Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 743
113
A Kerepesi út - M1/M7 a feladvány. Hány helyen van elrontva jelenleg a dolog?

  • Jelenleg úgy néz ki, hogy aki bejön a Kerepesin már a Keletiig, az végigmegy a Blaháig és vége, mert ott nem fordulhat balra a Petőfi híd felé, csak mehet a nem releváns Margit híd irányába egy jobbra egysávos kanyarral a nagykörútra, keresztül a feltorlódó 7-es buszok közé bekunyerálva magát. Itt vannak azok a hősök, akik a jobbra kanyarodó sávot is előzésre használják, hogy abban menyjenek tovább a Rákóczin, full szabálytalanul, holt térben, a Vitarámat jobbról meghúzva...
  • Az Astoriáig eljutva megintcsak nem lehet balra kanyarodni, így a Kiskörút Szabadság híd felé is kiesik, kiesve ezzel a Bartók Béla is, tehát nincs mese, marad egyenesen a Petőfi Sándor utca, meg az Erzsébet híd - Hegyalja - BAH csomópont. Egyszerűen nincs más választás.
  • Jóval korábban kellene a Hungárián balra lefordulni a Könyves Kálmánra, van is erre lehetőség, de ez még a dupla kanyarodó sáv miatt is kész katasztrófa.
  • Aki itt nem száll ki a kocsiból (nem tud, mert nincs semmiféle parkolási lehetőség) az megy tovább a Keletiig, innentől a fenti sorok élnek, kész csapdahelyzet.
  • De mire jó a Könyves Kálmán? Semmire, mert eljutunk ugyan a Lágymányosi hídra, de azon a Szerémi útra jutunk, annak meg nem sok köze van az M1/M7-hez, csak jóval odébb az M6-hoz. Tehát irány az Andor utca -Egér út, ez is szépen be van állva, pont emiatt.
Mi legyen a megoldás?
Két k* nagy alagút (vagy egy alagút és egy elkerülő pálya), de nem a belvárosban, hanem a következő két helyen:
  • Valahol az Örs vezér tere - Fehér út vonalában indulna a kerülés délnyugat felé, a Kincsem park - Hungexpo - Népliget háta mögött, a jelenlegi MÁV vágányok nyomvonalán (helyett/alatt), egészen a Ferencvárosi rendezőpályaudvar nyomvonalán felszaladva a kiszélesített Lágymányosi/Rákóczi hídra;
  • Innen pedig egy alagúton át Kelenföld alatt, senkit sem zavarva csatlakozna be az Örmezőnél az autóáradat az M1/M7-be
Az Örsnél induló elkerülőbe természetesen becsatlakozna a Jászberényi is, a Kőbányai úttal, az M4-el, a Nagykőrösi/Gyáli úttal és a Soroksárival egyetemben. Merthogy ezeknek az utaknak az összekötése érdemben nincs megoldva, míg a MÁV sínjei ott terpeszkednek, számos helyen a teljesen rendezetlen MÁV szabad területeken keresztülfutva. Tehát nem csak elkerülő utak, de kerület rehabilitáció is meg tudna így valósulni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
A Kerepesi út - M1/M7 a feladvány. Hány helyen van elrontva jelenleg a dolog?

  • Jelenleg úgy néz ki, hogy aki bejön a Kerepesin már a Keletiig, az végigmegy a Blaháig és vége, mert ott nem fordulhat balra a Petőfi híd felé
  • .
Ha csak ez a baj: ha a Blahánál a Petőfi híd felé akarsz menni, akkor először keresztezd a Nagykörutat, utána rögtön jobbra az első sarkon be az Akácfa utcába (pont arra egyirányú, így senki se fog szembe jönni), utána az első a Dohány utca jobbra a Körút felé egyirányú, ott jobbra kikanyarodva már mehetsz is a Petőfi híd felé. :) Az Astoriánál nem lenne jó egy hasonló megoldás mert így csak a Szabadság hídra jutna az ember, az meg ugye nem egy soksávos sztráda ...:(
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 426
63 743
113
Ezeket én is tudom, de láthatóan alkalmi megoldások, míg a nap nagy részében be van dugulva az egész. És nem gyógyír a Blahán rendre kialakuló dugókra.
 
