Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 071
113
Önök az egy köcsög hányat csinál adását láthatták...
6:26-os ring-ring az itt van a szomszédban és ez a helyzet még istenes a normál üzemhez képest, mikor a turista csoportok birkaként ott keringenek, mint fing a gatyában. Erzsébet tér-József Attila-Október 6. kereszteződése és mivel az Erzsébet tér irányából minimális a forgalom (az is jórészt a József Attilára kanyarodik balra) emiatt a gyalogosok az esetek 80 százalékában egyszerűen átsétálnak a piroson, főleg ha jön a 16-os vagy 105-ös busz a megállóba (6:25-nél bal széle). Na meg a felvételen épp kevesen voltak, de csúcsidőben (kiegészítve a kedves turistákkal) az a kis sarok csurig szokott töltődni és heringkonzerv lesz belőle, ami megint az áthaladásra készteti a gyalogosokat. Azt mondjuk végképp nem értem hogyan nem lehet legalább előtte körülnézni, a legegyszerűbb mozdulat basszus, nekem nemcsak szülők, de vezetéskor az oktató is beleverte a fejembe még egyszer.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 649
113
Akkoriban ha Trabit rendeltél, azt nem tudom, hogy színt is lehetett-e választani,
de ha 2-3 évvel később (röpke átfutási idő a Merkur idejében) a galamb kék kombi helyett odatoltak egy sötét barnát, nem mondtad hogy nem :D
Trabit nem ismerem, de a Lada úgy működött, hogy értesítettek, mikor veheted át, elmentél, és az aznapi kocsi-adagból lehetett válogatni a mi tetszett vagy ami jutott.
 
  • Hűha
Reactions: Veér Ispán

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Szép meg jó! De ez nem megoldás hogy uygan olyan E autókat csinálnak teljesítményre mint egy benzinest . Hisz úgy sem lesz annyi lítium hogy el lássák vele a az egész világ autóját ! Bár lehet a szilárd test aksik megoldások lesznek de én inkább korlátoznám az autók sebességét 80km/h -ra és afölött csak rendőrök tűzóltók és mentők mehetnek .
 
M

molnibalage

Guest
6:26-os ring-ring az itt van a szomszédban és ez a helyzet még istenes a normál üzemhez képest, mikor a turista csoportok birkaként ott keringenek, mint fing a gatyában. Erzsébet tér-József Attila-Október 6. kereszteződése és mivel az Erzsébet tér irányából minimális a forgalom (az is jórészt a József Attilára kanyarodik balra) emiatt a gyalogosok az esetek 80 százalékában egyszerűen átsétálnak a piroson, főleg ha jön a 16-os vagy 105-ös busz a megállóba (6:25-nél bal széle). Na meg a felvételen épp kevesen voltak, de csúcsidőben (kiegészítve a kedves turistákkal) az a kis sarok csurig szokott töltődni és heringkonzerv lesz belőle, ami megint az áthaladásra készteti a gyalogosokat. Azt mondjuk végképp nem értem hogyan nem lehet legalább előtte körülnézni, a legegyszerűbb mozdulat basszus, nekem nemcsak szülők, de vezetéskor az oktató is beleverte a fejembe még egyszer.
Furcsa, hogy még sosem akadtam össze a srácccal. Az a sarok a József Attila és az Erzsébet téren katasztrófa, pont mint a másik fele, a Rákóczinál a Petőfi S. utca vége. A lámpa mintha ott sem lenne.

A gyalogosok nagy része sajnos lassan hallás és nem látás alapján megy.
Engem bringán meg sem hallanak, mert én nem nyikorgok, mint a sok szutyok bringás futár. A gyalogost látok, akkor megyek az út közepére, hogy ne ugorjon elém...
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Berlinben egy polgàri kezdeményezés népszavazással szeretné elerni, hogy a vàros S-Bahngyürün belüli részében ( 88km2) az ott lakók évente maximum 12 alkalommal hasznâlhassanak privát jârmüvet ( akàr villanyhajtàsút is). A cèl, hogy az ott lakók nyitott ablak mellett aludhassanak és a gyerekek megint az utcán játszhassanak. Ha sikeresen összegyüjtik a szükséges alàiràsokat, legkésöbb 2023-ban népszavazâs lehet a javaslatról. (Die Welt)
Remélem innentől a postás meg a pizzafutár is biciklivel fog járni, a boltokat meg riksával töltik majd fel. Gondolom ezt azért nem, mert azért a kényelmi szolgáltatások kellenek.
Az utcán játszó meg nyitott ablaknál alvó falusi tahók is Starbucksot akarnak a faluba, meg metrót a temetőig.
ELlHYSEXYAA-mDF.jpg

49917566_934.jpg

mcb_doboz_1-1.jpg
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Remélem innentől a postás meg a pizzafutár is biciklivel fog járni, a boltokat meg riksával töltik majd fel. Gondolom ezt azért nem, mert azért a kényelmi szolgáltatások kellenek.
Az utcán játszó meg nyitott ablaknál alvó falusi tahók is Starbucksot akarnak a faluba, meg metrót a temetőig.
ELlHYSEXYAA-mDF.jpg

49917566_934.jpg

mcb_doboz_1-1.jpg
Mondjuk a postás, meg a költöztető nem magán gépjármű.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Akkoriban ha Trabit rendeltél, azt nem tudom, hogy színt is lehetett-e választani,
de ha 2-3 évvel később (röpke átfutási idő a Merkur idejében) a galamb kék kombi helyett odatoltak egy sötét barnát, nem mondtad hogy nem :D

Trabit nem ismerem, de a Lada úgy működött, hogy értesítettek, mikor veheted át, elmentél, és az aznapi kocsi-adagból lehetett válogatni a mi tetszett vagy ami jutott.

