A Kerepesi út - M1/M7 a feladvány. Hány helyen van elrontva jelenleg a dolog?
Két k* nagy alagút (vagy egy alagút és egy elkerülő pálya), de nem a belvárosban, hanem a következő két helyen:
- Jelenleg úgy néz ki, hogy aki bejön a Kerepesin már a Keletiig, az végigmegy a Blaháig és vége, mert ott nem fordulhat balra a Petőfi híd felé, csak mehet a nem releváns Margit híd irányába egy jobbra egysávos kanyarral a nagykörútra, keresztül a feltorlódó 7-es buszok közé bekunyerálva magát. Itt vannak azok a hősök, akik a jobbra kanyarodó sávot is előzésre használják, hogy abban menyjenek tovább a Rákóczin, full szabálytalanul, holt térben, a Vitarámat jobbról meghúzva...
- Az Astoriáig eljutva megintcsak nem lehet balra kanyarodni, így a Kiskörút Szabadság híd felé is kiesik, kiesve ezzel a Bartók Béla is, tehát nincs mese, marad egyenesen a Petőfi Sándor utca, meg az Erzsébet híd - Hegyalja - BAH csomópont. Egyszerűen nincs más választás.
- Jóval korábban kellene a Hungárián balra lefordulni a Könyves Kálmánra, van is erre lehetőség, de ez még a dupla kanyarodó sáv miatt is kész katasztrófa.
- Aki itt nem száll ki a kocsiból (nem tud, mert nincs semmiféle parkolási lehetőség) az megy tovább a Keletiig, innentől a fenti sorok élnek, kész csapdahelyzet.
- De mire jó a Könyves Kálmán? Semmire, mert eljutunk ugyan a Lágymányosi hídra, de azon a Szerémi útra jutunk, annak meg nem sok köze van az M1/M7-hez, csak jóval odébb az M6-hoz. Tehát irány az Andor utca -Egér út, ez is szépen be van állva, pont emiatt.
Két k* nagy alagút (vagy egy alagút és egy elkerülő pálya), de nem a belvárosban, hanem a következő két helyen:
- Valahol az Örs vezér tere - Fehér út vonalában indulna a kerülés délnyugat felé, a Kincsem park - Hungexpo - Népliget háta mögött, a jelenlegi MÁV vágányok nyomvonalán (helyett/alatt), egészen a Ferencvárosi rendezőpályaudvar nyomvonalán felszaladva a kiszélesített Lágymányosi/Rákóczi hídra;
- Innen pedig egy alagúton át Kelenföld alatt, senkit sem zavarva csatlakozna be az Örmezőnél az autóáradat az M1/M7-be