M

molnibalage

Guest
A Kerepesi út - M1/M7 a feladvány. Hány helyen van elrontva jelenleg a dolog?
De mire jó a Könyves Kálmán? Semmire, mert eljutunk ugyan a Lágymányosi hídra, de azon a Szerémi útra jutunk, annak meg nem sok köze van az M1/M7-hez, csak jóval odébb az M6-hoz. Tehát irány az Andor utca -Egér út, ez is szépen be van állva, pont emiatt.
Na ez azért költői túlzás volt, mert az Egér út az micsoda...? Meg utána n+1 módon el lehet jutni a Nagyszőlös utca felé is, ha valakinek arra van ingere. Nem a legrövidebb út, de a semmire azért az kicsit erős...
számos helyen a teljesen rendezetlen MÁV szabad területeken keresztülfutva. Tehát nem csak elkerülő utak, de kerület rehabilitáció is meg tudna így valósulni
Ez a városban sok helyen van igen durván elvágó hatással.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hogy ne csak közúti idióták legyenek:

Jól szituált budapesti felsőoktatásban résztvevő állampolgár (kódnév beképzelt hülyegyerek) úgy gondolta ő jól megmutatja a világnak, egy db telefonnal jegy és iratok nélkül elmegy Kelenföldről Győrbe és vissza.
Bicskénél bukott ki a dolog, nekiállt sipítozni, hogy neki jogai vannak a vasúti dolgozóknak meg kötelezettségei. Míg az egyik jegyvizsgáló hallgatta bölcsességeit a másik kihívta Tatabányára a rendőrséget.
Nagyon örültünk annak, hogy az addigi 20 perc késésre még rájött 15 a tanúvallomások és a máv-start üzletszabályzata körüli meglepődések és rácsodálkozások miatt.
Elindulás után körbe lett küldve a fotója az aznap szolgálatot teljesítőknek, mivel magát igazolni nem tudó személy nem utazhat, menjen vissza busszal ha tud.
De még előtte a kékek elvitték vérvételre mivel felmerült tudatmódosító szerek használatának gyanúja (valószínűleg alaptalanul, de sajnos a felpofozás ma nem opció).
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 280
68 309
113

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Akkor mi nem ugyanazt a fővárost látjuk. A belvárosban tömérdek épület újult meg az elmúlt 15+ évben és embertelen építési hullám van az elmúlt +5-ben.
Bp 20-30 éve akkora lepukkant szar szutyok volt gyak. bármerre menve, hogy arra szavak alig vannak. Konkrét példákat is tudok neked mondani, mert konkrétan egyik hobbim az, hogy követem és ámulok vagy pislogok a városrészek fejlődésén.
Ugyanazt a várost látjuk, csak te a járdát nézed, én meg az emeleti ablakokat. :)
Sétálj végig este 9-10 körül a József Attila utca, Erzsébet tér, Andrássy útvonalon. Esetleg a Nagykörúton. Nézd meg mennyi sötét ablakú, láthatóan üres lakás van arra! Komplett lakatlan ház is van a Körúton.
Én az Andrássy közelében lakom. Nálunk a házban maximum a lakások egyharmadában laknak a tulajdonosok. A többiből már elköltöztek, és kiadják valamilyen formában bérbe.Számos csak ideiglenesen lakott lakás van a házban, igen nagy részben gyakran változó külföldi lakókkal.

A belvárosban tartózkodó autók nagy átfedéssel három csoportba sorolhatók.
Átmenő forgalom.
Parkolóhelyet keresők.(Időnként a teljes forgalom akár 30%)
Helybéli lakosok autói.
Ha az első kettőt le tudnád csökkenteni, teljesen megváltozna a városkép.
Kéne egy épeszű dugódíj, amelyiknek nem az autók bármi áron való kiszorítása a célja, akár a helybéliekkel való kitolás árán is, hanem elterelni az átmenő forgalmat, és csak annak érdemessé tenni a behajtást akinek tényleg autóval van ott dolga. Rendszámfelismerő kamerákkal, 7/24 díjfizetéssel.
Másrészt kellene egy csomó parkolóház a helyben lakóknak, hogy ne az utcákat rondítsák a kocsikkal. A belvárosban sok lepukkant kevésbé értékes ház van. A helyükre akár a homlokzat megtartásával parkolóházakat kéne csinálni. A szabad helyeket pedig az utcai parkolásnál olcsóbban adni az alkalmi parkolóknak.
 