Az más világ volt.

Nekünk azért volt Trabantunk, mert szüleim '87-ben végre összegyűjtötték a pénzt az vágyott Lada foglalójára és felmentek rendelni (keresztanyámmal, mivel szülői segítséggel neki is összegyűlt), ekkor arról tájékoztatták őket, hogy Ladára várniuk kellene 3 évet, de visszamondtak 2 Trabant rendelést ezért ahhoz hamarabb hozzájuthatnának, ráadásul annyi pénzért amibe a Lada foglalója lenne. Mivel odafele menet látták, hogy a telephely végében ott áll 2 Trabi ezért elfogadták.
Röpke 4 hónap múlva jött is a levél, hogy mehetnek érte, elmentek a telephely végébe és térdig érő főben átvették a 2 Trabantot ami már ki tudja mióta ott volt.

Egy idősebb kolléga meg azt mesélte, hogy anno a piros Zsiguli volt a sláger, mindenki azt akart, de mivel véletlenszerűen jöttek az autók ezért némi jutalékot kellett zsebbe csúsztatni ha biztosra akart menni az ember. Az ő édesapja még a '70-es években rendelte meg a kockát, pár év múlva jött is a levél. Ő meg az apja díszruhába öltöztek, felültek a helyközi járatra, bementek az irodába, becsusszant az 500-as egy "Remélem piros lesz" kíséretében az eladó zsebébe.
Papírmunka, szöszmötölés, a fickó kicsit sem leplezve megnézte mennyit kapott, majd kulcscsomóval kimentek hátra... és az összes piros volt :D
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Mondjuk a postás, meg a költöztető nem magán gépjármű.
A városi élet pozitívumai azok feltétel nélkül járnak, a hátrányai ellen meg lázad-lázad.
A másik ami miatt ilyenkor nyílik a bicska, a tiltás! Nem alternatívákat adnak az embereknek, hogy ne is nagyon akarják elővenni a kocsit, hanem kapásból tiltanak.
 
M

molnibalage

Guest
A városi élet pozitívumai azok feltétel nélkül járnak, a hátrányai ellen meg lázad-lázad.
A másik ami miatt ilyenkor nyílik a bicska, a tiltás! Nem alternatívákat adnak az embereknek, hogy ne is nagyon akarják elővenni a kocsit, hanem kapásból tiltanak.
Öööö, bocsánat, de ez igaz az összes libalegelőre építkező, agglomerációból budira is kocsival járóra.
Ők meg azt nem fogadják el, hogy lehet kocsikázni, de akkor ezt idebent a városban ÉLŐNEK miért is kellene teljesen aránytalan módon eltűrni...?
Teljesen OK, hogy városi autópálya van. Ő mit szólna ahhoz, ha a kertjén keresztül menne kvázi az M0 és M7?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 415
36 427
113
Remélem innentől a postás meg a pizzafutár is biciklivel fog járni, a boltokat meg riksával töltik majd fel. Gondolom ezt azért nem, mert azért a kényelmi szolgáltatások kellenek.
Az utcán játszó meg nyitott ablaknál alvó falusi tahók is Starbucksot akarnak a faluba, meg metrót a temetőig.
ELlHYSEXYAA-mDF.jpg

