Mondom, hogy tanúsíthatom, hogy a Toyoták - és tudtommal az összes japán márka - mindig a maximális "felfelé csalást" célozza be.
Én nem tapasztaltam kirívót, olyan 5% körül lehet a felfelé szórás, ha jól emlékszem óra szerinti 150-nél valamivel 145 alatt voltam GPS szerint. Max. 10 km/h lehetett a diffi, és persze gumi mérettől is függ, én már rég nem a gyári méretet használtam. Toyotákat bensőségesebben nem ismerem. Egyszer akartam venni egy cápa bömöst (szerencsére nem tettem meg végül), és akkor alaposan utánanéztem a típusnak, ha jól emlékszem ott is megadták hogy kb. 4%-ot "csal" felfelé az órája és az 80-as évekbeli kocsi volt, szóval ez nem új dolog.
Résznben jogi, részben iparági faszság. A gyártónak garantálnia kell a termék tulajdonságait, így mindenki a biztos oldalon marad mindenki. Egyrészt gondolom így védik ki az esetleges selejtet és a 3%-os eltéréssel még biztosan gyártási tolerancián belül maradnak, másrészt ha megbüntetnek valakit nem mutogathat a gyártóra hogy de hát én annyival mentem amennyit az óra kevesebbet mutatott mint a valós sebesség.