M

molnibalage

Guest
Ugyanazt a várost látjuk, csak te a járdát nézed, én meg az emeleti ablakokat. :)
Sétálj végig este 9-10 körül a József Attila utca, Erzsébet tér, Andrássy útvonalon. Esetleg a Nagykörúton. Nézd meg mennyi sötét ablakú, láthatóan üres lakás van arra! Komplett lakatlan ház is van a Körúton.
Ez semmivel sem volt jobb a '90-ese évek közepén. Csak akkor még lelakottabb volt az egész. Különösen pl. az Erzsébet-Deák, akkor egy aszfalt és bentondzsungel volt az egész. Azóta ez változott.
Arányaiban sokkal több szebb épület van, mint 20+ éve. Ezen felül a város nem csak a Nagykörút belsejéből áll. Nézd már meg, hogy a Kelenföld ipari területét gyakorlatilag ledózerolták és lassan mindenhol új épület van a helyén. Azelőtt egy nagy rohadó ipartelep volt az egész. Anno erről tettem is be kommentet...
https://forum.htka.hu/threads/kantin-magyarország.1196/page-258#post-309136

Az, hogy a Rákóczi út környéke azóta pusztul, amióta kvázi városi autópálya lett belőle. Ezzel szemben, a Ferenciek terére vezető két sáv és aluljáró felszámolása óta, kb. olyan, minta a Szárnyas Fejvadász lepukkant környezetéből egy új városrész született volna.

Vagy a IX. kerületi változás. Az Angyal utca és környéke Bp. egyik seggluka volt. Most a Tompa utca Bp. egyik legélhetőbb városrésze.
Ezzel te jössz azzal, hogy az, amit 20+ éve is szar volt, az most is az. Igen, van ahol semmi nem változott. Viszont van, ahol sokat. Előnyére.

A nagyrészt lakatlan lakásokkal bíró lerobbant szarokból a Lehonnsék utácban csak az utóbbi 1,5 évben kb. 6 tömböt taroltak le. Csak ebben az egy utcában MOST épül ennyi új épület.

Én az Andrássy közelében lakom. Nálunk a házban maximum a lakások egyharmadában laknak a tulajdonosok. A többiből már elköltöztek, és kiadják valamilyen formában bérbe.Számos csak ideiglenesen lakott lakás van a házban, igen nagy részben gyakran változó külföldi lakókkal.
Airbnb.
Én egy kicsit kintebb levő lakóparkban tolom. Legalább 3 olyan lakás van csak a közeli szint és lépcsőházban, ami airbnb-s. Simán arról van szó, hogy az emelkedő lakhatási költségek kiűzték azokat, akik régen ott fillérekért laktak anno, mert senki nem akart. Nem pusztán a lokális pusztulat miatt. Nem azért, mert pusztán a környezet vált elviselhetetlenné. Az csak nagyon lokális, a bulinegyed néhány utcája, ahol a sok tahó részeg miatt a zaj sokszor elviselhetetlen. De azok kívül csend és hullaszag van.

A belvárosban tartózkodó autók nagy átfedéssel három csoportba sorolhatók.
Átmenő forgalom.
Parkolóhelyet keresők.(Időnként a teljes forgalom akár 30%)
Helybéli lakosok autói.
Ha az első kettőt le tudnád csökkenteni, teljesen megváltozna a városkép.
Ez nem egészen igaz. Lásd @Allesmor Obranna egyik korábbi kommentjét, hogy valahol Újpest vagy Újpalota táján mennyi parkolási engedéllyel bíró autó lett / háztartás. Az, hogy Bp-n kb. 200k-val több autó van, mint kb. 10 éve eleve súlyosabbá tette a helyzetet.

Kéne egy épeszű dugódíj, amelyiknek nem az autók bármi áron való kiszorítása a célja, akár a helybéliekkel való kitolás árán is, hanem elterelni az átmenő forgalmat, és csak annak érdemessé tenni a behajtást akinek tényleg autóval van ott dolga. Rendszámfelismerő kamerákkal, 7/24 díjfizetéssel.
Ez hazai viszonyok között nem értelmezhető. Mert, ha alacsony a díj, akkor semmit nem érsz el vele. Ha magas, akkor mindenki sarcolást kiált és amit a parkolási társaságoknál látni, az nem arra utal, hogy az a pénz be lesz csatornázva fejlesztésbe. Simán egy bevételi lehetőség lesz. Mert magyarisztán az ilyen... De ne legyen igazam...