49917566_934.jpg

mcb_doboz_1-1.jpg

Megnézném ezeket feltekerni a Hegyalján vagy az Istenhegyin vagy a Szépvölgyin. :D :D
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Öööö, bocsánat, de ez igaz az összes libalegelőre építkező, agglomerációból budira is kocsival járóra.
Így igaz, ezt is ezerszer elsírtam, hogy nincs alternatíva csomó embernek. Mert Csepelre kéne átbumliznia ami 4 átszállást meg 3 óra utazást jelent, mert a 140 éve lerakott sínektől 4-5 kilométeres távolságra nyújtóztak el az időközben tízszeresére növő elővárosok, mert a régi főtereket beszántották és minden boltot kiraktak a városok széli pusztába és arra sem voltak képesek, hogy egy tisztességes buszjáratot vagy egy tetves biciklis utat kiépítsenek addig, mert hasonlóan jártak a munkahelyek is.
Teljesen OK, hogy városi autópálya van. Ő mit szólna ahhoz, ha a kertjén keresztül menne kvázi az M0 és M7?
Van, szinte minden agglós település szélén ott az autópálya és itt már bőven 90-el hasítanak a negyvenes kamionok, a személyautók meg 130km/h-val.
Ők meg azt nem fogadják el, hogy lehet kocsikázni, de akkor ezt idebent a városban ÉLŐNEK miért is kellene teljesen aránytalan módon eltűrni...?
Nekem miért kell eltűrni, hogy az utca végén nem áll meg a busz, vagy 6 kilométerre van a legközelebbi normális élelmiszerbolt? Miért kell eltűrnöm, hogy ha cipőt akarok venni, akkor be kell ülnöm az autóba, mert nincs semmi egy 45 000 fős városban, amit gyalog meg lehetne közelíteni?
Annyi kéne, hogy kihúzni a seggünkből a fejünket és ráfeküdni arra, hogy a fővárosnak és a körülötte élő 2,5 millió embernek legyen normális tömegközlekedési lehetősége. Nem a szart pofozgatni, és azon szenvedni, hogy a BKK buszok melyik párhuzamos utcán közlekedjenek, hanem az agglót beintegrálni a tömegközlekedésbe. Kibaszott vicc, hogy nem nagyon lehet csinálni egy normális P+R parkolót sem, mert a város szélétől is 5 kilométerrel beljebb van az első hatékony tömegközlekedési eszköz. Nem fog az agglós paraszt kiszállni az autóból az északi összekötőnél, hogy lekússzhasson a metróba, akkor inkább begurul a lehelnél lévő munkahelyére. Mennyivel másabb lenne, ha valahonnan a téli kikötőtől vinné a villamos, vagy egyenesen Dunakeszi Gyártelepről.
 
M

molnibalage

Guest
Nekem miért kell eltűrni, hogy az utca végén nem áll meg a busz, vagy 6 kilométerre van a legközelebbi normális élelmiszerbolt?
Bp. agglomerációban ilyen nincs.
Legalábbis sem Szigetszentmiklós, sem Szigethalom nem ilyen.
Amúgy meg nem kell eltűrni. Nem kötelező az agglomerációban élni. Én is okkal költöztem be. Mérlegeltem pro és kontra. És győzött a város. Ez nem jelenti az, hogy nem hiányzik ez-az az aggolból, de az nem élet, hogy a vagyonod és idődet kocsiban baszod el.

Miért kell eltűrnöm, hogy ha cipőt akarok venni, akkor be kell ülnöm az autóba, mert nincs semmi egy 45 000 fős városban, amit gyalog meg lehetne közelíteni?

Annyi kéne, hogy kihúzni a seggünkből a fejünket és ráfeküdni arra, hogy a fővárosnak és a körülötte élő 2,5 millió embernek legyen normális tömegközlekedési lehetősége.
Messzebb sem ártana, mint a fővárosban.
Nem a szart pofozgatni, és azon szenvedni, hogy a BKK buszok melyik párhuzamos utcán közlekedjenek, hanem az agglót beintegrálni a tömegközlekedésbe. Kibaszott vicc, hogy nem nagyon lehet csinálni egy normális P+R parkolót sem, mert a város szélétől is 5 kilométerrel beljebb van az első hatékony tömegközlekedési eszköz.
A P+R egy elhant koncepció. Az én szememben a P+R az, ami működő agglo HÉV, busz és MÁV-nál lenne. A metrók vagy bármi más annyira a városban bent vannak, hogy már ott régesrégen dugóba szalad bele az ember sajnos.
Nem fog az agglós paraszt kiszállni az autóból az északi összekötőnél, hogy lekússzhasson a metróba, akkor inkább begurul a lehelnél lévő munkahelyére. Mennyivel másabb lenne, ha valahonnan a téli kikötőtől vinné a villamos, vagy egyenesen Dunakeszi Gyártelepről.
A teljes 60+ év előző döntéshozó hibája az, hogy a szarba fagyott bele a közlekedés és még azt is visszavágták, nincs villamos hálózat és most építik vissza azt sokszor, ami valaha volt.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Bp. agglomerációban ilyen nincs.
Legalábbis sem Szigetszentmiklós, sem Szigethalom nem ilyen.
Ez a két mondat így egymás után eléggé disszonáns....

Pl. pont ismerek egy olyan agglós községet, amire hatványozottan igaz: Felsőpakony.
Merthogy ott semmi boltszerű nincs, eljutni valahová közösségi közlekedéssel pedig kínszenvedés.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 415
36 427
113
Ez a két mondat így egymás után eléggé disszonáns....

Pl. pont ismerek egy olyan agglós községet, amire hatványozottan igaz: Felsőpakony.
Merthogy ott semmi boltszerű nincs, eljutni valahová közösségi közlekedéssel pedig kínszenvedés.

Erre is van már kormányprogram, legalábbis terv. Persze kiderül lesz-e ebből valami vagy csak eltűnik a pénz pár ügyeskedő vagy haver zsebében. A támogatástól nem lesz nyereséges boltot üzemeltetni ott, ahol nem éri meg.
Esetleg a meglévők korszerűsítését támogatni nem rossz ötlet.