani jókedv és lazaság nélkül.
https://index.hu/belfold/2019/12/14/kiskunhalasi_eletmento_rendorok_elgazolt_kislany/
@Kurfürst
Ezért úgy mennyit lehet kapni halmazatban? Engedély nélkül, részegen, visszaeső cserbenhagyó?
És még egy autós téma mára:
https://index.hu/video/2019/12/17/totalis_kaosz_a_dohany_utcaban/
Szabályos közlekedés nuku, zéró, nyemá, semmi.
Ez a Balkán, csak az ottani jókedv és lazaság nélkül.
Mit változtatnál rajta? A bevezető utáni részen?Nem felmentve az összevissza menőket de aki a Dohány utca elejének forgalmát tervezte azt jól fejbe kellene baszni. A többi olyan, amilyen, mert szűk az utca, ilyenek az adottságai, de az elejére nincs mentség.
Mit változtatnál rajta? A bevezető utáni részen?
Szerintem elférsz a trolli mellett, ha nem parkolnak úgy az út szélén hogy ki kelljen kerülnie a trollinak.A troli megállóhelyének kell egy védett sziget, jelenleg egy sávban van a bejövő forgalommal, ha ott áll teljesen elfoglalja az emlékeim szerint záróvonalas egyetlen sávot, garantáltan lehetetlen helyzet alakul ki: Deák felől jönnek a kocsik, előbb elsőbbséget adnak a zebrán, majd felkenődnek a troli seggére (előtte hiénázó taxis testvérről nem is szólva), közben a fele a szarakodás miatt kinn ragad a kiskörúton és ott is indul az anyázás.
Vagy szüntessék meg a meglehetősen értelmetlen szűkítő járdaszigetet, kicsit szélesítsék ki az utat 10-15 méteren és legyen ott egy trolit elkerülő sáv, vagy hozzák 10 méterrel előrébb a trolit, szüntessék meg azt a 4-5 ferde parkolóhelyet előtte, vágják ki az ott lévő egyetlen kibaszott fát és legyen egy normális, elkülönített buszöböl neki. A zsinagóga végéig pedig záróvonal / fizikai akadály a két sáv között hogy a Dob utca felől érkező forgalom se állítsa meg a Deák felől érkezőket már az utca elején..
Amikor a Deák felől jön a forgalom, akkor piros van a gyalogosoknak emlékeim szerint. Nekik akkor van zöld, amikor onnan áll a forgalom és halad a Múzeum körút. De lehet, hogy rosszul emlékszem.A troli megállóhelyének kell egy védett sziget, jelenleg egy sávban van a bejövő forgalommal, ha ott áll teljesen elfoglalja az emlékeim szerint záróvonalas egyetlen sávot, garantáltan lehetetlen helyzet alakul ki: Deák felől jönnek a kocsik, előbb elsőbbséget adnak a zebrán, majd felkenődnek a troli seggére (előtte hiénázó taxis testvérről nem is szólva), közben a fele a szarakodás miatt kinn ragad a kiskörúton és ott is indul az anyázás.
Vagy szüntessék meg a meglehetősen értelmetlen szűkítő járdaszigetet, kicsit szélesítsék ki az utat 10-15 méteren és legyen ott egy trolit elkerülő sáv, vagy hozzák 10 méterrel előrébb a trolit, szüntessék meg azt a 4-5 ferde parkolóhelyet előtte, vágják ki az ott lévő egyetlen kibaszott fát és legyen egy normális, elkülönített buszöböl neki. A zsinagóga végéig pedig záróvonal / fizikai akadály a két sáv között hogy a Dob utca felől érkező forgalom se állítsa meg a Deák felől érkezőket már az utca elején..
Szerintem elférsz a trolli mellett, ha nem parkolnak úgy az út szélén hogy ki kelljen kerülnie a trollinak.
A videóban is elmennek mellette (7:06).
Igazából rendőr kell aki a beragadókat, szabálytalankodókat folyamatosan szórja a büntetéssel.
Mára semmi visszatartó ereje nincsen a szabályoknak, közben sokkal több autó lett, és több is az igényünk a mobilitásra. Csak a rendszeres büntetésnek lenne visszatartó ereje.
Szerintem elférsz a trolli mellett, ha nem parkolnak úgy az út szélén hogy ki kelljen kerülnie a trollinak.
A videóban is elmennek mellette (7:06).
Igazából rendőr kell aki a beragadókat, szabálytalankodókat folyamatosan szórja a büntetéssel.
Mára semmi visszatartó ereje nincsen a szabályoknak, közben sokkal több autó lett, és több is az igényünk a mobilitásra. Csak a rendszeres büntetésnek lenne visszatartó ereje.
Sokszor elgondolkozom, hogy miféle visszacsatolás létezik a forgalomszervezés terén itthon. Hogy aki kitalálja ezeket, az utána valaha is megnézni vagy bárki, hogy akkor hogyan válik be?Papíron biztos tök jól nézett ki, a gond az hogy életszerű körülményeket tekintve ez egy kifejezetten szarul összehangolt kereszteződés ami generálja a problémákat. Néhány józan ésszel átgondolt megoldással az egésznek jórészt elejét lehetne venni, ami lehetővé teszi mindenkinek, hogy szabályosan, normálisan közlekedve is jó ütemben tudjon haladni, és nem egymással versengve kényszerüljön magát bepasszírozni ahogyan csak tudja, ami nyilván több szabálytalankodáshoz vezet.
Ok-okozat. A szabálytalankodás oka egyrészt az, ha valaki eleve hajlamos rá, őt nyilván csak büntetés szoktatja le róla. Viszont ha elcseszett megoldást lát az ember, mert pl. az áruszállító kisteherautónak sehol sincs kialakítva sehol átmeneti parkolóhely, a busznak meg egy normális öböl, és egy sávon két különböző irányból érkező forgalmat ész nélkül összeeresztenek, majd az egyik oldalra beraknak egy trolit, a másikra pedig egy megkérdőjelezhető értékű járdaszigetet ott garantált hogy szabálytalankodva próbálnak majd előre menni. Annak a balfasznak aki tervezte ezt néha nem ártana ki mennie az életbe és előre látnia a várható problémákat és felkészülni rá. Ez egy forgalomszervezési kérdés bakker, gondolkodni meg ingyen van. A szabálytalankodókat lehet büntetni, de gyanús azért hogy mindig ez a kereszteződés döglik be, mindig ugyanúgy. Vagy másutt nem szabálytalankodnak?
És büntetést javasolsz annak aki szar kereszteződést tervez? Térdepeljen kukoricán?