Másrészt kellene egy csomó parkolóház a helyben lakóknak, hogy ne az utcákat rondítsák a kocsikkal. A belvárosban sok lepukkant kevésbé értékes ház van. A helyükre akár a homlokzat megtartásával parkolóházakat kéne csinálni. A szabad helyeket pedig az utcai parkolásnál olcsóbban adni az alkalmi parkolóknak.
Sajnos ez sem oldaná meg a problémát. Mert, ha kiszámolod, hogy mibe kerül egy ilyen felépítése és nem kap dotációt a helyi lakos, akkor ez is sarc, mert több százezer HUF/év lenne a piaci parkoltatás költsége állandó bérlettel is. Ez az anyagi része. Ja, és az egész csak akkor érne valamit, ha felszámolnál ugyanannyi vagy több felszíni parkolóhelyet. Mert azzal csak a szarnak adsz pofont, hogy mindkettő lesz.

Ezen felül, ha egy pontba koncentrálsz egy rakás autót, akkor a forgalom sebessége lesz a béka segge alatt. Egész egyszerűen az, hogy XIX. századi utcaméret és szerkezet nem teszi lehetővé a tömeges autózást. Sehogy. Még akkori is, ha mindent ennek rendelsz alá, aminek eredménye ismert. Katasztrófa.
Fejben el kell jutni oda, hogy választ az ember.

  • Városközponthoz közel lakás, jellemzően BKV, bringa, roller, stb. Saját autó egy felesleges kiadás is, alkalomszerű használat esetén taxi, bérlés, autómegosztó. Saját autót akarsz? Ok, akkor fizesd meg a valódi árát annak, hogy mástól veszed el a helyet. Na, nekem ezért nincs autót. Mert nincs értelme jelenleg. Főleg, ha a valós költségét is meg kéne fizetni... Mert gyak. ingyért adnak parkolóhelyeket az helyben lakóknak. Még azt sem nézik mennyi hely van. Ezért van az, hogy Allesmor által említett helyen mindenhova kocsikat kúrnak le, akár totál szabálytalanul.

  • Kintebb/agglomeráció s autó. A bemenő utak és a városban levő parkolóhelyek száma már régen túl a használható kapacitáson és áteresztőképességen csúcsidőben. Ennek megfelelően tessék mérlegelni annak költségét, hogy munkaidőn túl életedet a dugóban ücsörögve éred le méregdrágán. Úgy, hogy a városban lakó eszi az emissziódat, amit jelenleg még a dotál is a rendszer. Mert mindenből parkolóhelyet csinálnak a helyi lakosok kárára, akik 40-60 centis "járdán" szopnak. Már, ha nem állnak rá arra is...
Sajnos az emberek nagy többsége azt képzelni, hogy az autó birtoklás mellé annak korlátlan használata az valami alapjog.
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Ez semmivel sem volt jobb a '90-ese évek közepén. Csak akkor még lelakottabb volt az egész. Különösen pl. az Erzsébet-Deák, akkor egy aszfalt és bentondzsungel volt az egész. Azóta ez változott.
Arányaiban sokkal több szebb épület van, mint 20+ éve. Ezen felül a város nem csak a Nagykörút belsejéből áll. Nézd már meg, hogy a Kelenföld ipari területét gyakorlatilag ledózerolták és lassan mindenhol új épület van a helyén. Azelőtt egy nagy rohadó ipartelep volt az egész. Anno erről tettem is be kommentet...
https://forum.htka.hu/threads/kantin-magyarország.1196/page-258#post-309136

Az, hogy a Rákóczi út környéke azóta pusztul, amióta kvázi városi autópálya lett belőle. Ezzel szemben, a Ferenciek terére vezető két sáv és aluljáró felszámolása óta, kb. olyan, minta a Szárnyas Fejvadász lepukkant környezetéből egy új városrész született volna.

Vagy a IX. kerületi változás. Az Angyal utca és környéke Bp. egyik seggluka volt. Most a Tompa utca Bp. egyik legélhetőbb városrésze.
Ezzel te jössz azzal, hogy az, amit 20+ éve is szar volt, az most is az. Igen, van ahol semmi nem változott. Viszont van, ahol sokat. Előnyére.

A nagyrészt lakatlan lakásokkal bíró lerobbant szarokból a Lehonnsék utácban csak az utóbbi 1,5 évben kb. 6 tömböt taroltak le. Csak ebben az egy utcában MOST épül ennyi új épület.


Airbnb.
Én egy kicsit kintebb levő lakóparkban tolom. Legalább 3 olyan lakás van csak a közeli szint és lépcsőházban, ami airbnb-s. Simán arról van szó, hogy az emelkedő lakhatási költségek kiűzték azokat, akik régen ott fillérekért laktak anno, mert senki nem akart. Nem pusztán a lokális pusztulat miatt. Nem azért, mert pusztán a környezet vált elviselhetetlenné. Az csak nagyon lokális, a bulinegyed néhány utcája, ahol a sok tahó részeg miatt a zaj sokszor elviselhetetlen. De azok kívül csend és hullaszag van.


Ez nem egészen igaz. Lásd @Allesmor Obranna egyik korábbi kommentjét, hogy valahol Újpest vagy Újpalota táján mennyi parkolási engedéllyel bíró autó lett / háztartás. Az, hogy Bp-n kb. 200k-val több autó van, mint kb. 10 éve eleve súlyosabbá tette a helyzetet.


Ez hazai viszonyok között nem értelmezhető. Mert, ha alacsony a díj, akkor semmit nem érsz el vele. Ha magas, akkor mindenki sarcolást kiált és amit a parkolási társaságoknál látni, az nem arra utal, hogy az a pénz be lesz csatornázva fejlesztésbe. Simán egy bevételi lehetőség lesz. Mert magyarisztán az ilyen... De ne legyen igazam...


Sajnos ez sem oldaná meg a problémát. Mert, ha kiszámolod, hogy mibe kerül egy ilyen felépítése és nem kap dotációt a helyi lakos, akkor ez is sarc, mert több százezer HUF/év lenne a piaci parkoltatás költsége állandó bérlettel is. Ez az anyagi része. Ja, és az egész csak akkor érne valamit, ha felszámolnál ugyanannyi vagy több felszíni parkolóhelyet. Mert azzal csak a szarnak adsz pofont, hogy mindkettő lesz.

Ezen felül, ha egy pontba koncentrálsz egy rakás autót, akkor a forgalom sebessége lesz a béka segge alatt. Egész egyszerűen az, hogy XIX. századi utcaméret és szerkezet nem teszi lehetővé a tömeges autózást. Sehogy. Még akkori is, ha mindent ennek rendelsz alá, aminek eredménye ismert. Katasztrófa.
Fejben el kell jutni oda, hogy választ az ember.

  • Városközponthoz közel lakás, jellemzően BKV, bringa, roller, stb. Saját autó egy felesleges kiadás is, alkalomszerű használat esetén taxi, bérlés, autómegosztó. Saját autót akarsz? Ok, akkor fizesd meg a valódi árát annak, hogy mástól veszed el a helyet. Na, nekem ezért nincs autót. Mert nincs értelme jelenleg. Főleg, ha a valós költségét is meg kéne fizetni... Mert gyak. ingyért adnak parkolóhelyeket az helyben lakóknak. Még azt sem nézik mennyi hely van. Ezért van az, hogy Allesmor által említett helyen mindenhova kocsikat kúrnak le, akár totál szabálytalanul.

  • Kintebb/agglomeráció s autó. A bemenő utak és a városban levő parkolóhelyek száma már régen túl a használható kapacitáson és áteresztőképességen csúcsidőben. Ennek megfelelően tessék mérlegelni annak költségét, hogy munkaidőn túl életedet a dugóban ücsörögve éred le méregdrágán. Úgy, hogy a városban lakó eszi az emissziódat, amit jelenleg még a dotál is a rendszer. Mert mindenből parkolóhelyet csinálnak a helyi lakosok kárára, akik 40-60 centis "járdán" szopnak. Már, ha nem állnak rá arra is...
Sajnos az emberek nagy többsége azt képzelni, hogy az autó birtoklás mellé annak korlátlan használata az valami alapjog.

A Deák Erzsébet környékén nem tudom milyen pozitív változást látsz az elmúlt 10-20 évben.
Én annyi változást látok, hogy az egész környékből egy hatalmas szabadtéri kocsma lett Európa kispénzű alkoholistái számára. A zöldterület nem nőtt, esetleg az aszfalt helyén lévő díszkő burkolatot látod nagy javulásnak?
Hogy Kelenföldön és Albertfalva alsón épült valami, miben befolyásolja azt, hogy a belváros egyre lepusztultabb?
Annak idején Podmaniczkyék egy elegáns várost szerettek volna, ehhez képest most a turizmus legalját jelentő tömegeket csődítik ide.
Prágában az átlag turista kb másfélszer annyit költ.
Azt te csak gondolod, hogy a bulinegyed csak lokális! Egyrészt én sem a bulinegyedben lakom, mégis összetaposták a kocsimat a kedves részeg vendégek. Van ismerősöm akinek szintén, pedig ő még messzebb lakik a bulinegyedtől. A telihányt, szemetes utcákról meg ne is beszéljünk.
Másrészt a bulinegyed miatt azok akik több pénzt költenének, meggondolják, hogy érdemes-e ide jönniük. Az Andrássyn is próbálkoznak drága boltokkal tehetősebb külföldieknek, de nem megy. Rendszeresen cserélődnek.
Milyen emelkedő lakhatási költségekre gondolsz a belvárossal kapcsolatban amik kiűzték a korábbi lakókat?
Azért költöznek ki, mert kosz van, elhanyagoltság. Gyerekkoromban nem így nézett ki a diplomatanegyed, hogy helyenként el kell kerülni némelyik járdaszakaszt mert nem takarítják. Elköltöznek, mert éjfél előtt, mielőtt a bulizósok hazamennek, nem tudsz kiszállni az autódból. Régen amikor minden tizedik családnak volt autója, még lehetett azt mondani, hogy a parkolóhely biztosítása a helyben lakóknak nem közszolgáltatás, de ma már gyakorlatilag minden családnak van autója, a parkolás részükről olyan elvárás mint pl a köztisztaság.
A dugódíjhoz először kellenek elkerülő utak, lehetőleg balra kanyarodó sávok nélkül, amit ugye Allesmor hiányolt a Rákóczi útról. A balra kanyarodó sáv nagyjából arra jó, hogy felezze az út áteresztő képességét nagy forgalom eseté. Lásd Hungária Thököly sarok, ami időnként egysávos gyakorlatilag a Liget felől érkezve. másrészt pedig koncentrikusan zónákra kell osztani a várost. A saját zónájáig mindenki ingyen mehessen be, ha beljebb megy fizessen. Ha két zónával megy beljebb akkor két zónát.
Ha nem szeretnénk, hogy a belváros egy lepukkant hulladék legyen, olyan körülményeket kell ott teremteni, ami megfelel a tehetősebb embereknek, nem csak a csóróknak. Ehhez parkoló helyek kellenek, lehetőleg zártak. Másképpen nem tudod oda csábítani, ott tartani őket.
 
M

molnibalage

Guest
A Deák Erzsébet környékén nem tudom milyen pozitív változást látsz az elmúlt 10-20 évben.
Én annyi változást látok, hogy az egész környékből egy hatalmas szabadtéri kocsma lett Európa kispénzű alkoholistái számára. A zöldterület nem nőtt, esetleg az aszfalt helyén lévő díszkő burkolatot látod nagy javulásnak?
Hogy Kelenföldön és Albertfalva alsón épült valami, miben befolyásolja azt, hogy a belváros egyre lepusztultabb?
Annak idején Podmaniczkyék egy elegáns várost szerettek volna, ehhez képest most a turizmus legalját jelentő tömegeket csődítik ide.
Prágában az átlag turista kb másfélszer annyit költ.
Azt te csak gondolod, hogy a bulinegyed csak lokális! Egyrészt én sem a bulinegyedben lakom, mégis összetaposták a kocsimat a kedves részeg vendégek. Van ismerősöm akinek szintén, pedig ő még messzebb lakik a bulinegyedtől. A telihányt, szemetes utcákról meg ne is beszéljünk.
Másrészt a bulinegyed miatt azok akik több pénzt költenének, meggondolják, hogy érdemes-e ide jönniük. Az Andrássyn is próbálkoznak drága boltokkal tehetősebb külföldieknek, de nem megy. Rendszeresen cserélődnek.
Milyen emelkedő lakhatási költségekre gondolsz a belvárossal kapcsolatban amik kiűzték a korábbi lakókat?
Azért költöznek ki, mert kosz van, elhanyagoltság. Gyerekkoromban nem így nézett ki a diplomatanegyed, hogy helyenként el kell kerülni némelyik járdaszakaszt mert nem takarítják. Elköltöznek, mert éjfél előtt, mielőtt a bulizósok hazamennek, nem tudsz kiszállni az autódból. Régen amikor minden tizedik családnak volt autója, még lehetett azt mondani, hogy a parkolóhely biztosítása a helyben lakóknak nem közszolgáltatás, de ma már gyakorlatilag minden családnak van autója, a parkolás részükről olyan elvárás mint pl a köztisztaság.
A dugódíjhoz először kellenek elkerülő utak, lehetőleg balra kanyarodó sávok nélkül, amit ugye Allesmor hiányolt a Rákóczi útról. A balra kanyarodó sáv nagyjából arra jó, hogy felezze az út áteresztő képességét nagy forgalom eseté. Lásd Hungária Thököly sarok, ami időnként egysávos gyakorlatilag a Liget felől érkezve. másrészt pedig koncentrikusan zónákra kell osztani a várost. A saját zónájáig mindenki ingyen mehessen be, ha beljebb megy fizessen. Ha két zónával megy beljebb akkor két zónát.
Ha nem szeretnénk, hogy a belváros egy lepukkant hulladék legyen, olyan körülményeket kell ott teremteni, ami megfelel a tehetősebb embereknek, nem csak a csóróknak. Ehhez parkoló helyek kellenek, lehetőleg zártak. Másképpen nem tudod oda csábítani, ott tartani őket.

  • Első körben akkor jó lenen eldönteni, hogy mit tekintesz belvárosnak...
  • Milyen pozitív változást? Simán jobban néz ki a környék annak ellenére, hogy azért a tömegnek sikerült lelakna.
  • A kispénzű alkoholistái részt nem értem, mert többnyire átlagos embereket látok, akik töltik el ott idejüket. Ha kispénzű alkoholistákat akarsz látni, akkor szerintem nézzél be néhány aluljáróba. Na az a kontraszt...
  • Prága sokkal drágább Bp-nél. Tehát, ha ugyanaz a fogyasztási igény, akkor simán azért fizet ki többet, mert többe kerül. Bp-n is iszok két sört és ott is, mert ennyire van igényem, de ott drágább. Ja és úgy hallom ott is iszonyatosan nagy már a tömeg.
  • A külváros mocskához mi köze a bulinegyednek? Te miféle összefüggést vonsz ebbe? Én egyébként még a Hungárián belül lakom alig 10 perc sétára a Nagykörúttól. Kb. csend és hullaszag van egész nap, nemhogy este. A bulinegyed és az igen szűk belváros gondja az, amit te minden alap nélkül az egész városra ráhúzol.
  • Arra, hogy mivel az bérleti árak az egekbe lőttek, akkor megemelte a tulaj, aki eddig kiadta. Azt több esetben nem bírták már a lakók, költözhettek kintebb. Na, ebből lett airbnb-s lakás. Ahol 2x2 napra annyi pénzt el lehet kérni, mint a havi lakbér. Persze foglalkozni is kell a lakással, de ez ma a perspektíva. Amikor egyetemista voltam 2001 táján, akkor olyan lakásokat tudtak kivenni egyetemisták többen, amire ma semmi esélye nem lenne, csak a felső 10%-nak. A Fehérvári úttól 2 saroknyira ma a 2 szobás lakás 150-180k/hó + rezsi. Ezt még több diák sem tudja nagyon kiköhögni. És nem full extrás új lakás. 30 éve felújítást nem látott belső gangos bérházas szarok is 120-tól kezdődnek néha. Elképesztő, hogy mi van.
  • Kurvára leszarom, hogy mit várnak el a lakók. Ha 10-szer több ma az autó, mint 40 éve, akkor kijön az, hogy akkor sem fér el, ha mindenből parkolóhelyet csibnálsz. Talán ezt kéne első körben megérteni. A parkolás egy XIX. századi városszerkezeteb AZ NEM ALAPJOG.
  • Elkerülő út? A városon belül? Oszt hogyan? Nincs hely.
  • A belvárosban jelenleg nem a csórók, hanem a gazdagok élnek. Nézegessél már lakbér és m2 árakat vásároláskor.
Te valami alternatív univerzumban élsz.
Konkrétan lassan nehezebb magyar szót hallani a belvárosban és egyes hotelek és kolik közelében, mint magyart. Ennyire elszálltak az árak.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
  • A kispénzű alkoholistái részt nem értem, mert többnyire átlagos embereket látok, akik töltik el ott idejüket. Ha kispénzű alkoholistákat akarsz látni, akkor szerintem nézzél be néhány aluljáróba. Na az a kontraszt...
  • Prága sokkal drágább Bp-nél. Tehát, ha ugyanaz a fogyasztási igény, akkor simán azért fizet ki többet, mert többe kerül. Bp-n is iszok két sört és ott is, mert ennyire van igényem, de ott drágább. Ja és úgy hallom ott is iszonyatosan nagy már a tömeg.
  • A külváros mocskához mi köze a bulinegyednek? Te miféle összefüggést vonsz ebbe? Én egyébként még a Hungárián belül lakom alig 10 perc sétára a Nagykörúttól. Kb. csend és hullaszag van egész nap, nemhogy este. A bulinegyed és az igen szűk belváros gondja az, amit te minden alap nélkül az egész városra ráhúzol.
Konkrétan lassan nehezebb magyar szót hallani a belvárosban és egyes hotelek és kolik közelében, mint magyart. Ennyire elszálltak az árak.


~6 éve Prága elég komoly reklámhadjáratot folytatott azért, hogy a brit egyetemisták Pozsonyt és Budapestet válasszák részeg őrjöngéseik színhelyéül , ne őket... Nálunk meg sorra nyíltak a bárok, romkocsmák, hogy kiszolgálják az "értelmiségi" turistákat...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 196
12 440
113
https://www.globalresearch.ca/who-k...gen-political-domination-electric-car/5697098

A study of gasoline-powered automobiles reveals one of the greatest corporate frauds and resulting environmental disasters to ever have been inflicted on human society.
There are three distinct but interwoven themes in this story: the promotion of gasoline-powered transportation by
(a) the killing of mass public transit,
(b) the genocide of electric vehicles, and
(c) the creation of suburbs in American cities to make auto ownership a necessity of life.


The American love affair with the automobile was a result of all three, beginning with a massive conspiracy to kill electric vehicles, which helped to kill mass transit and force Americans into private car ownership.
This story begins, as do most others, in the early 1900s, when the US was busy industrialising, when mass public transportation consisting of trains and trams was filling much of the nation’s needs. Autos were of course rapidly evolving at the same time, but gasoline-powered transportation, whether by private auto or mass transit, was on its way out. Almost all of the nation’s local and inter-city train transport was electric, and electric automobiles were rapidly gaining ground over their gas-powered rivals. By 1900, nearly 40% of all US cars were electric, and so popular that New York City had a fleet of electric taxis.

Early electric cars outperformed their gas competitors and people liked them because they didn’t have the smell, noise, or vibration of gasoline cars, were easier to operate, and didn’t require cranking or gear changing. The NYT noted that women especially preferred them for the absence of smoke and smelly fumes, especially when refueling. ...........

hozzá teszem ezek az autók amerika legdrágább veterán autói amit a mai napig használni is lehet.


 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
T

Törölt tag 1711

Guest
Early electric cars outperformed their gas competitors and people liked them because they didn’t have the smell, noise, or vibration of gasoline cars, were easier to operate, and didn’t require cranking or gear changing. The NYT noted that women especially preferred them for the absence of smoke and smelly fumes, especially when refueling. ...........

tenor.png


1900-as évek elején az amerikai újgazdagok mindenben felül akarták múlni hintókon közlekedő európai társaikat ezért minden sz*rt megvettek ami újdonság és rá volt írva "Made in USA".
1900-ban az amerikai utakon levő 33842 jármű 38%-a volt elektromos 40%-a gőzgépes, 22% ICE.
Aztán jött Ford a T modellel és a személygépjármű elérhetővé vált mindenki számára.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

miki29

New Member
2018. augusztus 22.
13
3
3
Nagyon kíváncsi lennék, aki ellenzi az elektromos autókat, ő melyik technológiában látja a jövőt, mert szénhidrogénekkel nem fogjuk kihúzni a végtelenségig és egyre jobban nem is akarja az emberiség
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nagyon kíváncsi lennék, aki ellenzi az elektromos autókat, ő melyik technológiában látja a jövőt, mert szénhidrogénekkel nem fogjuk kihúzni a végtelenségig és egyre jobban nem is akarja az emberiség

Az elektromosban. Mármint egy technológiai ugrás után, mert a mostani csak maszatolás.

Harmadik világ most jutott el arra a szintre, hogy saját gyárakat tudnak felhúzni és saját tervezésű autókat gyártani, így az olajmaffiát nem igazán érdekli EU öntökönrúgása.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and vata